Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:29

Hebben jullie ervaringen met gps tracker? Mijn broer wandelt veel en overal en vertelde dat hij dit graag wil hebben.
Hij is volgende maand jarig dus ik ben al wat aan het neuzen op internet, maar misschien zijn jullie er bekend mee?


lizard
Berichten: 5241
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:45

BeFunny.
Ik heb sandalen van het merk Keen.
Bevalt mij heel goed.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:39

Ik loop het liefste op Tefa sandalen (heten ze zo?) Vanwege goed voetbed en voor mij het belangrijkste vanwege mijn rug, met goede demp werking vanwege de zool. Mijn tussenwervel schijven zijn te plat en uitgezakt (familiekwaal) en ik moet echt dikke schokdempende zolen hebben. Dan kan ik alles.

noordje

Berichten: 2199
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:01

Ik heb ook goede ervaring met Teva sandalen. Moet weer eens nieuwe halen :)

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:36

Ja ik zit te twijfelen tussen Keen,Teva of Ecco. Van keen zou ik een gesloten variant dan kiezen of evt ook meindls. Maar ik heb toch twijfel. Ik heb ook een goed voetbed nodig. En ik haat losse elastiekjes achter. Ze moeten goed zitten en goed lopen ook na uren wandelen.

Ik heb twee maanden geleden mag sandalen gekocht voor de netjes. Maar mijn hemel wat doen die zeer aan mijn voeten. En een blaren niet normaal.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:43

Ecco vind ik ook fijn, daar loop ik ook goed op en ik heb jaren op sandalen van ecco kunnen lopen. Alleen kon je met die niet door de plassen en de modder.
Ik vind het fijne van teva, dat je ermee door de plassen en modder kunt lopen en gewoon in een emmer water kunt schoonmaken.
Ik heb een ouderwets paar van 20 jaar geleden die mijn zoon mocht kopen (hij smeekte erom) toen hij maat 40 had en 12 jaar was. Ik wist dat ik ze dan later zou krijgen als hij eruit gegroeid was en dus de dure aankoop waard was. Inmiddels 20 jaar later heeft zoonlief maat 46 (hahaha).
De nieuwe teva vind ik ook goed maar heeft minder voetbed. Was ook een stuk goedkoper als indertijd de oude tevas , die toen verkocht werden als "dat ze levenslang meegaan". Dat klopt ook wel want ze zijn nog heel goed en eigenlijk beter om op te lopen als die moderne. Keen ken ik niet.

lizard
Berichten: 5241
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:55

Ik heb zwakke enkels,en Keen geeft mij meer steun dan Teva.
Maar het is nooit zo stevig als gewone wandelschoenen.
Voor zover ik weet heb je bij beide merken keus uit een kunstof,of lederen voetbed.

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:43

Welke van Keen heb jij Lizard?


Goof

Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:47

Loopt dat nou echt fijn? Ik loop altijd onverhard op gras- en zandpaden. Lijkt me dat alles ertussen komt dan.
Ik merkte gisteren ook dat ik het superwarm vond in mijn wandelschoenen, maar ze zitten gewoon wel het fijnst en er komt geen zand ofzo in, dus ik blijf er lekker op doorlopen.

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:54


pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:58

Mooie schoen Lizard. Likkt mij ook een fijne.
Die hierboven vind ik ook heel mooi.
Hier is het wat afgekoeld dus vanmiddag anderhalf uur gewandeld. Ik vond de bewolkte lucht zo mooi na al die strak blauwe luchten van afgelopen weken.
En ik heb een mooie ree gezien. Hij was vlakbij maar foto maken was ik te laat voor.
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:08

Ik heb zowel die van Keen al een paar keer in mijn winkelmandje gehad. Maar dan ga ik weer twijfelen aan Teva Terra gewone sandalen. Die laatste heb ik weer twijfeld bij of voetbed niet te plat is. Heb merrells gehad opzich heel fijn maar had platvoeten gevoel. Vlakke ondergrond prima lopen maar kiezels voelde ik eronder. Dat wil ik dus niet.

lizard
Berichten: 5241
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:20

Je moet ze ook echt bij een buitensportzaak vergelijken.
Ik vind het voordeel van de dichte neus,dat je minder snel steentjes op pikt.

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:47

lizard schreef:
Je moet ze ook echt bij een buitensportzaak vergelijken.
Ik vind het voordeel van de dichte neus,dat je minder snel steentjes op pikt.


Ja we hebben er een in de buurt. Maar ik vind het een gek iets om uitgebreid te gaan staan passen nu in deze tijd zeg maar. Maar misschien moet ik dat gewoon doen.

lizard
Berichten: 5241
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:59

Ik wil er wel even bij vermelden,dat Ik de sandalen niet voor langere afstanden,of ruiger terrein gebruik.
Dichte wandelschoenen zijn altijd beter.

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:48

Wat vind jij langere afstanden? Ik wil er wel mijn wandelingen mee kunnen doen in Nederland. En ik loop wel door bossen, over akkers etc. En wil sandalen omdat bij warmer weer wandelschoenen echt wel warm warm worden na een tijd lopen (ik heb dan nog ademende schoenen met Gore tex. Maar toch.bik vind ze met het weer van vandaag wel fantastisch.bmaar bij temperaturen van boven de 20 wordt dat minder. En ik ben dus wel opzoek naar een sandaal waar ik op kan wandelen en volgens mij zijn die dingen er wel voor gemaakt. Het is natuurlijk niet de bedoeling om in de bergen te gaan lopen ermee.

lizard
Berichten: 5241
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:55

Ik dacht 5 km. max.
Maar dat ligt meer aan mijn voeten/enkels.
En ik loop er wel mee in Oostenrijk.
Maar dan wel op de eenvoudiger paden.

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:01

lizard schreef:
Ik dacht 5 km. max.
Maar dat ligt meer aan mijn voeten/enkels.
En ik loop er wel mee in Oostenrijk.
Maar dan wel op de eenvoudiger paden.


Loop je er ook niet mee in Nederland op zachte paden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:02

Ik wandel ook nooit echt lang op sandalen. Lijkt me wel heel lekker als het warm is.
Ik maak me dan altijd een beetje zorgen om teken. Ik stop zelfs mijn broek in mijn sokken als ik door hoger gras loop. Ik heb wel vorig jaar lage wandelschoenen gekocht die wat minder warm zijn.


lizard
Berichten: 5241
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:07

Ja,ook in Nederland.
Hier heb je geen moeilijke paden. :)
Ik loop veel liever in Duitsland.
Daar is het wel een afweging welk terrein het is.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:08

Ik heb open wandelschoenen voor de zomer. Wel met dichte tenen en daardoor vrijwel geen last van stenen of zand.

Vanmorgen een rondje van 9 km gedaan nadat ik de kinderen op school af had gezet. Nog een vreemde vogel tegen gekomen die ik niet in het bos had verwacht.
Afbeelding

En nog 2 herten op de hei gezien. Normaal kom ik op dit rondje ook minstens 10 zwijnen tegen, maar vandaag niet eentje.

Afbeelding

Ik gebruik natuurlijk spul tegen teken (eigenlijk is het heel ergens anders voor bedoeld) en dat werkt echt super. En is niet schadelijk voor de huid of de kinderen. Ik had vanmorgen wel zelf een hertenluisvlieg op mijn broek zitten. Die greep vast toen ik hem eraf probeerde te krijgen en ik snap nu een beetje waarom de paarden er zo van flippen.

Nu maar weer snel verder met jureren, dat is nog een beste zit vandaag.

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:09

Marie_Anne schreef:
Ik wandel ook nooit echt lang op sandalen. Lijkt me wel heel lekker als het warm is.
Ik maak me dan altijd een beetje zorgen om teken. Ik stop zelfs mijn broek in mijn sokken als ik door hoger gras loop. Ik heb wel vorig jaar lage wandelschoenen gekocht die wat minder warm zijn.


Dat is opzich ook een optie maar daar moet je weer met sokken in.
Ik vind in principe mijn wandelschoenen fantastisch en voor hoe stevig ze zijn ook lekker best luchtig heel raar. Maar juist voor die warmere dagen vind ik of liever jken mij de sandalen fijner.

Soms ga ik echter ergens lopen waar ik niet precies weet waar ik terecht kom en welk terrein. Zo hebben we een aantal maanden terug van Hollandsche rading naar Baarn gelopen ook door lage en hoge Vuursche (18) km. Dan heb je bos maar ook zand (stuif duin) en harde paden. Ook nog paadjes over gras. Dat zou wel fijn zijn als dat kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:35

Anoeska27 schreef:
Ik heb open wandelschoenen voor de zomer. Wel met dichte tenen en daardoor vrijwel geen last van stenen of zand.

Vanmorgen een rondje van 9 km gedaan nadat ik de kinderen op school af had gezet. Nog een vreemde vogel tegen gekomen die ik niet in het bos had verwacht.
[ [url=m/TIFH83.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog 2 herten op de hei gezien. Normaal kom ik op dit rondje ook minstens 10 zwijnen tegen, maar vandaag niet eentje.

[ [url=m/mohDg9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik natuurlijk spul tegen teken (eigenlijk is het heel ergens anders voor bedoeld) en dat werkt echt super. En is niet schadelijk voor de huid of de kinderen. Ik had vanmorgen wel zelf een hertenluisvlieg op mijn broek zitten. Die greep vast toen ik hem eraf probeerde te krijgen en ik snap nu een beetje waarom de paarden er zo van flippen.

Nu maar weer snel verder met jureren, dat is nog een beste zit vandaag.

Even gegoogled, is dat een geelgors? (Ik ben aan het leren vogels en hun geluiden te herkennen, maar het is zo moeilijk :') )

Wat voor spul gebruik jij tegen teken?
Want het lijkt me zo fijn op sandalen te lopen!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:50

Dat zou heel goed kunnen, ik vond het net een kanarie.

Ik gebruik dit: https://www.oermensjes.nl/product/sheep ... lf-sample/
Er zit oa tea tree en lavendel in. Sinds we dit gebruiken hebben we geen last meer gehad van teken. Mijn jongste dochter heeft vorig jaar lyme opgelopen door een teek die ze in de tuin oppikte en die hooguit een half uur gezeten heeft. Dus ik gebruik dit nu dagelijks om het een volgende keer te voorkomen. De halve school gebruikt het inmiddels begreep ik, we hadden vorig jaar een aantal proefpotjes uitgedeeld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, charrr91, Googlebot, Gypsy, Jayya, Lisa_22, Paardennamen, Rebel_Jits, san4nie, Sanne_zepp, sasja0705, vilo en 179 bezoekers