Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 22:52

Hoi!

Samen met twee van mijn huisgenoten willen we binnenkort graag een keer een buitenritje maken. We hebben allen geen eigen paard (meer) en zijn dus op zoek naar een plek waar wij drie paarden kunnen huren (evt. 2 grote pony’s en een paard ook mogelijk).

We zijn alle drie ervaren amazones en willen graag paarden met een beetje pit. Hoeft echt niet heel heet maar geen paarden die op de automatische piloot lopen of die je amper in galop krijgt. Het liefst gaan we ook zonder begeleiding maar we begrijpen dat dit op sommige locaties verplicht is.

Daarnaast zijn we alle drie 18+ en wonen we in Deventer. We hebben auto’s tot onze beschikking maar het liefst wel iets binnen een uur tot anderhalf uur rijden.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:53

In Dwingeloo bij manege de Drift. Vroeger kon je daar ook weg zonder begeleiding maar ik heb geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:56

Mill Ranch in Ede. Wel western gereden paarden en met begeleiding. Ook niet goedkoop maar het geld waard.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:05

Het leersumse veld. Was ons vorige keer erg goed bevallen, vriendelijke mensen en fijne paarden mee.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:08

Zoals Bellatrix al aangeeft zou ik je de Millranch aan willen raden! Is inderdaad western. De ritten zijn leuk en uitdagend! Je kunt ook ritten uitkiezen met rengalop. Paarden zijn fijn en betrouwbaar. Voor mij is het al wel weer 3 jaar geleden maar heb er meerdere ritten gereden. Als je aangeeft dat je een wat pittiger paard wilt krijg je die ook. Paarden zijn overigens geen robotjes en zijn aardig goed te rijden :D

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:09

Bellatrix schreef:
Mill Ranch in Ede. Wel western gereden paarden en met begeleiding. Ook niet goedkoop maar het geld waard.

Hier ben ik heel lang geleden ook eens geweest en dit was zeker een aanrader! Paarden daar waren destijds zeker geen slapers en goed voorwaarts. :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:10

Paardensportcentrum Epe in Epe.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:13

Maureen95 schreef:
Zoals Bellatrix al aangeeft zou ik je de Millranch aan willen raden! Is inderdaad western. De ritten zijn leuk en uitdagend! Je kunt ook ritten uitkiezen met rengalop. Paarden zijn fijn en betrouwbaar. Voor mij is het al wel weer 3 jaar geleden maar heb er meerdere ritten gereden. Als je aangeeft dat je een wat pittiger paard wilt krijg je die ook. Paarden zijn overigens geen robotjes en zijn aardig goed te rijden :D

Klopt als een bus, uit recente ervaring. Qua paard voor ieder wat wils, als je dit aangeeft bij het verdelen van de paarden. :j

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:16

Ik weet natuurlijk niet hoe de ritten nu gaan. Maar als je met een ervaren rit meegaat moet je altijd goed opletten. Willem ( eigenaar en leider) steekt soms zn hand een keer op of zegt niks en dan kan je zo in galop gaan _O- Als je dan teveel aan het kletsen bent moet je wel een beetje op blijven letten. Geen idee of het het nu veranderd is hoor :D

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:53

Hoeve Romantico doet ritten met besloten groep. En ze kunnen zeker flink gas geven! Ik vond de prijs ook erg aantrekkelijk.

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Waar paarden huren voor buitenrit met drie ervaren amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:57

Bij zonnetij in Dwingeloo kun je zonder begeleiding op pad.