Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:00

Als je nog geen nieuwe stal hebt zou ik aangeven dat je zo snel mogelijk vertrekt en dat je betaalt tot de laatste dag dat je paarden daar staan. En dat het afhangt van het vinden van de nieuwe plek, zodra je weet wanneer je kunt gaan dan ook die datum meteen doorgeven.

Nu per 1 juni opzeggen zonder dat je een nieuwe plek hebt lijkt mij niet slim, zeker ook door het formaat van jouw paarden. Die zet je niet zomaar in elke willekeurige box.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:05

vriendschap moet iets wederzijds zijn. Als zij met zulke eisen komt en de veiendschap is haar iets waard zal ze ook jouw keuzexr3specteren.. zo niet, dan kwam de vriendschap dis kennelijk al alleen van jouw kant uit.

voorwaarden per direct wijzigen mag volgens mij nieteens.. moet aantal maaanden vantevoren, zodat je ook tijd hebt om op te zeggen en iets anders te zoeken. Dus wat er gezegd wordt dat je dan per direct weg moet klopt niet... daar moet je wen redelijke termijn voor krijgen. En ik zou ook geen maand opzegtermijn hanteren, maar goed... ik vraag me ook ernstig af of dat uberhaupt een issue zal zijn...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:25

anjali schreef:
Maar als men informatie die licht zou kunnen laten schijnen op het probleem niet wil delen,dan wordt het geven van goede raad bemoeilijkt.


Nee wordt die niet. Daarbij ze vraagt ook niet om raad, ze vraagt of je zich nu nog moet houden aan de opzegtermijn. Niks meer niks minder. Dat bokt dan bestaat uit nieuwsgierige aagjes die de naad van de kous willen weten tja zo is bokt nu een keer. Maar het doet er 0,0 toe aan de vraag van de TS. Die simpelweg is, of ze bij eenzijdig veranderen overeenkomst zich aan de opzegtermijn moet houden.

TS heeft mij via PB de reden gegeven en we hebben even over en weer geschreven. En is de reden dat de stalhouder die wijziging heeft gedaan vanwege haar bedrijf, en stelt deze haar bedrijf boven haar pensionklant (heeft TS hier in het topic ook aangegeven). Prima maar daar hoef je als pensionklant niet zomaar mee akkoord te gaan. Dat is je goed recht. Je gaat een overeenkomst aan en als 1 van de 2 partijen deze wil veranderen zul je of in overleg moeten of het contract beëindigen. En dan komt de vraag van de TS, als je opzegt moet je je dan nog aan je opzegtermijn houden, is het antwoord imo nee. Eenzijdige wijziging mag je altijd afwijzen. Denk maar aan contracten die je afsluit voor telefoon enz enz. Ook daar krijg je altijd een brief/mail we hebben de voorwaarden gewijzigd, niet akkoord is beëindiging contract. Vervelende in dit geval is dat het om een levend wezen is, waarvoor je dan ook direct een andere plek zou moeten hebben.

Dingen als contract (mondeling of schriftelijk) moet je los zien van vriendschap ed. Het is aan TS hoe en wat ze bespreekt met haar stalhouder/vriendin over hoe verder als contract beëindigd wordt. En hoe ze een voorlopige overeenkomst (kan me nl voorstellen dat ze niet binnen een dag een andere stal heeft) in het vat gieten. Maar daar vraagt TS geen advies voor.


IHN schreef:
voorwaarden per direct wijzigen mag volgens mij nieteens.. moet aantal maaanden vantevoren, zodat je ook tijd hebt om op te zeggen en iets anders te zoeken. Dus wat er gezegd wordt dat je dan per direct weg moet klopt niet... daar moet je wen redelijke termijn voor krijgen.


Je hebt gelijk dat wijzigingen niet per direct mogen. Dat had idd pas op een later tijdstip in mogen gaan. Maar maanden geloof ik niet. Ik heb al teveel wijzigingen in contracten gezien die een maand later ingingen (denk aan Paypal, je bank met internetbankieren, enz.). Mijn punt in deze was meer, als je niet direct bij die wijziging opzegt/weggaat ga je weer akkoord met die nieuwe voorwaardes en zou je je wel aan die opzegtermijn moeten houden.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:30

Je beknibbeld zelfs in Coronatijd niet met de staltijden van je klanten.....wat gaat ze verliezen aan stalgeld als jij weggaat? Je wilt toch geen gebruik maken van bv de bak tijdens lesuren ? Je komt poetst en zadelt op en rijdt weg........? Wat is voor haar dan het probleem?

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:57

Ik snap de TS wel dat ze ergens niet weg wilde. Het is ook kak als je zomaar even je paarden moet verhuizen en ze weer moeten wennen op een nieuwe stal. Jij zelf ook.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:10

tiwi1969 schreef:
Als je nog geen nieuwe stal hebt zou ik aangeven dat je zo snel mogelijk vertrekt en dat je betaalt tot de laatste dag dat je paarden daar staan. En dat het afhangt van het vinden van de nieuwe plek, zodra je weet wanneer je kunt gaan dan ook die datum meteen doorgeven.

Nu per 1 juni opzeggen zonder dat je een nieuwe plek hebt lijkt mij niet slim, zeker ook door het formaat van jouw paarden. Die zet je niet zomaar in elke willekeurige box.


Ben het hiermee eens. Lijkt mij nog niet zo makkelijk om voor dat formaat paarden iets te vinden.

[o]

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:14

Het is gewoon poedersuiker om je paarden te verhuizen, of je nu tevreden bent over je stalling of niet.

In dit geval zou ik me ontzettend beperkt voelen in mijn doen en laten en daardoor ook niet meer welkom voelen. Dan zou ik inderdaad zsm een nieuwe stal zoeken, opzeggen en vertrekken.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:15

Maartje1990 schreef:
Jeetje erg vriendelijk ben je niet of wel? :+


Jij ook niet. Jezus wat ben je aan het drammen.

Ts, super vervelende situatie. Ik zou er ook van balen! Als er niets te bespreken valt en je blijft zo beperkt, zou ik verhuizen. Hoe het zit met je opzegtermijn is volgens mij al duidelijk geworden in dit topic.

Overigens zou ik ook onbeperkt toegang willen tot mijn paarden. Ik betaal ervoor. Dat wil niet zeggen dat ik er iedere dag midden in de nacht naartoe wil/ga, maar als nodig is, wil ik te allen tijde bij m’n paarden kunnen. Kan dat niet, dan zwaai ik af.


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:25

Onbeperkt is haast nergens ( standaard) maar in overleg als je een wedstrijd hebt of je paard is ziek dan is er in overleg gewoon mogelijk om bij je paard te kunnen en zo hoort het ook.

Doordeweeks is standaard van 8 tot 22 uur
Zaterdag van 8 tot 18
Zondag van 9 tot 18

Prima normale tijden. Soms zou ik in het weekend tot 20 uur wel fijner vinden, maar snap ook dat de staleigenaar gewoon rust wil s’avonds in het weekend.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:22

Ineke2 schreef:
Onbeperkt is haast nergens ( standaard) maar in overleg als je een wedstrijd hebt of je paard is ziek dan is er in overleg gewoon mogelijk om bij je paard te kunnen en zo hoort het ook.

Doordeweeks is standaard van 8 tot 22 uur
Zaterdag van 8 tot 18
Zondag van 9 tot 18

Prima normale tijden. Soms zou ik in het weekend tot 20 uur wel fijner vinden, maar snap ook dat de staleigenaar gewoon rust wil s’avonds in het weekend.


Huh, hoe weet jij welke tijden standaard zijn? Wat een onzin.
Ik heb nog nooit een stal gezien waar je in het weekend maar tot 18u terecht kan. Ik zou daar overigens ook nooit naartoe gaan. Als ik toevallig in de avonden wil gaan, kan dat dus niet?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:26

Joman schreef:
Ineke2 schreef:
Onbeperkt is haast nergens ( standaard) maar in overleg als je een wedstrijd hebt of je paard is ziek dan is er in overleg gewoon mogelijk om bij je paard te kunnen en zo hoort het ook.

Doordeweeks is standaard van 8 tot 22 uur
Zaterdag van 8 tot 18
Zondag van 9 tot 18

Prima normale tijden. Soms zou ik in het weekend tot 20 uur wel fijner vinden, maar snap ook dat de staleigenaar gewoon rust wil s’avonds in het weekend.


Huh, hoe weet jij welke tijden standaard zijn? Wat een onzin.
Ik heb nog nooit een stal gezien waar je in het weekend maar tot 18u terecht kan. Ik zou daar overigens ook nooit naartoe gaan. Als ik toevallig in de avonden wil gaan, kan dat dus niet?


Ze bedoeld bij haar op stal zijn die tijden standaard.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:47

Jemig TS, mooi vervelend dit!
Ik vind het vooral nogal onvriendelijk van je stalhouder dat dit per direct is. Dit is toch niet uit de lucht komen vallen?
Het lijkt me redelijk dat je gewoon betaald tot de dag dat je er staat en niet een volledige maand opzeg termijn.
Als ze dat had gewild, had ze je ook die tijd moeten gunnen om iets anders te zoeken.

Hopelijk vind je snel een geschikte plek. Succes!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:06

Maartje1990 schreef:
Joman schreef:
Huh, hoe weet jij welke tijden standaard zijn? Wat een onzin.
Ik heb nog nooit een stal gezien waar je in het weekend maar tot 18u terecht kan. Ik zou daar overigens ook nooit naartoe gaan. Als ik toevallig in de avonden wil gaan, kan dat dus niet?


Ze bedoeld bij haar op stal zijn die tijden standaard.

Inderdaad op mijn stal zijn dit de standaard tijden...
De meeste stallen hier in de omgeving zijn in het weekend overigens in het weekend s’avonds gesloten dus heel raar is dat niet. Ik kan zo 5 stallen opnoemen waar dit het geval is.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:49

TS; succes met het zoeken van een nieuwe geschikte stal....dat kan op een zo korte termijn nog best lastig zijn....zeker omdat je niet nog een keer wilt hoeven verhuizen.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:34

Er zijn zelfs stallen die de hele zondag gesloten zijn.En niet omdat ze dan naar de kerk gaan maar omdat ze een vrije dag willen.Ik vind dat niet zo erg maar wel moeten ze de paarden dan toch buiten zetten en dat werd dan ook niet gedaan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:17

Ineke2 schreef:
Maartje1990 schreef:

Ze bedoeld bij haar op stal zijn die tijden standaard.

Inderdaad op mijn stal zijn dit de standaard tijden...
De meeste stallen hier in de omgeving zijn in het weekend overigens in het weekend s’avonds gesloten dus heel raar is dat niet. Ik kan zo 5 stallen opnoemen waar dit het geval is.

Hier ook hoor
Door de weeks hetzelfde en Zelfs een uur eerder op za en zo
En zo ken ik er nog wel een stel idd
En das dikke prima voor mij
Vind je dat niks
Sja, dan zoek je gewoon wat anders toch?

Maar opeens dermate beperkt worden , als in 3 dagen opeens niet meer naar mijn paard mogen en dat dat een permanente wijziging zou zijn
Ongeacht de redenen voor die wijziging

dat zou voor mij ook verhuizen betekenen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 19:32

@rina, bedankt voor je toelichting, toch fijn!

Bedankt iedereen die me succes wenst, het zal vast op den duur wel goed komen

Ik ben ook niet akkoord gegaan met de wijziging/beperking in de tijden dat ik er wel of niet mag zijn. Dat heb ik in het gesprek duidelijk gemaakt en ook dat ik zou vertrekken als ze doorgevoerd zouden worden. Ze zou nog een aanpassing sturen met de “rustige” momenten dat ik dan eventueel wel een uurtje zou kunnen komen, dat heb ik nog niet ontvangen tot die tijd ga ik naar stal alsof er niets gewijzigd is.

Vanmiddag heb ik dus ook gewoon mijn paard opgezadeld en lekker een buitenritje gemaakt met vriendin die dichtbij haar paard heeft staan (nee daar kunnen de mijne niet staan), dat stond al voor het gesprek van afgelopen donderdag in de planning en ik had geen zin dat af te zeggen.
Na het rijden heb ik hem gewoon weer een half uurtje aan het toiletteren besteed, terwijl hij zijn brok at, hij liep er picobello bij toen ik hem op de wei zette.
Morgen is er een extra lesdag op stal, dit is 2 weken terug aangegeven, maar ook voor morgen had ik al een buitenrit op de planning staan, dit keer wat verder weg en dat betekend dat ik hem ook gedurende de middag even klaar zal maken en op de trailer zal laden. Wel heb ik nu al zadel en tuig in de auto liggen, dus dat hoeft morgen niet.
Als ik de wijziging had geaccepteerd had ik dit weekend niet kunnen rijden en twee ritten af moeten zeggen.

Maar deze situatie is niet houdbaar op de langere termijn en zal de vriendschap ook niet ten goede komen.
Ik ben inmiddels bij een aantal andere stallen wezen kijken en heb contact gehad met een nog een stal waar ik in de loop van volgende week ga kijken. Tot nog toe de klik niet gevonden, maar dat komt ook omdat ik het moeilijk vind om te verhuizen en er overal wat “op aan te merken” is. Met name de afstand is een dingetje, het is nu maar 6 minuutjes rijden van huis, alles waar tot nog toe opties zijn is al zo 20-25 minuten rijden. Maar de ene heeft geen weidegang, de ander heeft geen echte buitenritmogelijkheden anders dan langs de weg, weer een andere stal is (netjes gezegd) een wat grotere rommel dan dat ik gewend ben, maar wel goed voor de paarden. Haha het is altijd wat en daarom is het gewoon k*t dat de situatie is zoals die is, want eigenlijk wil ik niet weg, maar ik kan gewoon niet mezelf beperken tot maar 1 dag en 2 avonden bij mijn paarden zijn.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:38

Ik vind het niet meer als normaal dat je dit niet wilt, hoor. Mijn stal heeft bijna dezelfde openingstijden als hierboven, maar als er iets is is er altijd wat te regelen. Dus nee, onbeperkt niet standaard, wel als het nodig is. Als dat beperkt zou worden zou ik ook weg gaan. Helemaal als het zo medegedeeld wordt dat het per direct ingaat, dan ga ik ook per direct opzoek naar wat anders.

Wij hebben een aantal weken geleden wel een dag gehad dat we niet mochten komen in de ochtend en begin van de middag, maar dat was vanwege opening weideseizoen en Corona. Ja, dat is balen, maar makkelijk te accepteren omdat het eenmalig was en een goede reden.

Succes met het vinden van een nieuwe plek, jammer dat het zo gelopen is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:49

Knert schreef:
santie schreef:
Op het moment dat de stalbaas de regels verandert is het voor jou wettelijk gezien mogelijk om op te stappen. Op dat moment word de overeenkomst nl opengebroken. Dit is ook het geval bij bv een bank, internet aanbieder enz. Door de verandering kan de stal baas jou niet meer bieden wat er is afgesproken en mag jij zonder opzegtermijn vertrekken. De regels worden nl eenzijdig verandert en daar het jij geen zeggenschap over. Het is ook een behoorlijk ingrijpende verandering en daar hoef je niet akkoord mee te gaan, daarom ben jij vrij om te vertrekken. Als deze regels in de 1e instantie al zo waren, had jij jou paard daar nooit gestald. Maar hoe jij dat met jou stalbaas/vriendin regelt is natuurlijk aan jou, maar... het mag dus wel.


Oké. Best duidelijk.

Maar wat als er geen contract is? Hoe toon je aan dat er sprake is van een verandering? Stel dat een stalbaas de poot stijf houdt maar intussen wel de mondelinge regels wijzigt?


Tja... Een mondelinge overeenkomst is ook wettelijk bindend, maar dat kun je ook niet bewijzen. Dan is het een kwestie van " Gewoon weggaan " Helaas is dat dan de enige keuze. Een stalbaas kan jou niet verbieden om maar zo weinig bij je paard te zijn.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:06

Denk je niet dat als je er zo in blijft staan dat je eigenlijk nergens een plekje gaat vinden omdat je op zoek bent naar de klik?
Mijn laatste plek waar de paarden in pension stonden was eigenlijk heel prima, 1 groot nadeel, te weinig ruwvoer naar mijn zin, dit heb ik opgelost door mijn eigen hooi te voeren. Ik had de stal kunnen laten schieten als ik me daar op had gefocussed maar op deze manier was het voor mij prima.
Een plek waar het voor de paarden prima is is heel belangrijk, zij zijn er tenslotte 7 dagen in de week 24 uur per dag, jij bent er veel korter en wellicht is het gewoon een kwestie van wennen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 23:12

meggiemeg schreef:
Denk je niet dat als je er zo in blijft staan dat je eigenlijk nergens een plekje gaat vinden omdat je op zoek bent naar de klik?
Mijn laatste plek waar de paarden in pension stonden was eigenlijk heel prima, 1 groot nadeel, te weinig ruwvoer naar mijn zin, dit heb ik opgelost door mijn eigen hooi te voeren. Ik had de stal kunnen laten schieten als ik me daar op had gefocussed maar op deze manier was het voor mij prima.
Een plek waar het voor de paarden prima is is heel belangrijk, zij zijn er tenslotte 7 dagen in de week 24 uur per dag, jij bent er veel korter en wellicht is het gewoon een kwestie van wennen.


Misschien heb ik ook wat tijd nodig om het mentaal te verwerken?
Ik dacht dat ik redelijk eerlijk was dat het toch aan mij lag dat er bij elke stal iets is en zoeken naar een een klik is toch niet heel vreemd? Wil niet elke eigenaar zijn paard in hun idee van een paarden Utopia hebben staan? Dat er waarschijnlijk ergens concessies gedaan moeten worden is niet onverwacht, maar ik ben er nog niet uit welke ik wil doen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Anoniem

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:39

Gewoon de tijd nemen. Ik zou zeker kiezen voor een stal waar je een klik mee hebt. Je laat er wel je waardevolle dier achter. Toen ik van stal ging veranderen heb ik denk ik wel 20 stallen bekeken. Je wil het toch graag in een keer goed doen? Nee hoor, helemaal niet raar. Lekker je eigen plan trekken en je onderzoek doen :)

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:09

Nou zaken als geen weidegang of fijne buitenrij-mogelijkheden die los je natuurlijk niet zo simpel op als met zelf wat hooi bij kopen :)

Dan is van de 3 voorbeelden die rommelige al maar de enige optie, mits die rommel niet voor gevaar zorgt :)

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:04

meggiemeg schreef:
Denk je niet dat als je er zo in blijft staan dat je eigenlijk nergens een plekje gaat vinden omdat je op zoek bent naar de klik?
Mijn laatste plek waar de paarden in pension stonden was eigenlijk heel prima, 1 groot nadeel, te weinig ruwvoer naar mijn zin, dit heb ik opgelost door mijn eigen hooi te voeren. Ik had de stal kunnen laten schieten als ik me daar op had gefocussed maar op deze manier was het voor mij prima.
Een plek waar het voor de paarden prima is is heel belangrijk, zij zijn er tenslotte 7 dagen in de week 24 uur per dag, jij bent er veel korter en wellicht is het gewoon een kwestie van wennen.


Hoe blijft TS er dan precies volgens jou in staan?
Ik denk ook niet dat je moet vergeten dat TS eigenlijk perfect gelukkig was waar ze nu staat. Totdat de staleigenaar rare dingen ging zeggen. Dan is het toch anders vertrekken als wanneer de beslissing volledig uit jezelf komt. Om nu dus zo maar haar paard naar de eerste de beste stal te verhuizen zou niet mijn advies zijn. De situatie is sowieso al k*t, het zal niet meehelpen om deze nog k*tter te maken door naar een stal te verhuizen waar je toch niet het wauw-gevoel bij hebt.

Te weinig ruwvoer voeren is dus ook echt zo een dingetje waarbij ik gillend weg zou lopen. Een stalhouder die in het jaar 2020 nog altijd niet het belang van voldoende ruwvoer snapt, is een stalhouder die niet op 1 lijn met mij ligt en waar ik mijn paard dus niet aan toevertrouw.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:11

Zo bedoel ik mijn opmerking ook helemaal niet, soms ben je op zoek naar iets maar omdat je zelf in een bepaalde denkwijze zit zie je dat dan soms niet.
TS is heel eerlijk, dat is heel duidelijk. Ik zou het ook zeker jammer vinden als op deze manier de plek waar je je paarden hebt staan stopt. Dat heeft even tijd nodig om te landen, zeker.
Paarden verhuizen is niet leuk en je hoopt het in 1x goed te doen voor allemaal.
De laatste stal waar ik heb gestaan voldeed aan alles, zowel voor mijn paarden als voor mij, alleen inderdaad het ruwvoer. Om dan die plek te laten schieten daarvoor vond ik zonde dus heb dat zo opgelost.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers