[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:53

Afgelopen dagen ben ik toch niet verder gegaan met deel 1 van Kate Daniëls.
Ik kwam in mijn mailbox nog twee epub bestanden tegen.
Deel 2 en 3 van de darkness before dawn trilogy.
Maar mijn hemel wat een stomme boeken!
Deel 1 heb ik een paar jaar geleden gelezen en vond ik toen erg leuk, maar ik vond het nu echt niet boeiende boeken. Het verhaal is zo voorspelbaar.
Alsof de schrijvers echt geen inspiratie hadden voor een spannend verhaal, op enkele scenes na.

Maar goed de trilogy heb ik uitgelezen en nu ga ik weer verder met Kate Daniëls en noodkreet in de fles van Adler. :D


Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:28

@Riddershow Ik ben voor The Beautiful Dead, de beschrijving daarvan klinkt wel interessant :)

Quebelle schreef:
Illuminae ziet er uit als mijn oude klasagenda, kreeg altijd te horen datie te chaotisch was dus die sla ik over. Mijn simpele hondenbrein kan dat niet aan :')


:')

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:36

Nerwen schreef:
Leo schreef:
Jeetje jongens... Illuminae is écht zo'n bizarre leeservaring! Ik ben nu op de helft en weet niet wat me allemaal overkomt en waar dit heen gaat :wow:

Ik was toch beduidend minder enthousiast :+

Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit waarom, maar ik denk dat ik door het format toch wat "vlees op de botten" mis. Ik vond het over het algemeen vrij oppervlakkig eigenlijk.
Niet dat ik het een slecht boek vond (want dan was ik niet in deel 2 begonnen èn dan had ik het eerste deel ook niet binnen 2 dagen gelezen), maar... ja, niet zo onverdeeld enthousiast (helaas).



Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het boek niet bij iedereen goed pakt :j net als dat er allicht mensen niet doorheen komen. Voor iedereen zal de leeservaring toch anders zijn en anders beleven.

Eerlijk gezegd was ik daar zelf ook een beetje bang voor. Ik ben het boek niet eerder tegengekomen (ik leef over het algemeen onder een steen wat dat soort dingen betreft :+ ) en door dit topic en foto's van anderen nieuwsgierig geworden. Het verhaal sprak me ook aan en het boek zelf ziet er waanzinnig uit. Maar de manier van vertellen: geen idee of ik daar door zou komen.
Maar eigenlijk greep de hele setting en opzet me vanaf het begin enorm en werd ik denk ik juist door de opzet er helemaal in gezogen. Ik ervaar het dus zelf helemaal niet als oppervlakkig, maar ik kan me zeker voorstellen dat het door de opzet bij mensen juist wel zo kan voelen.

Deel 2 en 3 volgen dus ongetwijfeld :)) maar ik houd het kopen nog even af (echt even teveel gekocht ;) )

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:14

Ik heb een poging gedaan om er iets leuks met te doen :') maar het is de eerste keer dat ik zoiets probeerde, en als ik bookstagrams zie dan zijn die 1000x beter. Dus als iemand tips heeft om leuke boekfoto's te maken voor de toekomst, je mag altijd delen.

Oke dus mijn the witcher boeken! Eerste ergernis wel als ze uit de doos kwamen, er hingen van die irritante netflix stickers op. Ik hou niet van stickers op mijn boeken en dus niet als zo'n reclame. Eerste werkje was ze dus overal af halen.

Afbeelding

Vervolgens de gehele collectie <3

Afbeelding

Close-up van de eerste samen met zwaard en game focused pendant

Afbeelding

In de kast met de school of cat pendant en de pendant zoals ze in de boeken/netflix serie zijn

Afbeelding

En ja ik heb dus ook een witcher zwaar :') Ik ben een ongelooflijke geek als het op Witcher aankomt. Boeken, games, serie, prullaria :') :Y)


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:19

Oh ze zijn heel gaaf! Zou ze persoonlijk niet in het nederlands lezen maar de covers zijn echt vet. Ben onlangs ook een nieuwe playthrough begonnen van Witcher 3, topgame blijft het :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:21

Ja had ze in het Engels, maar de Nederlandse editie was gewoon veel leuker dan de Engelse die ik had. Kan zijn dat ze voor het komende jaar niet gelezen worden :') maar ik had nu gewoon een leuk percentje korting (20%) en nog deze editie :D


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:31

Nou dan waag ik mij daar ook maar eens aan. Harry of tienerboek is goede tip. Want alle boeken die jullie hier posten trekken me wel!

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

love_mandy

Berichten: 2921
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:34

The_Cat schreef:
Ik heb een poging gedaan om er iets leuks met te doen :') maar het is de eerste keer dat ik zoiets probeerde, en als ik bookstagrams zie dan zijn die 1000x beter. Dus als iemand tips heeft om leuke boekfoto's te maken voor de toekomst, je mag altijd delen.

Oke dus mijn the witcher boeken! Eerste ergernis wel als ze uit de doos kwamen, er hingen van die irritante netflix stickers op. Ik hou niet van stickers op mijn boeken en dus niet als zo'n reclame. Eerste werkje was ze dus overal af halen.

[ [url=m/zI1rTL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervolgens de gehele collectie <3

[ [url=m/MHE54K.png]Afbeelding[/url] ]

Close-up van de eerste samen met zwaard en game focused pendant

[ [url=m/7ZjMR9.png]Afbeelding[/url] ]

In de kast met de school of cat pendant en de pendant zoals ze in de boeken/netflix serie zijn

[ [url=m/4v9FLw.png]Afbeelding[/url] ]

En ja ik heb dus ook een witcher zwaar :') Ik ben een ongelooflijke geek als het op Witcher aankomt. Boeken, games, serie, prullaria :') :Y)


Echt vet! Ik vind de Nederlandse covers zo mooi <3

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:46

The Cat, die zijn inderdaad echt heel erg mooi <3 snap dat je deze gekocht hebt en de Engelse versies verkocht hebt.

I'm not weird, I'm limited edition :D


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:48

Wauw TC! Echt hele toffe foto's en een gave set zo bij elkaar! Ze zijn inderdaad veel mooier in deze variant!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:56

Wauw, erg mooi The Cat! <3

Ik heb Amazon Warehouse ontdekt. Vorige week nog een paar boeken besteld voor een euro of 5 / 6 en ze zien er echt prachtig uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een van deze gelezen? Ben natuurlijk erg benieuwd naar die van Leigh Bardugo want dat is een van mijn favoriete schrijfsters. :j

Second to the right, and straight on till morning

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:20

Mooie buit Neverland! Ik heb nog nooit Leigh Bardugo gelezen. Maar wel Six of Crows en Crooked Kingdom in de kast staan. Binnenkort eens aan beginnen :D

Volgens mij moet ik eens een lijstje maken auteurs waar ik graag nog eens boeken van wil lezen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:27

Een paar pagina's terug noemden een paar Enchanted. Inc (Tovenaar op het witte paard), en die heb ik toevallig pas geleden ook gelezen. Ik vond het eerste deel in ieder geval erg leuk en wil wel verder met de serie. Weet alleen niet zo goed hoe ik eraan moet komen. Komt waarschijnlijk vanzelf wel eens een keer.

Cursebreaker: je kast is inderdaad leuker zo nu met de series weer bij elkaar enzo. En vast ook echt een stuk handiger. En beters dat Aurora Burning bevalt. Maakt mij er wel benieuwd naar.

Linoleum: heb je van The Handmaid's Tale ook de serie gezien? Zo ja, volgt die de boeken een beetje of is er veel anders?

Neverland: mooie boeken heb je er weer bij. Veel leesplezier!

Ciara: De Reiziger is Outlander, toch? Leuke serie. Heb de eerste twee boeken gelezen en de film gezien en wil graag nog verder, maar heb nog teveel boeken liggen die gelezen moeten worden voor ik nieuwe mag bestellen van mezef.

Zelf ben ik nog steeds bezig in First Grave on the Right. Ben nu wel aardig over de helft. Ik had verwacht dat er nog wel iets groters zou komen dan nu het geval is, maar blijkbaar is het het eerste deel van een serie en dan vind ik zo rustig op gang komen met een eerste boek nog niet zo heel slecht. En wie weet blaast het einde me nog omver.

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:36

Nienmoon, ik heb de serie nog niet gekeken. Wil dat hierna denk ik wel doen. Maar van wat ik hier en elders gelezen heb, zit er wel verschil in hoe het ervaren wordt?

I'm not weird, I'm limited edition :D

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:55

Ik vond de serie erg goed. Heb de boeken nog niet gelezen, dus daar kan ik nog niets over zeggen

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 19:59

Riddershow
Oehhh, altijd leuk als jij lijstjes laat zien hier. Ik ga dadelijk even wat dieper kijken ernaar, want daar zal veel bij zitten wat ik ook vast wil lezen hihi.

Quebelle
Het is chaos, maar het is ook weer heel erg duidelijk. Ik was eigenlijk wel benieuwd geweest naar wat jij ervan zou vinden. Had verwacht met je liefde voor SciFi dat je deze boeken erg kon waarderen namelijk :) Het is even wennen, maar echt chaotisch kan ik het niet noemen. Als je in het verhaal zit, is het heel duidelijk allemaal imo.

SdaphneS
Wat jammer dat boek 2/3 dan zo stom is terwijl je 1 toen leuk vond. Heb ik ook wel eens als ik een bepaald boek langer geleden leuk vond, dat het erna opeens niet meer leuk is haha. Veel plezier nog met Kate Daniels.

Leo
Ik ben nu al erg benieuwd wat je van 2 gaat vinden want daar komen weer wat nieuwe en andere SciFi elementen in naar voren en vond ik op z’n eigen manier ook weer echt net zo tof als Illuminae.

The_Cat
Jeetje, wat een prachtige covers!! Ik snap wel dat je daarvoor gevallen bent. Ik vind de foto’s erg mooi hoor. En die stickers zijn idd zo jammer. Heb je het nog eraf gekregen? Sommigen zijn gelukkig wel redelijk makkelijk eraf te halen.

Neverland
Neeeeee, nu wil ik ook boeken kopen grrr… Kun je filteren op die Amazon Warehouse boeken of moet je ze gewoon per toeval tegenkomen? Die prijzen zijn erg leuk namelijk. A River of Royal Blood vind ik er vooral heel erg interessant uitzien! Ninth house lijkt me ook tof.

nienmoon
Dankjewel en ik kan de Aurora boeken echt aanraden. Ik lees net Burning uit en : My Mind = Blown! Benieuwd wat je verder nog van First Grave on the Right gaat vinden. Ik heb ‘m ook liggen hier.



Ik las dus net Aurora Burning uit en zoals ik al tegen nienmoon zei: My Mind = Blown. Heel Instagram was al ontploft met mensen die het boek al uit gelezen hebben en die hun ervaring deelden wat vooral neer kwam op: ze werden he-le-maal gek werden vanwege de manier waarop het eindigt en ik dacht dat ik dus voorbereid was. Ik dacht dat ik wel doorhad wat zou gaan gebeuren aangezien ik door het boek heen wel veel goed had met voorspellen. Maar nope… Ik was niet voorbereid. Ik heb zoveel F*CKS gebruikt in m’n mini review, als je het dat al kunt noemen, op Goodreads, dat het me niks zou verbazen als ik een ban krijg :') Geen idee of ze daar aan doen, maar whoopsie daisy. Ik kon geen andere woorden vinden. Wat een einde. Vreselijk, maar ook rete brilliant. Wat moet ik in Godsnaam nu gaan oppakken om te lezen na DAT?!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:05

Oh nee Melissa! Ik zit nu met hoop en vrees uit te kijken naar Aurora burning..

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:13

Ik denk dat ik Aurora Burning nog even uitstel totdat deel 3 uit is :P al ben ik nu wel super benieuwd!

Ben nu begonnen in 'The year Shakespeare ruined my life' van Dani Jansen, een ARC via NetGalley. Wel een leuke YA!

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 20:15

De vriendin waar ik mee aan't buddy readen was moet morgen de laatste hoofdstukken en die had ik al gezegd dat ze misschien beter kon wachten tot boek 3 er bijna is ja :') Die raadde ik aan om gewoon te stoppen nu het nog kon, voor ze het niet meer kan ont-lezen, lol. Vreselijk gewoon zoals het eindigt haha. Maar aan de andere kant: gewoon brilliant, want zo vind ik de boeken het leukst; als ze je met veel vragen en zoveel emoties achterlaten, smachtend naar meer.

Klinkt heel leuk die ARC wat je gekregen hebt, veel leesplezier!!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:18

Moirin schreef:
Ik denk dat ik Aurora Burning nog even uitstel totdat deel 3 uit is :P al ben ik nu wel super benieuwd!

Ben nu begonnen in 'The year Shakespeare ruined my life' van Dani Jansen, een ARC via NetGalley. Wel een leuke YA!

Wanneer komt deel 3 uit :=

Wat leuk dat je een arc mag lezen, veel plezier ermee!

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:34

cursebreaker schreef:
The_Cat
Jeetje, wat een prachtige covers!! Ik snap wel dat je daarvoor gevallen bent. Ik vind de foto’s erg mooi hoor. En die stickers zijn idd zo jammer. Heb je het nog eraf gekregen? Sommigen zijn gelukkig wel redelijk makkelijk eraf te halen.


Gelukkig de stickers er allemaal af gekregen. Lekker voorzichtig zodat er geen geplak zou achterblijven, maar men covers zijn dus lekker netjes nu


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:37

Die stickers zijn zoooo hinderlijk. Ik kreeg laatst boeken van m'n moeder te leen, zaten ze ook nog op. Ik heb ze er eerst afgehaald :')
Super mooie serie zo!

Ik heb deel 5 van de eilandliefde serie nu ook uit, nu eens bedenken wat ik nu ga lezen..

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:39

O wow Melissa dat moet een best einde zijn geweest!

The_cat ik vind dat je leuke foto's hebt gemaakt. En mooie edities heb je van The Witcher!


Neverland mooie boeken heb je gekocht. Maar jeetje gevaarlijke informatie :')

Hier net Fate of the Tearling uit. En ik weet het niet. Tot de laatste 75 bladzijden vond ik het interessant de hele trilogie. Maar die laatste 75 bladzijden hebben het ergens verpest en ergens ook niet. Ik weet niet zo goed wat ik nu van alles moet vinden. Maar ik heb een beetje een mwah gevoel.

Zo eens kijken welk boek ik nu wil gaan lezen.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:42

Je geeft je mening nog mild aan Tucktuck :) Ik was toch echt zwaar pissig toen ik het einde las van de trilogie, alles wat in de afgelopen 2,5 boeken zat was daarmee weggevaagd en daarmee ontzettend leuke boeken.

Helemaal vergeten te reageren zie ik net, wat een gave serie Mandy, logisch dat je voor deze covers bent gegaan!

En een leuke stapel boeken heb je gekocht Neverland :)

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:47

linoleum schreef:
Nienmoon, ik heb de serie nog niet gekeken. Wil dat hierna denk ik wel doen. Maar van wat ik hier en elders gelezen heb, zit er wel verschil in hoe het ervaren wordt?


Ik heb zowel de serie gekeken als de boeken gelezen. Seizoen 1 loopt vrijwel gelijk met THT en is nog erg goed, maar dan wordt het per seizoen slechter. Het laatste seizoen was zo bagger dat ik eigenlijk niet weet of ik het nog wil kijken hierna...

@The_Cat, die covers zijn echt zo mooi! Ik snap dat je voor de Nederlandse boeken bent gegaan. En knap dat je de stickers er zo goed af hebt gekregen. Ik durf de sticker van A Skinful of Shadows er daarom nog niet af te halen...

Sapiens heb ik nu uit. Ik vond het een hele gave read, waarbij de schrijver je van 0 tot nu naar wat interessante speculaties over de toekomst brengt. Het enige jammere aan het boek vind ik dat de mening van de auteur vaak onnodig als feit werd gepresenteerd. Maar alsnog zeker een aanrader! :)

Nu ga ik lekker lezen in AR, want die is net binnengekomen <3

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers