10.000??? natuulijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 21:04

bijna alle goeie quaters worden voor te veel geld verkocht,ook ik heb me laten besodemieteren,10000 is het maximum heb ik hier geleed

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Blaze op 2001-06-21 22:53 ]</font>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 21:42

Ik ken dan een uitzondering.
Maar ja uitzonderingen bevestigen de regel.

ik weet dat ze asociaal duur zijn. Mar goed zoeken wie weet kom je er een tegen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 21:57

jij hebt ook alle geluk *LOL*

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:38

Blaze, je slaat weer eens wartaal uit.

"zeggen dat Quarters 10.000 gulden kosten speelt handelaren in de kaart" ????

Jij speelt de handelaren in de kaart door de mythe in stand te houden dat Quarters peperduur zijn. Het is gewoon niet waar. Iedereen met 2 ogen in zijn hoofd en de wil om een heeeeeel klein beetje moeite te doen kan goede, gezonde Quarters vinden voor 10 max. 12 duizend gulden. In Nederland, in Belgie, In Duitsland.

Ik weet ook wel dat Rieky , Henk, Karin en anderen de mensheid proberen wijs te maken dat quarters f 30.000 moeten kosten. Sta je soms bij hen op de loonlijst als PR functionaris of zo ?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-21 22:39 ]</font>

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 22:50

oliebol,betrapt Cool
ben blij dat jij het wel weet Schijnheilig
wordt langzaam de meeste mensen op dit forum zooooooooooo Misselijk moe.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 03:18

Als ze werkelijk f 30.000,- moeten gaan kosten dan kan ik er nog wel een paar verschepen naar Nederland en er nog geld aan overhouden ook *LOL* *LOL* Ik weet hele goeie jaarlingen te staan met geweldige bloedlijnen voor nog geen duizend dollar.
Kan wel in de paarden business gaan!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 06:46

Haha, heb ik ook al aan gedacht Caballo! Probleempje is alleen dat de dollar zo achterlijk hoog staat (waar ikzelf overigens helemaal geen problemen mee heb, want ik koop lekker voordelig paarden in Nederland!)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 08:19

Gewoon advertentie zetten Caballo, ik ken een aantal mensen die hun paarden over vliegen vanuit Amerika.
Wat ik altijd heb begrepen worden de echte 'goede' quarters niet verkocht naar het buitenland, dus misschien tref je het...jammer, dat die vliegreizen voor paarden ook zo aan de prijs zijn!

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr>
<tr><td><FONT COLOR="purple">*Moderator Paardenspul*</FONT></tr></td></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-06-22 20:43 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:06

Helaas, de aller,aller,allerbeste quarters van de wereld staan niet in Nederland en zullen er ook never nooit komen.
Voor de quarters die ik hier zie denk ik dat voor een enkele 10000 wel redelijk is, maar voor de meesten is dat giga teveel.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:12

het is wat de GEK ervoor geeft, meer niet! en dat is niet alleen bij quarters zo, maar overal! en als quarters een rage worden, dan zijn er mensen die daar proberen een slaatje uit te slaan, slim toch?

wat dat betreft vind ik de uitspraak wel mooi die Sonja ooit had: de waarde van een paard is ruwweg 2,75 per kilo, de rest betaal je voor illusie...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:21

hallo:

ik wilde hiemee wachten tot mijn site eindelijk eens klaar is (ik wil alles zelf doen en eigenwijs dat ik ben!)cornelie en karen weten er alles van ) Verward Schijnheilig
Ik zelf laat ook quarters uit amerika via canada komen,uitzoeken in Colorado,trainen in BC.Canada bij een vriend van mij dan per trein naar de oost kust en dan per vliegtuig
naar luxembourg.puur om de kosten van de KLM te ontlopen.prijzen zijn door de dollar echt te hoog geworden maar bij een normale verding euro/dollar zal een quarter vanaf 15000 guldens omrekenen ben ik nog niet sterk in,mogelijk zijn , dit naar de mate van africhting zoals de klant het wil.
dit is niet bedoeldt als reclame maar ik kon het nu even niet laten een opmerking te plaatsen. ALS mijn site klaar is zullen er reclame activiteiten plaats vinden op de daartoe geeigende kanalen

Rinus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:31

Vanaf 15.000 gulden??Dat is wel erg veel. Wta kan zo'n paard dan??

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 10:09

hallo lovely:

Wat kan zo`n paard dan?
dat hangt af van wat voor een type paard je wilt hebben reining-cutting-horsemanship? en de andere vormen van westernrijden van bloedlijn enzovoort.dan worden de paarden als ze dus de leeftijd hebben,wedstrijd klaar afgeleverd,klinkt oneerbiedig maar niet zo bedoeld, in canada gaan we pas op hun 3 1/2 jaar beginnen met het beleren en zadelmak maken , dus nooit *overwerkte gedraaide paarden* in mijn bezit.
wil je andere gegevens hebben stuur dan een pb want ik wil niet uit dit forum gegooid worden wegens reclame maken.

Groetjes Rinus
Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 10:21

Hoi Rinus, bedankt voor de info. Je eventuele reclame is aan mij niet zo besteed want ik ben niet op zoek naar een qh.
We hebben het hier toevallig over prijzen en 15 mille is erg veel. Vandaar mijn vraag wat een paard voor die prijs dan dus kan, want voor zoveel geld moet het dier wel iets kunnen toch??
De prijzen voor quarters zijn dus nogal fors en dat is vaak niet helemaal terecht, het is een gekke markt (geen waardeoordeel over jou of de dieren die je hebt). De paarden zijn al gauw de klos geloof ik.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 10:29

Ik denk dat de prijzen voor quarters kunstmatig hoog wordt gehouden, omdat iedereen er (veel) aan wil verdienen. Ook wordt er teveel gekeken naar bloedlijnen die veel te ver weg zijn om nog van invloed te zijn. Als je goed om je heen kijkt zul je inderdaad quarters kunnen vinden voor minder dan 10K, meestal van 'backyard-breeders'. Als het paard een gedegen training heeft gehad en er zelfs al naar gepresteerd heeft kan de prijs fors oplopen. Maar ik ken ook iemand die met haar paard 3x Ned. Kampioen is geworden en hem met moeite voor (ong) 15K verkopen kon.
Veel mensen schermen met de vader van een paard, maar ik vind de moeder MINSTENS zo belangrijk. Er wordt nog te vaak gedacht dat als een paard iets gaat mankeren "OH dan maken we er een fokmerrie van". Vergeet niet dat de merrie voor 75% haar input heeft in een veulen, meer dus dan een hengst!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 10:40

Er zijn hier in NL te weinig goede hengsten en ik denk nog minder goeie merries. Er is namelijk nogal wat voor nodig om een goed paard te fokken. Met de beperkingen in NL denk ik niet dat we een vooraanstaand land zijn mbt fokkerij.
Evenzogoed dat de beste friezen, groningers en wpn'ers nog steeds in NL worden gefokt en geboren.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 10:58

lovely:
het was niet de bedoeling dat je info nodig had voor e.v.t aanschaf q dat wil ik juist voorkomen.dat even terzijde .het is niet zo dat de prijzen kunstmatig omhoog gehouden worden door fokkers,maar er zijn beperkinginen opgelegd door b.v. de ver.van paardehandelaren die nu voor elkaar hebben gekregen dat parteculieren geen paarden meer mogen invoeren,alleen nog maar de vakbekwame handelaar mag dat
verder is er al jaren een verbod om hengsen in tevoeren van bepaalde rassen dit om te voorkomen dat er te veel kruisrassen ontstaan? voor de liefhebbers vab bepaalde rassen is dit een crime.
ook dit drijft de prijzen op
de hoge dollar is voor ons allemaal een last

Rinus

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 11:02

Lovely: Ik denk dat er wel een paar goede hengsten zijn in NL, maar VEEL te duur voor wat ze presteren/gepresteerd hebben. Ook hoeft NL geen belemmering te zijn nu je met gekoeld/bevroren sperma mag werken. Al zullen de kosten voor velen dan een belemmering zijn. Er zijn nog teveel mensen die een hengst hebben en denken er een leuk centje aan (bij) te verdienen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 11:07

Orri, Jij had het over Men. Wiersma.....zet daar ff een streep door, ik ken zijn fokmerrie, niet HYPP getest(!!!) en vol met Impressive bloed en als je die fokmerrie kent, wow, die heeft het gevaarlijkste karakter wat je je bij een viervoeter kunt wensen! Zelfs een Pittbul is een doetje *LOL* vergeleken bij Skipa!!! Nee, echt serieus is hij niet aan het fokken, noem hem maar een broodfokker!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:43

Oke FlyingHigh...(doet me denken aan liedje Evita..High Flying Adored *LOL* )

Ik haal het wel weg.... Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:50

hahaha, idd orri (sorry, oftopic)

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 19:56

Ik denk dat de prijzen van geimporteerde qhs niet abnormaal hoog zijn. De goede bedoel ik dan. Ik denk dat de prijs van een goede quarter in de usa toch wel rond de $5000 zal liggen (als ik zo in de QuarterHorse Journal kijk tenminste). Vermenigvuldig dit met 2 1/2 dan heb je al fl. 12.500,00 Dan staat zo´n paard nog niet in Nederland. Daar komt dan dus nog wel zo´n fl. 3.500,00 bij en zit je op fl. 16.000,00 Tel hier nog de training en stallingskosten bij op die moeten gebeuren tot zo´n dier verkocht is, en dan ben je al een aardig eind op weg boven de fl. 17.000,00 uit te komen. Je kunt het ook om draaien, zeg je wil een geimporteerd paard kopen van max. fl 10.000,00 Haal hier de fl. 3.500,00 van af voor overtochtkosten. Dan nog de onkosten en winst voor de verkoper er af, zeg fl. 1,500.00 dan hou je nog fl. 5.000,00 over, of te wel ongeveer $1.900,00 Geen prijs waar je een echte goede quarter voor kunt kopen dus! Dat paard waar Caballo het over had dat ze daar voor $1.000,00 kon kopen kost hier dus al snel zo´n fl. 7.500,00!!
Ik ben helemaal weg van Hollywood Dun It, dus daar wilde ik graag een nakomeling van. Omdat voor mij zo´n nakomeling alleen een veulen-jaarling betaalbaar is, en omdat McQuay in Texas de enige is die de merries heeft die Dunit dekt, heb ik een mailtje naar hem gestuurd voor info over de prijs van veulens van Dunit en dan voor een amateurprospect (dus niet eens een pro-paard). Ik kreeg netjes een mailtje terug dat de veulens nog niet ´geprijst´ waren omdat ze nog te jong waren, maar dat ze wel goede jaarlingen hadden. De prijzen begonnen bij $20.000,00 Dat is dus ruim fl. 50.000,00!!!! En dat voor een jaarling!! ABSURT! Dit hebben wij voor Holly (filly van Jack Over Dun It, dit is een zoon van Hollywood Dun It) dus echt niet betaald! Dus de prijzen hier vallen best mee denk ik.

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 09:56

Jeetje, zoveel?!? Dat maakt de hoge prijs dus alleen maar meer begrijpelijk!

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers