Plassen na het rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 12:13

Het valt me sinds een tijdje op dat Barbiano na het rijden altijd meteen gaat plassen in zijn stal.Ik las hieronder ook al iets over veel plassen. Ik weet niet of hij dit doet maar wel altijd plassen na het rijden. Is dit goed/slecht??


favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 12:36

Mijn paard doet dat ook, het is heel normaal.
Het is een soort laten zien, dit is mijn plek. Net als bv katers doen. Een paard plast ook niet graag op harde ondergrond, vooral een ruin, want dat spettert nogal.


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 13:10

de mijne doet het ook als ik hem na het rijden op stal zet. ik zie het eerder als ontspanning. even goed gaan staan met z'n benen, oogjes dicht, een flinke zucht en dan lekker laten stromen Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 13:17

een paard dat plast is of ontspannen, of ergens heeeeeeel erg zenuwachtig over.

Mijn paard plast altijd na het rijden, dat is voor hem een moment van ontspanning na het werk "hehe, klaar".

Bovendien ben ik er wel blij mee, zo zie ik elke dag dat hij plast. Heel af en toe doet hij het niet en dan let ik toch nog ff iets beter op hem.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 13:39

Ik laat m'n paard na het buitenrijden altijd even langs de weg wat gras eten. A. als beloning en b. omdat ze dan gaat staan plassen. Scheelt weer stalschoonmaken. Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:31

dat doen heel veel paaren.is heel normaal

soms is het beter om te zwijgen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:50

Die van mij heeft een behoorlijk landje maar als ze moet plassen (ook na het werk) gaat ze ALTIJD naar binnen, soms plast ze ook wel als ze even mag stappen aan de longe maar dan doet ze het evengoed binnen (daarna)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:21

Hoi
Kawa plast ook bijna altijd na het rijden.
Maar alleen in de stal. Ik kan hem een uur in de bak wei enz zetten maar dan wacht ie wel tot hij binnen is.
Op concours als ie zo ongeveer bijna knapt durft hij het op de trailer te doen die dan ook heel dik met zaagsel ligt, want als het spetterd stopt hij meteen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 08:44

Mijn paardje doet het soinds kort ook af en toe op wandeling. Ik vind dat wel goed, want dan ben ik zeker dat hij zich niet heel de tijd inhoudt (want dat zal ook wel vervelend zijn voor een paard)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 21:53

Isolda plast ook alleen als ik thuis kom van het rijden. Het zal ook wel niet lekker plassen met iemand op je rug.
Als ik een hele lange rit maak, loop ik ook altijd even een stukje. heel stom, maar dan doe ik de singel even los en dan plast ze. Dan stap ik weer op en rijden we weer verder.
Kvin het wel schattig lijken, lekker dat tuig af en dan eens lekker genieten van het plassen. Een diepe zucht en de oogjes half dicht, *LOL*

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:48

Ik leer mijn paarden altijd om te plassen vóor het rijden. Precies zoals je dat een hond zou leren: doen ze het een keer per ongeluk dan prijs je ze de hemel in met veel nadruk op het woord 'plassen', zo van "Braaaf plassen, goed zo plassen" enz. Klinkt banketstaaf, ik weet het , maar écht, het werkt! Op den duur leggen ze de link en doen ze het op commando. Nooit meer een paard wat inhoudt tijdens het werk omdat hij/zij toevallig moet. Heerlijk...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 09:17

De mijne (een ruin) gaat na het rijden wel met zijn slurf staan zwaaien terwijl hij niet hoeft te plassen. Volgens mij uit pure ontspanning. Laatst stond hij ook weer zo, toen moest ik even iets pakken en mijn instructeur hield hem even vast. Ik kom terug, slurf weg. Ik ben er nog geen 30 sec of jahoor daar hangt alles weer. Of hij valt op me, of toch gewoon ontspanning.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 19:22

hoi,

mijn merrie plast ook wel eens na rijden hoor en sinds ze drachtig en nog zo 7 weekjes moet plast ze ook onder het rijden(lees stukje rustig buitenstappen) gewoon indien nodig Pling
groetjes tina

Mauve
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 15:16

Ik heb Bles het eerste anderhalfjaar nooit zien plassen. 1 x in de wei toen ik aan kwam lopen, maar toen hij mij zag hield ie meteen op.
Nu klettert hij er rustig op los, het schaamte gevoel voorbij zeg maar haha...
Na het rijden is het vaste prik.
Soms denk ik, hoe kan hij nou lopen..met zo'n volle blaas? Liiiiiiiiiiiters!!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:09

die van mij plast ook na het rijden,dan staat hij nog een half uur erna nog met zijn gevalletje naar buiten,voor hem is dit ontspanning,want hij gaat er heerlijk voor staan!!ogen dicht!!! Lachen

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 09:15

Zo te horen is het heel normaal.
Marco doet het ook altijd, net als we voor de drukke weg staan te wachten om over te steken. ( SCHAAM...SCHAAM) Maar ja, ik ben slimmer. Dus ik zet hem op stenen ,en dan doet ie het niet, en dan mag ie bij ons in de paddock zijn behoefte even doen. ( En dan droog in de stal, haha!

_________________
Als het kalf verdronken is, huilt de koe

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fieke op 2001-06-30 09:17 ]</font>

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:43

Mijn vroegere verzorg tinker deed dat ook maar dan op de poetsplaats dat is wel ietsje minder leuk, SCHROBBEN!!!!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:47

Mijn vroegere verzorg tinker deed dat ook maar dan op de poetsplaats dat is wel ietsje minder leuk, SCHROBBEN!!!!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:47

Oeps 2 keer per ongeluk!

Play Like A Man, Win Like A Woman!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers