[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:27

Wow bedankt art ificious wat een lieve woorden :D

Het ziet er al heel goed uit je tweede schets ben benieuwd hoe je deze gaat uit werken
Wat voor mij met pastel juist werkt is het paard in kleine stukjes opbouwen dus niet het gehele dier in 1 keer in 1 kleur. Maar eerst 1 oor dan richting het oog andere oor etc.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Is het een vosje of een palomino?

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:19

Wat mooi gedaan San, intense blik en mooie kleuren.

@huricane, de ogen springen er uit zeg, zie zijn heel gaaf geworden.

Art_Ificious schreef:
inmiddels is dit de nieuwe poging...
ondertonen lichtjes opgezet. Lichtjes omdat deze tekening op Mi teintes papier is en dus minder lagen kan opnemen.

[ [url=m/yvGrwB.jpg]Afbeelding[/url] ]

nog een extra kleurtje eroverheen gedaan, het ziet er aan de oren wat gek uit, dit komt omdat zijn voorpluk nog moet komen :)
[ [url=m/A5Xr6l.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik weet dat je voor realistisch wil gaan maar vind de eerste al heel vet zoals hij is.

Dank je voor je compliment. Vond de verhoudingen ook best lastig. Hij heeft al geen lange benen en met hier een been naar voren en een been naar achter werden ze er ook niet langer van dus kan het al snel uit verhouding lijken ook. Je kan met een schilderij natuurlijk een beetje afwijken en de benen net wat langer maken maar dat heb ik hier niet gedaan.

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:37

Dankjewel :D

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:21

Hij begint er te komen <3
Afbeelding
Nog wat details te gaan in het hoofd en de neus wil ik nog wat laagjes geven
Maar eerst de hals

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:39

wauw seven knap hoor

Wat betreft mijn paard, dat is een vos (met mooie bles en 1 wit voetje) maar uit een palomino vader (quarter hengst Be a Golden Star) en een palomino moeder (ras ook palomino).

Ik heb deze keer eens op een andere manier gewerkt. De neus eerst uitgewerkt, deze leek me het moeilijkste en ben er toch wel heel tevreden mee, de kin krijgt nog meer uitwerking :)

Afbeelding
Afbeelding

en ook eens leuk om te tonen... de gebruikte materialen en kleuren die ik tot nu toe gebruikt heb over de gehele tekening.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:01

Ziet er goed uit je neusje :j

Leuk om te zien dat je ook een kwast gebruikt :D

Hier wat verder geëxperimenteerd
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:37

Gaaf de hond Seven, en als je zo'n mooie oude muur maakt voor de klimop. :D

Mooi neusje Art_Ificious.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:48

Heb nog geen idee hoe ik hem ga uitwerken :D
Maar vond dit al wel een leuk effect.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:17

Spannend. :D

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:50

Ja nu moet hij eerst echt drogen en ben ik aan het denken aan een volgend project. (stil zitten is niet echt m'n ding en ondanks dat er thuis en op de boerderij genoeg te doen is hou ik van veel doen in een dag *\o/* )

Schets/idee

Afbeelding

Ik wil de baan achter het veulen onrealistisch maken, kleuren en niet een natuurlijke achtergrond, alles buiten de baan juist wel realistisch dus gras, lucht bosjes etc.
Daarnaast wat kleine dingetjes maar hoe en wat weet ik noh niet. Ik probeer wat meer richting kunst te denken dus wat out of the box :D

Edit nu ik hem zo zie denk ik dat ik de swirl door wil trekken naar de grond

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:32

Leuk, ben benieuwd.

Ik ben verder gegaan met de poes met aquarel, kijken of dat nog wat wordt. Daarna een nieuwe waarbij ik eerst begin aan onderwerp en dan pas achtergrond.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:42

Ja show eens een update van je aquarel ben benieuwd

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:35

Dacht lekker kliederen met aquarel en weer ga ik naar heel realistisch en tijdrovend. :')
Sommige zullen misschien wat overwerkt vinden maar zelf verliefd op dit wat zwaardere, veel lagen, achtergrond.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:39

Oh ik vind de achtergrond tof zo. Met zout?

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:49

Thanx! Ja laatste laag met zout er bij. Totaal 3 tot 4 lagen.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:57

Ik hou er van <3
Heel mooi effect

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:47

Leuk! :D

Heb weer een opzet gemaakt (alleen handen nog) voor nog een aquarel, hoop dat het ongeveer wordt wat ik in mijn hoofd heb, meer figuratief. Zet hem ook nog op in olieverf denk ik.

Eigen referentiefoto.
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:31

Handen nog steeds niet aanwezig. :P Waarom stel ik dat toch uit... :D

Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:53

Ik heb gisteren het portret van mijn paard afgemaakt! Ik denk dat ik langzaam aan nu wat sneller word in dierportetten. Over mijn vorige opdracht heb ik in totaal een maand gedaan en deze heb ik in net geen 2 maand klaar gekregen.
Het proces en mijn stappen kan je hier vinden :j https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1992703&p=102419375#p102419375

Afbeelding


San: Ik vind 'm heel mooi, ik hou wel van de intense schaduwen. Dan kan ik zelfs dat hartje wel wegdenken :+

Huricane: Knap hoor! De ogen zijn heel mooi sprekend <3 hoelang teken je al?

Art_ificious: ik vind de eerste foto eigenlijk ook wel mooi zo. De proporties zijn ook netjes!

Seven: Wat maak je toch weer prachtige dingen <3
Ik vind je experiment best goed geslaagd! Zoiets zou ik wel in m'n huis ophangen :j

Jis: Wat een zware achtergrond, ik vind het goed passen bij het lichte vocalpoint. Ik ben benieuwd hoe je mens word!

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:18

Dank je wel Vikawiek
Hij is nog niet klaar maar heel leuk om te horen dat hij in de smaak valt :D
Prachtig portret heb je er van gemaakt :j

Mooie opzet jis ik vind de sfeer al heel prettig en handen dat begrijp ik helemaal. :D

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:06

Jis, veelbelovend de kat met achtergrond. Ik vind m nu al heel mooi.

Viekawiek, jouw werk is ook heel mooi geworden. Knap hoor!

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:18

Ik moet weer een heel end bijlessen, zie ik. Wat heerlijk dat jullie allemaal zoveel dingen maken, leuk om naar te kijken!
Bedankt ook voor de leuke reacties op mijn portret en de schetsjes. Die laatste heb ik uiteindelijk uitgewerkt in het volgende concept:


Afbeelding

Karton op A3-formaat. Ik moet zeggen dat het heerlijk was om gewoon gedachteloos allemaal rondjes te knippen, in plaats van een heel gedetailleerde tekening te maken. Het lijkt me leuk om er meer te maken van andere dieren.

Pagina 47 en 48
Napie: Knap hoe je van een zwart-witfoto zonder ogen deze tekening hebt kunnen maken. Heel goed gelukt!
Jis_: Mooie uitstraling krijgt het schilderij van je zoon, ben heel benieuwd hoe ver je al bent nu?
Blackbirb: Wat jij zegt over mijn schetsen had ik precies ook. De onderste heb ik eerst gemaakt en die vond ik te rommelig, dus heb ik de bovenste gemaakt met ander materiaal, maar die vond ik weer te 'clean' :))
Leuk werk van jou! Lekker kleurgebruik heb je, ik wil meer zien haha. Leuk dat je weer meedoet! Het is niet altijd makkelijk om motivatie te vinden hè. Schilderij vind ik ook heel bijzonder, ook qua kleur, Je blijft kijken wat erin zit.
Solleke_Noah: Oh wat een gaaf idee. Ik denk dat wat _San87_ zegt al een groot verschil gaat maken. Ben benieuwd naar je uiteindelijke resultaat!

Interessant om te lezen hoe jullie ' het raadsel' van het hoofd van het dravende paard van Seven hebben opgelost :))
Hele verbetering zo in ieder geval!
_San87_: Het hartje doet me niet zoveel, maar vind het gouden randje dan wel weer super mooi. Zeker met het grijze randje dat ertussendoor loopt. Mooi strak ook! Ik had je topic gezien met de hele serie, bij elkaar is het echt helemaal 'af', knap gedaan.
Jis_: Mooi werk weer Jis, heel duidelijk 'van jouw hand'. Interessante compositie ook en mooi met die sobere achtergrond, past goed bij de kleuren van het paard.
Seven: Het is echt een super gaaf schilderij geworden Seven, een echte eyecatcher, kun je trots op zijn. Lijst past er perfect bij vind ik.

Pagina 49
Vikawiek: :wow: De nachtwacht.. Je maakt het jezelf niet makkelijk he. Blijf het een heel leuk concept vinden met je paard samen en vind jullie beide uitvoeringen goed gelukt. Bij die van jou vind ik vooral de manier waarop je het licht erin hebt gebracht erg goed.
_san87_: Jaaa kleurtjes, *\o/* en wat voor kleuren! Heel mooi, paardje glimt je tegemoet.
Vikawiek: Prachtig portret dit van het donkere paard. De blik in zijn ogen heeft iets nieuwsgierigs en tegelijkertijd terughoudends, dat heb je goed gevangen. En ik vind ht altijd leuk om te zien hoe een ander zijn werken opbouwt, dus leuk dat je verschillende stapjes hebt gepost.
Selina: Knap hoe je zo snel je weg weet te vinden met digitaal tekenen. merk je dat je voordeel hebt omdat je ook met traditionele media werkt?

Pagina 50
Seven: Oe, geometrische vormen, love it. Vind het strakke van de achtergrond nog niet helemaal passen bij het paard, maar jou kennende is dit nog niet het eindstation :)) En wat ga jij snel met pastel zeg! Ik ben er echt jaloers op. De hond is erg goed gelukt (met zn tong uit de bek) en de paarden met de groene achtergrond vind ik ook prachtig. Kleuren matchen heel goed bij elkaar en je hebt een fijne zachte stijl die toch heel gedetailleerd is. Er zit ook mooi veel licht in dit schilderij.
Viennanova: Heerlijk om je creativiteit kwijt te kunnen in een werk, mooi resultaat.
_San87_: Mooi hoe je in dezelfde stijl blijft, maar steeds net een andere draai geeft aan de uitvoering, Gavee uitsnede bij deze. en weer prachtige heldere kleuren, zeer aansprekend!
huricane: Poe dat valt nog niet mee een zwarte vacht vind ik altijd. Het is je goed gelukt om 'm ook echt zwart te krijgen. Mooie details van de haren in de oren en de snorharen.
Art_Ificious: Lastig is dat, als ze nou altijd precies net niet leuk op de foto staan. Respect dat je natekent van een still uit een video. Voor mij is het altijd wel belangrijk dat ik de details goed kan zien. Je tekening ziet er al hartstikke goed uit en je bent lekker op weg met verschillende kleuren en het neusje ziet er prachtig uit, ben je al weer wat verder? Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Pagina 51
Seven: heel gaaf idee van het veulentje, ben super benieuwd naar je uitvoering!
Jis_: Daar is de kat weer! En wat wordt hij gaaf. Heel tof dat effect van het zout in de achtergrond en die ogen :wow: dit is wel echt de koning van de woonkamer :))

en nu weer verder met mijn opdracht van een haflinger :) Ik zal strakjes kijken of ik die ook een beetje fatsoenlijk op de foto krijg!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:28

Gaaf nevony!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:07

ongelooflijk dat vele de eerste foto met alleen de kleurvlakken al mooi vinden. Die is echt duidelijk in opbouw. Mijn stijl is realistisch, hoewel ik eenmalig ooit eens een kat getekend heb met veel kleurgebruik: xx-loveme-xx is mijn (inactief) account op deviantart

deze is van 2013 pastel op velours
Afbeelding

Ik wil wel proberen om paars en roze in de uiteindelijke tekening wat meer te laten tonen doorheen de voskleurige vacht.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:28

Ben inmiddels weer verder.
Beetje lastig gehad met de lichtinval/glans die op voorbeeldfoto wel heel erg aanwezig is en ik deze eigenlijk minder hard wil maken. Paardje heeft namelijk erg zachte uitstraling en geen erg felle jukbeenderen ofzo.

Afbeelding

Beetje in twijfel ook hoe ik de hals beste kan doen. Oorspronkelijk loopt de schouder onder het hoofd en de rug achter het hoofd door (pony staat met hoofd gedraaid naar de zijkant)

voorbeeldfoto ter verduidelijking. Deze is een foto en niet van de printscreen, dat was die eerste tekening ;) 1 van de zeldzame foto's met oortjes beide naar voor :')
Afbeelding