Paspoort aanpassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-20 08:20

Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb laatst een veulentje gekocht en der staat nu (no name) in der paspoort.
Kan je dit nog ergens aanpassen?

Groetjes,
Samantha


_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:25


FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-20 08:31

Aah oke dankje wel, nee het is geen knhs paspoort.
Ze is net 3 weekjes in nederland over gebracht van uit Engeland.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:50

Gaat het over een naam?Als de naam in het paspoort me niet zint dan schrijf ik de nieuwe door mij gekozen naam er gewoon boven zodat je die wel kunt zien door het venstertje in de kaft. Verder laat ik alles hetzelfde.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:15

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:40

Ik denk dat je dan moet informeren bij het stamboek waar ze bij ingeschreven staat, maar dat zal dan waarschijnlijk in Engeland zijn?
Hier heb ik ook pony s met een andere roepnaam, maar dat heb ik ook zo gelaten. De enige keer dat ik het paspoort gebruik is met de inentingen. Verder met wedstrijden later maakt het ook niet uit om dat je zelf de sportnaam kan kiezen

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:45

Samanthhxx schreef:
Aah oke dankje wel, nee het is geen knhs paspoort.
Ze is net 3 weekjes in nederland over gebracht van uit Engeland.


Ik heb het paspoort van mijn uit Duitsland afkomstige Duitse Rijpony ook laten aanpassen door de KNHS. Dat doen ze.

FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-20 10:46

oh super! Dan ga ik daar is even kijken @rien10

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:48

Je kunt bij iedere paspoortuitgevende instantie in NL ieder paspoort laten aanpassen. Ook buitenlandse.
Er is wel een 'gentleman's agreement' dat het ene NL stamboek niet wil wijzigen als een paspoort bij een ander NL stamboek is uitgegeven, maar dat is hier toch niet van toepassing.
Je kunt dus naar de KNHS, maar ook naar de Fjorden, Shetten of welk stamboek dan ook, ongeacht het ras van je paard. Maw, kijk gewoon even welke instantie het goedkoopste is.

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:51

Oh, dat wist ik niet Ibbel. Weer wat geleerd. Ik heb voor de KNHS gekozen om de pony op mijn naam te zetten omdat wij toen tegelijkertijd de pony bij de KNHS geregistreerd hebben en een startkaart hebben aangevraagd.

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:47

anjali schreef:
Gaat het over een naam?Als de naam in het paspoort me niet zint dan schrijf ik de nieuwe door mij gekozen naam er gewoon boven zodat je die wel kunt zien door het venstertje in de kaft. Verder laat ik alles hetzelfde.

In principe maak je daarmee het paspoort ongeldig.

Een naam is geen wijziging die aangebracht wordt in het paspoort, ook niet door officiële paspoort uitgevende instanties.
De wijzigingen die zij mogen aanbrengen, zijn nieuwe eigenaar erin zetten, etc.
Dat mag je ook niet zelf doen, maakt het paspoort ook ongeldig.
Wijzigingen die niet door officiële ppi's zijn aangebracht maken een paspoort ongeldig.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:34

Marije_jiplover schreef:
anjali schreef:
Gaat het over een naam?Als de naam in het paspoort me niet zint dan schrijf ik de nieuwe door mij gekozen naam er gewoon boven zodat je die wel kunt zien door het venstertje in de kaft. Verder laat ik alles hetzelfde.

In principe maak je daarmee het paspoort ongeldig.

Een naam is geen wijziging die aangebracht wordt in het paspoort, ook niet door officiële paspoort uitgevende instanties.
De wijzigingen die zij mogen aanbrengen, zijn nieuwe eigenaar erin zetten, etc.
Dat mag je ook niet zelf doen, maakt het paspoort ook ongeldig.
Wijzigingen die niet door officiële ppi's zijn aangebracht maken een paspoort ongeldig.

Okay! Dat wist ik niet. Want ik zet er ook altijd mijn naam in als nieuwe eigenaar,en verder schrijf ik er in dat hij niet naar de slacht mag!Als dat er nog niet instond. Bij mijn huidige paardje heb ik de naam niet veranderd want die was al leuk,maar die andere gegevens wel.Daarmee is dus het paspoort ongeldig,omdat ik er creatief mee ben geweest?

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:48

Dat niet naar de slacht is het enige dat je er zelf idd in mag zetten.
Andere wijzigingen zijn niet toegestaan, of anders alleen door een officiële ppi.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:54

Marije_jiplover schreef:
Dat niet naar de slacht is het enige dat je er zelf idd in mag zetten.
Andere wijzigingen zijn niet toegestaan, of anders alleen door een officiële ppi.


Weet je dit zeker?

Bij mijn paspoorten staat er een stempel van de knhs met datum. Dan mijn naam en handtekening. En dan de stempel van mijn dierenarts en haar handtekening.

[O]

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:09

Er is een vakje voor de houder en die mag je als eigenaar gewoon zelf invullen.
Wanneer 1 van de vakjes is ingevuld, ongeacht of dat door de ppi gedaan is, door de dierenarts of door de houder, mag het paard niet meer voor humane consumptie geslacht worden.

Het hoeft niet en en en.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:18

Maar als je een paard koopt en je krijgt dan uiteraard het paspoort,dan staat daar meestal de naam van de vorige eigenaar in. Mag je dan niet zelf je eigen naam daaronder zetten als nieuwe eigenaar?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:50

anjali schreef:
Maar als je een paard koopt en je krijgt dan uiteraard het paspoort,dan staat daar meestal de naam van de vorige eigenaar in. Mag je dan niet zelf je eigen naam daaronder zetten als nieuwe eigenaar?


Nee, je kunt bij het stamboek het paard op naam laten zetten, dan krijg je een stickertje met jouw naam en die mag je erin plakken.

@TS, wil je wedstrijden met dit paard gaan rijden? Want je kunt dan bij de KNHS de sportnaam aanpassen, dan kun je op wedstrijd met je zelf gekozen naam. Mocht je dan eventueel met het paard fokken, kun je op dat moment er altijd nog voor kiezen om de naam ook in het paspoort te laten wijzigen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:16

Is het chipnummer van het paard al geregistreerd in Nederland? Dat is sowieso verplicht na import. Dat er verder geen naam op staat, zou ik niet mee zitten.

FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-20 18:24

Ik denk het wel? Want ze heb wel afgelopen maandag prikjes gehad bij de dierenarts?
Ik heb der in Nederland ook gewoon gekocht. Maar ik kan het nog wel even controleren

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:28

Samanthhxx schreef:
Ik denk het wel? Want ze heb wel afgelopen maandag prikjes gehad bij de dierenarts?
Ik heb der in Nederland ook gewoon gekocht. Maar ik kan het nog wel even controleren


Even op website RVO controleren;
https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Paspoort aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-20 18:31

Super ik ga zo even controleren Dankje wel!

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:31

anjali schreef:
Gaat het over een naam?Als de naam in het paspoort me niet zint dan schrijf ik de nieuwe door mij gekozen naam er gewoon boven zodat je die wel kunt zien door het venstertje in de kaft. Verder laat ik alles hetzelfde.



Hiermee maak je het paspoort wel ongeldig en daarmee teken je ook automatisch je paard af voor de humane consumptie.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:33

anjali schreef:
Maar als je een paard koopt en je krijgt dan uiteraard het paspoort,dan staat daar meestal de naam van de vorige eigenaar in. Mag je dan niet zelf je eigen naam daaronder zetten als nieuwe eigenaar?


Dat zou fraude en diefstal wel heel gemakkelijk maken.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:57

Samanthhxx schreef:
Ik denk het wel? Want ze heb wel afgelopen maandag prikjes gehad bij de dierenarts?
Ik heb der in Nederland ook gewoon gekocht. Maar ik kan het nog wel even controleren


De dierenarts levert ook gewoon zorg als een chip niet geregistreerd is, dat staat echt los van elkaar.
En ik heb er ook nog nooit een de chip zien controleren voordat ze de enting gaven.

Naam van het paard zou ik me verder niet druk om maken. Je geeft het beestje thuis een naam en als je tzt wedstrijden gaat rijden geef je die bij aanvragen van de startkaart ook aan als sportnaam.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:56

Gini schreef:
anjali schreef:
Maar als je een paard koopt en je krijgt dan uiteraard het paspoort,dan staat daar meestal de naam van de vorige eigenaar in. Mag je dan niet zelf je eigen naam daaronder zetten als nieuwe eigenaar?


Dat zou fraude en diefstal wel heel gemakkelijk maken.

Nou nee,want als iemand een paard steelt heeft hij het paspoort toch niet? En mocht het paspoort toch gepikt worden dan moet mijn naam erin staan als rechtmatige laatste eigenaar.Als iemand het paard wil doorverkopen moet het paspoort er toch bijzitten en dat ziet men dan toch.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 bezoekers