Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:14

Flevolander schreef:
Zijn er al mensen die een Z video hebben opgenomen/ingestuurd? En wat was jullie ervaring wat betreft het zoomen in de video's?


Ik! naar mijn mening is het beter te zien dan 20x40 zonder inzoomen.
Wat wel lastig is, is dat inzoomen. het is echt pittig om een goed filmpje te maken (je zoomt ook al snel te veel in, ga je bijna uit beeld, zoom je uit is het weer te ver) denk dat dit voor de camera vrouwen en heren nog even oefenen is :D

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)


Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:42

xmarritw schreef:
LegendarySa schreef:
Zijn er meer mensen die afgelopen woensdag hebben ingeschreven, waarbij in de app definitief staat maar geen mail hebben ontvangen?

Ik heb ook geen mail gekregen. Ik ga denk ik morgen of maandag er achteraan.



Ik had dit ook en een bokker wees me erop dat je je ordernummer ook op je bankafschrift kan vinden!
Het begint met W00...
Niet nodig dus om KNHS te mailen! :D

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:57

Zijn er al mensen die ook kijken naar de normale 'wedstrijden' (meetmomenten)?

Viel me op dat hier het startgeld gelijk is aan echte wedstrijden (met prijzen en met KNHS afdracht). Of heeft een vereniging/stal nu andere extra kosten tijdens meetmomenten, die ze normaal niet hebben?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:00

Ik weet niet of en hoe de KNHS iets overhoudt aan de meetmomenten. Het zou mij in elk geval niks verbazen als proefjes hetzelfde kosten, het is voor mij gewoon een wedstrijd zonder klassement: er moet hetzelfde voor geregeld worden.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:04

Ik las gisteren dat KNHS 10% rekent voor de meetmomenten. Hoop ophef over. Alle verenigingen moeten online betalen via mijnknhs doen en dus 10% per proef afdragen.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:05

Dat hebben ze aangepast naar 5% volgens mij. Er stond zoiets op FB maar ik heb het niet 100% goed gelezen.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:05

Het was een verplichting om het betaalsysteem van de KNHS te gebruiken als je een meetmoment wilt organiseren, dit kost 10% van het startgeld per combinatie. Hier is de KNHS echter vanochtend op terug gekomen, en nu mogen verenigingen toch ook zelf een betaalsysteem kiezen en via het betaalsysteem van de KNHS wordt er 50% korting gegeven.

Daarnaast is de kantine natuurlijk dicht, want eigenlijk één van de grootste inkomsten is tijdens wedstrijden (hier tenminste wel). Dus ik vind het niet gek dat startgelden hetzelfde zijn :)

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:14


Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:30

Ghostattack schreef:
Queelens schreef:
Ik heb mijn punten van de 28e (B) ook al terug. Maar die zijn niet best :+


Oeps :+ Hoe was je gevoel? Matchen de punten of was het echt een verrassing?


Ik had een gespannen bommetje onder me dus ik snap de punten wel. Hoewel ik zelf nog net op een wp uitkwam. Maar kan me voorstellen als je niet van spanning houdt dat je het laag punt :j protocol is nog even afwachten.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:35

Even een vraag, hoe krijgen jullie de protocollen te zien? In excel of anders? Want ik heb nu een paar keer teveel tekst voor het vak en dat kun je dan wel lezen maar alleen als je m in excel krijgt......

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:38

Daffodil, ik hoop oprecht dat jij mijn proef krijgt. Lees zulke fijne reacties van jou hier!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:41

daffodil schreef:
Even een vraag, hoe krijgen jullie de protocollen te zien? In excel of anders? Want ik heb nu een paar keer teveel tekst voor het vak en dat kun je dan wel lezen maar alleen als je m in excel krijgt......


Wij zien het protocol in pdf, dus denk niet dat wij dat dan kunnen zien.


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:44

Ah dan maak ik t vakje wat groter.

Nou ik heb er net toch 1 gehad, jonge dame op fantastisch fijn paard in de B met een aanleuning, tempo en alles erop en eraan waar ze in het Z nog wel eens van zouden dromen!!!!!! Te leuk!

Overigens heb ik vandaag alleen maar B, dat vind ik ook wel weer echt een keer leuk!

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:47

daffodil schreef:
Ah dan maak ik t vakje wat groter.

Nou ik heb er net toch 1 gehad, jonge dame op fantastisch fijn paard in de B met een aanleuning, tempo en alles erop en eraan waar ze in het Z nog wel eens van zouden dromen!!!!!! Te leuk!

Overigens heb ik vandaag alleen maar B, dat vind ik ook wel weer echt een keer leuk!

Van de 28ste of ook nog van de 21ste?

Jara van de Edelweiss B+11 L1+1

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:49

Alleen de 28e heb ik nu.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:51

Jammer :D :')

Hoop dat de jury mijn spierwitte lompe pony kan waarderen haha. Die van mij is het tegenovergestelde van Queelens :+ Hij vergeet best vaak dat hij 4 benen heeft en bewegen is dan ook zeker niet zijn sterkste punt. Maar stilstaan ook absoluut niet eigenlijk _O-

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:54

Haha zeker jammer dat het 28e is. Wel heel leuk als je dat soort combinaties krijgt als jury , geeft toch echt wel een goed gevoel lijkt me! :)


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:12

Ja echt zo leuk maar weet je, het maakt mij niet uit. Ik kan een netjes gereden proef door de draver die ervoor zat ook echt waarderen. Het gaat er echt niet om wie het meest spectaculaire paard heeft maar hoe stuur je m rond, hoe laat je je oefeningen zien.

Maar eerlijk is eerlijk, dit was wel even echt genieten en als je dan achten aan de lopende band uit kunt delen met een paar negens erbij, ja das wel echt heel leuk!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:14

Wat als je filmpje grotendeels wat aan de donkere kant is want alles aan de kant de A is donker en het licht is om 20:30 niet meer zo goed. Wordt hij afgekeurd en is het jammer? Paard ging gister wel echt fijn. Heeft maar een paar keer met z'n hoofd geschud.

(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:25

Hier de punten van de 21e ook. Proefje ging heel slecht voor mijn gevoel, galop is nog niet goed onder controle, ze is nog jong en weinig balans, dus had zeker geen wp verwacht, die heb ik ook niet, maar wel een hogere score dan verwacht (178.5) Ben benieuwd naar protocol.

Die van 28 mei overgeslagen om even wat meer tijd te nemen voor longeren, sprongetje tussendoor, balans versterken. Jong paard, dus moet ook voor haar wel leuk blijven :)

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:23

Jeej, net de punten binnen van de 21e! Nette winstpunt, 186, dik tevreden want was de eerste keer in de grote buitenbak proefje met mijn jonkie en aanleuning kon rustiger, was vergeten vliegenspray op te doen dus behoorlijk wat geschud tussendoor. Trots! Heb gisteren helaas niks meer in kunnen leveren, zadelmaker ontdekte dinsdag dat mijn boom scheef blijkt te zijn |o Dus nu even koos zadelloos... Woensdag ermee terug, dus dan hopelijk nog op kunnen nemen voor het event van 4 juni. We gaan het zien!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:30

Hier ook eindelijk binnen! Prima tevreden met 182.5 :D

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:39

Caritas schreef:
(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)


:') Dat dacht ik ook bij het zien van de video. Die van mij heeft een kol en dan een snebje wat niet precies in het midden zit. Op een donker paard op video kwaliteit vertekend dat enorm.
Ten eerste lijkt hij dan scheef.
Ten 2e lijkt ieder wiebeltje wel uitvergroot omdat die stip/sneb zo opvalt tegen een donkere achtergrond van zijn borst
_O-

irl zijn de contrasten net wat minder heftig dus valt het volgens mij veel minder op.

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:44

daffodil schreef:
Even een vraag, hoe krijgen jullie de protocollen te zien? In excel of anders? Want ik heb nu een paar keer teveel tekst voor het vak en dat kun je dan wel lezen maar alleen als je m in excel krijgt......


Ik schuif dan een beetje met de cellen zodat deze wat groter worden. Dan kun je het helemaal zien.

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:46

Caritas schreef:
Wat als je filmpje grotendeels wat aan de donkere kant is want alles aan de kant de A is donker en het licht is om 20:30 niet meer zo goed. Wordt hij afgekeurd en is het jammer? Paard ging gister wel echt fijn. Heeft maar een paar keer met z'n hoofd geschud.

(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)


Zoiets zou zeker afgekeurd kunnen worden. Naar mijn mening moet je eigenlijk zo'n filmpje ook niet in willen sturen. Snap dat het niet altijd anders kan maar je wilt natuurlijk zo goed mogelijk beoordeeld worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Apple, kimmetje26, Mnoonn en 26 bezoekers