Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:37

Ik heb een beste berg video's van de 14e binnengekregen dus ik ga heel hard mijn best doen zodat de KNHS deze maandag kan verwerken!


PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:40

daffodil schreef:
Ik heb een beste berg video's van de 14e binnengekregen dus ik ga heel hard mijn best doen zodat de KNHS deze maandag kan verwerken!


Dat is mooi, mijn lesklantje wacht er ook nog op.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:21

Ik lees al een tijdje mee, en daardoor mijn startkaart versneld aangevraagd ipv nog even uitstellen, HAha. Werd door jullie enthousiast.

Ik vind dat er relatief hoog gepunt wordt, of valt dat mee juryleden hier?

En ik kom er totaal niet tussen om een plekje te bemachtigen of kan ze niet vinden. Heb al op “online” gekeken. Iemand die mij verder kan helpen? Ik heb de laatste 56 pagina’s gelezen zo beetje, maar daar stond alleen in op “online” zoeken.

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:24

Spaansepony schreef:
Ik lees al een tijdje mee, en daardoor mijn startkaart versneld aangevraagd ipv nog even uitstellen, HAha. Werd door jullie enthousiast.

Ik vind dat er relatief hoog gepunt wordt, of valt dat mee juryleden hier?

En ik kom er totaal niet tussen om een plekje te bemachtigen of kan ze niet vinden. Heb al op “online” gekeken. Iemand die mij verder kan helpen? Ik heb de laatste 56 pagina’s gelezen zo beetje, maar daar stond alleen in op “online” zoeken.

Zoek in de wedstrijdkalender op knhs op " online event".
Elke woensdag 9u gaat er 1 open om in te schrijven. Info staat bij betreffend event als je dat opent. Succes!

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:25

Spaansepony schreef:
Ik lees al een tijdje mee, en daardoor mijn startkaart versneld aangevraagd ipv nog even uitstellen, HAha. Werd door jullie enthousiast.

Ik vind dat er relatief hoog gepunt wordt, of valt dat mee juryleden hier?

En ik kom er totaal niet tussen om een plekje te bemachtigen of kan ze niet vinden. Heb al op “online” gekeken. Iemand die mij verder kan helpen? Ik heb de laatste 56 pagina’s gelezen zo beetje, maar daar stond alleen in op “online” zoeken.

De meeste events zitten nu inderdaad vol. Aankomende woensdag om 09:00 gaat er een nieuwe open voor 18 juni. Het is dan handig om tussen 09:00 en 09:30 klaar te zitten met je laptop ingelogd op mijnknhs en de app op je telefoon. Zorg dat je online betalen bij de hand hebt (als je een digipas gebruikt daarvoor). Het is ook handig om vaak op de wedstrijdkalender te kijken of er toevallig een plekje vrij komt. Het kan namelijk zijn dat iemand zijn inschrijving annuleert.

Dat er hoog gejureerd wordt valt denk ik wel mee. Mensen willen vaak alleen maar hun hoge punten delen en niet hun lage. Daarbij ga ik geen wedstrijd rijden als ik weet dat ik geen proef kan neerzetten die minstens 180 punten waard is. Dan kan er soms wel een slechte proef tussen zitten, maar ik zu stoppen met wedstrijd rijden als ik vaker onder de 180 zit dan erboven.
Laatst bijgewerkt door xmarritw op 22-05-20 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jara van de Edelweiss B+11 L1+1

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:26

Op online event zoeken en de rest is net gezegd zie ik!

Ik ga zelf binnenkort eerste proef opsturen, maar mijn zusje heeft al een aantal ingestuurd. Ik denk dat het beeld een beetje vertekend doordat winstpunten leuker zijn om te delen dan 170 oid. Maar bij mijn zusje wordt er heel reëel gepunt, soms echt geen wp en soms 190+ :)

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:26

Spaansepony schreef:
Ik lees al een tijdje mee, en daardoor mijn startkaart versneld aangevraagd ipv nog even uitstellen, HAha. Werd door jullie enthousiast.

Ik vind dat er relatief hoog gepunt wordt, of valt dat mee juryleden hier?

En ik kom er totaal niet tussen om een plekje te bemachtigen of kan ze niet vinden. Heb al op “online” gekeken. Iemand die mij verder kan helpen? Ik heb de laatste 56 pagina’s gelezen zo beetje, maar daar stond alleen in op “online” zoeken.


Ik punt niet hoger dan wanneer ik regulier zit. Heb nu ook echt genoeg mensen zonder wp.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:31

Ik punt ook echt niet anders maar weet wel dat ik bekend sta als vriendelijk. Dat ben ik helemaal niet soms want ook ik deel echt in de 150 punten uit als dat zo is. Ik punt wat ik zie en als dat zoals net toevallig 214,5 is, is het voor mij ook echt een feest om naar te kijken :D

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:37

Ik heb vanavond mijn proef opgenomen. Ben benieuwd wat ik hierop ga krijgen qua beoordeling. Had een aardig bommetje onder me haha dus de nodige hakkeltjes zaten erin :+ maar ga hem gewoon opsturen, leren we alleen maar van.

Afbeelding

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:57

Bedankt alle voor de tips van opzoeken!

Ja of iedereen meld hier alleen de hoge punten, HAha! Maar zie geregeld hogere punten dan als ik kijk hier in de omgeving gereden wordt. Hier word zelde 215 gereden oid.
Wellicht komt t doordat op filmpje toch sommige punten weg vallen wat je in het echt beter ziet?

Of de slechte punten worden hier niet gedeeld haha

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:01

daffodil schreef:
Ik punt ook echt niet anders maar weet wel dat ik bekend sta als vriendelijk. Dat ben ik helemaal niet soms want ook ik deel echt in de 150 punten uit als dat zo is. Ik punt wat ik zie en als dat zoals net toevallig 214,5 is, is het voor mij ook echt een feest om naar te kijken :D


Je staat bekend als vriendelijk, omdat je dat bent. Niet soepel, geen sinterklaas, maar bij de meeste heb je gewoon heel fijn commentaar. Zelfs bij de mensen zonder winst, als ze ervoor open staan, staat er commentaar op om ze verder te helpen en wat positief was. Ik weet alleen niet wat degene vinden die onder de 170 rijden _O-

Spaansepony, maar dat zegt weinig over een filmpje. Ik heb een aantal keer boven de 210 gereden, maar heb online niet meegedaan. Net als 9ens en 10en, sommige denken dat die amper gegeven worden, maar ik heb ze en zelf gehaald en op moeten schrijven. Maarja, ook verliespunten en die hoor je idd ook niet ;) Of het ligt aan de jury

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:04

Ahhhh dank je wel MwM! Ik moest net ook weer zo glimlachen, nee het was geen foutloze proef maar een setje wat er superveel plezier in had en een reuze grappig paard! Ik kan dat ook gewoon waarderen en nee die gaat echt geen 200 punten scoren nu maar het is hobby he, plezier erin hebben is nog veel belangrijker dan dat je nu die torenhoge punten rijdt!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:04

Ik heb er voor nu even genoeg gekeken, ga morgen weer verder! Maar blijft zo onwijs leuk om te doen.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:08

daffodil schreef:
Ik heb er voor nu even genoeg gekeken, ga morgen weer verder! Maar blijft zo onwijs leuk om te doen.


Ik lees vaak stiekem mee, maar volgens mij ben jij gewoon een heel lief, spontaan enthousiast mens :o ik word zo vrolijk van je berichtjes!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:09

Queelens schreef:
Ik heb vanavond mijn proef opgenomen. Ben benieuwd wat ik hierop ga krijgen qua beoordeling. Had een aardig bommetje onder me haha dus de nodige hakkeltjes zaten erin :+ maar ga hem gewoon opsturen, leren we alleen maar van.

[ [url=m/eA7PAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


ohhh wat vind ik jullie toch altijd een mooie combi met die mooie koffievos met zijn mooie frontje en jij met je mooie groene jasje! *\o/*

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:10

famkeY schreef:
daffodil schreef:
Ik heb er voor nu even genoeg gekeken, ga morgen weer verder! Maar blijft zo onwijs leuk om te doen.


Ik lees vaak stiekem mee, maar volgens mij ben jij gewoon een heel lief, spontaan enthousiast mens :o ik word zo vrolijk van je berichtjes!


Haha precies dat dacht ik ook. *D
Hoop stiekem dat je mij ook nog een keer mag jureren!

IG: daniquewensink1995
Free Venda v. Sir Fashion Z1+11
Ironstone-O v. Johnson L1+10

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:11

daffodil schreef:
Ahhhh dank je wel MwM! Ik moest net ook weer zo glimlachen, nee het was geen foutloze proef maar een setje wat er superveel plezier in had en een reuze grappig paard! Ik kan dat ook gewoon waarderen en nee die gaat echt geen 200 punten scoren nu maar het is hobby he, plezier erin hebben is nog veel belangrijker dan dat je nu die torenhoge punten rijdt!


Plezier is het allerbelangrijkste idd en dat hoeft niet qua punten beloond te worden, maar benoemen is zo fijn!

Ik moet zeggen dat ik het meeste geniet van een compliment dat het zo eerlijk en correct gereden is, zo vriendelijk en noem maar op. En stiekem dat ik met mijn simpele merrie, die echt absoluut geen voorbeenzwaaier is, ook die dikke punten kan rijden en dat het dus echt een kwestie van netjes rijden is, haha. Of bij een proef die echt niet goed was en ik als oefenrondje zag een compliment van de jury dat het netjes en vriendelijk opgelost was. Die punten zijn geweldig, natuurlijk, maar die complimenten zijn wel net een trede hoger.

Succes verder morgen, haha! Toch jammer dat je het normale jureren niet meer wil gaan doen, zou wel keer met je mee willen. Dit keer naast je in de auto ipv foto's maken van proef.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:16

Leuk daf dat je er zo veel plezier in hebt! Lijkt me ook harstikke leuk om te jureren. Had het er vandaag nog met de eigenaresse van het paard over. Heb er zelf ook wel eens aan gedacht maar de tijd houdt me nog een beetje tegen :+

Bedankt flevolander :) ik vind het ook een heel leuk en goed paard. We kwamen van ver en nu beginnen langzamerhand de puzzelstukjes bij elkaar te komen. Nog een lange weg te gaan maar ik denk dat het een heel leuk paard wordt. Is ‘ie eigenlijk al :D

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

M_arjolein

Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:09

Hartstikke leuk hoe jullie hier als juryleden jullie ervaringen delen!

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:14

Ja, dat vind ik ook.

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:30

Ik vind het leuk om te lezen dat ook de jury er plezier in heeft, net als de ruiters.
Je hoeft geen sinterklaas te zijn vind ik, doe je op een normale wedstrijd ook niet. Liever goede feedback waar ze weer op verder kunnen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:01

Hoorde gisteren van een clubgenootje die voor het eerst m1 gestart was met haar pony dat ze op twee onderdelen een 0 had gescoord. Eerste keer omdat pony met achterwaarts na halthouden al een pas achterwaarts zette en met halthouden voor het groeten omdat hij niet stil wilde staan. Meisje is 12 ofzo. Vind dat best streng gejureerd.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:08

Queelens schreef:
Ik heb vanavond mijn proef opgenomen. Ben benieuwd wat ik hierop ga krijgen qua beoordeling. Had een aardig bommetje onder me haha dus de nodige hakkeltjes zaten erin :+ maar ga hem gewoon opsturen, leren we alleen maar van.

[ [url=m/eA7PAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je ziet het ook wel op de foto haha, maar levert wel mooie plaatjes op! En goede instelling zo!

Iedereen nog gefeliciteerd met de punten!

Ik ga morgen filmen voor de DressagePro cup, mijn eerste online event is pas 11 juni. Ga woensdag ook weer proberen in te schrijven.

Leuk dat juryleden hier ook meepraten, door alle positieve reacties qua feedback hoop ik ook op een beoordeling van daffodil :')

Opleiding tot jurylid lijkt mij ook leuk, hopelijk zijn we snel de L2 door voor een winstpunt in de M1. Kan ik het serieus overwegen haha

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:14

Iemand die mij even gauw kan helpen? Ik kan het zo snel niet op internet vinden namelijk :').
Ik ga zo een Z proef filmen. Mag/moet je dan wel inzoomen tijdens het filmen? Ja toch?

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:16

xPearl schreef:
Iemand die mij even gauw kan helpen? Ik kan het zo snel niet op internet vinden namelijk :').
Ik ga zo een Z proef filmen. Mag/moet je dan wel inzoomen tijdens het filmen? Ja toch?

Naar wat ik heb begrepen: ja
Daarom is het een pilot op hc zodat ze kunnen kijken hoe dat gaat met het in en uitzoomen.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers