Puppy erbij 2020

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:35

KimD schreef:
Als jij er tevreden over bent en Toby doet het er prima op moet je het vooral blijven voeren.

Renske maakt meer gebruik van bijproducten en 'rommel' dan dat ze daadwerkelijk iets goeds in die zak duwen. Ze maken heel graag gebruik van 'vullers', bietenpulp, zoete aardappelen, aardappelzetmeel en heel veel groente en fruit maar vooral allemaal gedroogd in de vorm van meel. Dat is jammer want daardoor gaat het essentiële wat erin zit verloren, dan kunnen ze beter voor vers kiezen.



Ah ok, op die manier. Ik snap je punt. Ja, Toobs doet het er goed op gelukkig.
Heb inmiddels al zoveel geprobeerd :\
Schesir gaat overigens óók best goed. Zolang ik de vis of de varken variant voer. Géén idee of dat beter is of niet :o


KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:37

Dat voer ken ik niet, dus daar kan ik precies niks over zeggen. :Y)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:42

KimD schreef:
Dat voer ken ik niet, dus daar kan ik precies niks over zeggen. :Y)


Haha, had gekund natuurlijk! Paardenvoer kan ik van alles zinnigs over zeggen, daar heb ik me, inclusief cursussen, enorm in verdiept.
Dus als andere mensen - met kennis - iets nuttigs over hondenvoer hebben bij te dragen, vind ik dat altijd leuk :j

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 08:44

Ach je word vanzelf vindingrijk als je anders een hond hebt die gewoon geen hap eet en gal blijft spugen.
Bij mn katten t zelfde. Dan gaat er goedkoop natvoer door de KVV als ze weer eens een paar dagen niet eten(en dat is in de zomer wel vaker) 1 of 2x natvoer door de kvv en ze eten weer alles wat ik ze voorzet. Zelfs pens.

Al moet ik zeggen, ze krijgen hier bijna nooit kale brokken. Vaak zit er al olie bij, of psyllium.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 23-05-20 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:45

Skippy01 schreef:
KimD schreef:
Dat voer ken ik niet, dus daar kan ik precies niks over zeggen. :Y)


Haha, had gekund natuurlijk! Paardenvoer kan ik van alles zinnigs over zeggen, daar heb ik me, inclusief cursussen, enorm in verdiept.
Dus als andere mensen - met kennis - iets nuttigs over hondenvoer hebben bij te dragen, vind ik dat altijd leuk :j


Daar had ik het heel makkelijk, ze kregen gras, hooi & lucht. :') Met nieuwjaar haalde ik altijd wat muesli en slobber om ze bezig te houden, dé traktatie van het jaar volgens de paarden.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:47

kiwiwitje schreef:
Ach je word vanzelf vindingrijk als je anders een hond hebt die gewoon geen hap eet en gal blijft spugen.
Bij mn katten t zelfde. Dan gaat er goedkoop natvoer door de KVV als ze weer eens een paar dagen niet eten(en dat is in de zomer wel vaker) 1 of 2x natvoer door de kvv en ze eten weer alles wat ik ze voorzet. Zelfs pens.


Haha, dát sowieso!
En uiteindelijk is theorie altijd dat: theorie.
(Bij de paarden moesten we allemaal van krachtvoer af en op vitamine korrel. Ik braaf ook al die vitaminebrokjes geprobeerd. Helaas. Paard doet het veel beter op driekwart kg brok van havens dan op al die mooie theorie. Dan maar 'suboptimaal' voeren ;) )

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:49

Als de katten niet eten hebben ze helemaal pech, dan eet de rest het wel op. Daar heb ik eigenlijk nooit aandacht aan besteed. Ze zijn gisteren ontwormt en waren 4 - 5 - 5,5 & 6kg schoon aan de haak dus ze eten genoeg gok ik zo. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:52

Ik vind het overigens wel een verschil om 'suboptimaal' te voeren of gewoon rotzooi te voeren. Veel mensen kijken niet eens naar de inhoud van het voer, dat vind ik wel een kwalijke zaak. Zo hebben bepaalde merken echt rommel in het voer en dat moet je niet willen lijkt me. Ik vind het altijd grappig om te zien dat veel mensen heel bewust bezig zijn met het 'voeren' van hun kinderen (geen suiker, geen verkeerde vetten etc) maar de hond 'gewoon' het eerste beste voeren.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:02

Grappig Kim, mijn ervaring is juist andersom _O- Hond het beste van het beste en jezelf volstoppen met troep :=

Skippy, ik ken je probleem! Dexter krijgt nu Royal Canin 4800 en ondanks dat ik er niet echt achter kan staan, doet hij het zo goed! Hij glanst, hij heeft spieren en zelfs een heeeeel klein beetje vet. Zijn ontlasting is goed en hij is super energiek. Hoe graag ik hem wel niet iets anders zou willen geven maar voor hem werkt dit gewoon het beste.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:06

Dat heb ik dus met mijn katers. Die doen het echt het beste op RCindoor.. en ik had voor mijn gevoel zo'n mooie brok in purizon..

Vooral altijd naar het dier kijken.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 23-05-20 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 09:06

KimD schreef:
Als de katten niet eten hebben ze helemaal pech, dan eet de rest het wel op. Daar heb ik eigenlijk nooit aandacht aan besteed. Ze zijn gisteren ontwormt en waren 4 - 5 - 5,5 & 6kg schoon aan de haak dus ze eten genoeg gok ik zo. _O-

Helaas is t probleem met katten alleen dat als ze een paar dagen niet eten dat ze heel ziek kunnen worden. En ik heb er een van de 3 puur op kvv staan omdat ie op alle brokken blijft kotsen. Ze krijgen 2x per dag kvv. En als ie 3 voerbeurten niet gegeten heeft kan ik er vanuit gaan dat ie na een 4e voerbeurt die hij niet pakt vervolgens gaat kotsen en blijft kotsen. Dus als ie de 4e voerbeurt niks eet krijgt ie een lepel natvoer door zn kvv. En dan is er niks meer aan de hand.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:09

Niet eten is voor katten echt gevaarlijk inderdaad.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

smurffie

Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:15

IMJ ons pupje leek ook behoorlijk kieskeurig. Ze eet Applaws puppybrok met veel smaak. Die hebben ook kleine zakjes en hoog in vleesgehalte

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:18

Ik voer nu profine, twijfels over gehad maar doet het er echt heel goed op. Vacht is ook weer veel mooier geworden :D Die was echt dof en lelijk op WOW.

Onze kat krijgt gewoon simpele brok, beetje zielig misschien maar op heel veel van die brokken gaat ze enorm veel eten en dan moet ze continue overgeven. Slikt brokjes in 1 keer door etc. En ze zorgt zelf voor haar vlees, die vreet elke dag stuk of wat muizen op, de kop is enige wat ze overlaat :Y)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:30

Mijn kater heeft geen kiezen dus die slikt sowieso alles in 1x in :+
Als hij het weer uitkotst gaat dat ook net zo smakelijk weer naar binnen, mmmmm.

Mijn kater staat op dikkekattenmetblaasproblemen dieet en dat gaat al jaren prima, de poes wissel ik na elke zak anders wordt de smaak saai. Maar die zit altijd prima in haar vacht en haar gewicht is al 10 jaar hetzelfde. :P

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:31

Dat is hier met de honden zo, als er één iets uitkotst dan eet diegene het of zelf op, of een van de andere. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 10:22

KimD schreef:
Dat is hier met de honden zo, als er één iets uitkotst dan eet diegene het of zelf op, of een van de andere. :')

Dat doet Chick hier van alles, hond of kat.. :P


De katten krijgen hier van alles aan brok. Wat ik goedkoop kan krijgen of wat ik in kleine zakjes vind. Net hoe t uit komt :')

Kreeg net een bestelling voor puppypakketjes! Vinden jullie ze ook niet onwijs schattig? <3

Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:26

Vijf teven en één reu gok ik? :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:31

Super leuke zakjes :D

Ik ben heel stiekem benieuwd wat ik mee krijg. De eigenaresse van de hond zegt dat ie super leuk is :+ hahaha, dus ergens heeft ze mij wel lekker gemaakt.

Weet ook wat ze bij m'n schoonouders krijgen en dat is wat 'belangrijke' dingetjes. Zak voor 1 kg, 3 speeltjes, kauwbot, emmertje snoepjes en kleine kauwstaafjes :+

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:39

Ik weet nog niet óf en zo ja wát ik in de puppypakketjes doe, want als ik ze maak dan kost dat natuurlijk ook al snel genoeg en aangezien ik de pups laat testen in het nest en dat ook behoorlijk wat kost ben ik daar nog niet helemaal over uit. Uiteraard wel het gebruikelijke.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:39

Kreeg hier ook kilo eten mee, van die speelsleutels en een vies ding uit het nest (wat ik ook graag wilde hoor).

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 10:48

Haha leuk he? :D

Uit mn hoofd zat er bij ons in:
KVV als ze dat wilden, 1 kg puppybrok, snack pakket,potje trainers, speeltjes,poepzakjes,tuigje en riem, nestknuffel en nestdoekje, puppymap met een dagboekje en testuitslagen van de ouders, folders, kong knuffel, snuffelmat, puppytrainers en een smolke pakketje.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:08

IMJ schreef:
Kreeg hier ook kilo eten mee, van die speelsleutels en een vies ding uit het nest (wat ik ook graag wilde hoor).


Die vieze dingen liggen er hier hoogstens een dag bij, dan gaan ze weg. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:10

Ik kreeg een beetje puppybrok mee (de andere pups krijgen allemaal een hele zak mee, maar omdat ik al besloten had op welke brok ik haar wil hebben heb ik alleen een beetje meegekregen om over te schakelen zeg maar), wat KVV, een halsbandje en een shirtje met nestgeur (die mevrouw echt helemaal niet interessant vindt).
Vond het wel prima :j
De pups zijn ook allemaal getest in het nest dus wat KimD ook zegt, het kost al genoeg allemaal.

Wist trouwens niet dat Renske niet zulk goed voer is!

Geen ervaring met katten voeren, alleen met vogels :P hun eten meng ik zelf, met kruiden en ze krijgen ook groente en fruit enzo. Hun lievelings is paksoi, paprika, sperziebonen en aardbei :D eigenlijk BARF ik dus gewoon met m’n vogels _O-

Denk dat ik voor Ot toch ook over ga stappen op KVV of BARF. Maar moet even een klein vriezertje kopen ervoor en me nog even goed inlezen.
Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:13

KimD, ik zie op jouw website ondertussen de EM-tekenbanden staan, wat zijn je ervaringen hier mee? Is dat ook iets wat ze continu moeten dragen, dag in dag uit?
Wij gaan over een paar weken op vakantie en dan banjeren ze door van alles en nog wat met gevaar op teken. Maar ik wil eigenlijk geen pipetten toedienen dus ik zit al een tijdje over die EM-tekenbanden na te denken ..

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KimD en 3 bezoekers