[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:55

@ Linoleum: het is een sci-fi trilogie. Quebelle heeft het hierboven al beter uitgelegd, maar ik waardeer Scalzi's humor altijd erg :j
Citaat:
Our universe is ruled by physics and faster than light travel is not possible -- until the discovery of The Flow, an extra-dimensional field we can access at certain points in space-time that transport us to other worlds, around other stars.

Humanity flows away from Earth, into space, and in time forgets our home world and creates a new empire, the Interdependency, whose ethos requires that no one human outpost can survive without the others. It’s a hedge against interstellar war -- and a system of control for the rulers of the empire.

The Flow is eternal -- but it is not static. Just as a river changes course, The Flow changes as well, cutting off worlds from the rest of humanity. When it’s discovered that The Flow is moving, possibly cutting off all human worlds from faster than light travel forever, three individuals -- a scientist, a starship captain and the Empress of the Interdependency -- are in a race against time to discover what, if anything, can be salvaged from an interstellar empire on the brink of collapse.


@ Quebelle: Kiva èn haar moeder :D _O-


Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:01

Klinkt erg goed die serie! Klinkt wel als iets wat ik kan waarderen :))

Heerlijk idd die verschillende meningen hier. Dat is zo leuk! En maakt het topic ook zo leuk :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 09:06

Leo schreef:
[ [url=m/kXB8hj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wUYFUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

:)


Als box was hij wat voordeliger dan losse boeken. Ik wilde graag deze editie, ik zag dat er binnenkort een nieuwe HC uitgave komt en die vind ik niet zo mooi. Deze was niet leverbaar maar kon nog wel bestellen dus die gok gemaakt in de hoop dat ik de juiste zou krijgen. Gelukkig dus :D

Prachtige box! Ik vind de dustcovers echt heel vet, zo mat glanzend. Blij met de set! Nu hopen dat de vervolgdelen idd zo goed zijn :))


Ik wist wel dat ik vergeten was ergens op te reageren. Dit dus haha.
Wat is ie mooi zeg <3 <3 Benieuwd wat je van de rest gaat vinden.
Over 't algemeen vind iedereen boek 2 het beste uit de trilogie. Heeeel benieuwd wat jouw mening gaat zijn hihi . Ik ben stiekem wel een beetje jaloers dat je dat boek voor het eerst mag lezen nog. Wat een mooie leeservaring vond ik het <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:07

C_arola schreef:
Hebben jullie bij Aurora rising ook dat je het steeds leuker vind worden? En het begon al goed :D
Ik weet niet of ik mezelf tegen kan houden om Aurora burning te kopen voordat de maand voorbij is..


Ja, het wordt echt steeds interessanter! Ik wil ook al het vervolg. Alleen wil ik het eigenlijk op papier, maar ik lees nu al op Kindle dus dan wil ik Aurora Rising eigenlijk ook op papier... :o

Quebelle schreef:
Iedereen moet gewoon ALL lezen. ALL moet de nieuwe ToG van dit topic worden.

:')


Ik heb beide dus nog niet gelezen... Binnenkort wordt het eens tijd!

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 09:10

Mijny,
Ze zijn ook erg mooi in papieren vorm - met voorkeur Hardcover dan hihi. Echt een mooie toevoeging aan de collectie <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:14

Quebelle schreef:
Iedereen moet gewoon ALL lezen. ALL moet de nieuwe ToG van dit topic worden.

:')


Ja!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:20

Leuk dat je Aurora rising hebt besteld linoleum, laat je weten hoe je het vind? Ik heb trouwens je net een email en pb gestuurd :)

Melissa je moedigt me niet aan om mijn koopstop voor deze maand te hanteren >;) :')
Vind je Storm and Fury net zo goed als TDE serie van haar? En komen die personages hier ook in voor? Vreemd dat ze dan niet even aanbellen, dat is minder moeite dan het naar een postkantoor te brengen. Het kan zijn dat je dan nog een kaart gaat krijgen dat je een bedrag extra moet betalen voor verzenden. Dat heb ik gehad bij het Cinder boek terwijl die gewoon door de brievenbus was gegaan.

Leo schreef:
Klinkt erg goed die serie! Klinkt wel als iets wat ik kan waarderen :))

Heerlijk idd die verschillende meningen hier. Dat is zo leuk! En maakt het topic ook zo leuk :D

Klopt helemaal :D

Mijny schreef:
C_arola schreef:
Hebben jullie bij Aurora rising ook dat je het steeds leuker vind worden? En het begon al goed :D
Ik weet niet of ik mezelf tegen kan houden om Aurora burning te kopen voordat de maand voorbij is..

Ja, het wordt echt steeds interessanter! Ik wil ook al het vervolg. Alleen wil ik het eigenlijk op papier, maar ik lees nu al op Kindle dus dan wil ik Aurora Rising eigenlijk ook op papier... :o

Mag ik je dan aanraden om de HC te nemen, iets duurder maar zo mooi.

cursebreaker schreef:
Mijny,
Ze zijn ook erg mooi in papieren vorm - met voorkeur Hardcover dan hihi. Echt een mooie toevoeging aan de collectie <3

Dit dus.

Ik ben weer een stukje verder in Aurora rising, moet zeggen dat ik Filian ook steeds leuker vind worden, heerlijk personage met die humor :')
Afijn, ik lees weer met veel plezier verder en ga stiekem toch even kijken op bookdepo naar de HC van Aurora burning.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:24

Jongens, ik hou het niet bij, help. :')

Ik ben naast Dark Shores (die ik steeds beter ga vinden) ook begonnen aan Tweet Cute! Ik vind die erg leuk tot nu toe. :D

Second to the right, and straight on till morning

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:27

De hardcover is ook niet zo heel veel duurder dan de paperback inderdaad. Maar ik vind het een beetje jammer om te kopen omdat ik al bijna op de helft ben in mijn Kindle boek. Aan de andere kant vind ik het wel heel erg gaaf... Ik weet het niet :')

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 09:27

Carola
Extra verzendkosten zal ik hopelijk niet krijgen aangezien het boek van bol afkomstig is en ik Select lid ben. Is hun fout als ze het als brievenbuspost verzenden - kan ik in de app van bol aantonen ook bv. :) Maar vind het idd wel jammer dat ik er nu extra voor naar de winkel moet, waar ik de auto voor moet pakken en in een waarschijnlijk drukke winkel in de rij moet gaan staan - bij dat postnl punt is het heel onhandig geregeld en lopen de mensen die bij de kassa's klaar zijn dus door de rij van de post heen als je in de rij staat. En ik kan het vanaf 15u vanmiddag pas ophalen dus dan zal het sowieso wel druk zijn in de winkel.

En sorry van die koopstop proberen te stoppen hihi.. Maar het is wel lekker als je snel door kunt in Aurora Burning natuurlijk ;) Dan zit je nog helemaal in het verhaal.

Tot nu toe leest het wel net zo goed weg als TDE ook had. Er is verder nog niet heel veel over te zeggen in vergelijking met TDE omdat we daar natuurlijk al 3 boeken van lazen en dit nu het eerste boek is en nog opbouwt. Maar ik vind de personages erg leuk al en je ziet idd een paar oude bekenden terug komen. Sowieso heb je Zayne al aanwezig nu, die nu een groot onderdeel gaat zijn van het verhaal, waar je dan al goed bekend mee bent na TDE maar ook andere personages. Die in verhouding wel wat minder aanwezig, maar er moet natuurlijk ook ruimte blijven voor nieuwe personages :) Tot nu toe kan ik in ieder geval wel aanraden om te starten met deze spin-off als je TDE ook leuk vond.

Neverland
Tweet cute heb ik een paar dagen terug op de wishlist gezet, die lijkt me ook erg leuk! Goed om te horen dat hij bevalt tot nu toe. En fijn dat je Dark Shores steeds beter gaat vinden! Ik ben erg benieuwd ook wat je van Dark Skies gaat vinden als je die nog zou gaan lezen tzt.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:31

cursebreaker schreef:
Leo schreef:
[ [url=m/kXB8hj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wUYFUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

:)


Als box was hij wat voordeliger dan losse boeken. Ik wilde graag deze editie, ik zag dat er binnenkort een nieuwe HC uitgave komt en die vind ik niet zo mooi. Deze was niet leverbaar maar kon nog wel bestellen dus die gok gemaakt in de hoop dat ik de juiste zou krijgen. Gelukkig dus :D

Prachtige box! Ik vind de dustcovers echt heel vet, zo mat glanzend. Blij met de set! Nu hopen dat de vervolgdelen idd zo goed zijn :))


Ik wist wel dat ik vergeten was ergens op te reageren. Dit dus haha.
Wat is ie mooi zeg <3 <3 Benieuwd wat je van de rest gaat vinden.
Over 't algemeen vind iedereen boek 2 het beste uit de trilogie. Heeeel benieuwd wat jouw mening gaat zijn hihi . Ik ben stiekem wel een beetje jaloers dat je dat boek voor het eerst mag lezen nog. Wat een mooie leeservaring vond ik het <3


Nu word ik extra nieuwsgierig! :D

Maar eerst nog wat losse boeken op m'n TBR, dan de laatste twee TOG. :')
Al lees ik vooral waar ik op dat moment zin in heb.


Heeft iemand ervaring met audio boeken? Dit jaar en anders volgend jaar heb ik weer een lange vlucht op de planning staan en slapen is niet aan mij besteed in het vliegtuig. Echter krijg ik ook vaak erge last van mijn ogen als ik lees in het vliegtuig. Ik dacht er dus aan om eens een audioboek te proberen, zodat ik gewoon mijn ogen dicht kan doen en luisteren. Maar ik heb dus echt geen idee wat ik me er bij moet voorstellen :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:35

@Leo, ik luister vaker naar audioboeken. Dat lijkt me ook heel erg fijn in het vliegtuig inderdaad. Ik zou gewoon een app abonnement nemen (Storytel of Scribd) en dan een aantal boeken van tevoren downloaden. Ik heb nu Scrbd en daar staan meer Engelse boeken op en ik vind de app iets fijner.

Dit herinnert me er trouwens aan dat ik even mijn boek moet downloaden. Door al het geluister is mijn mobiele data bijna op, omdat ik vergeten was te downloaden :')

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:36

Mijny schreef:
De hardcover is ook niet zo heel veel duurder dan de paperback inderdaad. Maar ik vind het een beetje jammer om te kopen omdat ik al bijna op de helft ben in mijn Kindle boek. Aan de andere kant vind ik het wel heel erg gaaf... Ik weet het niet :')

Ik denk dat ik de serie vaker wil gaan lezen en ik vind het gaaf in de kast vandaar dat ik de HC heb gekocht. Lekker rustig over nadenken, bestellen kan altijd nog.

@ Melissa Wat vervelend dat ze het zo bij de afhaalpunt hebben geregeld, hier is dat gelukkig wel netjes gedaan in de winkel. Ik heb net Aurora burning besteld, zag dat het pas over 2-3 weken bezorgd gaat worden en ik kijk nu niet meer naar de datum waarop een maand begint maar wanneer ik weer geld heb dus het mag van mezelf :D
Ik denk dat ik sowieso moet wachten met verder lezen totdat het bezorgd gaat worden, kan ik echt niet wachten dan begin ik in de ebook maar dat vind ik ook wel zonde wanneer ik weet dat de HC eraan komt. Was trouwens echt even uitzoeken bij welke uitgever de AR is besteld en waar ik dus ook AB moet bestellen maar gelukt :D

Fijn dat het net zo goed weg leest als TDE. Ik wil de spin off zeker ook gaan lezen maar denk dat ik dan eerst TDE ga herlezen. Dat is zolang geleden met zoveel boeken tussendoor dat ik niet alles meer goed weet behalve dan de slang onder andere :))
De spin off staat in elk geval op mijn to buy lijst :j

@ Leo Hier een klein beetje ervaring met audiobooks, het valt en staat met diegene die het vertelt vind ik. Harry Potter bijvoorbeeld vond ik geweldig om in audiobooks te luisteren door Stephen maar er zijn ook audiobooks die ik gelijk na de eerste hoofdstuk heb uitgezet omdat ik de verteller niet prettig vond klinken. Ik zou als ik jou was wat uitproberen en kijken of het wat voor je is. Het is wel een ideale manier om tijd door te komen wanneer lezen geen optie is.


linoleum

Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:45

Audioboeken kan ik het niet mee worden. Terwijl ik toch wel veel podcasts luister. Je zou zeggen dat het redelijk hetzelfde is :')

Carola, heb je mail ontvangen!! Dankje :D

Melissa, wat irritant dat je er nu voor naar de winkel moet.

Ik ben halverwege in Illuminae, moest even wennen, je maakt niet heel snel echt een connectie met de personages ivm de opzet, maar OMG ik zit erin en het is spannend en het is zooo gaaf opgezet! Denk dat beetje voorstellingsvermogen wel belangrijk is, maar wauw, ik ben fan!
En fysiek is dit boek absoluut gaafste, want moet je soms het boek letterlijk op de kop houden of rond draaien tijdens het lezen. Bij een ereader is dat gevoel toch anders..

I'm not weird, I'm limited edition :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:53

You're welcome :)

Serieus? Op de kop of rond draaien? Het boek word steeds leuker en leuker als ik het zo lees en ik vond het al gaaf toen ik het alleen nog maar open sloeg nadat ik het binnen had gekregen :))
Denk dat ik de andere 2 delen ook maar wat hoger op mijn to buy lijst ga zetten :D

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:56

Ooh dat klinkt goed zeg, Linoleum! :D

Bedankt voor de audioboek ervaringen! Ik ga eens naar die aanbieders kijken en evt eerst iets uitproberen. :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:16

Ik zou een luisterboek in een vliegtuig ook wel fijn vinden geloof ik.
Ik heb de afgelopen maanden een abbonement bij Storytel gehad, maar uiteindelijk luister ik nauwelijks iets. Ik ben nu al 2 of 3 maanden bezig in 1 boek, vrij kansloos. Boeken luisteren werkt alleen als je dat echt dagelijks doet zodat je ook in het verhaal blijft. Mij pakt het helaas niet.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:27

Illuminae klinkt echt heel tof Lino, ik denk dat ik die toch ook maar eens op mijn lijstje moet zetten!

The boy... lijkt me ook heel gaaf. Gelukkig ben ik in juni jarig, dus heb beide boeken maar op mijn verlanglijstje gezet :))

Ik was laatst ook eens aan het kijken naar luisterboeken. "Vroeger" wel Harry Potter (in het Nederlands) geluisterd, maar daarna eigenlijk nooit meer. Ik haak nu veel, en het leek me eigenlijk wel leuk om dan tussendoor iets te luisteren. Ik zag dat Kobo de eerste maand gratis is, misschien moet ik dat toch maar eens proberen, kijken of het wat is.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:37

C_arola: De humor in First Grave on the Right is inderdaad wel leuk. Het hoofdpersonage is me er eentje, lekker sarcastisch en droog qua opmerkingen en denkwijze. Ik houd er wel van. Moet nog steeds wel een beetje kijken waar het verhaal heen zal gaan, want op het moment is het nog een beetje aan het opstarten. Maar ik ben ook nog niet zo ver. Niet heel veel tijd gehad om te lezen afgelopen dagen. Hopelijk vanmiddag weer een tijdje.

TuckTuck: Ik zie De Ring, Het Zwaard en De Bokaal staan. Die heb ik toevallig kort geleden ook gelezen. Wat vond je ervan? Ik had zelf wat moeite met de personages die (volgens mij) de prioriteiten niet altijd op de juiste plek hadden zitten. En ook het Verhaal vond ik niet altijd even boeiend. Er had meer mee gedaan kunnen worden. Ik ben misschien wel geinteresseerd in Het Merlijn Complot, als die nog niet vergeven is, maar daarover is PB misschien handiger.

Leo: Mooie box van A Court. Waar heb je die vandaan? Het zijn hardcovers, toch? Want ik wil die serie ook nog wel een keer gaan lezen en houd van mooie boeken en boxen (mijn box van The Hunger Games vind ik bijvoorbeeld geweldig <3 ) en misschien is dit wel een zetje hem aan te schaffen.

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:40

Ik heb niet bijgelezen :o maar ik heb wolf Hall via Hebbanleesclubs gekregen dus ik ga dara aan beginnen straks :D

love_mandy

Berichten: 2895
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:51

Mijn website is live :) www.bookishgoods.nl

Super spannend, vooral omdat er wat kleine probleempjes waren, maar nu werkt alles als het goed is weer :)

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:56

De hoofdpersonage vond ik van de serie ook leuk, heerlijk die sarcastische en droge humor, veel leesplezier nienmoon :D

Ik ga zo op de computer kijken Mandy!

Edit; wat een leuke website!

linoleum

Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:03

love_mandy schreef:
Mijn website is live :) https://www.bookishgoods.nl

Super spannend, vooral omdat er wat kleine probleempjes waren, maar nu werkt alles als het goed is weer :)

Super leuk!! Ik heb een bestelling geplaatst voor een sleeve en twee boekenleggers :D

I'm not weird, I'm limited edition :D

love_mandy

Berichten: 2895
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:03

Dankjewel, mijn vriend heeft hem gebouwd. Dat maakt het echt extra leuk, met zijn tweeën echt samen iets ontwerpen en maken

Dankjewel @linoleum <3

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:04

Aah wat leuk! Ik ga meteen even kijken :D

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker