Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belfast
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:34

Gimmick11 schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2012/04/emst ... eslag.html

8 jaar geleden... lijkt me stug als er meerdere adressen in Emst zijn waar pony’s verwaarloosd worden...
Te triest voor woorden.


Dit gaat over iemand anders. Mevrouw woont nog niet zo lang in Emst.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:37

He wat sneu, lijkt me ook pijnlijk voor de mensen die een melding hebben gemaakt. Toen werd er ogenschijnlijk niets mee gedaan en nu is het te laat.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:47

Het zal mij eigenlijk een worst zijn wat dat mens mankeerd...er zijn 7 ponies die een vreselijke dood zijn gestorven,en instanties zijn gewaarschuwt begrijp ik en er werd weer niets mee gedaan ;(

sterregoud
Berichten: 1840
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:52

Lisette1987 schreef:
Een kennis van mij had in maart aangeboden om te helpen/ ondersteunen met voeren, maar dat wilde mw niet..
Triest verhaal


Wat ontzettend triest..., echt ongelooflijk, dat ondanks aangeboden hulp en meldingen het zo is misgegaan.

Poundingcat
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-05-20
Woonplaats: Groningen

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:46

Vreselijk dit. Is er al meer achtergrond bekend ?

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:52

geerke schreef:
Het zal mij eigenlijk een worst zijn wat dat mens mankeerd...er zijn 7 ponies die een vreselijke dood zijn gestorven,en instanties zijn gewaarschuwt begrijp ik en er werd weer niets mee gedaan ;(


vraag mij af of er wel werkelijk instanties gewaarschuwd zijn. dat wordt vaak geroepen en blijkt dat achteraf toch niet zo te zijn geweest.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:53

Poundingcat schreef:
Vreselijk dit. Is er al meer achtergrond bekend ?


Niet alles hoeft op Bokt, de situatie is al triest genoeg.

Sloffer
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-05-20

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:59

Och jemig, die arme ponies. Hoe moeten die zich gevoeld hebben met z'n allen in die stal en geen eten en drinken.. wat ontzettend zielig. En wat triest dat dit niet voorkomen had kunnen worden.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:01

tiwi1969 schreef:
Poundingcat schreef:
Vreselijk dit. Is er al meer achtergrond bekend ?


Niet alles hoeft op Bokt, de situatie is al triest genoeg.


Dat vind ik dus ook. Het is vreselijk wat daar gebeurd is en absoluut not done. Laat de deskundigen maar uitzoeken hoe dit zo uit de klauwen heeft kunnen lopen en wie waar steken heeft laten vallen.

Poundingcat
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-05-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:19

tiwi1969 schreef:
Poundingcat schreef:
Vreselijk dit. Is er al meer achtergrond bekend ?


Niet alles hoeft op Bokt, de situatie is al triest genoeg.



Zeker mee eens :)

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:23

Wat een afschuwelijk einde voor die dieren zeg...

Wat ook de reden is, het is in en in triest.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:29

Oehlala schreef:
geerke schreef:
Het zal mij eigenlijk een worst zijn wat dat mens mankeerd...er zijn 7 ponies die een vreselijke dood zijn gestorven,en instanties zijn gewaarschuwt begrijp ik en er werd weer niets mee gedaan ;(


vraag mij af of er wel werkelijk instanties gewaarschuwd zijn. dat wordt vaak geroepen en blijkt dat achteraf toch niet zo te zijn geweest.



Weet zeker dat buurtbewoners verschillende instanties om hulp hebben gevraagd.
Maar ja iemand moet hulp willen en als jezelf wel goed voor kan doen gebeurt er logisch niet veel.
Zijn in ieder geval alleen maar verliezers hopelijk volgt er geen straf maar een goede behandeling daar is iedereen het meeste bij gebaad

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:10

Wat in en in triest dat dit is gebeurd :( . Ik mag hopen dat er naast een onderzoek naar deze "mevrouw" ook een onderzoek wordt gedaan of er geen controlerende instanties hebben gefaald. Voor deze ponietjes is het duidelijk te laat, maar als er meldingen zijn gemaakt, dan is er overduidelijk niet adequaat gereageerd :( . Bah ...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:43

Heel verdrietig en triest verhaal. Arme dieren.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:18

Jeetje ik word misselijk als ik bedenk hoe deze dieren aan hun einde zijn gekomen. Echt afschuwelijk!!
Hoop dat snel duidelijk is wat er precies gebeurd is zodat in toekomst dit niet herhaald gaat worden.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:13

LadyUrsy schreef:
Wat in en in triest dat dit is gebeurd :( . Ik mag hopen dat er naast een onderzoek naar deze "mevrouw" ook een onderzoek wordt gedaan of er geen controlerende instanties hebben gefaald. Voor deze ponietjes is het duidelijk te laat, maar als er meldingen zijn gemaakt, dan is er overduidelijk niet adequaat gereageerd :( . Bah ...

Nou dit dus, de instanties moeten dan ook goed op de vingers getikt worden als blijkt dat er niks of niet voldoende met de meldingen gedaan is.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:15

Oehlala schreef:
geerke schreef:
Het zal mij eigenlijk een worst zijn wat dat mens mankeerd...er zijn 7 ponies die een vreselijke dood zijn gestorven,en instanties zijn gewaarschuwt begrijp ik en er werd weer niets mee gedaan ;(


vraag mij af of er wel werkelijk instanties gewaarschuwd zijn. dat wordt vaak geroepen en blijkt dat achteraf toch niet zo te zijn geweest.

uit eigen ervaring weet ik wel hoe dat bij honden gaat.
Daar werden zeker weten instanties gebeld maar er werd nul gedaan.
Uiteindelijk heeft een kennis van me ze daar weg gekregen om in te praten op die man.
Maar hulp van instanties was er niet.

En dat hoor je toch echt vaker. Zelfs als er al controle is geweest en daarna nog dieren sterven.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:53

Ach wat een triest verhaal. Die arme pony's... Wat moet het ook een horror in die stal zijn geweest, zeven lijkjes die daar zo lang open en bloot liggen %)

Wat betreft instanties en niets doen.. van heel dichtbij weet ik hoe laks ze daarin kunnen zijn. Ook hier een situatie waarin meerdere malen door verschillende mensen aan de bel is getrokken. Ze komen kijken, waarschuwen wat en dat is het dan. Situatie is levensgevaarlijk (omheining weiland stort aan alle kanten in elkaar, langs een redelijk drukke weg) en schrijnend maar ingrijpen.. ho maar.

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:30

Wat een ontzettend raar en naar verhaal...

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:00

Wat een vreselijk verhaal, ik word er helemaal naar van :(

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:08

Volgens mij heeft die vrouw ze niet allemaal meer op een rijtje. Sneu voor de ponys.

saartjuh__08
Berichten: 49
Geregistreerd: 18-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:34

;(

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:30

Blussem schreef:
Volgens mij heeft die vrouw ze niet allemaal meer op een rijtje. Sneu voor de ponys.

Die conclusie hoef je niet te trekken, daar is hier al meer over gezegd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:53

Ik had het laatst gelezen, maar toen was het bericht nog te vaag over wat er echt aan de hand was.

Het is echt vreselijk hoe deze dieren aan hun einde zijn gekomen.

Wat ik alleen niet begrijp, is de gehele situatie. Als mevrouw daar kort woont en niet helemaal goed is, hoe kan ze dan een dergelijke woning regelen? Voor huren of kopen moet je toch wel weten wat je doet, inkomensbewijzen hebben etc.

Het is natuurlijk allemaal niet volledig bekend, maar meeste hier op Bokt zijn paarden/dieren liefhebbers en dit soort dingen maakt je kwaad. Als ik weer iets van mishandeling voorbij zie komen, heb ik ook 0,0 goede woorden over voor dat soort mensen. En de reden boeit me dan eigenlijk ook niks meer. Ja, het is triest, maar voor de dieren echt vreselijk.

De instanties in Nederland heb je toch helemaal niks aan? Je kan melding doen en dan gebeurt er niks of er komt een bezoekje met een flauw advies en dan is het klaar.........Of je dient echt een klacht in hoe je melding is behandeld en dan wordt er niks mee gedaan. Er gaat ook nergens een belletje rinkelen dat dit zo niet langer gaat als je naar al het dierenleed kijkt.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:53

superpony schreef:
I

Wat ik alleen niet begrijp, is de gehele situatie. Als mevrouw daar kort woont en niet helemaal goed is, hoe kan ze dan een dergelijke woning regelen? Voor huren of kopen moet je toch wel weten wat je doet, inkomensbewijzen hebben etc.

Hoe lang is kort. Er stond een artikel van 8 jaar geleden, maar dat ging over iemand anders. daar werd gezegd dat ze er nog maar kort woonde, maar dat kan ook 5 jaar zijn. En ze woonde er eerst met haar man. Het is een koopwoning en dan wordt je niet gescreend of je wel "normaal" bent. Of je het kunt betalen is genoeg.