kreupel? mag je verwijderd worden, jury geen DA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

kreupel? mag je verwijderd worden, jury geen DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:55

titel gewijzigd

gespannen paard = kreupel? naar
kreupel? mag je verwijderd worden, jury geen DA



Vandaag mijn 2e Z wedstrijd hoi hoi. NOT

In de hoek bij C moest je de ring in.
Kawa Zag meteen Bij M al een spook in de letter zitten, en springt opzij.
Verder gegaan op de lange zijde, Gaar bij B de bakduer open. Kawa vol op de rem.
Kom ik daarna aan de korte zijde bij A, waar de kantine is en daar schrok hij ook al enorm.
En toen moest ik ook meteen mijn proef beginnen.
kawa was dus al helemaal gestresst.

Als je halt hebt gehouden moet je bij C op de rechterhand en een schouder binnenwaarts rijden.
Erg makkelijk met een gespannen paard die de bordjes nog steed eng vind, want op die wand stond er zon op, brrr
Daarna een halve grote volte en vandaar uit een appuyement naar naar de middelijn.
ook niet te doen met een gespannen paard.

En toen kwam de jury haar hokje uit en ik mocht de ring verlaten want Kawa was kreupel Verward Frusty
Ik zei dat het alleen maar spanning was en het zo wel over zou zijn.
maar nee, ik moest gaan.

Ik ben daarna nog bij haar terug geweest, zonder paard, maar er was geen enkele discussie mogelijk.

maar hoe kan zij op zo weinig gereden zien of een paard kreupel is?
Ze zij ook nog dat ze idd niet zag welk been
Dus hij zal wel 4 kant kreupel zijn geweest denk ik dan

het enige wat Kawa nu geleerd heeft is dat hij na ff kloten mag gaan.
Ik vraag me af of zij ooit een hoger in het bleod staand paard heeft gereden, of alleen maar van die droge watjes Misselijk

Mijn vraag is nu, kan ik hier bezwaar tegen indienen bij de KNHS
En hoe zit dat met de punten, heb ik nu min punten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-02 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:59

oliebol Kawa we hebben dit al vaker hier op het forum besproken, je had meteen een klacht moeten indienen ter plekke!!!!!!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:00

Ik weet er alles van! Ik heb een tijdje een paardje gereden dat wist als ie zou gaan steigeren, hij "klaar". erg fijn zo'n paard... Wij hebben het toen bij 1 jury voor elkaar gekregen om opnieuw te mogen starten als laatste, en dan zou ik er geen punten voor krijgen, maar puur dat hij de ring inmoest. Daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Ik denk niet dat je bij de KNHS een bezwaar in kan dienen, want hoe wil je bewijzen dat hij niet kreupel was? Misschien dat iemand anders daar meer van weet?
succes nog verder met Kawa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:00

Ik heb tegen haar gezegt dat ik het er niet mee eens ben en de knhs schrijf
is dat genoeg?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:08

oh nee kawa ik heb het opgezocht
je kan tegen deze beslissing niet in beroep gaan, zie artikel 114 lid 18 van het wedstrijdreglement (www.hippix.nl)
Gelukkig krijg je bij uitsluiting wegens kreupelheid geen verliespunt!!!!!!
zie artikel 125 lid 4 en 114 lid 18!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:11

nou daar ben ik al erg blij mee dat ik geen verlies punt heb.
Anders was ik al Z ruiter af Boos!

#$%$^%&^^(* wijf
ze kan het toch niet zien na zo'n kort stukje
En zij ziet toch ook het paard eerst al 3 x opzij springen?

geloof dat ze ongesteld was of het niet gemogen heeft Misselijk

En als ie echt zo kreupel was, was ik er door de ringmeester toch ook allang uit geknikkerd Verward
En ik zou zelf al niet starten, maar goed dat is iets wat zij niet kan weten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:21

oh wat een drollemjury zeg! ik moest laatst schrijven bij de Z2, nou die jury was een echte kakker, overal commentaar op! gatver, die jury zou dat volgens mij ook doen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:38

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.

Aan de andere kant zie ik vaak paarden in de ring die zo onregelmatig gaan en die gewoon door mogen rijden, dat is geen reclame voor de sport wat mij betreft. Ik denk dat de jury zo'n beslissing niet voor de lol neemt en oprecht van mening was dat je paard onregelmatig was. Je kunt het er niet mee eens zijn maar het blijft een jurysport en daar hoort dit ook onder. Ik begrijp dat je je af moet reageren maar bedenk wel dat zo'n jury er ook voor jou zit. Dus kop op en op naar de volgende wedstrijd.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:49

Ik heb net de schrijver gesproken.
Ken ik toevallig.
En die betreffende jury heeft nog iemand uit willen sturen, maar net op het moment dat ze haar hokje uit wilde was dat paard door de spanning heen.
Die had dus mazzel.
Ze had verder bij iedereen wel aanmerkingen van onregelmatig op moeten schrijven en er was ook enorm laag gepunt volgens haar.

En nogmaals Kawa liep niet zichtbaar kreupel, alleen gespannen.
De jury zei zelf ook nog dat ze niet zag waar hij kreupel liep Verward

Maar je ziet als jury toch wel het verschil tussen een kreupel en gespannen paard?
En mij mag je vertellen welk paard er gespannen een appuyement loopt zonder takt fouten?

En als hij echt kreupel was geweest was ik toch al aangesproken door publiek en al helemaal door de ring meester.

Ik heb daarna mijn kreupele knol thuis nog laten rollen in de bak en die bokte daarna vrolijk rond
Maar zal morgen de DA maar bellen om hem in te laten slapen, want hij zal als er geen duidelijk been is, wel 4kant kreupel zijn Lachen


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:19

hmmmmm, zou de jury jou hebben willen 'sparen'? als je was blijven rijden had je misschien verliespunten gereden bij deze jury, als je zelf opgeeft hebt je ook verliespunten, maar als de jury je eruit zet wegens kreupelheid krijg je geen verliespunten Schijnheilig
of ben ik nu een beetje te postief richting de jury? Bloos evengoed wel een rotervaring zeg!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:24

Misschien, maar dan had ze dat moeten zeggen.
Had ik heel anders tegen haar aan gekeken.

En zelf weet ik dat het na een paar rondjes wel over is.
En dus geen verlies punten zal rijden.
Maar als je niet eens een paar rondjes kunt rijden.

Zowieso is het bij Kawa na een stukje galop ook altijd over, dat is iets wat ik dan ook vaak doe als hij gespannen de ring in komt, maar zo ver kwam ik nu ook nog niet.

maar het zal allemaal wel, mijn ergste woede is nu gezakt, maar snap het nog steeds niet
Je ziet toch wel verschil in spanning en kreupelheid?

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:23

Ik sprak onlangs met een jurylid over kreupele paarden en zij vertelde mij dat ze niet meer iemand uit mochten bellen als het paard kreupel was. Zij zijn namelijk geen dierenarts en kunnen dus niet beslissen of een paard kreupel is. Wel kunnen ze je voorleggen of het wel verstandig is om er mee door te rijden.
Weet iemand hier meer van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:27

Daar ben ik dan ook erg benieuwd naar Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:39

Homiafortuna schreef:
Ik sprak onlangs met een jurylid over kreupele paarden en zij vertelde mij dat ze niet meer iemand uit mochten bellen als het paard kreupel was. Zij zijn namelijk geen dierenarts en kunnen dus niet beslissen of een paard kreupel is. Wel kunnen ze je voorleggen of het wel verstandig is om er mee door te rijden.
Weet iemand hier meer van?


ik heb idd laatst ook weer bij ee nury geschreven. En die vertelde ook dat je als jury iemand niet ui t de ring mag halen omdat het paard kreuepel is, Deze regel is er, omdat de jury anders een dierenartstaak krijgt, waar hij niet voor opgeleid is.. Ik geloof dat het wel met uitvoerig overleg van de Federatievoorzitter mag, maar zelfs dta weet ik niet zeker. Ze mogen dus alleen wel 100x onregelmatig op je coupon zetten, maar je e rniet uitsturen ( dit gebeurd alleen op (internationale/) belgische wedstrijden, dan kijken ze in de dressuurproef of je paard rad is, is er geen verdere keuring,..

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:43

Citaat:
Ze mogen dus alleen wel 100x onregelmatig op je coupon zetten

Dat heb ik haar ook gezegt dat ze voor elk onregelmatig onderdeel dan maar een 2 moest geven.
Maar dat wilde ze ook niet.

Maar ik vind deze info wel erg interresant Lachen

Nog meer mensen met info hierover?

TinekeB
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Waarschijnlijk op een paard.. ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:14

Als de jury niet aan kan geven waar het paard kreupel zou zijn... is het paard dus ook niet kreupel. Als ze inderdaad kunnen zien dat het paard gespannen loopt en wegspringt van letters... Ik ben geen jury, maar als ik dat zou zien zou ik je nog een extra ronde hebben laten lopen door de bak, om je paard nog even te laten wennen. Het zijn en blijven levende wezens en geen machines, zoals sommige wel eens denken. Maar je kunt er nu helaas nix meer aan doen. Daar terplaatse zou je een "DA" hebben kunnen laten komen diie kon hebben vastgesteld dat je paard inderdaad NIET kreupel was. Daaaaaaaaaag betweterig jury lid. En dan had je daar alsnog een klacht overheen kunnen duwen nav een onvakkundig jury lid.
En alsnog kunnen starten. (waarcshijnlijk had je dan een K beoordeling van dat jury lid gehad, maar je had dan wel zelf wat gewonnen met je paard. Toch??

Paarden zijn net als koeien, maar dan anders.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:36

runningkawa schreef:
Citaat:
Ze mogen dus alleen wel 100x onregelmatig op je coupon zetten

Dat heb ik haar ook gezegt dat ze voor elk onregelmatig onderdeel dan maar een 2 moest geven.
Maar dat wilde ze ook niet.

Maar ik vind deze info wel erg interresant Lachen

Nog meer mensen met info hierover?


Maar als ze dat had gedaan, overal een 2 geven, had je dikke verliespunten gereden. Was je dan meer tevreden geweest dan nu?

Zelf had ik gisteren nog een dubieus geval in de baan, maar ik heb door laten rijden. Zoals hierboven al gezegd is: je mag niet op de stoel van de DA gaan zitten.
Waarop toeschouwers zich weer verbazen dat je iemand door laat rijden en zo is het altijd wat ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:46

Moeilijk geval zoiets.

Wat Fitzroy hierboven zegt, als de spanning niet weg was gegaan dan had je misschien een verliespunt gereden, maar dan had je wel wat overwonnen met Kawa omdat je toch de proef had uitgereden en zal de volgende keer in die bak anders zijn. Nu baal je alleen maar en heb je een ontevreden gevoel gekregen van die wedstrijd. Logisch.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:04

TinekeB schreef:
Daar terplaatse zou je een "DA" hebben kunnen laten komen diie kon hebben vastgesteld dat je paard inderdaad NIET kreupel was. Daaaaaaaaaag betweterig jury lid. En dan had je daar alsnog een klacht overheen kunnen duwen nav een onvakkundig jury lid.
En alsnog kunnen starten.


Al had je er op dat moment 10 veeartsen erbij gehad dan had dat nog niks uitgemaakt.
Tegen de beslissing van de jury kan je in dit geval geen bezwaar maken. Zo is dat in het reglement vastgelegd. Door aan wedstrijden deel te nemen stem je in met het reglement!

Het enige wat je zou kunnen proberen is een reglementswijziging erdoor zien te krijgen bij het KNHS. Maar dat zou via de algemene ledenvergadering moeten of via de rechter........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:53

Citaat:
Maar als ze dat had gedaan, overal een 2 geven, had je dikke verliespunten gereden. Was je dan meer tevreden geweest dan nu?

Eigenlijk was ik dan blijer geweest als nu.
Dan was het rechtvaardig en nu niet.

En ik ben zo vaker mijn proef begonnen en zelfs met een wp. thuis gekomen.
Want meestal als ik een keer rond ben geweest is het over, als je dan weer flinke voldoendes haalt, haal je veel op, iig genoeg om geen verlies punt te rijden.

En idd het regelement zeg dat er geen discussie over is, maar andere hier zeggen dat het niet meer toegestaan is.
Kunnen jullie daar een artikel van vinden?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:31

ik hoop voor je dat het word opgelost of dat het niet meer voorkomt volgende keer!
succes ermee!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:38

Dat is mij dus ook overkomen! Met nog wel een bokker als jurylid, dat was in Almelo. Obsess was een en al spanning en de jury kwam uit de auto en zei dat hij kreupel was!! Hartstuikke onzin dus maar goed, geen discussie mogelijk, hij was kreupel. Terwijl ik zeker wist dat het spanning was. Maar goed , ik heb geen problemen gemaakt aangezien ik toch 7 proeven kon rijden, dus uiteindelijk heb ik er 5 gereden.
Wel heel erg balen hoor!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:29

Het probleem hier is :waneer doe je t nou eens goed.
door wat nare ervaringen stuur ik er op t moment geen ruiters meer uit maar punt iedere keer als ik een onregelmatigheid waarneem een punt lager ,en vermeld dat ook in t protocol .De ruiter kan dan heeeeeeel laag uitkomen ,zelfs met verlies. Het probleem is dan dat omstanders luid en duidelijk laten merken dat t belachelijk is dat dat kreupele paard door mag lopen en de ruiter komt naar je toe met de mededeling dat ie zo,n lage punten heeft gekregen.
Ik denk als je aan een jurysport mee wilt doen dat je je maar neer moet leggen bij degene die op dat moment zijn vrije tijd steekt in een heel ontdankbare taak nl het afkatten van de medemens , Hij doet z,n best om alles zo goed mogelijk te doen of je t er nou mee eens bent of niet.
Als je daar niet tegen kunt dan moet je in t bos gaan rijden en de wedstrijden over laten aan degene die hun paard wel rad kunnen laten lopen in de ring.

regelementen
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de jury de deelnemer terstond mee dat de combinatie wordt uitgesloten .Tegen deze beslissing is geen beroep moglijk en de deelnemer dient onmiddellijk af te stijgen en met het paard de ringt te voet te verlaten.
Laatst bijgewerkt door ineke op 25-11-02 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:34

Ik ben het met je eens dat het een jury sport is en ik daar tegen moet kunnen als ik lage punten krijg.

Maar je kan toch ook verwachten dat een jury verschil ziet in spanning of kreupelheid.

EEn paard dat met zijn koppie erop,oortjes naar voren, bijna snurkend voorbij een bordje komt ziet er toch anders uit dan een een paard dat echt kreupel is.

Een kreupele springt ook echt niet voor de lol 3 meter opzij, die is blij dat hij loopt waar hij MOET lopen.

Als je dat verschil niet ziet, klopt er ook iets niet als jury zijnde.
of ben ik daar dan zo raar in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:37

En jou regelement heb ik nadien ook gelezen
Maar ze kon me niet eens vertellen welk been hij kreupel was

dan is hij toch niet kreupel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Freyr, Nina1999 en 65 bezoekers