Bandageren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 09:29

Hoi allemaal,
Wij hebben een pony die gebandageerd moet worden als hij gaat rijden. Nu heb ik 3 dagen in de week staldienst en moet ik dus opzadelen etc. Maar ik kan niet bandageren! Wie kan mij dat makkelijk uitleggen waar ik op moet letten?

Karnat is er eindelijk!


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 09:34

welke bandages heb je? elastische of niet elastische? bij elastische moeten er absoluut lappen onder. bij dunnen niet elastische ook. bij fleece ed hoef het niet perse.
zorg dat je niet te strak bandageert. begin bovenaan, doe het uiteinde iets scheef en als je daar overheen bent gegaan moet je het puntje wat nog uitsteekt bovenaan omklappen en dan er nog een keer overheen gaan. dan ga je naar beneden (zorg dat er geen vouwen inzitten) steeds een halve slag om de vorige heen. dan tot halverwege de kogel (je mag niet onder de lappen uitkomen, de lappen moeten altijd iets onder de bandage uitsteken) en weer naar boven. bovenaan zet je hem vast.
ik zal even kijken of ik plaatjes kan vinden die het duidelijker maken

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 09:45

uitleggen op papier is altijd lastig!! probeer eens iemand te vinden die het je een keer voor wil doen

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 09:49

Bedankt!! Ja ik zou ook kijken bij het bandageren (ik moest op die pony zelf rijden) maar dat beest had me gebeten dus ik kwam te laat aan om te zien hoe het moest. En ik ga vandaag niet op hem rijden.. Maar ik zal het vragen en gaarne plaatjes als het kan en bedankt!

Danielle


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, herous en 38 bezoekers