dierenleed, hebben wij wel enig idee???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

dierenleed, hebben wij wel enig idee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-02 11:17

zovaak dat ik hier topics tegen kom over verwaarloosde paardjes, dat er wordt gereageert, kijk eens naar pakistan, daar is het veel erger.
Maar hebben wij wel enig idee??
Illigale hondengevechten in amerika
Gal aftap fabrieken in china (beren)
Walvisvangst bestaat ook nog steeds.
Olifanten/neushoorns worden nog steeds gestroopt voor hun ivoor
(Bengaalse) tijgers/panters/luipaarden worden nog steeds afgeschoten, het zij voor hun vacht, het zij omdat ze te dicht in de buurt van dorpen komen.
Steuren worden op gruwelijke wijze afgeslacht voor hun kaviaar.
En zelfs dichtbij, in norwegen/denemarken waar elk jaar weer een bloedbad wordt aangericht, waar elk jaar 100en Pilot Whales (grienden) vermoord worden voor de sport (en dan dus met 100en tegelijk)

Hebben wij hier in ons koude kikkerlandje wel enig idee van wat er op de rest van de wereld gebeurt?
Hoeveel bedreigde diersoorten we hebben?
Hoe de leefomgeving van veel dieren vernietigd wordt?

Veel dieren zijn al uitgestorven, enkele hebben we hiervoor kunnen behoeden, andere staan nog steeds op lijst...


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:22

Nee stef, hier hebben wij inderdaad nergens geen idee van. Een keer een flinke tik verkopen, en je bent al een dierenmishandelaar. Misschien heel typerend voor onze (welstands) cultuur?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:24

Ik vind het er een beetje stom staan ja hier worden ze wel verwaarloost maar dat is eigenlijk niet zo erg als je kijkt naar Pakistan, natuurlijk is dat erger maar ze moeten gewoon goed behandeld worden, bovendien vind ik dat hier meer schuld ligt bij de eigenaar (er is toch voldoene geld hij hoeft er niet van te leven) en daar is het een leven voorziening.
Je zou daar ook naar de mensen kunnen kijken die hebben het even slecht en als je zo redeneert zou je ook naar de mensen in Afrika kunnen kijken.
Allemaal even erg, maar in Nederland gebeuren ook zeker wel hele slechte dingen denk maar aan gansen vlees...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:10

Tuurlijk zijn wij er wel van dat dierenleed. Alleen het probleem is wat doe je eraan???? En over verwaarloosde paarden die in de buurt staan is toch effe heel wat anders. Aan de andere kant van de wereld kan je niet effe snel gaan een oplossing gaan zoeken voor zo'n dingen. Het ergste is dat die toegestaan zijn. Terwijl het verwaarlozen van dieren in Nederland ten strengste verboden is en dus het gevolg kan hebben dat de dierenbescherming je beest in beslag neemt of een fixxe boete en een waarschuwing krijgt. Maar tuurliijk is het erg wat er gebeurd over de hele wereld en ik denk dat dat niet of nauwelijks opgelost kan worden, hoe graag men ook wil.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:30

Je staat er eigenlijk niet bij stil dat er dierenleed is hier in de wereld. Natuurlijk vind je het wel zielig maar net zoals Dennis zei wat kun je er allemaal aan doen? Je kunt wel allemaal donaties schenken aan allerlei fondsen die er iets aan doen maar ze kunnen niet voor alle dieren iets doen. En het ligt allemaal aan de mens.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 17:32

Citaat:
Terwijl het verwaarlozen van dieren in Nederland ten strengste verboden is en dus het gevolg kan hebben dat de dierenbescherming je beest in beslag neemt of een fixxe boete en een waarschuwing krijgt.


Maar dit is in de meeste gevallen nog te weinig.
En nu denk ik aan al die paarden uit Tolbert(was toch deze plaats)
De knaagdieren die hier toen in Nh werden gevonden.

Deze mensen hadden al meerdere malen een waarschuwing gehad, ik denk dat de DB eerder de beesten in beslag moet kunnen nemen en de straffen moeten gewoon gevangenis straf worden.
daarnaast moet zoiemand nooit meer in staat mogen zijn om beesten te houden.


En ja hoe doen we dat in het buitenland/ Ik denk dat het vooral heel goed is daar regelmatig aandacht aan te besteden en daarbij ook de regering in te lichten(handtekeningen, petieties, lezingen etc)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:04

Dit topic raakt kant noch wal. Dus omdat wij in verhouding tot de dierenleed in andere landen geen reet voorstellen, moeten we alles maar gewoon vinden en van een paar naar gruis getrapte konijntjes niet omkijken?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 01:03

O jee, en ik heb vandaag mijn hond nog wel een schop gegeven, maar hij trok zich er weinig van aan ... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 01:46

Er is inderdaad veel dierenleed in de wereld, veel mensen- en plantenleed ook trouwens. Verbeter de wereld, begin bij jezelf en je directe omgeving. Je staat soms versteld wat je dichtbij meemaakt. Dan heel misschien heb je een kansje om iets te doen voor mens, dier of plant.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 10:37

nee xono, dat is totaal niet wat ik bedoel. Hier wordt over verwaarlozing gesproken als een shetlandertje in de winter op de wei staat (dan bedoel ik in NL) en onder de bagger zit. Laat zulke mensen eens verder kijken dan hun neus lang is

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:10

Je kunt andere landen en culturen nou eenmaal niet vergelijken met die van ons in dat opzicht.
Dat is net zoiets als beweren dat je in Nederland geen honger kan hebben, want de mensen in Somalie, ja die hebben pas honger

Dierenleed en bijv. honger hebben zijn gewoon per land en cultuur zeer verschillend, dat is logisch, maar betekent dat meteen dat een mishandelt dier hier niet te klagen heeft??
Hier hebben we de middelen en een behoorlijke vorm van 'beschaving' en stellen we nou eenmaal hogere eisen aan dierverzorging.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:41

Tuurlijk weten wij daar wel wat van.
Brooke Hospital for animals staat genoeg op, ben dr ook lid van...maar of het nou echt helpt???

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:20

Sunhine voor de paarden daar een werled van verschil, ze doen daar echt heel goed werk!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:57

Mensenleed, hebben we er wel een idee van? Kijk alle leed is erg. En idd is al het leed uiteindelijk een keuze van de mensheid en niet van de dieren. Wat het dus ook 'erger' maakt als mensenleed.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:08

Goh Prima, met deze opmerking ben ik het eens! Eindelijk een keer Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:13

marieketencate schreef:
Goh Prima, met deze opmerking ben ik het eens! Eindelijk een keer Tong uitsteken


Gelukkig lijden beesten niet tijdens een plezierjacht! Tong uitsteken

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:21

Haha, daar gaaaaan we weer...ff over vossenjacht..hoe lang denk je dat die vos moet rennen voor zijn leven voordat hij eindelijk in stukken gescheurd wordt?

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:52

ik ben zeker wel op de hoogte.
ik kijk vaak programma's erover.
maar stef als jij hier een pony ziets staan en ook verwaarloosd is maar niet zo erg als daar kunnen we die tenminste toch wel helpen?
het is iig een begin.
dat is ook zo bij mensen.
als je met een probleem zit en het niet erg genoeg is omdat erger bestaat willen ze je niet helpen want het is toch niet erg want ze hebben erger gehoord.
oke hier in nederland zijn ze wel erg snel met het melden dierenleed.
maar wat kunnen wij in nederland nou doen?
ja geld schenken, goede zaak hoor maar wie weet waar het terecht komt.
in willibrord ook was die zaak van de zeehondjes gewoon zielig maar zelfs met media en al kwamen ze nog nergens.
het gaat gewoon door...
veel mensen beseffen het niet wat ze met de wereld doen.
maar er zijn mensen die wel het besef hebben maar in hun eentje gewoon niks kunnen doen.
overal zijn de wetten en regels jammer genoeg anders...
ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkom Scheve mond

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:26

Het feit dat er in andere landen ergere dingen gebeuren wil niet zeggen dat het hier niet erg is. Er is nog genoeg sprake van dierenleed in Nederland kijk maar een naar de bio-industrie bv. Maar het is altijd moeilijk waar je de grens van leed moet trekken. Ik kan me voorstellen dat het in de ogen van een leek heel erg zielig is als een paard over een hoge hindernis moet springen en dat hij dan ook nog een klap krijgt als hij dat niet doet. Maar is dat nou dierenleed of een beetje dom met je dier omgaan? Waar ligt de grens?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 17:18

ik bedoel ook totaal niet dat er we dan maar niks moeten doen aan verwaarlozing/mishandeling in NL.
Maar hier beginnen ze al te bleren als er dus een shetje in de regen staat

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:31

stef schreef:
ik bedoel ook totaal niet dat er we dan maar niks moeten doen aan verwaarlozing/mishandeling in NL.
Maar hier beginnen ze al te bleren als er dus een shetje in de regen staat


Dat kan ik me nog herinneren dat topic ja *LOL* *LOL* . Geweldig.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:10

carola schreef:
Nee stef, hier hebben wij inderdaad nergens geen idee van. Een keer een flinke tik verkopen, en je bent al een dierenmishandelaar. Misschien heel typerend voor onze (welstands) cultuur?

Ik heb wel eens vaker dieronvriendelijke reacties van jou gezien Carola, sta dus niet te kijken van dit ietwat vreemde antwoord van jou.

Overigens ben ik zelf niet zo'n zeikerd die bang is om een tik te verkopen, ben streng genoeg, mijn dieren zijn ook opgevoed. Ik sta stil bij het leed op de wereld Stef, maar ik ben niet bij machte om er iets aan te doen. Probeer hier en daar diereninstanties financieel te ondersteunen. Meer kan ik niet doen, maar het is wel bitter weinig. Ik probeer er daarom niet te veel bij stil te staan, om mezelf dan maar te sparen.

Overigens, wat ze hier in het westen doen, dieren ombrengen om de economie te sparen (ruimingen i.v.m. varkenspest, MKZ, BSE) is net zo goed schandalig. En daar kunnen we OOK al niets aan doen.

De hond is de betere mens


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:06

avantilover schreef:
Sunhine voor de paarden daar een werled van verschil, ze doen daar echt heel goed werk!


Ja oke misschien wel...ik heb het nooit in het echt gezien..
Maar ik vind dieren toch echt veel erger dan mensen....als ze lijden...misschien lomp gezegt van me.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BoJessie, ComscoreBot, flooooo, Hannerups, Kloesje, lanouska, larissa96, LisaVH96, LouLi, MarJon, Pasje03, Roquen, Saab99, Telpeva, Urbiezira, zonnebloem18 en 58 bezoekers