Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Priisss

Berichten: 297
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:29

Mij viel dat inderdaad ook heel erg op eef_bam!

Ik ben benieuwd. Ik heb de 13e mijn eerste proef ingeleverd voor de 14e. Ik was van plan om niet iedere keer te gaan kijken of de uitslag er al is, maar moet zeggen door dit topic wordt ik wel heel nieuwsgierig. Ik verwacht geen winst, we zijn pas net weer op weg na een langdurige blessure periode, maar ik vind deze manier van wedstrijd rijden echt super leerzaam. Ik heb inmiddels het filmpje meerdere malen terug gekeken en daar steek ik echt heel veel van op. Ik weet wat mijn zwakke punten zijn, maar nu kan ik het ook duidelijk zien hahaha. Nog even afwachten!

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:30

Daffodil, ik bedoelde het niet om jou te bekritiseren! Als je dat zo opvatte, sorry daarvoor. Tuurlijk mag jij jouw mening hebben en ervoor kiezen om het niet te organiseren. Je staat daarin volledig in je recht. Ik wil alleen zeggen dat het voor mensen (waaronder ik, en ik ken er aardig wat in mijn omgeving) wel veel meerwaarde kan hebben om een proef in een wedstrijdachtige setting te rijden ten opzichte van on-line of gewoon voor jezelf in een andere bak te rijden. Dat heb ik genoeg gedaan, maar vind ik ook niet vergelijkbaar met een wedstrijd-achtige setting. Dus waarom zouden mensen, als de mogelijkheid, binnen de richtlijnen van wat mag, geboden wordt, er niet op mogen hopen dat er verenigingen zijn die er wel voor kiezen het te organiseren. Net zoals de halve eventing wereld staat te juichen dat er nu weer wat oefencrossen worden georganiseerd, omdat een oefencross ook niet hetzelfde is als een crosstraining op ander terrein. Dat laatste kon nl gewoon doorgang vinden, onder bepaalde omstandigheden.

Ik heb zelf in het verleden veel wedstrijden georganiseerd, dus ik weet wat er bij komt kijken. Dat is behoorlijk wat, maar voor paardrijwedstrijden denk ik dat er veel mogelijk is om iets te organiseren en binnen de richtlijnen mbt contact te blijven. Maar ik respecteer het volledig als mensen er überhaupt niet aan beginnen omdat ze om welke reden dan ook extra voorzichtig zijn in contact.

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:43

Ik heb mijn punten van de 14e binnen! Ik had ze de 10e ingestuurd, klasse M2. Nog geen coupon. 210 punten *\o/* benieuwd naar de cijfers per onderdeel!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:45

Hier vandaag ook proefje opgenomen, viel me echt tegen! :+ Het was ook nog eens bloedheet in de binnenbak, dus dat hielp ook niet. Uiteraard gebeurde er tijdens het filmen dingen die normaal niet gebeuren op stal, zoals loslopend paard door de gang enzo :D

Hierboven, wat betreft verruimen. Dat valt mij ook op op de video. Nu heb ik een pony die ook niet fantastisch kan verruimen, dus elk mini beetje verruiming is echt topsport voor hem.. Maar op film is er echt niks van te zien _O-

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:49

horzel schreef:
Ik heb mijn punten van de 14e binnen! Ik had ze de 10e ingestuurd, klasse M2. Nog geen coupon. 210 punten *\o/* benieuwd naar de cijfers per onderdeel!

Mooie punten! Gefeliciteerd *\o/* Ik wacht ook op het M2 :j

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:56

Iedereen gefeliciteerd met de nette punten.
Ik kreeg net een heel net mailtje van de knhs met alvast wat meer (herinnerings)info voor de 28e. Die kreeg ik de vorige keer niet.

En wat betreft weer fysieke ‘wedstrijden’ ik ben benieuwd. Ik ben toch nog niet vanplan om fysiek te gaan starten de komende 1,5-2 maanden. Paard is nog bijna nooit van terrein afgeweest dus dat ook maar even oefenen :)

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:57

Flicka12 schreef:
horzel schreef:
Ik heb mijn punten van de 14e binnen! Ik had ze de 10e ingestuurd, klasse M2. Nog geen coupon. 210 punten *\o/* benieuwd naar de cijfers per onderdeel!

Mooie punten! Gefeliciteerd *\o/* Ik wacht ook op het M2 :j


Zeker mooie punten!!!!!!!!!!
Ik wacht ook m2

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:01

Sorry Oji, ik was ook wat kort door de bocht naar jou , is totaal niet de bedoeling!

Priisss

Berichten: 297
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:02

Wat een mooie punten, gefeliciteerd!

Queelens schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de nette punten.
Ik kreeg net een heel net mailtje van de knhs met alvast wat meer (herinnerings)info voor de 28e. Die kreeg ik de vorige keer niet.


Deze heb ik net ook gekregen. Ik zag dat ze de verwerkingstijd inmiddels ook hebben aangepast van 3 naar 5 dagen in verband met de drukte!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:35

Ghostattack schreef:
Hier vandaag ook proefje opgenomen, viel me echt tegen! :+ Het was ook nog eens bloedheet in de binnenbak, dus dat hielp ook niet. Uiteraard gebeurde er tijdens het filmen dingen die normaal niet gebeuren op stal, zoals loslopend paard door de gang enzo :D

Hierboven, wat betreft verruimen. Dat valt mij ook op op de video. Nu heb ik een pony die ook niet fantastisch kan verruimen, dus elk mini beetje verruiming is echt topsport voor hem.. Maar op film is er echt niks van te zien _O-


Ik merk ook dat het aan de hoek/richting ligt.
Als ik verruim van M naar K (van jury af dus) zie je er véél minder van op film, dan bij verruimen van F naar H (naar jury toe).

Ook schouderbinnenwaarts is lastig. Als ik op mijn laptop de volle kwaliteitsvideo kijk, dan rij ik echt op 3 sporen. Maar op het filmpje in mindere kwaliteit dan lijkt het haast gewoon rechtuit op 2 sporen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:32

Dispar_Vulgo, inderdaad!

Ik hoop dat de jury een vogelconcert kan waarderen trouwens... Dat is letterlijk het enige wat je hoort op mijn video :))

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:40

Vandaag proefje gefilmd voor de 21e. Vwb wijken in de L1, dit moet minstens 5 meter maar wat als je bijna tot op de hoefslag hebt geweken?

PSvanLot

Berichten: 10139
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:41

Als je fijn de schouder kunt begrenzen en netjes kunt blijven scharen tot aan de hoefslag is dat geen probleem.
Vaak vallen de laatste passen over de schouder en drukt dat de score.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:41

Heb ook zojuist voor mijn spring paard de punten binnen. Startte hem voor de 3e keer bitloos in het L2 en er was van alles om ons heen aan de ga g waaronder mensen op het dak maar toch beloond met 183,5.

Lekkere week net beide paarden. 3 winstpunten in de pocket! Op naar het event van de 21e

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:47

Dispar_Vulgo schreef:
Ghostattack schreef:
Hier vandaag ook proefje opgenomen, viel me echt tegen! :+ Het was ook nog eens bloedheet in de binnenbak, dus dat hielp ook niet. Uiteraard gebeurde er tijdens het filmen dingen die normaal niet gebeuren op stal, zoals loslopend paard door de gang enzo :D

Hierboven, wat betreft verruimen. Dat valt mij ook op op de video. Nu heb ik een pony die ook niet fantastisch kan verruimen, dus elk mini beetje verruiming is echt topsport voor hem.. Maar op film is er echt niks van te zien _O-


Ik merk ook dat het aan de hoek/richting ligt.
Als ik verruim van M naar K (van jury af dus) zie je er véél minder van op film, dan bij verruimen van F naar H (naar jury toe).

Ook schouderbinnenwaarts is lastig. Als ik op mijn laptop de volle kwaliteitsvideo kijk, dan rij ik echt op 3 sporen. Maar op het filmpje in mindere kwaliteit dan lijkt het haast gewoon rechtuit op 2 sporen.


Het ziet er echt anders uit hè op film dan in het echt. Iemand die mijn proef zag vond dat ik iets over het tempo reed maar op de film ziet het er helemaal niet over tempo uit en het heeft me nu 2x boven de 190 opgeleverd, Dus ik rij nu maar gewoon iets vlotter dan normaal :j.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:55

Ik heb een stukje achterin de bak dat als tegen de hand is beoordeeld, terwijl als ik inzoom ik zie dat ze niet tegen de hand komt, maar haar manen gewoon wapperen omdat de wind zo hard waaide. Reed van de jury af dus sowieso slecht zichtbaar, maar dat maakt het wel een beetje jammer :+. Mijn verruimingen kwamen er op beeld ook niet uit. Ze zijn sowieso al niet spectaculair maar op beeld lijkt het helemaal niks :=

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:16

Tempo, ik hou ervan!!!

En voor wat betreft het wijken, indien het correct uitgevoerd wordt is dat uiteraard toegestaan maar juist het stuk rechtrichten na het wijken en correct de wending daarna door, kan in het L1 extra punten opleveren! Paarden willen erg makkelijk dat laatste stuk naar de hoefslag "vallen" en dat kost dan dus echt punten dus ik zou zeggen maak gebruik van de mogelijkheid om netjes recht te stellen en vervolgens keurig de wending door te rijden! Als je paard goed wijkt, levert dat bij mij gegarandeerd een hoog cijfer op!

PSvanLot

Berichten: 10139
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:22

Ik had net toch wat geks. Filmer staat 5 meter naar binnen vanaf de hoefslag en zo'n 1,5 meter van de AC lijn. Ze blijft daar met het filmen staan en draait met de ruiter mee.
Op het filmpje is te zien dat je achter de C prima kunt staan buiten de baan.

Ik heb het filmpje maar teruggestuurd.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:31

PSvanLot schreef:
Ik had net toch wat geks. Filmer staat 5 meter naar binnen vanaf de hoefslag en zo'n 1,5 meter van de AC lijn. Ze blijft daar met het filmen staan en draait met de ruiter mee.
Op het filmpje is te zien dat je achter de C prima kunt staan buiten de baan.

Ik heb het filmpje maar teruggestuurd.


Was het een ouder filmpje want die heb ik ook gehad!!!! Een binnenbaan?

PSvanLot

Berichten: 10139
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:33

daffodil schreef:
PSvanLot schreef:
Ik had net toch wat geks. Filmer staat 5 meter naar binnen vanaf de hoefslag en zo'n 1,5 meter van de AC lijn. Ze blijft daar met het filmen staan en draait met de ruiter mee.
Op het filmpje is te zien dat je achter de C prima kunt staan buiten de baan.

Ik heb het filmpje maar teruggestuurd.


Was het een ouder filmpje want die heb ik ook gehad!!!! Een binnenbaan?


Jep binnenbaan, zat een kind op. Dat maakte het dilemma moeilijk voor me. Het was inderdaad een ouder filmpje. Gek dat de KNHS zo'n film op herbeoordeling verzendt...

M_arjolein

Berichten: 1429
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:46

Huh wat apart dat je dat dan voor herbeoordeling krijgt. Bijzonder dat je daar zo gaat staan als er achter C genoeg ruimte is.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:56

Nou ik weet niet of het dan precies dezelfde is want volgens mij had ik een volwassene......

PSvanLot

Berichten: 10139
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:00

Het was sowieso een herbeoordeling. Was een ouder filmpje.

Begrijp echt niet hoe mensen het op deze manier kunnen filmen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:03

Maar ik heb deze ook teruggestuurd hoor. Dat gaat gewoon echt niet. Overigens was het begin ook hilarisch. Paspoort op zijn kant gefilmd en snel dus niet te lezen, ruiter ook op de kant gefilmd, niet te verstaan. Ik kon dus en niet zien/horen wie het was en het was zo raar gefilmd. BIj het binnennkomen dan wel de camera gedraaid maar meters voor de C en naast de AC lijn. Ik kon daar ook echt niets mee.

PSvanLot

Berichten: 10139
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:04

daffodil schreef:
Maar ik heb deze ook teruggestuurd hoor. Dat gaat gewoon echt niet. Overigens was het begin ook hilarisch. Paspoort op zijn kant gefilmd en snel dus niet te lezen, ruiter ook op de kant gefilmd, niet te verstaan. Ik kon dus en niet zien/horen wie het was en het was zo raar gefilmd. BIj het binnennkomen dan wel de camera gedraaid maar meters voor de C en naast de AC lijn. Ik kon daar ook echt niets mee.


Ik gok dat het niet om dezelfde combinatie gaat maar wel om dezelfde filmer. Want dit zie ik ook haha.