[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:31

Scheren jullie de pony's ook die een bijvoorbeeld 300gr winterdeken met hals dragen? En zoniet, heeft iemand misschien een foto van de pony in wintervacht als ze de winter onder zo'n deken staan? Ik wil eigenlijk niet scheren deze winter, ivm de keuringen en stamboekopnames. Ze zien de NSPS pony's toch het liefst met teddyvacht :+ maar ik heb al wel 300 grams dekens met hals in huis gehaald voor de winter zodat ze niet extreem veel wintervacht aan hoeven te maken. Dit met het oog op het mennen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:20

Ik zou bij een shetlander geen winterdeken op gooien als je niet scheert, veel te warm. Ik scheer altijd volledig in de winter en gooi een deken met hals op, van 0 tot 450 gram (met 0 en 150 gram hals).

Jenny: jij hebt mijn Amigo regendeken over genomen toch? Daar kun je helaas geen los halsstuk voor aanschaffen. Ik heb de voorgeschreven maat (XXS) gepast bij Sjors en die was véél te groot.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:27

Djoena schreef:
Scheren jullie de pony's ook die een bijvoorbeeld 300gr winterdeken met hals dragen? En zoniet, heeft iemand misschien een foto van de pony in wintervacht als ze de winter onder zo'n deken staan? Ik wil eigenlijk niet scheren deze winter, ivm de keuringen en stamboekopnames. Ze zien de NSPS pony's toch het liefst met teddyvacht :+ maar ik heb al wel 300 grams dekens met hals in huis gehaald voor de winter zodat ze niet extreem veel wintervacht aan hoeven te maken. Dit met het oog op het mennen.


Met dekens ga je helaas geen wintervacht tegenhouden bij Shetten. Je drukt alleen de vacht plat.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:42

Ik was er al bang voor _O-
Thanks allebei :j

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:47

Lang stil hier alweer. Hoe is het met jullie?

Nu het definitief is kan ik het hier ook neerzetten. Toliene en Amondo gaan per 1 juli verhuizen naar een nieuwe stal. Na 4,5 jaar is het toch best pittig om te verhuizen, maar we krijgen er een super leuke en gezellige stal voor terug. Met 5 andere shetlander menners dus mega gezellig! Ik heb er iig zin in! :j

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:57

Hoi, hoi, nieuw hier in het topic, ook al heb ik al wel wat ""bekenden"" gezien. Zal me even voorstellen. Ik heb 2 shetjes, Loebas (10 jaar, 1.05m) en Ker (4 jaar en 1m) waar ik mee men. Ben druk bezig Ker te beleren, hij heeft nu al 4x voor de tweewieler gelopen, waarvan de laatste x los *\o/* . Ging supergoed.

Nu wil ik graag een 2e menwagentje, een sulky, zodat ik met bijmenner met beide ponnies op pad kan. HCA ken ik en is zeker een mogelijkheid, maar hoor ook veel goeds over de sulkies van Tjeu. Nu is Tjeu vanuit Drenthe nogal ver weg en ik vroeg mij af of er iemand in Drenthe of omgeving is die een Tjeu sulky heeft. En misschien mag ik die dan eens komen bekijken :o ?

Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het frame, het stoeltje en verstelbaarheid.


Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:26

Oh jeetje Linsey dat is een hele verandering! Gelukkig heb je er zin in en staan er meer menners :) altijd gezellig!

Welkom Criollo! Ik heb geen ervaring met de sulky’s van Tjeu, wel met HCA. Leuke pony’s heb je!

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:22

Ik ben een stille meelezer, sorry dat ik hier zo binnenval. Betreft de sulky van Tjeu ben ik heel positief! Zijn netjes op weg geholpen en ook de kwaliteit vind ik erg goed, het stoeltje is lekker zacht, en makkelijk met de rails te verschuiven. Hij was makkelijk in balans te brengen, mede door de rails.

Ik kruip nu weer onder mijn steen. O:)

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:01

Wat leuk linsey! Veel plezier op je nieuwe stal

Criollo, welkom! Leuke pony’s.

Ik heb ook geen ervaring met de wagens van tjeu

Mowgli zijn eczeem speelt weer enorm op -O-
Gelukkig ben ik tester geworden van een nieuw product tegen eczeem, dus ik hoop dat dat helpt !
Blitz is in zijn kleuter puberteit en heeft veel energie over :+ hij heeft gelukkig de voetbal uitgevonden. Dus hier kan hij zijn energie in kwijt.
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:01

Linsey1998 schreef:
Lang stil hier alweer. Hoe is het met jullie?

Nu het definitief is kan ik het hier ook neerzetten. Toliene en Amondo gaan per 1 juli verhuizen naar een nieuwe stal. Na 4,5 jaar is het toch best pittig om te verhuizen, maar we krijgen er een super leuke en gezellige stal voor terug. Met 5 andere shetlander menners dus mega gezellig! Ik heb er iig zin in! :j

Gezellig dat er meer menners staan

xLaura

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Vigeois, FR

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:44

Hallo allemaal!
Mag ik meekletsen?

Mijn naam is Laura (29) en ik heb een ruintje van bijna 4; Billy (Kristof van de Achterdijk). We zijn druk bezig hem voor de kar te beleren, dat gaat aardig goed.
We willen hem graag samen met Elle (van Paardenland) in het dubbelspan zetten.
Verder doen we nog veel meer maar dat komt wel..

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:59

Welkom allemaal :)

Linsey: spannend zeg! Hoop dat jullie het fijn gaan krijgen op jullie nieuwe plekje.

Miriam: staan ze gewoon op de wei bij jou? Eczeem kan vaak enorm verergeren door voeding (gras/fructaan/suikers).

Laura: volgens mij is Jenny haar pony ook eentje van stal het paardenland :j

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:04

xLaura schreef:
Hallo allemaal!
Mag ik meekletsen?

Mijn naam is Laura (29) en ik heb een ruintje van bijna 4; Billy (Kristof van de Achterdijk). We zijn druk bezig hem voor de kar te beleren, dat gaat aardig goed.
We willen hem graag samen met Elle (van Paardenland) in het dubbelspan zetten.
Verder doen we nog veel meer maar dat komt wel..


Hey Laura welkom! Wat leuk je hebt een familie lid van mijn Hidde Van Paardenland! Ben heel benieuwd hoe ze er uit ziet en wie de ouders zijn :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:04

Susanne schreef:
Welkom allemaal :)

Linsey: spannend zeg! Hoop dat jullie het fijn gaan krijgen op jullie nieuwe plekje.

Miriam: staan ze gewoon op de wei bij jou? Eczeem kan vaak enorm verergeren door voeding (gras/fructaan/suikers).

Laura: volgens mij is Jenny haar pony ook eentje van stal het paardenland :j


Haha ja toevallig :))

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:13

Linsey: spannend een nieuwe plek, hopelijk krijgen jullie het naar het zin :)

Criollo: heb jij niet al een HCA of ben ik in de war met iemand anders? Loebas heb ik wel eens gezien volgens mij. Ik heb een HCA en geen sulky van Tjeu dus aan mij heb je niets :P

Miriam: vervelend dat Mowgli zo’n last heeft van zijn eczeem :(:) Van het gras af of een graasmasker zou hem wellicht nog kunnen helpen inderdaad. Je gaf hem al Gluco Balans of niet?

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:30

Hoi Ayla, ja, ik ben het :D . We hebben nog uitgebreid mailcontact gehad toen jouw Sjors hoefbevangen was. Zie dat hij het weer ""doet"". Fijn! Loebas werd afgelopen maart ook ineens weer bevangen. Van hooi NB! dat we ook al in het najaar gevoerd hadden. Gelukkig was ik er snel bij met hem op rantsoen te zetten. En voor op ijzers gezet. Daarmee was hij met een week of 3 weer aan de beterende hand en inmiddels weer helemaal ok!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:57

Welkom alle nieuwe *\o/* wat een gezelligheid.

Ik heb ook alleen ervaring met hca en niet Met die van tjeu.

Miriam wat lastig die exzeem. Misschien is t onder controle te houden met een deken ? En idd wat Ayla zegt van r gras af ?

Susanne. Heb jij al meer nieuws over Willem ??

Van de week zijn beide pony’s naar de tandarts hoefsmid en osteo geweest. Beide weer apk goed gekeurd dus.

Een mooie tijd om met Freddy (de nieuwe baby) aan de slag te gaan. Vandaag voor t eerst beenbeschermers er om geknoopt en wat gelongeerd. En wát was ie braaf. Netjes stap draf en galop (redelijk op de hulp) gedaan en maar 1 x geprobeerd op te draaien.

Kijk dat koppie <3 Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:18

Wat is hij knap Linda! Wel ineens een hele verandering een 2e erbij. Goed te combineren voor je?

Inderdaad hoe is het met Willem Susanne?

Welkom voor alle nieuwe shetlander eigenaresses in dit topic :D

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:51

Knappe Freddy Lin!

Criollo: ohja, dat klopt! En we hebben jaren geleden samen op Powerhorse gereden, daar herken ik Loebas van. Fijn dat hij weer goed gaat!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:25

Wat een knappe baby Linda *\o/*

Willem is helaas nog steeds niet fit. We zijn dus nog steeds bezig met de kliniek om dingen uit te sluiten/af te strepen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:39

Knapperd Linda!!

Lastig susanne! In welke richting gaan ze het nu zoeken?

Wij zijn sinds drie weken elke week aan het lessen, volgens mij had ik dat al verteld. Maar dat gaat eigenlijk heel goed! Ben nu zelf ook wat meer aan het oefenen met de dingen die we mee hebben gekregen en ga ook naar de manege toe om daar te oefenen. Ik begin al veel rustigere pony’s te krijgen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:18

Goed bezig Romy!

Dikke knuffel Susanne :(:) :*

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:01

@Mowgli4 ontzettend vervelend dat eczeem. Heb er ook jaren mee gezeten. Bij Bink hielp een eczeemdeken wel goed. Een paar jaar op gehad. Inmiddels heeft hij altijd nog wel ontzettende jeuk in die overgangsfase, maar hij schuurt niet alles meer open gelukkig (klopt af).

@Romy dat klinkt goed! Fijn dat de pony's wat rustiger worden.

Ik heb inmiddels 4 weken les met Bink en we zijn afgelopen zaterdag de weg op gegaan. Ging zeer goed. Vanaf nu mag ik de training gaan uitbouwen. Wat ik nog lastig vind met een 28-jarige die behoorlijk fit is. Hij is ook keihard, dus het gevaar is er dat ik hem ga overvragen. Ik ben dan ook van plan om met een app (waarschijnlijk Endomondo) aan de slag te gaan om op te bouwen zoals ik dat destijds met hardlopen deed: intervaltrainingen met timer en audiocommentaar. Op termijn misschien in combinatie met Equilab (heb begrepen dat je deze via mobiel aan het schoftje moet bevestigen voor goede resultaten). Deze week starten we in ieder geval met 35 minuten en elke week 5 minuten erbij!

Hoe doen jullie dat qua trainingopbouw?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:36

Jennifer_S schreef:
@Mowgli4 ontzettend vervelend dat eczeem. Heb er ook jaren mee gezeten. Bij Bink hielp een eczeemdeken wel goed. Een paar jaar op gehad. Inmiddels heeft hij altijd nog wel ontzettende jeuk in die overgangsfase, maar hij schuurt niet alles meer open gelukkig (klopt af).

@Romy dat klinkt goed! Fijn dat de pony's wat rustiger worden.

Ik heb inmiddels 4 weken les met Bink en we zijn afgelopen zaterdag de weg op gegaan. Ging zeer goed. Vanaf nu mag ik de training gaan uitbouwen. Wat ik nog lastig vind met een 28-jarige die behoorlijk fit is. Hij is ook keihard, dus het gevaar is er dat ik hem ga overvragen. Ik ben dan ook van plan om met een app (waarschijnlijk Endomondo) aan de slag te gaan om op te bouwen zoals ik dat destijds met hardlopen deed: intervaltrainingen met timer en audiocommentaar. Op termijn misschien in combinatie met Equilab (heb begrepen dat je deze via mobiel aan het schoftje moet bevestigen voor goede resultaten). Deze week starten we in ieder geval met 35 minuten en elke week 5 minuten erbij!

Hoe doen jullie dat qua trainingopbouw?


In het begin keek ik wat ze aan konden en probeerde dat steeds iets uit te bouwen. Na verloop van tijd hebben ze zo’n goede conditie dat ze er bijna niet meer vanaf komen. Ik kan nu een maand niet rijden en dan 30 km gaan rijden. Dat doe ik niet maar het zou kunnen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:04

Romy: hij gaat op Lyme getest worden.

Jennifer: leuk dat hij het zo goed doet en jullie er lol in hebben. Ik zou wel oppassen inderdaad met overvragen. Hij is 28, geen 8. Ook al lijkt hij fit, spieren etc. herstellen toch wat minder vlot. Goed kijken wat hij aangeeft en verder lekker een beetje soepel houden.



En.... ik denk dat iedereen hem inmiddels wel langs heeft zien komen :o
Via via kwam dit rooie mannetje op mijn pad <3
Afbeelding