De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:33

Nu helaas de hele wereld op zijn kop ligt door Corona is mijn leven hier op Sint Maarten en het leven van de paarden drastisch veranderd. Nu erg geen toeristen meer komen en we een tijd lang in complete lockdown hebben gezeten, hebben de paarden hier een welverdiende break. Of ze het erg vinden ? Volgens mij niet?

Overdag gaan de paarden naar een tijdelijke weide en 's nachts lopen de paarden los door het park. Volgende week willen we de paarden naar een andere weide brengen omdat het gras hier helaas op is en het erg droog is geworden. Gezien we de paarden voorlopig toch niet kunnen inzetten voor toeristen gaan ze lekker op vakantie naar de franse kant van het eiland.

Ook voor ons iets meer tijd om lekker te genieten van de paarden in plaats van rennen hollen en vliegen de hele dag. Dus genoeg tijd om wat foto's van de paarden te maken over hun leven hier nu op het eiland.

Ook de paarden doen zo nu en dan aan een dagje strand.
Afbeelding

Afbeelding

En daar hoort natuurlijk een biertje bij.
Afbeelding
Maar stiekem kom ik gewoon elke dag een appeltje bij de bar halen


En voor de jonkies helaas geen bier
Afbeelding

En als we niet op het strand zijn te vinden dan zijn we lekker op de (bouw)weide. Wees maar niet bang de paarden grazen niet daar waar ze aan het bouwen zijn. Wel horen ze constant graafmachines en andere bouw geluiden dit doet ze helemaal niks
Afbeelding


Afbeelding


En op dit moment ben ik begonnen om elk paard op de foto te zetten

Zo hier Chiquito
Afbeelding

Fresita
Afbeelding

En Alexander met zijn moeder Zeena
Afbeelding

Als de paarden de weide op zijn nemen de ezels de kans om te genieten van hun dagje strand
Afbeelding

Afbeelding

En zo nu en dan even lekker de benen strekken in de ring want ondanks alle ruimte kunnen ze niet echt vol speed gaan met alle stenen en hellingen.
Afbeelding

En aan het einde van de dag, even koekeloeren in de keuken om te kijken of het eten al klaar is
Afbeelding

Al met al gezien de situatie nu hebben de paarden het niet slecht, en stiekem mag ik ook niet klagen!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-05-20 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd


Anoniem

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:25

Geweldig leven hebben die paarden zo! Lopen ze dan gewoon helemaal los?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:33

Wat leuk om te zien!

Ladygiroc

Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:39

Leuke foto's!

Die ezel lijkt wel gephotoshopt zo strak is die foto.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:40

Leuke foto's. Herkenbaar ook. Ik heb 3 jaar op Sint Maarten gewoond. Ben nu bijna een jaar terug in Nederland.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 21:55

Humpiedumpie schreef:
Geweldig leven hebben die paarden zo! Lopen ze dan gewoon helemaal los?


Het park is afgezet met een hek! en de weide ook, alleen dat hek is echt een houtje touwtje werk hek en tijdelijk. Helaas hadden we niet genoeg hekken en was het echt improviseren. Waardoor er op sommige wegen de paarden lopen en het bouw verkeer rijdt. Als de paarden op de weide zitten, zijn wij erbij om te voorkomen dat ze niet op de grote weg schieten of door het hek uitbreken. Wat ehh regelmatig gebeurt.... maar is een ontzettend groot gebied en met 2 personen is dat best pittig.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:26

Ik vraag me altijd af of er in dat droge en hete klimaat wel genoeg gras groeit. De dieren zien er zeker niet mager uit hoor maar het lijkt me echt ingewikkeld om voldoende ruwvoer voor ze te krijgen

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 12:36

troi schreef:
Ik vraag me altijd af of er in dat droge en hete klimaat wel genoeg gras groeit. De dieren zien er zeker niet mager uit hoor maar het lijkt me echt ingewikkeld om voldoende ruwvoer voor ze te krijgen


Het ruwvoer komt uit de VS of Canada. Dat komt hier dus aan in een container. Alleen we proberen nu zo veel mogelijk op de kosten te besparen dus gaan de paarden de “weide” op en krijgen minder hooi. Nu komt het droge seizoen eraan, maar in januari en februari heeft het heel veel geregend en is alles eigenlijk groen.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:23

Sint Maarten is zo mooi ,tot dat ik familie had uitgezonden als marinier en hij daar foto s van stuurde had ik geen idee hoe het daar was maar nu vindt ik het prachtig.
Dit zijn ook zulke prachtige zonnige foto s de paarden hebben het er heerlijk zo te zien.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 04:13

Zalig!!! Leuke foto’s!!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Suusjepluus

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:29

Wat een leuke foto's, die eerste 2 alleen al. Geen toeristen maar paarden op het strand <3

De beste is niet altijd de leukste

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:49

wow wat bijzonder! dankje voor het delen heel leuk om te zien :))

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:18

Wauw gaaf om te zien!

Keep calm and love horses!

gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:32

Supertof om te zien dit!

En die foto van die ezel tegen de strak blauwe achtergrond <3
En dat paard bij de bar, wat een heerlijk plaatje :')

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:34

Nwktje schreef:
troi schreef:
Ik vraag me altijd af of er in dat droge en hete klimaat wel genoeg gras groeit. De dieren zien er zeker niet mager uit hoor maar het lijkt me echt ingewikkeld om voldoende ruwvoer voor ze te krijgen


Het ruwvoer komt uit de VS of Canada. Dat komt hier dus aan in een container.

Dat lijkt me hartstikke duur dan, of niet?
Komt dat uberhaupt nog wel aan? Ik hoorde dat de eilanden niet meer bevoorraad worden door corona, of geldt dat niet voor St Maarten?

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:51

Leuk geschreven en leuke foto's!
Interessant om een kijkje te krijgen in het leven van paarden op een totaal andere plek.
Volgens mij hebben de paardjes het best prima, alleen de hoeven van Zeena ;( dat kan echt niet :n

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 21:27

Rosje8 schreef:
Leuk geschreven en leuke foto's!
Interessant om een kijkje te krijgen in het leven van paarden op een totaal andere plek.
Volgens mij hebben de paardjes het best prima, alleen de hoeven van Zeena ;( dat kan echt niet :n



Tja we zien liever ook anders maar er is geen smid op het eiland en gezien het eiland op slot is kunnen we onze smid ook niet laten invliegen... het is wachten tot de ijzers eraf vallen... En dan natuurlijk laten slijten.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 21:29

LindyH schreef:
Dat lijkt me hartstikke duur dan, of niet?
Komt dat uberhaupt nog wel aan? Ik hoorde dat de eilanden niet meer bevoorraad worden door corona, of geldt dat niet voor St Maarten?


Dat is ook ontzettend duur, en daardoor is het ontzettend lastig nu om het hoofd boven water te houden en de paarden te kunnen blijven onderhouden.

Eilanden worden nog wel bevoorraad hier anders is er namelijk ook geen eten meer in de supermark.

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:32

Wat een heerlijke foto's! Bijzonder om te zie hoe het er daar aan toe gaat. Ik krijg er een heerlijk zomers gevoel van <3

*pum*

soesita

Berichten: 5156
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:44

Nwktje schreef:
Rosje8 schreef:
Leuk geschreven en leuke foto's!
Interessant om een kijkje te krijgen in het leven van paarden op een totaal andere plek.
Volgens mij hebben de paardjes het best prima, alleen de hoeven van Zeena ;( dat kan echt niet :n



Tja we zien liever ook anders maar er is geen smid op het eiland en gezien het eiland op slot is kunnen we onze smid ook niet laten invliegen... het is wachten tot de ijzers eraf vallen... En dan natuurlijk laten slijten.


Heeft er bij jullie niemand geleerd hoe je ijzers afneemt dan? Dat is wel een handigheidje als je er beslagen paarden tussen hebt lopen. En al helemaal als er geen smid op het eiland woont. Ijzers komen ook wel eens los te zitten en als ze dan uitbreken is het voor de hoeven erg slecht.
Er zijn ook diverse filmpjes op internet te vinden hoe dat gaat...

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:49

Ooh ik zag de uitgelicht foto en dacht al dat het een topic van jou was! Wat een heerlijke foto's weer <3

[o]


pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:58

Mooie foto's en wat apart dit topic. Goed gedaan!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:59

Ijzers eraf halen is geen kunst.
Ik kan dat zelf ook en is niet moeilijk.
Lijkt me wel lastig idd dat je niet de verzorging kan doen zoals normaal.

Wel prachtige foto's <3

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:30

Hebben jullie de paarden zelf geïmporteerd? Ik heb op Bonaire gewoond, en ben uit eindelijk toen ik mijn lease paard kon kopen terug gegaan naar Nederland, ik durfde het niet aan hem te importeren..

We heel gaaf zo aan het strand <3

"Mi vida no es perfecta, pero tiene momentos maravillosos".

• P U C K •

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: De paarden van Sint Maarten in corona tijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 23:34

Alles over ijzers gaat buiten mij om, er is iemand die dit doet maar kan niet veel paarden per dag doen omdat deze man terminaal is. Ik weet dat hoeven te lang liefste trek ik alle ijzers eraf. Maar ik kan geen ijzers er afhalen zeker niet met het materiaal wat ze hebben. Ik heb het ook serieus een paar keer geprobeerd.

Daarnaast is deze eiland pony laat maar zeggen totaal niet te vergelijken met paarden uit Nederland. Hier springen ze van hoge rotspartijen, gaan ze hele steile hellingen op en af waarvan je gewoon echt denkt dit gaat mis. Ik verbaas mij er nog steeds elke keer over.

Er zijn een paar paarden geïmporteerd maar de meeste zijn hier op het eiland geboren. Wel zijn heel hard opzoek naar een grotere formaat paard want we merken dat de paarden steeds kleiner worden terwijl we groter willen fokken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jojoleinee, Laurahh, Ptl4ever, SUSANNEx en 36 bezoekers