Wat is een goede regendeken voor op de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 21:40

Hoeft niet dik te zijn, maar wel waterdicht. Ik heb wel een zomerdeken van Rambo en volgens mij hoort die wel waterdicht te zijn (Orrie??) maar ik weet het niet zeker.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:53

och, met dit weer hebben ze dat helemaal niet nodig hoor. Rambo dekens zijn behoorlijk waterdicht (van wassen wordt het wat minder) ik vind dat echt superdekens!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 22:00

Is het ook niet nodig als ze nu nooit in de regen buiten staat? De manege houdt de paarden nl binnen als het regent zodat het land niet vertrapt wordt.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 22:01

Ik heb niet zoveel verstand van dekens, maar ik weet wel dat een New Sealand deken superwaterdicht is en speciaal gemaakt is om in de wei te dragen. Het is geloof ik wel een warme deken.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 22:52

Als je paard niet buiten staat in de regen, dan heb je toch geen regendeken nodig?

Lamanda staat wel dag en nacht buiten en ze is vrij gevoelig op de rug. Na een flinke bui wordt ze te koud en verstijft ze helemaal. Daarom heb ik een Harry Horse regendeken gekocht. Niet zo duur (200 gulden), waterdicht en met bilkoorden (hebben de Rambo's niet). Deze bevalt uitstekend en blijft goed zitten. Ze rolt er zelfs mee in de modder }>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 23:04

Afbeelding

deze is een regendeken.heet rambo rhino turnout lite

je hebt hem ook als gewone,dan zit er 200 gramsvulling in,maar de lite is puur alleen regendeken

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-19 23:05 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:09

expensive staat oook dag en nacht op de wei maar die kan ook tegen de regen.. die krijgt ook geen regendeken op ik heb alleeen een zomerdeken en een winterdeken. maar het verschilt per pony en niet alleen rambo is waterdicht en goed hoor

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 10:56

ik heb rambo, HH en global en ze zijn alledrie goed.

Voorzitster AFM

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 12:49

heb een harry horse waterdichte winterdeken, gehad voor mijn paarden, superwaterdicht, en een prima pasvorm, had dubbele singels, en beenkoorden en staartflap, koste iets over de 300 dacht ik. In de zomer hebben onze paarden nooit een deken op, een douche op zijn tijd kan geen kwaad. Je moet gewoon opletten dat er geen naden over de rug lopen, en dat de zijkanten niet helemaal met voering doorlopen tot aan de onderkant, want dan trekt het water ook door, en word je paard evengoed nat. Heb van een kennis gehoord dat de waterdichte deken van divoza ook erg goed is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:07

Ik heb een harry's horse en een buccas regendeken.
ene die van mij staat met dit weer zonder deken gewoon in de regen.
Als je paard niet gevoellig er voor is kunnen ze wel tegen een beetje water *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:38

Hoi,
Ik ben ook nog op zoek naar een waterdichte niet te dikke deken. Afgelopen winter had ik de waterdichte deken van divoza (Pagony lite van 99), was ik absoluut niet tevreden over, ten eerste was hij niet eens echt superwaterdicht, hij werd altijd wel nat en ten tweede kon hij hem eigenlijk alleen op als hij alleen stond, want hij was binnen de kortst mogelijke keren kapot gescheurd, dus laten maken (wel heel mooi gedaan) maar die keer erna weer helemaal aan gort. Ik vind het wel belangrijk dat de deken ook een beetje stevig is!
Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:35

Rambo is de beste omdat m'n bokkie zo heet, hihi!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:38

Ik heb een bucas en ik ben er helemaal wegvan, maar een ander type deken kan ook best goed zijn.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 13:49

Ja de Bucas is echt 100% waterdicht en ze zweten er helemaal niet onder! SUPER!


Jaziah
Berichten: 181
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Wat is een goede regendeken voor op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:18

Vorig jaar heb ik de Pagony Tiger Heavy gekocht..... Echt een miskoop,
hij ligt nu in de hoek en zal daar dit jaar ook blijven liggen...
De binnenkant is niet droog te krijgen. De binnenkant is van nylon, dit neemt geen zweet op, en kan het al helemaal niet afvoeren.

Zou naast de waterdichtheid ook kijken naar het materiaal van de binnenvoering. Katoen / wol of fleece is 100 x beter.

Mocht je budget beperkt zijn dan kun je gaan kijken naar de HH dekens, naar mijn weten hebben deze 2/3 een katoenen voering. Anders zelf op onderzoek uitgaan bij een ruiterzaak.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Wat is een goede regendeken voor op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:41

beesjebo, dit topic is 4 jaar oud.
ff kijken voor je iets uit de prehistorie omhoog schopt

Goedgekeurd onderschrift :)

tienus63

Berichten: 12013
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat is een goede regendeken voor op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:45

De beste regendeken een Renco nieuw zeeland deken.
niet te warm, met wol gevoerd, ideaal als regendeken en als bovendeken.
100 % waterdicht en slijtvast. perfecte pasvorm en lange levensduur en over de prijs kun je niet klagen, ongeveer € 125,-
te bestellen bij renco paardendekens te renswoude.

#trotsoponzeboeren

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is een goede regendeken voor op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:19

Billy schreef:
beesjebo, dit topic is 4 jaar oud.
ff kijken voor je iets uit de prehistorie omhoog schopt

Om deze reden een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Lucia88, Vagabondo en 132 bezoekers