[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:55

de mijne staat nog s' nachts met de Bucas Irish Turnout Extra. Heeft wel een open raampje.


EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:07

Als ze gaan zweten hebben ze de deken niet nodig.

Hier onder 100 grams, voelt perfect. Dunner en ik merk het gelijk aan zn spieren

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:36

Die van mij voelde ook niet erg warm onder z'n regendeken dus ook de 100 gram weer opgegooid.

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:55

Hier ook 100 erop gelaten

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:58

Hier vandaag de nieuwe vliegen/eczeemdeken lijn van Bucas binnen gekregen! Ze hebben 2 nieuwe. Deze voor paarden met zomereczeem en dezelfde maar dan helemaal van gaasstof.

Lijkt een perfecte deken! Mooie lange buikflap en hals tot over de over. De manen en staart hebben eczeemstof en de de rest heel luchtige stevige gaasstof. Ze vallen ook heel anders dan de normale vliegendekens van bucas. Veel meer ruimte op de borst nog. Het is een heel andere pasvorm zo.


Afbeelding

https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:19

Hier de 50gram op. Niet te warm en niet koud.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:54

Yvank_ schreef:
Hier vandaag de nieuwe vliegen/eczeemdeken lijn van Bucas binnen gekregen! Ze hebben 2 nieuwe. Deze voor paarden met zomereczeem en dezelfde maar dan helemaal van gaasstof.

Lijkt een perfecte deken! Mooie lange buikflap en hals tot over de over. De manen en staart hebben eczeemstof en de de rest heel luchtige stevige gaasstof. Ze vallen ook heel anders dan de normale vliegendekens van bucas. Veel meer ruimte op de borst nog. Het is een heel andere pasvorm zo.


[ [url=m/B4Cpbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html


Ziet er goed uit!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:31

Ik ben opzoek naar een nieuwe 0 grams deken. Ruin staat nu met een te grote amigo met de bovenste sluiting open. Deze trekt teveel rond zijn heupen en zit dus normaal te strak rond zijn halsaanzet.

Heeft iemand op basis van de foto van zijn bouw tips welk model goed zou passen? Vind het zonde om klakkeloos wat te kopen en proberen.
Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:32

V halssluiting zou ik voor gaan gezien de lage halsaanzet. Hoe groot is hij ongeveer? Je zou denk ik prima bij Horseware kunnen blijven, mits de deken de juiste lengte heeft.

"Een draver, is gaver" :D

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:55

Dankje. Ik heb inderdaad ook nog 2 Rambo’s liggen met v sluiting. Zijn ook groot, maar had deze dekens nog liggen.
Denk dat een kleinere wel goed ligt inderdaad. Maar ze zijn zo duur. :o
Hij is 1,67 ongeveer.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:24

Weatherbeeta mss maar dan wel goed kijken voor verstelbare sluiting. Want sommige hebben alleen 2 klipjes maar er zijn er ook met gespen en dat is ideaal verstelbaar en met veel ruimte voor.

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:14

Die van mij heeft een vergelijkbaar lijf en daar ligt shires heel fijn op

Afbeelding
Afbeelding

Life is a balance of holding on, and letting things go…

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:26

Bedankt voor de tips.
De bouw van die van jouw lijkt er inderdaad veel op Marjan!

Ik ga eens op marktplaats enzo rondneuzen voor deze merken.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:27

Ik heb een vraag ‼️ Ik heb normaal Amigo hero (600) heeft niets te lijden hier en wil stof zo licht mogenlijk. Bij het speuren naar een nieuwe zie ik dat het nu alleen nog maar Hero 900 is of 600 maar dan ribstop, heb ik besteld, binnen gekregen maar voelt zo stug en zwaarder kwa stof ?? Maar de gewone 600 van vroeger is ook gepromoveerd naar 900 dus zal ook zwaarder zijn kwa stof nu, zal ik moeten bestellen om te vergelijken, iemand die deze alletwee kent ? Welke voorkeur puur enkel kwa comfort ? Verder kom ik de amigo met disc sluiting tegen . . . iemand ervaringen ? Heeft het werkelijk voordeel ? Ik zoek een 0 gram Paard snel te warm, dus zoek echt alleen regenjasje op dagen dat ik nog moet rijden bv, maar er staat fibre-fill ? Is dat toch gevoerd dan ? Kan dat dan ook wel op dagen met hogere temp ?
Hoop wat antwoorden te krijgen, iets met door de bomen het bos niet meer zien

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"


Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:39

Ze zijn wat dikker ja maar een regendeken is sowieso niet geschikt bij hogere temperaturen. Waarom koop je dan niet een amigo of bucas met waterdichte rug? Stuk prettiger voor je paard ipv een regendeken opleggen met hoge temperaturen waar die onder zweten gaat.

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:04

Yvank_ schreef:
Ze zijn wat dikker ja maar een regendeken is sowieso niet geschikt bij hogere temperaturen. Waarom koop je dan niet een amigo of bucas met waterdichte rug? Stuk prettiger voor je paard ipv een regendeken opleggen met hoge temperaturen waar die onder zweten gaat.


Even op gezocht maar zie alleen de bug-rug,of bedoel jij een andere ? het stofje van een vliegendeken trekt mijn paardje niet staat ze de hele dag te schudden, blijft denk achter de haartjes hangen. Ze staat jaar rond bloot, alleen O grams heel soms, als het blijft zeiken om haar te kunnen rijden, vol zomer al helemaal nooit een deken, maar voor en najaar tijdens echte hoosbuien maar beweging wel belangrijk ivm haar lijntje.

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:41

Je kunt toch gewoon rijden op een nat paard? Dat doe ik ook gewoon hoor.

Je zou een bucas sunshower kunnen nemen wellicht.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:00

Hoi Bokkers,

Ik ben op zoek naar nieuwe dekens voor mijn merrie. Ze had altijd Amigo maar deze schuurt wel een strook van haar manen af. Voor de rest lagen ze wel prima. Merrie heeft een hoge schoft en heeft wel een beetje ruimte nodig hij haar borst.

Dekens zijn gaar/oud geworden dus we kunnen mooi overstappen op iets anders. Zelf dacht ik aan Bucas of Rambo. Het is verder geen sloper en de prijs maakt mij niks uit, ze heeft ook een hele tijd gedaan met haar Amigo’s dus een goede deken, ookal is deze prijzig levert zijn geld wel op.

Ik had onderstaande modellen gevonden via internet en de schoft lijkt hoger (op de foto), maar is dat ook echt zo? En hoe valt Bucas bij hogere schoften?

De Rambo die ik had gezien;
https://www.paardendrogist.nl/deken-hor ... ize-125175

En ik ken natuurlijk de optimo, maar vraag me af hoe deze valt. Of een Rhino Wug (halve hals)?

Wiwabalia & Piroska <3

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:38

Wie rijdt er hier met een vliegen uitrijdeken? Is het niet te warm voor de paarden of schuurt het? Mijn paard wordt gek van de vliegen tijdens het buitenrijden dus ben me hier wat over aan het verdiepen. En welke dekens zijn fijn dan?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:43

Ik reed met een harry's horse. Goed opletten dat ze genoeg ruimte hebben bij de borst en hals met lopen en bewegen, dat het niet te krap zit. Ik vond het ideaal met veel vliegen en dazen.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:49

Ik wordt gek van dit weer _-:(
Pony redelijk laat nig geschoren, soms snachts onder 0 grams. Vanacht 3 graden, realfeel - 2 :(
Zit te twijfelen welke ik zo op doe. Staag nu sinds 9 uur onder 50 gram. Wissel weer rond 11 a 12 uur vanavond nd naar dikker....

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:56

Hier ook de dekens er weer op gegooid, hele koude wind ineens!

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:00

Staan die van jullie ook buiten snachts? Hier maar een tegendeken erop gelegd tegen de wind. Zou hier afkoelen tot 7 graden maar met die wind brrrr.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:01

Joliieeenn schreef:
Wie rijdt er hier met een vliegen uitrijdeken? Is het niet te warm voor de paarden of schuurt het? Mijn paard wordt gek van de vliegen tijdens het buitenrijden dus ben me hier wat over aan het verdiepen. En welke dekens zijn fijn dan?


Ik heb er eentje van EJ. Top ding. Goedkoop en simpel maar we kunnen probleemloos rondtouren.
Hij gaat al 2 seizoenen mee. Borst is vrij. Dat was echt een vereiste. Ik wil geen schouderblokkades daar tijdens het rijden.

Afbeelding

Laerkens Beauty

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:08

Ik heb niks opgelegd.. Maar de track en paddock ligt wel beschut en ze zoekt de schuilstal wel op. Maar hier blijft het 8 graden en na deze bui blijft het droog.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Pieneappel en 24 bezoekers