Trailer achterklep opzij draaibaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:28

Napie schreef:
Ik heb wel altijd begrepen dat je in een paardentrailer officieel geen andere goederen mag vervoeren als paarden. Op onze afvalstof deden ze daar wel eens op beboeten. Hier zou ik eerst eens officieel naar informeren.


Napie schreef:
Ik ben zelf ook wel eens ter controle aangehouden. Ik had hem toevallig toen leeg maar ik moest hem wel openen om dat te laten zien. Ik vervoer er zelf ook alles in. Ga natuurlijk niet een boedelbak huren als ik een trailer voor de deur heb.


Das war ein mal. Of te wel, dat geldt in Nederland niet meer, in Duitsland nog wel. In Nederland is de belasting voor aanhangers eraf gehaald. Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nhangwagen

In Dld. kan je een groen kenteken krijgen op je aanhanger, en dan mag hij idd alleen gebruikt worden voor paard en paardgerelateerd. Lees eigenlijk is het landbouw. Vroeger hadden we idd van die ronde witte bordjes op de trailer, dat was voor de belasting dat de trailer alleen maar voor paard en paardgerelateerd gebruikt mocht worden. Maar die regel is er in 2006 blijkbaar (na net even gezocht te hebben) afgehaald.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:32

Ik weet niet hoe het in NL is maar ik moest dat aankruizen bij de kentekenregistratie of het ook voor andere dingen dan paarden is. Dan betaal ik iets meer geloof ik.

Bij ons moet hij trouwens ook gewoon iedere paar jaar op voor een APK keuring en moet hij maximaal beladen gekeurd worden. Dat moet ik dan ook laten doen want mijn auto kan hem volbeladen niet trekken.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:37

Gloa schreef:
@beatje, dat is een fautras provan. De promax is net een maatje groter.

Mijn trekpaard is 164 en past er prima in. Met schotten erin vind ik hem ook wat krap dus zij staat lekker riant zonder het schot.

De voorlader gebruik ik trouwens niet. Ik heb er zo'n mini zadelkastje aan zitten en dat neemt wel wat ruimte weg in de uitstap. Mijn paard is breed en lomp dus dat gok ik er maar niet op. Zij gaat er achteruit af en dat is geen enkel probleem.

O,dan is je trekpaard idd een stuk kleiner als mijn rijpaard was.Hij ziet er zo groot uit.In mijn gedachte zijn trekpaarden altijd enorm.
Ik heb zelf een bockman xl met gewone laadklep. Vond de fautras gewoon een handige trailer vond het ook echt jammer dat ze te groot was.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 05:36

Achteruit eraf doe ik eigenlijk nooit, altijd vooraf eruit. Alleen op het filmpje dus, maar aan het einde stappen we er vooraf uit.
Ik gebruik de trailer overigens ook overal voor....verhuizen, naar de stort, tuinafval etc etc

If it's not an icelandic, it's just a horse

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:20

pluisje88 schreef:
cp112 schreef:
Niet... Ik heb hem met voorlader :')


Haha. Maar ik heb het over een “normale trailer” ifor en fautras zijn veel te zwaar voor gebruik achter een “normale” auto


Nee hoor, de tweepaards provan die ik heb weegt leeg 740 kg. Ik heb er een Mondeo voor staan die 1800 mag trekken. Heb d3 trailer terug laten keuren naar 1600 kg. Dan kan ik evengoed 2 IJslanders laden en kom ik op 1450 kg met twee IJslanders en kan ik dus nog zadels en spullen meenemen. Echter, in 99 % vd gevallen rijd ik met 1 paard en een fiets.

If it's not an icelandic, it's just a horse

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:28

Heel eerlijk vind ik een auto met dusdanig trekgewicht geen “normale auto”. Wij hebben een gezinsauto die twee keer per week gebruikt wordt als paardentrailertrekauto en niet anders. Ik vind het belangrijk dat is in de wegenbelasting betaalbaar zijn.

Gemiddeld genomen zijn trailers in het echt nog een stuk zwaarder dan op papier. Ik wil een trailer die onder de 650 kg blijft. Dan kun je hem trekken met een groot paard erin met een standaard auto. Met een gewone auto bedoel ik 1 die 1300-1350 kg mag trekken.
Zowel de ifor als de fautras voldoen hier niet aan. Evenals veel nieuwe alu trailers.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 11-05-20 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:30

pluisje88 schreef:
Gezien de wegenbelasting vind ik dat geen “normale auto”. Zeker omdat trailers in het echt nog een stuk zwaarder blijken te zijn dan op papier. Ik wil een trailer die onder de 650 kg blijft. Dan kun je hem trekken met een groot paard erin met een standaard auto. Met een gewone auto bedoel ik 1 die 1300-1350 kg mag trekken.

Ok, maar dan heb je het over een 1,5 paards trailer meestal

If it's not an icelandic, it's just a horse

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Trailer achterklep opzij draaibaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:32

Ja inderdaad. Tweepaardstrailer met paarden (heb grote kwpn) is absoluut niet te doen. Heb er ook naar 1 dus tweepaards is niet nodig

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Trailer achterklep opzij draaibaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:35

De 1,5 paards versie is 650 kg

If it's not an icelandic, it's just a horse

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:41

dems75 schreef:
De 1,5 paards versie is 650 kg


Echt? Dan is ie naar verhouding toch vrij licht. Stalgenootje heeft een nieuwe alu trailer gekocht van een ander merk. Dat ding weegt 720! Kg voor een anderhalf Paards. Als ik ga rekenen mag ze er Volgens mij nooit mee rijden achter haar auto met paard erin maar haar boeit het niet. Ik vind dat soort dingen heel belangrijk.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:53

Ik denk persoonlijk dat die trailer van 650 in werkelijkheid ook meer weegt, tenzij hij al op de weegbrug is geweest. De trailers worden namelijk kaal gewogen en daarna komen de opties er nog bij, zoals rubber, tussenschot, zadelkamer.
Aluminium zijn behoorlijk zware trailers en ook zit daar per merk nog verschil in. Humbaur en Henra zijn zwaarder dan Le Cheval.

De trailers van Le Cheval hebben ook de mogelijkheid tot draaien van de klep.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Trailer achterklep opzij draaibaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:06

Tegenwoordig niet meer. 2,5 jaar geleden trailer gekocht. Humbaur, nieuw. Ik zat ernaast bij het opstellen en bij elk onderdeel dat ik anders wilde zag je het totaalgewicht veranderen. Vorige week een nieuwe Sirius trailer besteld. Same story.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:10

_Penotti schreef:
pluisje88 schreef:
Zo’n draaien aan de trailer lijkt me super handig. Kan me zeker voorstellen dat paarden het minder eng vinden. Alleen het uitladen Achteruit de opstap af lijkt me wat eng voor ze. Hoe hebben jullie ze dat aangeleerd?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.


Gewoon doen. Wel iets meer begeleiden, en extra opletten dat ze rustig achteruit lopen. Maar dat is met die van mij gelukkig nooit een probleem.
De eerste keer was ze toch een beetje verrast door het afstapje, maar je ziet dat ze de keren erna echt eerst even met een achtervoetje voelt of ze al bij het afstapje is.

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:42

Als je licht zoekt kijk dan maar niet naar Nugent :') die van ons is leeg 1100 kilo _O-

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:43

cp112 schreef:
Als je licht zoekt kijk dan maar niet naar Nugent :') die van ons is leeg 1100 kilo _O-


Mijn God :oo

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:46

Haha, ja voor ons maakt het niets uit. Hebben er een Dodge Ram voor staan.
Totaal mag ie 2750 hebben dus nog 1650 laadvermogen.

Wij hebben 2 paarden die rond een ton wegen. We hebben wel eens 1 van die er in staan en dan nog een dikbil tinker erbij. Dan zitten we zo rond die 1650 wel.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Trailer achterklep opzij draaibaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:19

Mijn ifor is ook ruim 1000 kg inderdaad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers