Ontwerphulp gevraagd: paardenstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LaDonna75

Berichten: 2125
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Ontwerphulp gevraagd: paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 21:39

De titel zegt het al, wie wil me helpen met het ontwerpen van een nieuw te bouwen paardenstal? Op de tekening staat ons erf, het zuiden is bovenaan. Dit is ook ongeveer het bouwblok waarop we nog ongeveer 90m2 mogen bouwen. De mestvaalt kan/mag/moet weg/verplaatst.
Afbeelding
Mijn wensen: Ik wil ruimte voor minimaal 4 grote pony’s met een ruimte voor zadelkamer en opslag. Graag laat ik mijn paarden naar buiten kijken, eventueel zou een paddock met loopstal ook kunnen maar ik wil zeker ook 1 of 2 aparte boxen. Er moet ook een rijbak komen, die qua ligging het handigst rechtsonder kan komen.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak


Brusi06
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-05-15

Re: Ontwerphulp gevraagd: paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:51

Dus je wil nog iets nieuws erbij bouwen. Zijn al best veel gebouwen zo, de schuurtjes blijven ook en kan je daar qua stallen iets mee? Voor iets nieuws lijkt mij de plek van de mestvaalt mooi tussen de wei en de bak.

LaDonna75

Berichten: 2125
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ontwerphulp gevraagd: paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 14:20

Ja, klopt, ik wil iets nieuws erbij. De andere schuren zijn al in gebruik voor van alles en nog wat (oa hooiopslag voor de handel). De paarden staan nu in een oude stal die niet meer op de tekening hierboven staat, maar die we aan het slopen zijn. Er moet dus iets nieuws en dat mag ook nog qua oppervlakte bebouwd.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Ontwerphulp gevraagd: paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:45

misschien de schuur uitbreiden, je krijgt anders wel veel schuren


Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Ontwerphulp gevraagd: paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:45

Afbeelding

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:45

Kwa terrein inrichting, lijkt dit je wat? De rijbak in de lengte, daaronder een 20x20 paddock. Eventueel kan je daar een buitenom naar de wei maken. Daar tegenaan de stal. Mestvaalt ernaast. Ik weet niet precies hoe groot je die wil hebben. Maar dicht bij de stal zou zelf mijn voorkeur hebben.

Afbeelding

Voor de stal zou ik zelf voor zo iets gaan.
Een 4 x 5 opslag, want een paardenmens heeft veel spullen. Daarnaast 3,5 x 3,5 stallen. Lekker ruim, maar niet zo groot dat E-pony's er in gaan zwemmen. Het voorste stuk van 1,5 x 14 zou ik dan als overkap nemen. Je kunt die verbinden met de paddock, je pony's hebben dan een schuilstukje. Maar je hebt ook een fijne droge plek om te poetsen. En je krijgt minder regen inslag in je stallen.
Afbeelding

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


LaDonna75

Berichten: 2125
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 09:59

Superfijn dat er mensen mee willen denken, dank!

Persevero schreef:
misschien de schuur uitbreiden, je krijgt anders wel veel schuren

Dank voor je input! Ik snap je gedachte, maar dat mag niet helaas. Elk nieuw te bouwen object mag maar 150 m2 zijn en als we aan een ander gebouw bouwen, gaan we boven die vierkante meters... De 2 nieuwe schuren (kaploodsen) zijn al gebouwd.


Veulen84 schreef:
Kwa terrein inrichting, lijkt dit je wat? De rijbak in de lengte, daaronder een 20x20 paddock. Eventueel kan je daar een buitenom naar de wei maken. Daar tegenaan de stal. Mestvaalt ernaast. Ik weet niet precies hoe groot je die wil hebben. Maar dicht bij de stal zou zelf mijn voorkeur hebben.

[ [url=m/jB4ceC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de stal zou ik zelf voor zo iets gaan.
Een 4 x 5 opslag, want een paardenmens heeft veel spullen. Daarnaast 3,5 x 3,5 stallen. Lekker ruim, maar niet zo groot dat E-pony's er in gaan zwemmen. Het voorste stuk van 1,5 x 14 zou ik dan als overkap nemen. Je kunt die verbinden met de paddock, je pony's hebben dan een schuilstukje. Maar je hebt ook een fijne droge plek om te poetsen. En je krijgt minder regen inslag in je stallen.
[ [url=m/jfUSag.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke variant, die had ik zelf nog niet bedacht qua terrein, met die paddock voor de stal. Dank je!

Als er meer mensen ideeën hebben, graag :o Op een gegeven moment verzand ik in draaiende gedachten en kom ik er zelf niet meer verder mee...

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers