Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:17

urosa schreef:
Queelens schreef:
Ik heb vanavond mijn proef opgenomen. Ben benieuwd wat ik hierop ga krijgen qua beoordeling. Had een aardig bommetje onder me haha dus de nodige hakkeltjes zaten erin :+ maar ga hem gewoon opsturen, leren we alleen maar van.

[ [url=m/eA7PAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je ziet het ook wel op de foto haha, maar levert wel mooie plaatjes op! En goede instelling zo!

Iedereen nog gefeliciteerd met de punten!

Ik ga morgen filmen voor de DressagePro cup, mijn eerste online event is pas 11 juni. Ga woensdag ook weer proberen in te schrijven.

Leuk dat juryleden hier ook meepraten, door alle positieve reacties qua feedback hoop ik ook op een beoordeling van daffodil :')

Opleiding tot jurylid lijkt mij ook leuk, hopelijk zijn we snel de L2 door voor een winstpunt in de M1. Kan ik het serieus overwegen haha


Er waren hele heftige dingen gaande bij de buren. Ze zijn een zwembad aan het plaatsen en hadden een honden-feestje in de tuin ofzo :+
Maar dat soort dingen heb je op wedstrijd ook niet in de hand dus mooie oefening.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij


urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:22

Haha ja precies, wij hebben trouwens ook vaak buren die met van alles bezig zijn (aan beide kanten). Zie het dan inderdaad ook maar als schriktraining :+

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:36

Caritas schreef:
Hoorde gisteren van een clubgenootje die voor het eerst m1 gestart was met haar pony dat ze op twee onderdelen een 0 had gescoord. Eerste keer omdat pony met achterwaarts na halthouden al een pas achterwaarts zette en met halthouden voor het groeten omdat hij niet stil wilde staan. Meisje is 12 ofzo. Vind dat best streng gejureerd.



0 is "niet getoond" dus vind dit wel heel raar en onterecht :(

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:52

Caritas schreef:
Hoorde gisteren van een clubgenootje die voor het eerst m1 gestart was met haar pony dat ze op twee onderdelen een 0 had gescoord. Eerste keer omdat pony met achterwaarts na halthouden al een pas achterwaarts zette en met halthouden voor het groeten omdat hij niet stil wilde staan. Meisje is 12 ofzo. Vind dat best streng gejureerd.


Een 0 heb ik niet veel gegeven. Heel weinig in ieder geval, als het onderdeel echt niet getoond is en dus niet herkenbaar was.
Een 1 wel. Maar dit is dus blijkbaar een pony die niet stil kan staan. Dat levert je sowieso hele dikke onvoldoendes op. Er wordt halthouden gevraagd. Als het onderdeel halthouden en achterwaarts is dan is in ieder geval het achterwaarts getoond. Als het twee losse onderdelen zijn dus een punt voor halthouden en een punt voor achterwaarts dan ga je voor de eerste echt diep de onvoldoende in. Maar een 0 doe ik niet snel. Alleen als er echt een onderdeel volledig overgeslagen is. En dat gebeurt weleens met achterwaarts. Dan slaan ze dat over omdat het paard geen achterwaarts kan. Als dit een los onderdeel is kan je niet anders dan een 0 geven. Want er is niet eens een poging ondernomen. Als het samen met het halthouden in 1 onderdeel zit hebben ze mazzel. Dan geef je het gemiddelde van beiden dus een 7 plus een 0 gedeeld door 2 bijvoorbeeld. Een 3,5 dus dan.

Maar als de pony niet stil kan staan dan word je onderaan nog een keer gepakt op de gehoorzaamheid en effect vd hulpen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Hilli

Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:46

Ik heb mijn proef van 21 mei ook nog een keer moeten uploaden ondanks dat de app wel meldde dat het goed gelukt was. Kijken of poging 2 wel werkt. Op de error in de prof van 7 mei en dus mijn nul-min-twee heb ik nog steeds geen antwoord (zou wel uitgezocht worden).

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

FriesWytske
Berichten: 9896
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:28

xPearl schreef:
Iemand die mij even gauw kan helpen? Ik kan het zo snel niet op internet vinden namelijk :').
Ik ga zo een Z proef filmen. Mag/moet je dan wel inzoomen tijdens het filmen? Ja toch?


Je moet inzoomen. Hier gisteravond de proef gefilmd. En ik vond het er zo goed uit zien. We hebben tot ongeveer de B X E lijn ingezoomd.

Nu is iemand hem nog zien om te controleren of hij zo ingestuurd kan worden. Of dat we beter vandaag nog een keer kunnen filmen. Waaide wel hard en dat hoor je goed :j

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:37

Het is toch niet erg dat je het hoort waaien? :+

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:45

Nee hoor, zet ik gewoon het geluid uit! Behalve als daardoor niet te verstaan is wie je bent etc.

Ik vind jullie complimenten erg lief, dank!

FriesWytske
Berichten: 9896
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:58

Queelens schreef:
Het is toch niet erg dat je het hoort waaien? :+


Nee, hoor. Die van mij geeft daar gelukkig niks om. We gaan hem komende week nog een keer opnemen. En dan gaan we kiezen welke we in gaan sturen.

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:12

daffodil schreef:
Nee hoor, zet ik gewoon het geluid uit! Behalve als daardoor niet te verstaan is wie je bent etc.

Ik vind jullie complimenten erg lief, dank!


Maar dan hoor je eventuele stemhulpen ook niet...

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:28

swatch schreef:
Maar dan hoor je eventuele stemhulpen ook niet...


Ik ben slechthorend :D :D :D bij mij heb je dus zo nu en dan mazzel. Ik heb meestal een vaste schrijver bij me, die zegt dan he die zit te klikken hahahaha. Maar nee klopt, als ik het geluid uitzet, hoor ik het niet. Maar als ik ergens in een hok boven een bak zit zonder dat het raam openkan, kan ik het ook niet horen.

Ik geef je het voordeel van de twijfel wel :+

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:46

Bij c hoor je ook normaal niet wat er bij a gezegd of geklikt wordt tegen het paard. Haha.

Mijn pony schrok ineens van het paspoort bij c. Moesten daar net halthouden. Toen schrok ze en mijn reactie was lachen. Dat staat ook op de film. Zie wel wat het doet

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:02

Voor jullie beeld, omdat de vraag elke keer terugkomt of er online alleen maar hoog gepunt wordt. Nee dat is niet zo, niet iedereen zit op bokt dus deelt de cijfers en daarbij zo leuk is het niet om echt lage cijfers te delen. Dat is als het goed is een eye opener dat er iets echt niet goed genoeg is.

Ik had een afwisselende groep vandaag en heb de volgende punten uitgedeeld:
188.5
177
214.5
180
213.5
177.5
187
154.5
202
180.5
157
172.5
191
188

Dit zijn alle klasses door elkaar en de volgorde is ook willekeurig. Ook dat maakt namelijk niets uit, als ik eerst een goeie zie en daarna een mindere. Maakt niets uit, er wordt niet vergeleken.

Uiteraard beantwoord ik geen vragen over hoe deze punten tot stand gekomen zijn, dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de deelnemers. Dit is puur voor jullie beeld (en voor degenen die wellicht denken dat ik iedereen op winst heb staan, ook dat is niet zo). Wel staan alle protocollen vol met punten waar je hopelijk iets aan hebt, en mee doet!

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:11

daffodil schreef:
Voor jullie beeld, omdat de vraag elke keer terugkomt of er online alleen maar hoog gepunt wordt. Nee dat is niet zo, niet iedereen zit op bokt dus deelt de cijfers en daarbij zo leuk is het niet om echt lage cijfers te delen. Dat is als het goed is een eye opener dat er iets echt niet goed genoeg is.

Ik had een afwisselende groep vandaag en heb de volgende punten uitgedeeld:
188.5
177
214.5
180
213.5
177.5
187
154.5
202
180.5
157
172.5
191
188

Dit zijn alle klasses door elkaar en de volgorde is ook willekeurig. Ook dat maakt namelijk niets uit, als ik eerst een goeie zie en daarna een mindere. Maakt niets uit, er wordt niet vergeleken.

Uiteraard beantwoord ik geen vragen over hoe deze punten tot stand gekomen zijn, dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de deelnemers. Dit is puur voor jullie beeld (en voor degenen die wellicht denken dat ik iedereen op winst heb staan, ook dat is niet zo). Wel staan alle protocollen vol met punten waar je hopelijk iets aan hebt, en mee doet!


Volgens mij hebben de punten ook geen uitnodig nodig ;)

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:24

Ik vind het echt super tof dat jullie als Jury ook hier zo fanatiek meepraten. En dat is toch een mooie lijst vind ik. Ik zie liever 160 en 200 dan alleen maar 180 proefjes.

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:55

Dan moet er wel gereden worden voor 200 of 160 en niet voor 180. Er zijn ook gewoon veel ruiters die voor 180 rijden, dat ligt echt niet zo vaak aan de jury. Ja er zitten zulke juryleden tussen, maar niet zóveel

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:01

MyWishMax schreef:
Dan moet er wel gereden worden voor 200 of 160 en niet voor 180. Er zijn ook gewoon veel ruiters die voor 180 rijden, dat ligt echt niet zo vaak aan de jury. Ja er zitten zulke juryleden tussen, maar niet zóveel


Oh dat begrijp ik ook wel en 180 punten vind ik ook echt prima. Maar ik vind het gewoon leuk om te zien dat als dus iemand goed rijdt, dat ook echt beloond wordt ( en dan niet met 6,5 jes ,maar met dikke 7ens) en slecht ook "afgestraft". Daar hou ik wel van.

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:11

DewiFoto schreef:
MyWishMax schreef:
Dan moet er wel gereden worden voor 200 of 160 en niet voor 180. Er zijn ook gewoon veel ruiters die voor 180 rijden, dat ligt echt niet zo vaak aan de jury. Ja er zitten zulke juryleden tussen, maar niet zóveel


Oh dat begrijp ik ook wel en 180 punten vind ik ook echt prima. Maar ik vind het gewoon leuk om te zien dat als dus iemand goed rijdt, dat ook echt beloond wordt ( en dan niet met 6,5 jes ,maar met dikke 7ens) en slecht ook "afgestraft". Daar hou ik wel van.


Ik moet zeggen dat ik dat hier in de regio steeds meer tegen kom en ik hou er ook wel van. Daar kun je tenminste wat mee!

IG: daniquewensink1995
Free Venda v. Sir Fashion Z1+11
Ironstone-O v. Johnson L1+10

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:19

MyWishMax schreef:
Dan moet er wel gereden worden voor 200 of 160 en niet voor 180. Er zijn ook gewoon veel ruiters die voor 180 rijden, dat ligt echt niet zo vaak aan de jury. Ja er zitten zulke juryleden tussen, maar niet zóveel


Zo is het precies. Helaas zijn het heel veel zesjes proeven die gereden worden.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:46

daffodil schreef:
Nee hoor, zet ik gewoon het geluid uit! Behalve als daardoor niet te verstaan is wie je bent etc.

Ik vind jullie complimenten erg lief, dank!


Daarvoor hebben we tegenwoordig het magische briefje. Thanks to you haha :)
Maar de filmer laat ik het ook nog een keer zeggen. Ik denk als ik het gisteren vanaf het paard had geroepen dat je er inderdaad weinig van had gehoord.

Leuk om jouw punten zo te zien. Inderdaad heel divers van in de 150 tot in de 210. Netjes!

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:03

Ik vraag me wel eens af wat de criteria zijn mbt de gangen. Wanneer is het een 6 en wanneer een 7 of 8?

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:02

swatch schreef:
Ik vraag me wel eens af wat de criteria zijn mbt de gangen. Wanneer is het een 6 en wanneer een 7 of 8?


Zuiverheid, afdruk, kwaliteit, balans, impuls etc.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:36

Jeetje wat een verschil in punten! Maar dat zal vast terecht zijn :j

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:54

swatch schreef:
Ik vraag me wel eens af wat de criteria zijn mbt de gangen. Wanneer is het een 6 en wanneer een 7 of 8?


Een 6 is tactzuiver. Het wordt hoger als er meer afdruk, ruimte, souplesse, balans, schwung etc. bijkomt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:41

Ik heb me altijd afgevraagd waarom de gangen los beoordeeld worden. Is toch voor een hele groot deel aanleg en maar een klein deel training. Een paard dat van zichzelf niet ruim en met souplesse loopt valt misschien iets te verbeteren, maar zal nooit zo goed bewegen als een paard dat dat van nature doet. Maar misschien wat offtopic :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nathe, pol013 en 41 bezoekers