Lessen op andere locatie tijdens corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:21

Beste bokkers!

Ik ben benieuwd, mogen jullie van stal naar ander terrein om te lessen? Zo nee, wat is de reden dat jullie niet mogen. Kan via de knhs niet erg veel vinden over of het nou wel of niet mag. De manege lessen zijn namelijk wel weer van start. Maar mag je ook weer op ander terrein lessen met eigen paard? Heeft iemand hier meer info over voor mij?

Groetjes van mijj!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:26

Buiten of het mag, waarom zou je het willen? We zijn er echt nog niet doorheen hoor %)

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:29

Rutte zegt blijf zoveel mogelijk thuis? Alleen voor noodzakelijke dingen naar buiten. Dus leuk gaan lessen bij de buren lijkt mij niet noodzakelijk?

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:35

Ik ben onder de 18 dus mag weer sporten in de buitenlucht op 1,5 m afstand..... vandaar deze vraag. Ook is het erg belangrijk ivbm dat ik al weken geen les heb gehad, en ik een paardensport opleiding doe waar als ik mijn rijden niet verbeter ik van de opleiding gegooid word.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:35

Als je even zoekt op Corona regels knhs kom je dit tegen:

Afbeelding
Afbeelding

Daar staat toch echt in: Laat geen mensen (en paarden) van buitenaf de accomodatie betreden en gebruiken voor training

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:36

Ja alleen word het nu erg tegenstrijdig dat de manege lessen wel weer door gaan maar je niet 1 op 1 in de buitenlucht op ander terrein mag komen met je paard.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:39

Kun jij garanderen dat de spullen die je meeneemt niet per ongeluk het virus bevatten (doordat iemand per ongeluk in de buurt van je paard geniest heeft?) Op maneges moeten de spullen meteen na gebruik schoongemaakt worden.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:41

Ik weet dat de rijverenigingen ook weer gaan opstarten met jeugd, daar komen de leden ook naar de vereniging toe, dat is van KNHS uit .

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:41

Ik hoef niet in de buurt te komen van mijn instructrice, het is een prive stal voor derest en alleen mijn instructrice en haar broer en zus zijn er aanwezig, geen verdere pension klanten

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:41

MaybelM schreef:
Ik ben onder de 18 dus mag weer sporten in de buitenlucht op 1,5 m afstand..... vandaar deze vraag. Ook is het erg belangrijk ivbm dat ik al weken geen les heb gehad, en ik een paardensport opleiding doe waar als ik mijn rijden niet verbeter ik van de opleiding gegooid word.


Genoeg instructeurs (ook hele bekende) laten gewoon leerlingen komen voor training. Als ze op hun stal kunnen voldoen aan de maatregelen en jij zelf verder niet in de stallen hoeft te komen, dan moet dat kunnen. Fysiek contact is er niet. Of het verstandig is, dat moet je voor jezelf besluiten. KNHS heeft een richtlijn afgegeven, maar je mag gewoon met je paard op pad en 1 op 1 les krijgen.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:43

knollentuin schreef:
Ik weet dat de rijverenigingen ook weer gaan opstarten met jeugd, daar komen de leden ook naar de vereniging toe, dat is van KNHS uit .


Hmm ik denk dat ik maandag de knhs maar even bel hoe het nou precies zit, zie allerlij ruiters namelijk gewoon lessen en de manege lessen zijn ook weer van start.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:44

Je mag gewoon ergens heen voor les 1 op 1 les was en is niet verboden ook niet voor volwassenen. Verenigingen starten ook weer op ja. Mijn vereniging gaat weer voor clubles voor de jeugd open.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:10

Bij ons is de rijvereniging weer gestart met lessen onder de 18.

Wij zijn ook nooit gestopt met trainen daar zo’n 3a 4 x per week. Ben er Meestal alleen.

Ik zou even met je trainer overleggen en kijken of je t contact loos kan houden

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:21

Maar hoe kom je als 18- op een andere locatie. Dat lukt dan alleen op loopafstand anders komt er ook nog een volwassenen om de auto te besturen

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:24

belle_boef schreef:
Maar hoe kom je als 18- op een andere locatie. Dat lukt dan alleen op loopafstand anders komt er ook nog een volwassenen om de auto te besturen


Je mag ook met een begeleider naar de dierenarts en daar lopen meer mensen dan wanneer je 1 op 1 les krijgt en je vader meeneemt om te taxiën. Het is drukker op een landweggetje met fietsers, wandelaars, skeelers, hardlopers en noem maar op, dan dat je op les gaat hoor.

nicole_floor

Berichten: 3234
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:27

Als jij bij je instructrice in de buitenlucht kunt lessen, dan mag het gewoon.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:27

Onze rijvereniging is ook weer gestart met lessen voor ruiters tm 18 jaar.
Dit in overleg met de gemeente.

Daarnaast mag je bij ons op de rijvereniging ook komen vrijrijden (als volwassene) onder strikte voorwaarden, ook als je paard niet op de verenigingslocatie gestald staat.
Dit mag al een aantal weken.
Wel met een maximum van 3 ruiters in de binnen hal (onze rijhal is 25x70).
Je moest intekenen, alleen komen, de 1,5 m ten opzichte van andere personen in acht nemen en niet blijven hangen, rijden en weer naar huis.

Dus ik zou op de locatie waar jij les hebt, vragen of je daar welkom bent.

Paard is niet vatbaar voor corona, dus als je wel op een manegepaard mag komen lessen, waarom dan niet op je eigen paard?

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 23:29

De stal waar ik heen ga is op loop afstand ze hebben er een buitenbak van 20x60 en het is een prive stal waar ze met zijn 4e (broers en zussen)rond lopen en geen pension klanten zijn. Ik mag wel daar heen van mijn instructrice alleen laat helaas mijn stal (een manege waar manege lessen weer gestard zijn) het niet toe (eerst weer wel maar nu weer niet) omdat ze de richtlijnen van knhs en fnrs aan houden. Er staat nu nog dat je niet mensen vanaf buiten je accomodatie moet laten gebruiken maar volgensmij is dat niet meer helemaal relevant aangezien er ook weer groepslessen op de manege gegeven worden. Hierdoor heb ik een beetje een discusie gekregen of het nou wel of niet mag en wilde ik wat ervaringen maar als ik het zo hoor mag het dus wel! Ik moet gewoon weer les krijgen omdat het erg belangrijk is voor mijn opleiding. Maar denk dat ik morgen voor de zekerheid nog even de knhs bel zodat ik het kan bewijzen. Dankjewel allemaal voor de reacties!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:52

Is wel een beetje dubbel inderdaad dat mensen onder de 18 wel mogen lessen, maar je moet wel de accommodatie gesloten houden voor mensen van buitenaf voor training, waar val je dan onder he ;) ?

Hier de link met de nieuwste maatregelen https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... et-19-mei/

. Buitenaccommodaties KNHS-verenigingen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar
Verenigingen met een eigen accommodatie mogen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar. Bij kinderen van 13 t/m 18 jaar moet te allen tijde 1,5 meter afstand tussen elkaar worden aangehouden.

Er mogen ook op verenigingen georganiseerde paardensportactiviteiten, zoals groeps- en privélessen, plaatsvinden in de buitenlucht voor kinderen t/m 18 jaar. Voor jeugd van 13 t/m 18 jaar geldt dat er minimaal 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Ouders mogen niet langs de rijbaan staan. Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis.

Accommodaties waar paarden gestald staan, blijven beperkt open om paarden te voorzien in hun basisbehoeften. Hierbij moeten de sociale- en hygiënemaatregelen in acht genomen worden.

Maatregelen paardensportverenigingen:

Houd de accommodatie voor volwassenen gesloten voor lessen, evenementen of andere activiteiten tot en met 19 mei.
Laat geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie gebruiken voor training.
Vaste leden mogen de accommodatie gebruiken voor de dagelijkse en individuele training van hun paard. Doe dit waar mogelijk zonder begeleiding.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 01:01

Sorry, maar wat jij wil, of wat mag.... Dat maakt niet uit als de manege besluit dat ze het niet willen.

Hun bedrijf, hun regels.
Enige wat jij kan bedenken voor jezelf is of je daar dan nog wil blijven staan :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 01:13

Bah, je komt op mij aardig verwend over, zolang het jou maar schikt. Als je een goede verstandhouding wilt blijven houden, houdt je je gewoon aan de regels die opgelegd zijn door de stal waar je staat. Hun stal, hun regels. Ik vind het nogal brutaal en asociaal om buiten hun om je zin door te willen drijven en als ik de eigenaren was van die stal, had je een andere stal kunnen zoeken. Het zijn nou eenmaal uitzonderlijke situaties. En het lijkt heel me sterk dat jij van je opleiding geschopt wordt omdat jij niet kan lessen op het moment.

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 07:35

Wat een onaardig commentaar! Eerlijk gezegd komt het op mij nogal overdreven over van de stal, zeker als ze daar zelf wel gewoon doorgaan met manegelessen. Mag je wel gewoon buitenritten maken? Je loopt toch niet meer (misschien zelfs minder) risico dan bij een gemiddelde buitenrit. Bij een privéles kun je makkelijk op meer dan tien meter afstand blijven van iedereen. Dat lukt mij bij een buitenrit niet altijd als ik tegenliggers tegenkom.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 07:38

MaybelM schreef:
De stal waar ik heen ga is op loop afstand ze hebben er een buitenbak van 20x60 en het is een prive stal waar ze met zijn 4e (broers en zussen)rond lopen en geen pension klanten zijn. Ik mag wel daar heen van mijn instructrice alleen laat helaas mijn stal (een manege waar manege lessen weer gestard zijn) het niet toe (eerst weer wel maar nu weer niet) omdat ze de richtlijnen van knhs en fnrs aan houden. Er staat nu nog dat je niet mensen vanaf buiten je accomodatie moet laten gebruiken maar volgensmij is dat niet meer helemaal relevant aangezien er ook weer groepslessen op de manege gegeven worden. Hierdoor heb ik een beetje een discusie gekregen of het nou wel of niet mag en wilde ik wat ervaringen maar als ik het zo hoor mag het dus wel! Ik moet gewoon weer les krijgen omdat het erg belangrijk is voor mijn opleiding. Maar denk dat ik morgen voor de zekerheid nog even de knhs bel zodat ik het kan bewijzen. Dankjewel allemaal voor de reacties!

Zelfs in België waar niks mag ,mag dit weer wel. Alle regels met hun uitzonderingen zijn ook moeilijk te snappen soms

Snap ook niet dat iemand als verwend word uit gemaakt als je gewoon vraagt of iets mag. Het is nu niet dat Te een feestje op de Dam wil organiseren. Enkel een privé les volgen volgens de regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 07:50

Ik zou ook de KNHS even bellen dan als ik jou was. Ik zie er geen kwaad in en snap ook niet welke bezwaren de manege waar je staat zou kunnen hebben.

Ik begrijp echt niet waarom iemand die wil uitzoeken of iets nou wel of niet mag, meteen voor verwend moet worden uitgemaakt :?

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:15

Maar als je dan hoort van de KNHS dat de pensionstal het verkeerd begrepen heeft, wat dan? Je zult toch de regels van de stal moeten volgen.