Crossterrein gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jill1209
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-02-19

Crossterrein gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:13

Hallo!!

Ik vraag me af of iemand een crossterrein in Antwerpen(België) kent. Ik heb nog nooit gecrosst dus daarom liefst een crossterrein voor beginners :))

Bedankt!


00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:32

Jill1209 schreef:
Hallo!!

Ik vraag me af of iemand een crossterrein in Antwerpen(België) kent. Ik heb nog nooit gecrosst dus daarom liefst een crossterrein voor beginners :))

Bedankt!


Wel in Galder net over de grens bij Hazeldonk (voor als je de grens weer over mag).

En deze wel in België

Recreatiedomein De Mosten
Hoogeind 60
2321 Meer

Jill1209
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 21:09

00000000 schreef:
Jill1209 schreef:
Hallo!!

Ik vraag me af of iemand een crossterrein in Antwerpen(België) kent. Ik heb nog nooit gecrosst dus daarom liefst een crossterrein voor beginners :))

Bedankt!


Wel in Galder net over de grens bij Hazeldonk (voor als je de grens weer over mag).

En deze wel in België

Recreatiedomein De Mosten
Hoogeind 60
2321 Meer


Moet je bij de Mosten een afspraak maken om er te kunnen crossen? Ik vind er nogal weinig over online...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:19

De Mosten ligt in een openbaar recreatiegebied. Vraag dus eerst na of je er momenteel in mag. Ik was er laatst in 2014 en heb geen idee hoe de hindernissen erbij liggen.
In domein Puyenbroeck staan ook basic crosshindernissen, daarvan kan je op de website bekijken of je erin mag.

Als je geen ervaring hebt met dit type hindernissen zou ik wel begeleiding meenemen. Een laag boompje is leuk, maar vergeet niet dat deze hindernissen geen millimeter bewegen als je paard of jij er tegenaan knalt. Of dat er achter dat boompje weleens een afsprong kan liggen. Een trapje op is leuk, maar raak je er ook veilig weer af?

Jill1209
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:06

Varekaj schreef:
De Mosten ligt in een openbaar recreatiegebied. Vraag dus eerst na of je er momenteel in mag. Ik was er laatst in 2014 en heb geen idee hoe de hindernissen erbij liggen.
In domein Puyenbroeck staan ook basic crosshindernissen, daarvan kan je op de website bekijken of je erin mag.

Als je geen ervaring hebt met dit type hindernissen zou ik wel begeleiding meenemen. Een laag boompje is leuk, maar vergeet niet dat deze hindernissen geen millimeter bewegen als je paard of jij er tegenaan knalt. Of dat er achter dat boompje weleens een afsprong kan liggen. Een trapje op is leuk, maar raak je er ook veilig weer af?


Oké bedankt! Weet jij mss een goede instructeur?


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:46

G*iel Van*houche geeft regelmatig Eventing stages doorheen het land, die kan je misschien volgen op FB en als het in je buurt is dan aanmelden. Kost wel wat maar dan krijg je gelijk je introductie van iemand die olympisch geselecteerd was... Hele kundige man.
Hijzelf is van Vlaams-Brabant verder.

Ik ken verder nog wel mensen maar geen idee of die ook op locatie gaan lesgeven en die zitten niet in jouw buurt.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:42

Crossterein de Moeren ligt in Zundert, vlakbij de Belgische grens.

Daar worden regelmatig cross trainingen gegeven door verschillende mensen.

Je kan de gegevens op Facebook vinden.

De Mosten is vrij toegankelijk en vrij laagdrempelig. Wel altijd goed verkennen want het wordt alleen voor de jaarlijkse wedstrijd in het najaar onderhouden.

In Minderhout, in de blauwbossen ligt ook een mooi terrein, kost 10 euro, ook daar worden regelmatig cross trainingen gegeven.

Bij Tuytelaars, net over de grens is ook een mooi terrein, ook 10 euro. Aan de Belgische kant zit een rijvereniging met eigen hindernissen maar ik kan me even de naam niet herinneren. Dat weet Tuytelaars ook wel. Zitten op een steenworp afstand van elkaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:40

Is Tuytelaers dat in Westdorpe? Daar kan je ook terecht voor €10 ja :j

Laagdrempelig of niet, als je nog nooit zoiets gedaan hebt is het niet slim om het alleen te doen. Een boompje is op zich niks natuurlijk. Maar soms zit er een (kleine) afsprong achter en dan kan je wel bedrogen uitkomen.
De coffin bijvoorbeeld ligt in de Mosten tussen 2 hindernissen. Die is weleens goed overgroeid door gras. Als je je daaraan niet verwacht en je paard ziet het niet duikt ie zo dat greppeltje in.
Idem met een piano of bud. Erop is best makkelijk, eraf kan weleens een leuke konijnensprong geven als je paard dat niet kent :+

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Crossterrein gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:04

Volg je toevallig eventing pagina's op facebook bijvoorbeeld die in de regio trainingen aanbieden? Anders eens mensen/stallen volgen die bij je in de buurt zitten om te kijken of daar trainingen worden gegeven.
Ga dit niet alleen doen, dat is vragen om ongelukken als je nog maar net er mee begint.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers