Juiste auto voor mij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Juiste auto voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 16:10

Hoi!

Eindelijk is het dan zover: ik kan/mag/moet een eigen auto aanschaffen! :D Maar... welke dan? Er is zoveel.. dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Ik rijd op het moment een Renault Clio uit 2016, van mijn ouders. Prima ding, zou niets liever willen, maar natuurlijk meer benzinekosten dan een kleine auto. Gezien ik de auto veelal voor mijn werk ga gebruiken, niet veel vergoeding krijg voor woon-werk verkeer, is het belangrijk dat de auto zuinig is.

Dat is eigenlijk het belangrijkste. De auto moet zuinig zijn en dan kom je denk ik snel op een kleine auto uit. Ik was aan het kijken naar een Renault Twingo, ook minimaal uit 2016, dus de nieuwere. Maar ik zie dat die overal energielabel C hebben staan? Dat is dus niet zuinig...?

Kia Picanto in gereden, vond ik echt drie keer niets, dus die valt af.

Iemand nog opties? Budget is 10.000
Laatst bijgewerkt door Zertab op 31-05-20 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:12

Mijn moeder heeft een Hyundai i10. Pittig bakkie! Ook zuinig.

Zou als ik over zou moeten gaan op een kleinere auto naar die auto willen kijken.

Heb zelf een Hyundai santa fe. Alles behalve zuinig :+

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:12

Suzuki alto? Sinds 2015 is het de suzuki celerio.
Zuinige bakkies.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 31-05-20 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 16:13

Sterre98 schreef:
Mijn moeder heeft een Hyundai i10. Pittig bakkie! Ook zuinig.

Zou als ik over zou moeten gaan op een kleinere auto naar die auto willen kijken.

Heb zelf een Hyundai santa fe. Alles behalve zuinig :+


Oh die ziet er leuk uit! :D

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:19

Toyota Yaris en dan een hybride? Volgens Bagheera_206 in het topic [HTT] Ervaringen elektrisch rijden loopt dat ding 1:27

Als zuinig dan je leitmotiv is, zal het niet heel veel zuiniger meer kunnen.
Stalgenoot heeft er een poos eentje gehad en die was ook best tevreden over de prestaties.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:23

Ik heb een Toyota Aygo uit 2006, best wel een oudje dus. Rijd ongeveer 500/550 km op een tank (35 liter dacht ik), dus als je het mij vraagt zeker wel zuinig qua gebruik.

Maar is wel echt een klein autootje. Dat moet je wel willen. Rijden trouwens wel heel lekker, want de wegligging is geweldig voor zo'n klein ding.

Anders idd een hybride, de yaris hierboven is idd een goede optie. Wij hebben er een proefrit in gemaakt en is een hele fijne auto. Maar wel best aan de prijs, maar dat heb je al gauw met hybrides. Maar als dat binnen je budget valt, waarom niet?

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:26

Pluisje1998 schreef:
Ik heb een Toyota Aygo uit 2006, best wel een oudje dus. Rijd ongeveer 500/550 km op een tank (35 liter dacht ik), dus als je het mij vraagt zeker wel zuinig qua gebruik.

Maar is wel echt een klein autootje. Dat moet je wel willen. Rijden trouwens wel heel lekker, want de wegligging is geweldig voor zo'n klein ding.

Anders idd een hybride, de yaris hierboven is idd een goede optie. Wij hebben er een proefrit in gemaakt en is een hele fijne auto. Maar wel best aan de prijs, maar dat heb je al gauw met hybrides. Maar als dat binnen je budget valt, waarom niet?


Dat is 1 op 15, denk dat er genoeg auto's te vinden zijn die zuiniger rijden. Op marktplaats kun je ook filteren op autos die >1:20 of >1:25 rijden, of maar net wat je zoekt! Wel handig ;)

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:31

_Barbara_ schreef:
Pluisje1998 schreef:
Ik heb een Toyota Aygo uit 2006, best wel een oudje dus. Rijd ongeveer 500/550 km op een tank (35 liter dacht ik), dus als je het mij vraagt zeker wel zuinig qua gebruik.

Maar is wel echt een klein autootje. Dat moet je wel willen. Rijden trouwens wel heel lekker, want de wegligging is geweldig voor zo'n klein ding.

Anders idd een hybride, de yaris hierboven is idd een goede optie. Wij hebben er een proefrit in gemaakt en is een hele fijne auto. Maar wel best aan de prijs, maar dat heb je al gauw met hybrides. Maar als dat binnen je budget valt, waarom niet?


Dat is 1 op 15, denk dat er genoeg auto's te vinden zijn die zuiniger rijden. Op marktplaats kun je ook filteren op autos die >1:20 of >1:25 rijden, of maar net wat je zoekt! Wel handig ;)

Dat is niet zuinig, dat is zuipen als een tempelier!

Onze V70 AWD met 200pk en 1600kg verbruikt nauwelijks meer! 1:11 is dan best netjes voor een auto die twee keer zo zwaar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:32

Je hebt zuinig en zuinig. Ik rij een Mitsubishi Spacestar met een 1.0 motortje, ik doe zo'n 650 km met een volle tank (35l). Ding weegt ook nog geen 1000 kilo dus je komt er best ver mee. Maar let wel: doordat het zo'n licht motorblokje is is hij zuinig in de bebouwde kom, wil ik er 130 mee rijden slurpt hij in verhouding best veel. Als je het kan betalen is een reguliere hybride (dus niet plug-in) als een Toyota Yaris imo je beste optie, met een batterij die zichzelf oplaadt terwijl je rijdt waardoor je gewoon veel zuiniger rijdt. Elektrisch is in verhouding ook zuinig als je het kan betalen, maar dan ben je wel afhankelijk van laadpalen.

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Juiste auto voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 16:34

Ik zal even de prijs er bij zetten! Ik kijk naar occasions en een elektrische wagen kan ik idd niet betalen...

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:35

Ik heb een Renault Twingo van 2012! Echt een heerlijke auto, klein, zuinig en wat hoger dan de andere kleine/zuinige autootjes.

Ik rijd vooral woon-werk. Dat is ongeveer 25 kilometer enkele reis. Ik zit vrij snel op de snelweg en het grootste deel op de snelweg en red de 1:20. Zeker nu het overal 100 is red ik dag makkelijk (voorheen reed ik vooral 130). Alleen als ik de airco echt veel en vaak aan heb staan, zakt die iets. Maar ik vind het een hele fijne en zuinige auto :))

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:37

Kimbers schreef:
Suzuki alto? Sinds 2015 is het de suzuki celerio.
Zuinige bakkies.

Klopt dit is een vrij zuinig merk

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:46

Oke, ik naar aanleiding hiervan even gekeken maar hoe vaak ik tank en ik heb niet helemaal goed gekeken. Ben blijkbaar niet helrmaal wakker. Ik tank als ik 550 km heb gereden en dan gaat er ongeveer 27 liter in. Ik rijd hem eigenlijk nooit leeg (kapotte fuel gauge, anders loop ik risico zonder brandstof te staan als ik daarvan uit ga :') ).

Maar ik ben het er zeker mee eens dat het goedkoper kan. En dan is hybride natuurlijk het zuinigst. Dus als dat binnen je budget is zou ik daar de focus op leggen. Een tweedehands Yaris valt eventueel wel binnen je budget. Er is misschien ook nog wel kans dat de markt daarvan wat gaat verruimen. Er komt deze zomer een nieuw model uit en ik kan al meerdere mensen in mijn omgeving die hun huidige gaan inruilen voor de nieuwe. Dus misschien dat dat wat is.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:51

Ik heb een fiat Panda uit 2008. Red ongeveer 450-480 km op een 35l tank.

Niet mega zuinig, maar daartegen wel goedkoop in de wegenbelasting met €19 per maand.

Andere kleine auto's zoals de Renault Twingo zijn misschien wel zuiniger, maar ik wilde persé een 5 deurs en de panda geeft het meeste ruimte/ wegenbelasting wat je kan krijgen zo ongeveer.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:52

Ik heb een supergoedkoop bakkie, maar die is ook echt alleen maar voor vervoer, er zit totaal geen luxe in. Wegenbelasting €16 pm, verzekering nu €23 met 4 schadevrije jaren (was 27 met 0), rijdt 1:22 (echt), kostte nieuw €8000 en ik heb de mijne voor €2000 kunnen aanschaffen. In luxe ga je er zeker op achteruit, maar dat was voor mij als arme student voor mijn eerste auto absoluut geen criterium.
Gaat om een Daihatsu Cuore. Mocht je die overwegen, ga dan voor één van nà april 2008, anders mag je dure E5-benzine tanken.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:58

Ik rij een Opel Karl en daarmee rij ik 1 op 18 ongeveer. Ben echt super blij met de auto, niet te klein, cruise control, city stand, start stop systeem etc. Daarbij 20 euro aan wegenbelasting per maand.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:03

alto uit 2010, ong. 1 op 20/21 en dat is zonder snelweg, wel met dure benzine.
Kan e10 in, maar of dat zo goed is voor je motor en allerlei slangen, rubbers, etc. is de vraag. Doe navraag bij je garage qua verschil kosten wat zij langs zien komen. Onderhoudskosten zijn snel hoger dan je "winst" van een jaar goedkoper tanken.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:03

Pluisje1998 schreef:
Ik heb een Toyota Aygo uit 2006, best wel een oudje dus. Rijd ongeveer 500/550 km op een tank (35 liter dacht ik), dus als je het mij vraagt zeker wel zuinig qua gebruik.

Maar is wel echt een klein autootje. Dat moet je wel willen. Rijden trouwens wel heel lekker, want de wegligging is geweldig voor zo'n klein ding.

Anders idd een hybride, de yaris hierboven is idd een goede optie. Wij hebben er een proefrit in gemaakt en is een hele fijne auto. Maar wel best aan de prijs, maar dat heb je al gauw met hybrides. Maar als dat binnen je budget valt, waarom niet?


Ik heb ook een aygo uit 2007, maar ik rij makkelijk 600-650 km op een volle tank. Hij loopt 1 op 19 tot 1 op 21.

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:27

ikke schreef:
Toyota Yaris en dan een hybride? Volgens Bagheera_206 in het topic [HTT] Ervaringen elektrisch rijden loopt dat ding 1:27

Als zuinig dan je leitmotiv is, zal het niet heel veel zuiniger meer kunnen.
Stalgenoot heeft er een poos eentje gehad en die was ook best tevreden over de prestaties.


Ik heb de Corolla en niet de Yaris. := Dus gewoon het 1.8 motorblok van de Prius. Denk dat de hybride 1.5L uit de Yaris ook net zo zuinig is zo niet zuiniger.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:34

Wij hebben een suzuki swift en die bevalt erg goed. Rijdt 1 op 22/23 en dan rijdt mijn vriend veel snelweg en niet heel zuinig.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Juiste auto voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:45

Ik heb een Hyundai I10 en ik vind het een heerlijke auto. Wat groter dan de C1/aygo/107 en iets meer power. Hij is zuinig en is in onderhoud ook niet duur. Die van ons is uit 2008 en we hebben hem nu 2 jaar en hebben buiten de apk en 1 keer een beurt geen kosten gehad. Beide keren zonder opmerkingen door de keuring en complimenten over de staat van de auto.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:48

Zertab schreef:
Ik zal even de prijs er bij zetten! Ik kijk naar occasions en een elektrische wagen kan ik idd niet betalen...

Nou, als ik beperk op 12.500 voor een Yaris:
https://www.gaspedaal.nl/toyota/yaris?p ... efw=hybrid

Als je uit 300 auto's niks kunt vinden, heb je een dubbele agenda op autozoekvlak.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Juiste auto voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:56

Ik heb een toyota yaris hybride uit 2013. Loopt makkelijk 1 op 25 en past binnen je budget. Dan heb je niet de nieuwste Yaris, maar wel zuinig.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:03

ricojoreen schreef:
Pluisje1998 schreef:
Ik heb een Toyota Aygo uit 2006, best wel een oudje dus. Rijd ongeveer 500/550 km op een tank (35 liter dacht ik), dus als je het mij vraagt zeker wel zuinig qua gebruik.

Maar is wel echt een klein autootje. Dat moet je wel willen. Rijden trouwens wel heel lekker, want de wegligging is geweldig voor zo'n klein ding.

Anders idd een hybride, de yaris hierboven is idd een goede optie. Wij hebben er een proefrit in gemaakt en is een hele fijne auto. Maar wel best aan de prijs, maar dat heb je al gauw met hybrides. Maar als dat binnen je budget valt, waarom niet?


Ik heb ook een aygo uit 2007, maar ik rij makkelijk 600-650 km op een volle tank. Hij loopt 1 op 19 tot 1 op 21.


Klopt, ik heb in een andere reactie een correctie geplaatst. De fuel gauge op de mijne is stuk dus ik ga na 550 km tanken, dan gaat er gem. 27 liter in. Dus ik kom daar ook ongeveer op uit.

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Juiste auto voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 10:59

Ik heb mijn droom auto gevonden! <3 toch voor de Renault Clio gegaan, omdat ik me dan toch zekerder op de weg voel. Heb een zwarte limited uit 2017 met een keurige km stand :)