Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:51

Er is zoveel meer te doen voor verenigingen dan alleen maar wedstrijden. Bij ons wordt ontzettend veel georganiseerd, soms is het knokken voor de kalender en overal is animo voor. Wij proberen bewust de prijzen wat lager te houden zodat het laagdrempelig is maar alles levert iets op!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:59

Hier wordt de accommodatie gehuurd van de sportstichting. Onderhoud doen de leden zelf op de aangewezen klusdagen en diverse leden doen regelmatig tussendoor werk oppakken. Wij hebben wel een aantal officiële menwedstrijden en helaas maar 1 ding voor de ruiters per jaar. Vele rijdende leden zijn in die zin wel afhankelijk van de vereniging ivm de accommodatie die de meesten thuis niet hebben. (Wel stal en wei/paddock, geen bak)

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:47

Hier ook protocol terug punten waren er vrijdag al. Eigenlijk wel zoals verwacht net geen winst, was onze 1e keer m1. Was gewoon echt een 6jes proef met een paar 5-en voor onderdelen die niet goed gingen. Enige wat ik niet zag aankomen was een 4 voor halthouden en groeten, moest blijkbaar bij G ipv X , oepsie :Y) .

Nu maar even doortrainen dat we ook wat 7ens kunnen gaan rijden.

Iris_123
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-11-18

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:01

Even een ander soort vraag.. Weet iemand hoe je je kan afmelden? Mijn paard loopt helaas niet goed, dus starten zit er voorlopig niet meer in..

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:02

Iris_123 schreef:
Even een ander soort vraag.. Weet iemand hoe je je kan afmelden? Mijn paard loopt helaas niet goed, dus starten zit er voorlopig niet meer in..



bij je eigen kalender, staat annuleren :)

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:32

Ik hoop ook dat het online starten blijft bestaan. Heb altijd zo veel stress met wedstrijd rijden dat ik het niet meer leuk vond en helemaal er mee ben gestopt. Op deze manier zou het veel fijner voor mij (en vele andere) zijn.

En ze mogen van mij ook een duidelijk onderscheid maken in punten registratie of er online gereden is of op wedstrijd locatie.

Iris_123
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:36

SweetVanille schreef:
Iris_123 schreef:
Even een ander soort vraag.. Weet iemand hoe je je kan afmelden? Mijn paard loopt helaas niet goed, dus starten zit er voorlopig niet meer in..



bij je eigen kalender, staat annuleren :)


Dat klopt, maar daar kan ik niet op klikken. Dan krijg ik een foutmelding.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:51

Event voor 28 mei? Die kun je niet meer annuleren ben ik bang.. Afbeelding

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:59

famkeY schreef:
Event voor 28 mei? Die kun je niet meer annuleren ben ik bang.. [ [url=m/Qxgr4X.png]Afbeelding[/url] ]


Kan nog wel, moet je alleen even een mailtje doen naar de KNHS. Heb ik ook gedaan met het event van 2 weken terug. Het enige is dat je dan je startgeld niet meer terug krijgt omdat je na sluitingsdatum afmeld.

Ik heb toen geen mail van de KNHS terug gehad maar na een dag stond er in mijn agenda bij het event; GEANNULEERD.

Iris_123
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:02

famkeY schreef:
Event voor 28 mei? Die kun je niet meer annuleren ben ik bang.. [ [url=m/Qxgr4X.png]Afbeelding[/url] ]


Ah oké, dank je wel! Dan laat ik hem staan. Het gaat mij niet om het geld, maar ik dacht dat misschien iemand anders nog zou kunnen starten op mijn plek.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:06

Hilli schreef:
@PSvanLot: er is meer dan wedstrijdjes rijden, dus ik denk aan clinics (ook uit andere disciplines), privé-lessen/kleine groepslessen van gerenommeerde inatructeurs, proefgericht trainen en misschien ook een baantje uitleggen en proefjes filmen voor je ruiters. Als je in het oude businessmodel wedstrijdjes blijft hangen dan houdt het ook gewoon een keer op - in elk geval voor mij.


Met de dingen die jij opnoemt is voor een vereniging weinig geld binnen te halen. Wij organiseren ook clinics etc maar dan zetten wij geen extra bedrag op het geld van de instructeur.

En of het een keer op gaat houden... We organiseren 10 dressuurwedstrijden (avonden en een weekend) en 2 springweekenden per jaar. Alles zit binnen de kortste keren vol en we hebben gigantische wachtlijsten. Dit wordt ieder jaar erger... Dus of dit op gaat houden, daar geloof ik niks van.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:52

Ik ga morgenmiddag het filmpje maken voor mijn M2 debuut, best wel spannend :=
Zijn er misschien nog niet hélemaal klaar voor, omdat de keertwendingen en travers nog niet helemaal bevestigd zijn,
maar we hebben de laatste tijd zo hard getraind aan het scherp maken en de basis dingen dat ik toch eens wil kijken waar we staan.

Ben benieuwd hoe weer een andere jury reageert op een Shire in de ring. :D
Is toch altijd weer de vraag hoe het opgepakt wordt.

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:08

chanelle14 schreef:
Ik ga morgenmiddag het filmpje maken voor mijn M2 debuut, best wel spannend :=
Zijn er misschien nog niet hélemaal klaar voor, omdat de keertwendingen en travers nog niet helemaal bevestigd zijn,
maar we hebben de laatste tijd zo hard getraind aan het scherp maken en de basis dingen dat ik toch eens wil kijken waar we staan.

Ben benieuwd hoe weer een andere jury reageert op een Shire in de ring. :D
Is toch altijd weer de vraag hoe het opgepakt wordt.


Heel veel succes! Ik vind het in ieder geval super gaaf en knap! Kan me voorstellen dat niet elk jurylid het makkelijk vind om een proef met zo'n ander type paard te jureren. Hoop dat dit jullie niet ten nadelen komt. Ik vind het echt stoer!!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:15

Ik zie net dat de kalender voor juryleden die online jureren tot in ieder geval 31 juli open is. Ik verwacht dat het de komende 2 maanden dus nog wel online gaat gebeuren.

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:28

Hier net weer een filmpje verstuurd! Klasse M2 paarden, 2e keer dat ik online start. Ik vind het heel erg fijn zo lekker thuis ons proefje te rijden. Paard heeft veeel minder stres en ik kom meer aan rijden toe ipv alleen maar spanning afbouwen. Ook weleens leuk om dan proefjes te rijden, valt ook nog niet altijd mee alles aan elkaar te krijgen.
Een combinatie van beide, op cc gaan en online, zou ik het liefste willen. Ook wb tijd zou dat voor mij goed passen naast een drukke baan, baby en werk om het huis.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:36

Dat lijkt me ook wel ideaal Horzel omdat zo te combineren.

Ik zou zelf ook wel een keer mee willen doen maar heb de keuze uit een driejarige en een vierjarige die net zadelmak zijn en daarbij mag ik geen B rijden, dat wordt moeilijk ;)

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:22

Ik heb vandaag per app van de knhs antwoord gekregen op de vraag hoe lang nog online
Dit was het antwoord:
“de evenementen die georganiseerd mogen worden zijn geen echte wedstrijden. Het zijn meetmomenten zonder klassement en prijzen. Zolang er nog geen 'echte' wedstrijden gehouden gaan worden blijven we doorgaan met de online events”

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:21

kara schreef:
Ik heb vandaag per app van de knhs antwoord gekregen op de vraag hoe lang nog online
Dit was het antwoord:
“de evenementen die georganiseerd mogen worden zijn geen echte wedstrijden. Het zijn meetmomenten zonder klassement en prijzen. Zolang er nog geen 'echte' wedstrijden gehouden gaan worden blijven we doorgaan met de online events”

Fijn! Dank voor het navragen :)

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:23

chanelle14 schreef:
Ik ga morgenmiddag het filmpje maken voor mijn M2 debuut, best wel spannend :=
Zijn er misschien nog niet hélemaal klaar voor, omdat de keertwendingen en travers nog niet helemaal bevestigd zijn,
maar we hebben de laatste tijd zo hard getraind aan het scherp maken en de basis dingen dat ik toch eens wil kijken waar we staan.

Ben benieuwd hoe weer een andere jury reageert op een Shire in de ring. :D
Is toch altijd weer de vraag hoe het opgepakt wordt.

Even gespiekt op jullie Insta, wat een stoer paard!! Succes met jullie debuut :)

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:50

Hilli schreef:
@PSvanLot: er is meer dan wedstrijdjes rijden, dus ik denk aan clinics (ook uit andere disciplines), privé-lessen/kleine groepslessen van gerenommeerde inatructeurs, proefgericht trainen en misschien ook een baantje uitleggen en proefjes filmen voor je ruiters. Als je in het oude businessmodel wedstrijdjes blijft hangen dan houdt het ook gewoon een keer op - in elk geval voor mij.


Het is dan wel offtopic: qua beleving en betrokkenheid zijn clinics voor een vereniging inderdaad best belangrijk. Sinds wij meer 'andere' activiteiten zijn gaan organiseren zijn onze leden aantallen gestegen. De ellende is alleen dat je aan clinics niet makkelijk iets overhoudt. Die lessen zijn vaak al zo piep duur dat er geen enkele marge naar boven meer is. Zo ook voor een bosritje met soep. Kostendekkend krijg je zoiets wel .En 20-60 euro hou je er misschien ook aan over. Maar dan is het wel vrij snel klaar.
Qua financiën moeten wij het echt hebben van wedstrijden.

Maar ik zie die online wedstrijden toch niet meteen als een bedreiging. We organiseren veel evenementen die niet te vervangen zijn door online.
En er blijft altijd een groep die op pad gaan en een klassement juist mooi vind. Die wil shinen voor de concurrentie. Die vinden dan weer niks aan dat online gedoe in hun eentje.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:19

pol013 schreef:
Hilli schreef:
@PSvanLot: er is meer dan wedstrijdjes rijden, dus ik denk aan clinics (ook uit andere disciplines), privé-lessen/kleine groepslessen van gerenommeerde inatructeurs, proefgericht trainen en misschien ook een baantje uitleggen en proefjes filmen voor je ruiters. Als je in het oude businessmodel wedstrijdjes blijft hangen dan houdt het ook gewoon een keer op - in elk geval voor mij.


Het is dan wel offtopic: qua beleving en betrokkenheid zijn clinics voor een vereniging inderdaad best belangrijk. Sinds wij meer 'andere' activiteiten zijn gaan organiseren zijn onze leden aantallen gestegen. De ellende is alleen dat je aan clinics niet makkelijk iets overhoudt. Die lessen zijn vaak al zo piep duur dat er geen enkele marge naar boven meer is. Zo ook voor een bosritje met soep. Kostendekkend krijg je zoiets wel .En 20-60 euro hou je er misschien ook aan over. Maar dan is het wel vrij snel klaar.
Qua financiën moeten wij het echt hebben van wedstrijden.

Maar ik zie die online wedstrijden toch niet meteen als een bedreiging. We organiseren veel evenementen die niet te vervangen zijn door online.
En er blijft altijd een groep die op pad gaan en een klassement juist mooi vind. Die wil shinen voor de concurrentie. Die vinden dan weer niks aan dat online gedoe in hun eentje.


Precies, zo zien wij dat ook. En daarbij betalen de leden al genoeg dus wil ik hen ook niet meer financieel belasten wanneer we iets voor ze organiseren.

Het online wedstrijden rijden zal ook geen echte bedreiging gaan vormen denk ik, maar ik vind wel dat je niet moet kunnen promoveren op enkel online proeven starten. Hier zou een combinatie in moeten zijn.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:22

kara schreef:
Ik heb vandaag per app van de knhs antwoord gekregen op de vraag hoe lang nog online
Dit was het antwoord:
“de evenementen die georganiseerd mogen worden zijn geen echte wedstrijden. Het zijn meetmomenten zonder klassement en prijzen. Zolang er nog geen 'echte' wedstrijden gehouden gaan worden blijven we doorgaan met de online events”

Ja dus tot de echte wedstrijden. Dan zal het stoppen in deze vorm denk ik zodra er groen licht is voor klassementen en prijzen?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:22

Dan kun je er vanuit gaan dat dat heel de zomer zo gaat zijn.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:53

Waarom niet promoveren op de online proeven? Je beheerst het gevraagde niveau of je moet nog even verder trainen.
Ik denk dat het niet echt concurrentie hoeft te zijn voor fysieke wedstrijden. Ik zie dat ook als een een leuk dagje uit en voor mijn andere paarden heb ik een voorkeur om op ander terrein te starten. Voor één specifiek paard alleen de optie om online te starten.
Dat ze vermelden bij resultaten dat dit online gehaald is, is prima. Doet geen afbreuk aan mijn paard hoor.
Als er gedacht wordt aan punten sprokkelen en dat als onwenselijk gezien wordt, dit gebeurt op fysieke wedstrijden ook. Maar als je iets in zou willen voeren om het onaantrekkelijker te maken dan zou ik me nog kunnen vinden in bijv. 1x 65% gescoord moeten hebben voor overgang naar volgende klasse. Met 65% zou je kunnen stellen dat het niveau ruim voldoende beheerst wordt. Maar dat zou ik eigenlijk ook niet eerlijk vinden...

Zou dit niet eens door de KNHS in een enquête oid uitgezocht kunnen worden hoe de leden hier in staan en wat zij willen? (Startkaart en niet startkaart houders)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:09

Ik vind niet promoveren echt onzin. Er zijn zat ruiters die maar op 1 of 2 plekken starten hoor, zeker bij ons in de regio waarbij heel veel wedstrijden georganiseerd worden en dus voor hen op eigen terrein. Dat is toch niets anders dan nu?

Ik snap niet dat mensen daarover vallen, gisteren ook mega discussie in jury groep want er zouden heel veel nadelen zitten aan online starten. Er is geen toezicht op losrijden, geen toezicht op evt hulpmiddelen, een ander kan wel losgereden hebben etc. Als je zo uit moet gaan van het allerslechtste in een mens, zit je denk ik niet goed als jury in de sport. Ik kan daar zo slecht tegen.

Iemand die de boel wil bedonderen kan dat op een echte wedstrijd ook, te makkelijk voor woorden maar weet je ze komen zichzelf echt wel een keer tegen. De hele paardensport is wat dat betreft hypocriet. Laat iemand 1x je paard Z starten en je paard loopt Z......nou zo werkt het dus niet maar zo gebeurt het wel. Dat hou je niet tegen.