Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Wieke schreef:Na een hele tijd meelezen is hier de knoop doorgehakt. Er komt een auto die mijn 1,5 paards trailer en Arabier kan trekken.
-Ik bezit een BE rijbewijs
-Combi paard en trailer weegt max 1200 kg (voorkeur trekkracht auto +-1300 a 1500 kg)
-Wegenbelasting max €50 per maand (gewicht auto max 1250 kg)
-benzine auto
-Max budget 2e hands €5000 euro
Ik ben al vele opties aan het bekijken, maar wellicht zie ik nog mogelijkheden over het hoofd
Kunnen jullie aangeven welke auto bij mijn wensen past?
Undefined schreef:Ik ben aan het kijken naar een Audi A3, ben alleen nog niet helemaal zeker over de onderhoudskosten en problemen die ze zouden kunnen hebben. Maar dat zul je vast met veel auto's hebben.
Wat voor auto's heb jij gezien met die eisen Wieke? Ik ben wel benieuwd aangezien ik hetzelfde zoek!
Wieke schreef:Undefined schreef:Ik ben aan het kijken naar een Audi A3, ben alleen nog niet helemaal zeker over de onderhoudskosten en problemen die ze zouden kunnen hebben. Maar dat zul je vast met veel auto's hebben.
Wat voor auto's heb jij gezien met die eisen Wieke? Ik ben wel benieuwd aangezien ik hetzelfde zoek!
Eigenlijk voornamelijk de Peugot 308 (kogeldruk 64), Citroen C4 (kogeldruk 75) en VW Golf (kogeldruk 80). Die kunnen allemaal rond de 1500 trekken.
Renauld Megane en Volvo V40 mag 1300 trekken, dat vind ik net wat te laag, maar stonden op de lijst.
Ik vond autotrack.nl heel fijn, want daar kun je max gewicht auto invullen (om onder bepaald bedrag wegenbelasting te blijven) en minimale trekkracht.
ELUNA schreef:De nieuwste renault megane en wss een zwaardere mag 1750 trekken
s0173957 schreef:https://www.2dehands.be/a/auto-s/merced ... sPage=home
Dit niks voor jou ikke?
Nu wel niet het uiterste aan vermogen...
Asciugamano schreef:Waarom? Pk’s zeggen nl. helemaal niks.
Een beetje motorfiets heeft al meer. Probeer daar maar eens een paardentrailer mee van de plek te krijgen.
Hoe e.e.a. overgebracht wordt, is veel belangrijker.
Asciugamano schreef:Het was natuurlijk een extreem voorbeeld hè.
140pk is niet perse nodig hoor, om een paardentrailer te trekken. Iemand die kan autorijden komt met veel minder pk’s ook prima uit.
Moet je vaak bergop of wil je hard vertrekken, dan wordt t een ander verhaal. (Maar lijkt me niet he, als je paard ie een beetje lief is.)
Blussem schreef:Als vrachtwagens je gaan inhalen dan is dat eerder een teken dat je te langzaam gaat en dat je niet voldoende met het verkeer mee rijdt.
Voor rest moet iedereen zelf weten wat die doet.
Maar zelf vind ik heel fijn reden wanneer de auto genoeg power heeft om vlot te kunnen rijden.
KellyR schreef:Nog even een vraagje over de golf.
Het wordt binnenkort echt tijd dat mijn huidige auto (up) plaats gaat maken voor iets meer comfort en een auto die kan trekken. Ivm meer reistijd en gebrek aan standaard basics op dit moment.
Ik heb steeds naar een golf 7 zitten kijken met 1.4 motor, benzine.
Trek gewicht tussen de 1400 en 1500kg.
Financieel moet dat alleen op een langere baan geschoven worden, als in, einde van het jaar.
Een golf 6 daarentegen scheelt een aardige slok op een borrel in aanschaf waarde, maar kan maar 1300kg trekken met een 1.4 motor.
Het is voor mij belangrijk dat de auto zuinig is en relatief goedkoop in onderhoud (wegenbelasting etc).
Golf 7 is daadwerkelijk wel zuiniger. Maar scheelt zo een 3 tot 4000€ met de golf 6.
Wat is wijsheid, trekt de golf 6 genoeg en is het verbruik in de praktijk een minimaal verschil?
Of gewoon even op de handen zitten en het jaar uit zingen.
Zal een 1.5 paards moeten trekken.
1400 en 1500 heeft de voorkeur om meer speling over te houden.
Maar 1300kg moet ook haalbaar zijn. Uitgaande van 700kg aan trailer en +- 550kg aan paard