Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 22:25

MarliesV schreef:
Leuk dat via dit topic gezellige contacten worden gelegd. Wordt hier gewoon blij van.


Ik ook! Buitenritjes samen maken is gewoon zoveel gezelliger voor zowel ruiter als paard. Dus om hier meer mensen tegen te komen die graag een rondje rijden over de heuvelrug geeft mij weer goede hoop op gezelligheid voor wanneer de maatregelen versoepeld worden. Tot die tijd verdwaal ik gewoon af en toe lekker alleen met mijn knollie.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:24

Ik ga het morgen proberen met mijn driejarige welke net een maandje onder het zadel is .....fingers crossed!

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:36

Livo zou je dat wel doen in deze tijd?
Heb je een ervaren paard mee?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:13

Heerlijk gereden en wat was ze braaf! Uiteraard ben ik niet alleen geweest maar mijn man mee op de mountainbike.... Superbraaf en eigenlijk was het best wel redelijk rustig....

kleine2606
Berichten: 25
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:05

hallo allemaal, dankzij jullie foto´s en verhalen lijkt het me een heerlijk gebied om te rijden. nu ben ik langzaam opzoek naar een plekje voor mijn pony waar ik heel mooi buiten kan rijden, hebben jullie nog tips van stallen waar ik kan kijken?

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:10

Livo fijn dat het goed ging.

Kleine waar ongeveer? Want Holten of Hellendoorn, Haarle of Nijverdal. Daar zit wel verschil in.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

kleine2606
Berichten: 25
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:13

Nijverdal, Hellendoorn en Holten zijn allemaal te doen voor mij als ik dan meteen lekker buiten kan rijden.

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:22

Pensionstal nijenkamp zit in Holten? Kleine tien minuutjes aanrij route voor het park.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:47

Ik had vandaag de trailer bij camping noetselerberg geparkeerd...of eigenlijk de PP daarvoor nog, wat zijn nog meer mooie opstartplekken?

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:49

livo schreef:
Ik had vandaag de trailer bij camping noetselerberg geparkeerd...of eigenlijk de PP daarvoor nog, wat zijn nog meer mooie opstartplekken?

sprengenberg bij de herberg, helhuizenweg of de dagcamping :)
Laatst bijgewerkt door rollyjogered op 05-05-20 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:50

Stal Olthuis in Nijverdal

De Eik in Holten zit ook aan de berg. Is een manege. Weet niet of die pensionstalling hebben.

Hier in Hellendoorn zijn geen stallen aan de heuvelrug. Allemaal particulier. Weet zo hier geen vrij plekje.

Livo dat is een prima plek. Doen wij ook soms.
Persoonlijk vind ik parkeerplaats de Pas in Haarle nog fijner. Daar heb je wat meer zandpaden en opties om weg te rijden.
Als je een compact rondje wilt kan je bij de rijvereniging Oale Spoor parkeren of bij het Avonturenpark Hellendoorn.

Mocht je vanaf het Oale Spoor gaan en een gids willen, ik woon er naast. Kan zowel te paard als per fiets wel een keertje mee.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:02

Olthuis bestaat helaas niet meer, is verkocht als een privé stal. Bij de eik komen de paarden helaas amper buiten (2 uur max per dag in paddock). Reggehoeve is ook een optie alleen wel een stukje van de heuvelrug af en inmiddels geheel vol. Nijenkamp in Holten is een aanrader, fijn aanrijpunt naar de heuvelrug/sprengenberg.

MarliesV schreef:
Stal Olthuis in Nijverdal

De Eik in Holten zit ook aan de berg. Is een manege. Weet niet of die pensionstalling hebben.

Hier in Hellendoorn zijn geen stallen aan de heuvelrug. Allemaal particulier. Weet zo hier geen vrij plekje.

Livo dat is een prima plek. Doen wij ook soms.
Persoonlijk vind ik parkeerplaats de Pas in Haarle nog fijner. Daar heb je wat meer zandpaden en opties om weg te rijden.
Als je een compact rondje wilt kan je bij de rijvereniging Oale Spoor parkeren of bij het Avonturenpark Hellendoorn.

Mocht je vanaf het Oale Spoor gaan en een gids willen, ik woon er naast. Kan zowel te paard als per fiets wel een keertje mee.


@kleine2606 waar ben je precies naar opzoek qua stalling? Moet er een stal aanwezig zijn tevens als een bak of is dit geen must? Ik weet eventueel een plek enkel niet zeker of weide eigenaar nog een paard/pony ziet zitten. Heb er zelf 1 staan, vanaf eind Juni 2 (hopelijk :o). Je loopt hier zo het bos in, is aan een doodlopende weg aan de rand van de heuvelrug t.h.v camping noetselerberg.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:12

Olthuis niets van meegekregen. Woon niet meer aan die kant.

2 uur buiten is te weinig.

Reggehoeve is prima voor elkaar maar dan rij je niet zo de heuvelrug op. Die hebben een mooie ligging maar niet voor lekkere bosritjes direct vanaf stal.

Mooi plekje Kristy. Sta zelf op een privé stalletje in het Doktersbos. Maar bij ons is geen plek vrij.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:17

Klopt, 2 uur buiten en geen weidegang. Voor mij iig een no go. Klopt reggehoeve heeft hierin geen ideale ligging. Olthuis is eind November/December verkocht als ik het goed heb, hoorde dit toevallig via via.

Het is een super fijne plek,
doktersbos is ook fijn te doen qua hellendoornse berg afstand. Kennis van mij heeft ook in dat bos gestaan bij iemand aan huis. Leuke omgeving.

MarliesV schreef:
Olthuis niets van meegekregen. Woon niet meer aan die kant.

2 uur buiten is te weinig.

Reggehoeve is prima voor elkaar maar dan rij je niet zo de heuvelrug op. Die hebben een mooie ligging maar niet voor lekkere bosritjes direct vanaf stal.

Mooi plekje Kristy. Sta zelf op een privé stalletje in het Doktersbos. Maar bij ons is geen plek vrij.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:26

MarliesV schreef:
Stal Olthuis in Nijverdal

De Eik in Holten zit ook aan de berg. Is een manege. Weet niet of die pensionstalling hebben.

Hier in Hellendoorn zijn geen stallen aan de heuvelrug. Allemaal particulier. Weet zo hier geen vrij plekje.

Livo dat is een prima plek. Doen wij ook soms.
Persoonlijk vind ik parkeerplaats de Pas in Haarle nog fijner. Daar heb je wat meer zandpaden en opties om weg te rijden.
Als je een compact rondje wilt kan je bij de rijvereniging Oale Spoor parkeren of bij het Avonturenpark Hellendoorn.

Mocht je vanaf het Oale Spoor gaan en een gids willen, ik woon er naast. Kan zowel te paard als per fiets wel een keertje mee.


compact rondje is prima met mń driejarige, dat is wel een goed plan, daar ga ik nog een keer gebruik van maken, iedereen hier roept namelijk dat ze mee willen maar puntje bij paaltje komt er helemaal niks van....

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 04:27

Doen hoor! PB maar even voor mijn nummer. Is wat praktischer.

Als alles weer mag dan zou een keer met een groepje van hier ook wel tof zijn.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

kleine2606
Berichten: 25
Geregistreerd: 01-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:32

Ik ben opzoek naar een plek waar mijn merrie de hele dag buiten kan staan, en dan op een paddock aangezien ze niet op gras mag staan. 24/7 buiten zou helemaal top zijn met paddock en schuilstal. Bak is geen must als je zo de zandpaden opkunt.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-20 10:12

kleine2606 schreef:
Ik ben opzoek naar een plek waar mijn merrie de hele dag buiten kan staan, en dan op een paddock aangezien ze niet op gras mag staan. 24/7 buiten zou helemaal top zijn met paddock en schuilstal. Bak is geen must als je zo de zandpaden opkunt.


Dan zou ik gewoon lokaal adverteren en particulier zoeken. Ik heb in de regio best veel voorbij zien komen, zoals paddock paradise en dergelijke.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:29

Vanochtend met stalgenoot weer op pad geweest <3
Afbeelding

Afbeelding

Zo heerlijk dat dit gewoon mijn buitenritten zijn, kan zo weg rijden van stal

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:16

Wat grappig! Die van jou lijkt van boven precies op die van mij, zwarte dikke manen die links en rechts vallen :P

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:47

Afbeelding

die van mij is heel anders van boven ;-)

maj0

Berichten: 6569
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:05

Oh wat leuk. Hier ook buiten rijden te pakken gekregen (na fanatiek wedstrijd ruiter te zijn geweest) nu met lichamelijk klachten stap terug gedaan. Maar ben laatst nog op de berg geweest.

Hier trouwens ook op zoek naar stalling daar in de buurt.

Afbeelding

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-20 23:10

Het lijkt er toch op dat we een groepsritje kunnen gaan plannen, zolang we onderling maar voldoende afstand bewaren.

Heeft iemand een voorstel voor een mooie rit?
Mijn idee zou zijn een rit van 10-15 km, de start- of verzamelplaats vanaf een goed bereikbare trailerparkeerplaats voor diegene die met de trailer moeten komen (zoals ik).

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:32

Grote parkeerplaats is de Pas in Haarle. Dat zit aan de Sprengenberg.
https://www.google.com/maps/place/Parke ... d6.3865274

Daar is een speciale parkeerplaats voor auto's en 1 voor trailers. Dus ideaal, direct het zand in.

Ik heb helaas geen trailer, mochten jullie gaan, kan ik misschien wel een stuk mee en dan haak ik ergens op een handige plek af en rij weer richting huis. De Pas is 6 km voor ons, komen er regelmatig langs.

Aan de kant van Holten is dacht ik ook een optie, als ik mij niet vergis bij de dagcamping?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-20 09:08

De pas ken ik, maar de andere trailerparkeerplaatsen nog niet.
Mij zou bijvoorbeeld het weekend na hemelvaart prima uitkomen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers