[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:44

@ Neverland, boekenkraam is in Nederland, verkoopt alleen dacht ik wel voornamelijk Nederlandstalige boeken maar dat weet ik niet zeker. Heeft wel dezelfde principe als bookoutlet.

Lees ze in Dochter van het moeras Elfie.

Ik zag Sarah J Maas Quebelle waar ik interesse in heb, volgens mij is verzenden naar Nederland alleen best wel prijzig..

Hier nu op Etsy aan het kijken naar boeken merchandise, veel bookmarks staan daarop. Straks weer verder lezen in Aurora rising.


Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:56

kistaah schreef:
Wat zijn jullie allemaal bekwame Engelse lezers als ik jullie berichten bekijk. Of is dat een kwestie van kilometers maken? Ik kan prima Engels maar een Engels boek echt echt begrijpen vind ik toch wat lastiger. Of zijn de vertalingen ook leuk/goed?

Ik ook niet hoor.. heb nog nooit het eind gehaald bij een Engels boek...ja The boy... :')

Wil het wel weer eens gaan proberen, maar nu kost het me te veel energie en is het Nederlands soms al een uitdaging om me te concentreren :=

Het topic bijlezen lukt nu ook ff niet %)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

love_mandy

Berichten: 2921
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:03

@elfie, met uiltjes nog niet, maar daar kan ik natuurlijk altijd naar kijken :)

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 04:03

@love_mandy: erg leuke website en producten! Ik ga even wachten op de papieren boekenleggers, het gevoel van stof tegen papier krijg ik echt kippenvel van :') ik ben nogal een raar gevalletje met zo een dingen :')


Ik ben vandaag begonnen in 'The things you can see only when you slow down', en tot hiertoe leest het erg fijn! Het is leuk ingedeeld en geschreven, en zeker niet te 'zweverig' zoals vele andere mindfulness boeken. In het eerste hoofdstuk dat ik nu gelezen heb ben ik al enkele hele mooie stukjes tegen gekomen, zoals deze:

Spoiler:
Afbeelding



Ik heb ook nog een aantal 'nieuwe' (voor mij) titels op m'n lijstje gezet, zijn er hier mensen die er al 1 of meerdere van gelezen hebben? :

° The Binding - Bridget Collins
° Night Circus - Erin Morgenstern
° The Bear and The Nightingale - Katherine Arden
° The Toymakers - Robert Dinsdale
° Children of Time en Children of Ruin - Adrian Tchaikovsky
° Lost Boy - Christina Henry
° The Darkest Minds serie - Alexandra Bracken
° Shadow and Bone trilogy - Leigh Bardugo

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 06:31

The binding is imo leuk en intrigerend alleen het einde was wat gerushed.
The winter trilogy vond ik echt geweldig. Deel 1 (the bear and the nightingale) was vooral introductie tot de wereld en mythes en hierdoor iets stroever, maar deel 2 & 3 <3

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 06:37

Night Circus... <3 Die vond ik erg mooi geschreven! Hele mysterieuze sfeer heeft dat boek.

Second to the right, and straight on till morning

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:30

The Bear and The Nightingale is onderdeel van de Winternight-trilogy en die heb ik hier in de OP tussen m’n aanraders staan <3 wat Petitparis zegt klopt helemaal.

The Night Circus heb ik in huis, maar nog niet gelezen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:36

Bedankt voor de reviews tot hiertoe al, kan ik wat mee :D ook handig om te weten dat the bear and the nightingale deel van een trilogy is, dat wist ik niet :o

@linoleum: wat bedoel je met OP? Misschien kan ik best vragen of er iemand zo lief wil zijn om de meest gebruikte afkortingen hier even op een rijtje te zetten? :o O:) ik ben als newbie toch nog niet altijd helemaal mee :')

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:44

Geeft niks de afkortingen zijn jaren oefenen :+ Ik moet ook nog vaak een 2de keer kijken en terug scrollen, sommige zijn officiële afkortingen, anderen zijn eerder voor het gemak

OP: openingspost
YA/NA: Young Adult/New Adult (leeftijdsaanduiding)
ARC: Advanced Reader Copy, (proef)druk die naar reviewers gestuurd wordt voor officiële release

ACOTAR: A Court of Thorns and roses
ALL: A little life
ToG: Throne of Glass
GoT: Game of Thrones
LOTR: Lord of the Rings

There is beauty in everything, even the things that scare us.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:50

@petitparis: thanks! De laatste 2 ken ik goed maar de rest is echt helemaal nieuw :+

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:56

Ik zie dat Petitparis al een mooi lijstje gemaakt heeft!

I'm not weird, I'm limited edition :D

love_mandy

Berichten: 2921
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:10

@v_naomi haha dat kan natuurlijk :) volgende week komen er 2 binnen. Die zullen volgende week zondag dan op de website worden gezet denk ik.
Een 'gewoon' design, en eentje met zilver folie <3

Ik heb geen enkel van de boeken op je lijstje gelezen, maar er staan er wel een aantal van op mijn eigen lijst

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:51

Leuke lijst heb je Naomi, ik denk dat ik dat boek ook op mijn lijst ga zetten, klinkt goed.
The darkest mind is wel een leuke serie, boek 1 is nu verfilmd.

LWDaisy

Berichten: 4769
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:08

Wat gaan jullie weer hard allemaal!

Mijn vorig boek is uit, dus ben sinds gisteren De ballade van slangen en zangvogels - Suzanne Collins aan het lezen. WAT IS IE GOED <3 Zit ongeveer op een derde nu, en hij is echt super!

Deel 1 van de Seekers serie is ook door de brievenbus gevallen, heb er nu 4 van de 6 *\o/*

En oeeeeh ik heb een mailtje ontvangen dat ik De moedercode - Carole Stivers heel snel gratis mag verwachten in ruil voor een recensie! *\o/*

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:33

Wat leuk Daisy! Via wat voor manier is dat gegaan? :D

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:15

Gisteren begonnen in ToG. Dit spreekt mij veel meer aan dan duizend stukjes van jou. Sarah J Maas vind ik echt een leuke schrijver. Ben nu op pagina 287. Crescent City zal mij dan ook wel bevallen denk ik.

Ik vind hem nog niet leuker dan ACOTAR, maar het bevalt mij wel! Het wel een stukje gewelddadiger, aangezien zij een moordenaar is, heb nog niet eerder zo een soort boek gelezen.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:21

maria500 schreef:
Gisteren begonnen in ToG. Dit spreekt mij veel meer aan dan duizend stukjes van jou. Sarah J Maas vind ik echt een leuke schrijver. Ben nu op pagina 287. Crescent City zal mij dan ook wel bevallen denk ik.

Ik vind hem nog niet leuker dan ACOTAR, maar het bevalt mij wel! Het wel een stukje gewelddadiger, aangezien zij een moordenaar is, heb nog niet eerder zo een soort boek gelezen.

Jaaaaaa leuk!! Heb je ook Assassins Blade al gelezen? Hoeft niet perse voor het eerste deel, maar is naar mijn mening wel essentieel om te lezen voor deel vier, aangezien dan personages uit de novella’s terug gaan komen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:24

linoleum schreef:
maria500 schreef:
Gisteren begonnen in ToG. Dit spreekt mij veel meer aan dan duizend stukjes van jou. Sarah J Maas vind ik echt een leuke schrijver. Ben nu op pagina 287. Crescent City zal mij dan ook wel bevallen denk ik.

Ik vind hem nog niet leuker dan ACOTAR, maar het bevalt mij wel! Het wel een stukje gewelddadiger, aangezien zij een moordenaar is, heb nog niet eerder zo een soort boek gelezen.

Jaaaaaa leuk!! Heb je ook Assassins Blade al gelezen? Hoeft niet perse voor het eerste deel, maar is naar mijn mening wel essentieel om te lezen voor deel vier, aangezien dan personages uit de novella’s terug gaan komen.


Nee die nog niet! Is die ook in naar Nederlands vertaald? In welke volgorde kan ik de boeken het beste lezen? Indien die niet vertaald is, kan ik die wel in het Engels lezen.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:27

Ik moest een hele bijleespost doen, maar love_mandy als er een kattenthema of fantasythema komt in je sleeves plaats ik zeker een bestelling!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:28


I'm not weird, I'm limited edition :D

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:30

linoleum schreef:
Nee nog niet naar Nederlands vertaald. Volgens mij komt dat nog binnenkort! Dus dan zou je nu de eerste boeken kunnen lezen en dan alsnog als de novellas in Nederlands worden uitgebracht die lezen :D

Zie hier: https://www.bol.com/nl/p/glazen-troon-h ... uctPageUrl



Huh, maar die link is dan de Nederlandse versie ervan? Of welke novellas zijn er allemaal?


linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:31

maria500 schreef:
linoleum schreef:
Nee nog niet naar Nederlands vertaald. Volgens mij komt dat nog binnenkort! Dus dan zou je nu de eerste boeken kunnen lezen en dan alsnog als de novellas in Nederlands worden uitgebracht die lezen :D

Zie hier: https://www.bol.com/nl/p/glazen-troon-h ... uctPageUrl



Huh, maar die link is dan de Nederlandse versie ervan? Of welke novellas zijn er allemaal?

Dit is de Nederlandse bundel van alle vijf de novellas!

I'm not weird, I'm limited edition :D

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:35

Ohh top! Dus er zijn vijf novellas die ik eigenlijk moet lezen voor boek 4? En als ik het boek uit jouw link bestel, dan heb ik ze meteen alle vijf!

Dan ga ik dat boek bestellen voordat ik aan boek 4 begin.

Edit: ahaaa, ik snap hem haha. Ik zie nu in de link dat hij pas in juli verschijnt.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:42

Je moet ze niet lezen, ze zijn gewoon een toevoeging :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:44

Wat leuk Maria! Veel leesplezier! :D ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Ik vind ze heerlijk leesvoer!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Missy_, OmgiliBot en 30 bezoekers