Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:57

Dat wist ik niet. Dan blijft het wel een beetje vaag vanuit de KNHS.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:05

Ik vind dat voor predicaten een slap excuus, want je kunt dat ondervangen door erbij te vermelden dat ze alleen gelden voor promoveren en niet voor predicaten.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:23

Dan nog vind ik het niet aan de KNHS om dit te bepalen maar aan de stamboeken.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:17

Ik zou wel blij zijn als er weer proefjes georganiseerd worden. Ik vind de online versie niets toevoegen, dus daar doe ik niet aan mee. Maar op locatie proeven rijden, al dan niet in een wedstrijd setting, zou ik wel graag weer doen.

Beren op de weg vallen volgens mij wel mee. Het is het outdoor seizoen, dus buitensporten, niet te vergelijken met een sportschool. Ik zie dus niet in waarom paardensport hiervoor in een negatief daglicht zou komen te staan. Dat je thuis moet werken, is ook omdat dat een binnenactiviteit is, dus niet te vergelijken met buitensport.

Ik ga normaal gesproken alleen op wedstrijd, leer de proef uit mijn hoofd. Dus als je vooraf digitaal betaalt (wat ook voor Corona al steeds meer erin kwam) en je proef digitaal toegestuurd krijgt of dat die ergens om te pakken wordt neergelgd, zie ik geen probleem. Jury idd via headset naar schrijver. Het hoeft toch allemaal niet zo complex en contact-rijk te zijn. Ook niet voor de organisatie. Trainingspotje voetbal is echt 100 x contactrijker als dit.

Voor de oefencrossen kun je ook bij rugnummers simpelweg vooraf het nummer communiceren, zodat de ruiter het zelf uit kan printen. Is gewoon een a4-tje dat je in je hoesje schuift. Ik denk dat paardrijden echt 1 van de sporten is waar het het meest eenvoudig is iets te organiseren zonder dat je binnen 1,5 meter van organisatie of andere deelnemers hoeft te komen.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:19

Punten van de 14e (B) stonden net online.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:21

Punten L1 plus protocol ook binnen!
We hebben de eer hoog kunnen houden. Elke start dubbele winstpunten en deze dus ook. 196,5... jeejjj op naar het L2

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:28

Vanochtend mijn punten voor 7 mei binnen gekregen. Ik had de KNHS even geappt en ze zeiden dat ze het filmpje in goede orde hadden ontvangen, maar dat het heel druk was er vertraging was opgelopen bij het verwerken. Even later weer gekeken en het stond er op, 192,5 in de klasse L2 paarden, dus zeker heel tevreden *\o/*

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:29

Het gekke is trouwens dat het nu weer weg is op mijnknhs. Op de app op mijn telefoon staat het nog wel..

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:32

Hier helaas nog niks binnen voor de B paarden! (van 14 mei, heb m 12 mei ingestuurd)

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:35

Kan niet lang meer duren, Amado :-).

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:39

Haha gelukkig niet :p
Ben erg benieuwd! Maar ik wacht rustig en geduldig af

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:44

Amado schreef:
Hier helaas nog niks binnen voor de B paarden! (van 14 mei, heb m 12 mei ingestuurd)



Hier ook aan het wachten haha :(:)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:45

Hier ook nog niets, maar zal vast snel komen.

Vriendin had bij/met haar stal een oefendag georganiseerd gisteren voor dressuur en springen.
Was super leuk! En ook een zeer goede oefening.. had mijn 2 paarden mee genomen. Nou dat ik doe ik dus nóóit meer. Wat een kleefteven zeg!
Van 1 had ik het wel verwacht maar de andere die er normaal niets om geeft kon het toch ook niet bij haar zelf houden, tikkende tijdbom. Hebben ze bij elkaar moeten houden omdat het anders gewoon niet te doen was.
Ik wou ooit eens 195+ in de L2 rijden, das gelukt :') (200) Beetje jammer alleen dat die punten echt niet reëel zijn haha, gewoon positief gepunt.
Vond het wel erg fijn om weer echt met ze op pad te zijn in andere omstandigheden. Heeft weer veel informatie gegeven.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:01

oji schreef:
Beren op de weg vallen volgens mij wel mee. Het is het outdoor seizoen, dus buitensporten, niet te vergelijken met een sportschool. Ik zie dus niet in waarom paardensport hiervoor in een negatief daglicht zou komen te staan. Dat je thuis moet werken, is ook omdat dat een binnenactiviteit is, dus niet te vergelijken met buitensport.

Ik ga normaal gesproken alleen op wedstrijd, leer de proef uit mijn hoofd. Dus als je vooraf digitaal betaalt (wat ook voor Corona al steeds meer erin kwam) en je proef digitaal toegestuurd krijgt of dat die ergens om te pakken wordt neergelgd, zie ik geen probleem. Jury idd via headset naar schrijver. Het hoeft toch allemaal niet zo complex en contact-rijk te zijn. Ook niet voor de organisatie. Trainingspotje voetbal is echt 100 x contactrijker als dit.


Ik voel me enigszins aangesproken en jij mag uiteraard je mening hebben, net zoals ik die ook mag hebben. Ik vind namelijk dat ik dan een behoorlijk aantal contactmomenten heb als zijnde organisatie en daar zit ik niet op te wachten. Daarnaast vind ik het geen enkele meerwaarde hebben behalve dat je dan op vreemd terrein kunt rijden. Dat kan nu ook hoor, gewoon even vragen ergens en voor betalen. Zo ingewikkeld is dat niet. Er zijn zat locaties waar dat mogelijk is.

Een oefenwedstrijd organiseren betekent het terrein klaarmaken daarvoor en dus vrijwilligers inzetten. De kantine mag niet open maar moet wel draaien want vrijwilligers en jury's. Jij als deelnemer hoeft maar 1x richting iemand om je aan te melden danwel te betalen maar degene die daar zit, krijgt dus iedereen over de vloer, en ook al is dat op afstand, dan nog zijn dat tig contacten.

Toiletten niet openstellen betekent dat mensen piesen op je terrein, volstrekt onwenselijk en ook voor je vrijwilligers niet te doen. Dat houdt dus in dat deze ook extra schoongemaakt moeten worden.

Ik geef het je te doen om juryleden te vinden met ene schrijver uit 1 gezin, dat komt voor uiteraard maar veel vaker hebben we een jury zonder schrijver. Weer een vrijwililger.....headset is makkelijk voorgesteld maar slecht te verstaan en wij als vereniging hebben m bijvoorbeeld niet.

Jij kiest ervoor om niet aan online wedstrijden mee te doen omdat het voor jou geen meerwaarde heeft. Dan is jouw reden dus alleen om op vreemd terrein te rijden? Want alle andere argumenten vallen weg, immers, geen competie, geen prijzen etc.

Maar mijn beredeneringen liggen iets breder dan dat jij nu suggereert. Vergis je niet, ik werk bewust thuis, dat is een keuze. Net zo goed als dat het mijn keuze is om met zo min mogelijk mensen in aanraking te komen.

Twilight1

Berichten: 1427
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:05

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Ik heb eind juni toch ook een oefenwedstrijd geplant staan in mijn nieuwe klasse. Ze is op ander terrein toch anders als thuis en ik vind het voor mijn paard ook goed dat we het blijven trainen. De betaling gaat via tikkie dus hoef mij ook niet bij een balie aan te melden. De jury zit alleen in het juryhok en de enige begeleider die ik mee mag nemen is ook diegene die op 1,5 mtr naast de jury mag filmen en de jury zegt dan hardop wat ze ziet zodat het op je filmpje staat. Ik vind dit een goede veilige manier.

Ik ben nog aan het wachten op mijn protocol van 5-5,
Zijn er andere die ook zo lang op hun protocol moe(s)ten wachten?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:11

Dat is wel heel lang zeg, daar gaat vast iets niet goed. Voor 5-5 zou ik contact opnemen met de KNHS!

Ik snap het goed daffodil, voor dressuur lijkt mij voor nu online starten nog een prima oplossing. Ik zou eerder springen, crossen, endurance en mennen voorrang gaan geven om weer 'trainingsmomenten' op externe locatie te gaan organiseren.

Hier de punten van vorige week binnen, deze week nog en dan las ik even een pauze in.

Inderdaad, het opnemen van cijfers + commentaar lijkt me ook nog een mogelijkheid als een instructieset niet mogelijk is. Maar goed, moet je zoveel creativiteit willen om een 'wedstrijd' te organiseren die bijna niet afwijkt wat nu online gegeven wordt?

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:11

Vandaag filmpje opgenomen voor ons m1 debuut van 21 mei. Viel nog niet mee :Y) .

Verbaas me wel over de verruimingen, die gingen best goed en heb echt overdreven eraan gereden, maar op film is het bijna niet te zien en verwacht ik "te weinig verschil getoond" als commentaar. Hebben meer mensen daar last van?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:16

daffodil schreef:
oji schreef:
Beren op de weg vallen volgens mij wel mee. Het is het outdoor seizoen, dus buitensporten, niet te vergelijken met een sportschool. Ik zie dus niet in waarom paardensport hiervoor in een negatief daglicht zou komen te staan. Dat je thuis moet werken, is ook omdat dat een binnenactiviteit is, dus niet te vergelijken met buitensport.

Ik ga normaal gesproken alleen op wedstrijd, leer de proef uit mijn hoofd. Dus als je vooraf digitaal betaalt (wat ook voor Corona al steeds meer erin kwam) en je proef digitaal toegestuurd krijgt of dat die ergens om te pakken wordt neergelgd, zie ik geen probleem. Jury idd via headset naar schrijver. Het hoeft toch allemaal niet zo complex en contact-rijk te zijn. Ook niet voor de organisatie. Trainingspotje voetbal is echt 100 x contactrijker als dit.


Ik voel me enigszins aangesproken en jij mag uiteraard je mening hebben, net zoals ik die ook mag hebben. Ik vind namelijk dat ik dan een behoorlijk aantal contactmomenten heb als zijnde organisatie en daar zit ik niet op te wachten. Daarnaast vind ik het geen enkele meerwaarde hebben behalve dat je dan op vreemd terrein kunt rijden. Dat kan nu ook hoor, gewoon even vragen ergens en voor betalen. Zo ingewikkeld is dat niet. Er zijn zat locaties waar dat mogelijk is.

Een oefenwedstrijd organiseren betekent het terrein klaarmaken daarvoor en dus vrijwilligers inzetten. De kantine mag niet open maar moet wel draaien want vrijwilligers en jury's. Jij als deelnemer hoeft maar 1x richting iemand om je aan te melden danwel te betalen maar degene die daar zit, krijgt dus iedereen over de vloer, en ook al is dat op afstand, dan nog zijn dat tig contacten.

Toiletten niet openstellen betekent dat mensen piesen op je terrein, volstrekt onwenselijk en ook voor je vrijwilligers niet te doen. Dat houdt dus in dat deze ook extra schoongemaakt moeten worden.

Ik geef het je te doen om juryleden te vinden met ene schrijver uit 1 gezin, dat komt voor uiteraard maar veel vaker hebben we een jury zonder schrijver. Weer een vrijwililger.....headset is makkelijk voorgesteld maar slecht te verstaan en wij als vereniging hebben m bijvoorbeeld niet.

Jij kiest ervoor om niet aan online wedstrijden mee te doen omdat het voor jou geen meerwaarde heeft. Dan is jouw reden dus alleen om op vreemd terrein te rijden? Want alle andere argumenten vallen weg, immers, geen competie, geen prijzen etc.

Maar mijn beredeneringen liggen iets breder dan dat jij nu suggereert. Vergis je niet, ik werk bewust thuis, dat is een keuze. Net zo goed als dat het mijn keuze is om met zo min mogelijk mensen in aanraking te komen.

Het is B tm M2 online...... De Z en subtoppers + springers en andere takken willen ook wel graag weer eens kunnen rijden voor winstpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:19

Eef_Bam schreef:
Vandaag filmpje opgenomen voor ons m1 debuut van 21 mei. Viel nog niet mee :Y) .

Verbaas me wel over de verruimingen, die gingen best goed en heb echt overdreven eraan gereden, maar op film is het bijna niet te zien en verwacht ik "te weinig verschil getoond" als commentaar. Hebben meer mensen daar last van?


Ja, ik voelde een mega goede middendraf onder mij (kon ik ook stiekem zien in de spiegels die we hebben, 20m lang korte zijde) en op de video zie je echt eigenlijk alleen maar terug rijden. :')
Ik kreeg daarop 'meer markeren' waar ik ook in kon vinden op basis van de video!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:20

Eef_Bam schreef:
Vandaag filmpje opgenomen voor ons m1 debuut van 21 mei. Viel nog niet mee :Y) .

Verbaas me wel over de verruimingen, die gingen best goed en heb echt overdreven eraan gereden, maar op film is het bijna niet te zien en verwacht ik "te weinig verschil getoond" als commentaar. Hebben meer mensen daar last van?


Ja, had ik ook en ook dat commentaar :)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:21

Yvank_ dat gaf ik aan in mijn eerdere post, dat ik het wel logisch vond voor het springen/crossen/mennen.

Ik snap ook best dat de hogere dressuurruiters willen starten maar geef hiermee aan dat het nog niet zo vanzelfsprekend is wat je van een organisatie vraagt. Ik wil gewoon geen extra risico lopen, dat kan ik me simpelweg niet veroorloven en is het me niet waard om een ander de gelegenheid te bieden een wedstrijdje te starten........laat ik het dan maar zo simpel stellen want daar komt het eigenlijk op neer.

Vind ik het de moeite waard om mijn eigen gezondheid en die van mijn naasten extra risico te laten lopen voor de mogelijkheid dat iemand op ons terrein kan starten? Nou, nee, ik vind wedstrijden rijden volkomen onbelangrijk, hoe onpopulair ik me wellicht hiermee maak maar dat maakt me niets uit.

Ik vraag me af of de personen die om het hardst gillen dat ze perse willen starten, in welke discispline of klasse dan ook, straks ook als eerste hun vrijwilligershulp aanbieden om de vereniging uit de brand te helpen want vooralsnog zijn dat dus altijd dezelfde personen die daarvoor de klos zijn. Maar goed dat is een andere discussie maar in mijn ogen maakt die wel deel uit van het hele probleem. Zouden er meer mensen inzetbaar zijn, zijn evenementen ook makkelijker te organiseren.

Maar echt hoor, in mijn omgeving zijn de allerhardst roepende precies dezelfde die nooit iets doen voor de vereniging en alleen maar voor hun eigen belang bezig zijn.......

En nu beslis ik ook een keer in mijn eigen belang en in dat van mijn naasten, nee ik ga dus geen wedstrijden organiseren!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:21

Eef_Bam schreef:
Vandaag filmpje opgenomen voor ons m1 debuut van 21 mei. Viel nog niet mee :Y) .

Verbaas me wel over de verruimingen, die gingen best goed en heb echt overdreven eraan gereden, maar op film is het bijna niet te zien en verwacht ik "te weinig verschil getoond" als commentaar. Hebben meer mensen daar last van?


Dat komt in het echt ook echt vaak voor, voor je gevoel mega verschil maar voor het zicht gewoon aan de zuinige kant. Nog expressiever rijden dus!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:24

Eef_Bam schreef:
Verbaas me wel over de verruimingen, die gingen best goed en heb echt overdreven eraan gereden, maar op film is het bijna niet te zien en verwacht ik "te weinig verschil getoond" als commentaar. Hebben meer mensen daar last van?

Ja! en ook in de travers.. voor m'n gevoel was het best schuin, maar op het filmpje zie je bijna niks :Y)

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:25

Maar het is middendraf hè geen uitstrekte draf in het M1. Je wilt ook geen tactfouten doordat je net te veel doordrukt.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:26

@daffodil
Ik begrijp jouw standpunt super goed, en deel jouw mening
Daarom ga ik ook niet op concours, nu niet maar ook als het na 1-9 wel mag met ranking etc dan kijk ik eerst de kat nog even uit de boom.
Voor mij is paardrijden hobby dus hoeft het allemaal niet zo nodig