Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:43

Wij hebben ze gewoon los gelaten in woonkamer, keuken, gang en overloop boven. ‘S nachts mochten ze ook op de slaapkamer. Ging prima. Vooral omdat Kito nogal plakt aan mij.

@druif Kito springt niet op schuttingen en gaat niet weg.
Nishi doet pogingen maar ik heb niks voor of binnen bereik van de schutting staan waar ze op kan om erover heen te gaan.
Maar eerlijk is eerlijk ze is er wel eens over gegaan. Ik jaag haar wel eens weg bij de schutting maar vandaag is ze braaf in de tuin gebleven. Er komt nog een stroomdraadje maar we hebben nu allemaal tijdelijke schuttingdelen en dan blijf ik aan de gang. :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:01

Ik zou het idd zo aanpakken zoals hier voor mij genoemd :) :j

Met Sammie gaat het best goed! Ik merk nog wel dat zijn ademhaling sneller is dan ie van Jessie. Wanneer hij slaapt zit hij op ongeveer 25x ademhalen per minuut, maar zodra hij wakker is en zijn kop omhoog doet gaat de ademhaling nogsteeds omhoog. Deze varieerd dan van 46x tot 66x per minuut..
Hij krijgt nu om de dag een pil, die hij echt super netjes naar binnen werkt! Morgen staat een belletje dierenarts op de planning voor overleg hoe we verder gaan. Ik wil er naartoe werken dat we op controle kunnen komen, mochten ze dit zelf niet voorstellen. Ik wil dat ze hem eerst zien en controleren voordat we stoppen met de tabletten. Wil zeker weten dat zijn longen weer goed zijn, of in elk geval beter klinken dan de vorige keer, anders ben ik er niet gerust op, dus het heeft ook grotendeels met mijn eigen gemoedsrust te maken :+
Op dit moment rent hij als een malle door het hele huis heen en kegelt zijn broer omver met het spelen dus hij voelt zich in elk geval hartstikke goed :=

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:22

Mooi dat Sam zich goed voel. *\o/*

Zal binnenkort eens kijken om mooie foto's van mijn dames te maken. Ging alleen net even de boekjes kijken wie wanneer ook alweer jarig is, maar kwam tot de conclusie dat beide op de 10de jarig zijn.

Maira 10-06-2015
Blue 10-05-2019

Toeval bestaat niet. En Blue vind kammen met vlooienkammetje fijner dat met de andere kam of borstel.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:33

Afbeelding


Kan morgen een goodiebag en cadeaubon ophalen <3

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:27

Nice. <3 *\o/*

Heb hier op het moment beige geval die ik achter behang wil plakken. :roll: >;)

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:30

Marcella schreef:
Nice. <3 *\o/*

Heb hier op het moment beige geval die ik achter behang wil plakken. :roll: >;)



Hoezo? Wat doet ze?

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:32

Wat leuk Xoran!

Ik heb even een voedingsvraagje. Pip is momenteel ruim 9 maanden en staat dus nog op kittenvoer. Ze is overigens gesteriliseerd. Nu heb ik geloof ik nog 2 pakken brokken staan, maar ik twijfel even wat ik daarna zal doen. Haar tot 12 maanden op kittenvoer laten of toch al eerder omschakelen naar volwassen voer voor gesteriliseerde katten. Wat raden jullie aan?

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:35

In de gordijnen hangen en snoertjes hengelen/knagen. Gevalletje aandacht trekken soort van, maar spelen wil ze niet.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:44

Druif_01 schreef:
Wat leuk Xoran!

Ik heb even een voedingsvraagje. Pip is momenteel ruim 9 maanden en staat dus nog op kittenvoer. Ze is overigens gesteriliseerd. Nu heb ik geloof ik nog 2 pakken brokken staan, maar ik twijfel even wat ik daarna zal doen. Haar tot 12 maanden op kittenvoer laten of toch al eerder omschakelen naar volwassen voer voor gesteriliseerde katten. Wat raden jullie aan?


Ik heb ze allemaal niet tot 12 maanden op kittenvoer gehad. Rond de 7 maanden ga ik heel rustig mengen met volwassen brok en rond de 9 maanden zitten ze dan bijna helemaal op volwassenbrok.

Vooral ook omdat brok hier niet het hoofdvoer is. Ze halen eigenlijk alles uit het vers vlees wat krijgen. Daar krijgen ze al vrij snel de kitten variant niet meer van.
Persoonlijk vind ik dat ze met kittenbrok ook nog sneller de neiging hebben om te dik te worden.
Maar als jij dat kittenbrok op wilt voeren is dat ook geen probleem ik zou het alleen wel mengen met volwassenbrokjes.

Marcella schreef:
In de gordijnen hangen en snoertjes hengelen/knagen. Gevalletje aandacht trekken soort van, maar spelen wil ze niet.


Wat een draak. Lekker negeren. Of helpt dat ook niet?


Hier heeft Nishi vandaag maar eens besloten haar vlees zelf op te eten zonder te jatten bij Kito.
T valt allemaal niet mee met die hormonen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 01:15

Ik zou idd wel overgaan richting volwassen brok. Die van mij zijn na castratie ook naar volwassen brok gegaan ivm risico op te dik worden. Ik heb dus idd de zak opgemaakt en de laatste keer dat ik de bak bijvulde gemixt met volwassen brokken. (Ik vul dus een bak met brokken uit de zak, en uit die bak vul ik de bakjes met voer :+)

Sammie mocht vandaag weer naar de DA! Dit keer voor controle. DA hoorde niks meer in zijn longen *\o/*. Voor nu van de medicatie af. Nu goed in de gaten houden. Mocht hij toch weer sneller gaan ademen, dan weer terug en nogmaals röntgenfoto's maken om zijn longen te bekijken. Dan zouden we misschien toch weer terug moeten op de medicatie maar voor nu; geen pilletjes en geen gekke geluiden in de longen! DA was verbaasd dat hij de pilletjes zo op eet :+

Ben ook oprecht blij dat het nu gebeurd is. Over een 1.5 maand moeten ze weer voor de entingen, dus de jaarlijkse APK zoals ik het noem, dus ik vind het een heel fijn idee dat hij op vrij korte termijn nogmaals gezien gaat worden en ze dan dus nogmaals naar zijn longen kunnen luisteren :j

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 06:22

O mevrouw wilde blijkbaar dat ik naar bed ging. Ze wilde in mijn arm slapen dus zal ook wel iets zijn met het weer. Ze vindt dit geen leuk weer.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:09

Ik denk dat ik bij nader inzien toch geen kat hoef te verhuizen vandaag... r.i.p. :')

Afbeelding

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:29

LoveUggs schreef:
Ik zou idd wel overgaan richting volwassen brok. Die van mij zijn na castratie ook naar volwassen brok gegaan ivm risico op te dik worden. Ik heb dus idd de zak opgemaakt en de laatste keer dat ik de bak bijvulde gemixt met volwassen brokken. (Ik vul dus een bak met brokken uit de zak, en uit die bak vul ik de bakjes met voer :+)

Sammie mocht vandaag weer naar de DA! Dit keer voor controle. DA hoorde niks meer in zijn longen *\o/*. Voor nu van de medicatie af. Nu goed in de gaten houden. Mocht hij toch weer sneller gaan ademen, dan weer terug en nogmaals röntgenfoto's maken om zijn longen te bekijken. Dan zouden we misschien toch weer terug moeten op de medicatie maar voor nu; geen pilletjes en geen gekke geluiden in de longen! DA was verbaasd dat hij de pilletjes zo op eet :+

Ben ook oprecht blij dat het nu gebeurd is. Over een 1.5 maand moeten ze weer voor de entingen, dus de jaarlijkse APK zoals ik het noem, dus ik vind het een heel fijn idee dat hij op vrij korte termijn nogmaals gezien gaat worden en ze dan dus nogmaals naar zijn longen kunnen luisteren :j


Super fijn LU! Er zelf nu ook weer wat gerustiger onder en minder aan te tellen? :)

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:37

DideH schreef:
Ik denk dat ik bij nader inzien toch geen kat hoef te verhuizen vandaag... r.i.p. :')

[ [url=m/jhSSyp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is voor de jongste normale lighouding.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:21

Fijn dat het met Sammie beter gaat! Dat scheelt een hele hoop zorgen.

Pip krijgt hier enkel brokken (en soms natvoer) dus ik zal na deze voorraad gaan overstappen op volwassen voer.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:37

DideH schreef:
LoveUggs schreef:
Ik zou idd wel overgaan richting volwassen brok. Die van mij zijn na castratie ook naar volwassen brok gegaan ivm risico op te dik worden. Ik heb dus idd de zak opgemaakt en de laatste keer dat ik de bak bijvulde gemixt met volwassen brokken. (Ik vul dus een bak met brokken uit de zak, en uit die bak vul ik de bakjes met voer :+)

Sammie mocht vandaag weer naar de DA! Dit keer voor controle. DA hoorde niks meer in zijn longen *\o/*. Voor nu van de medicatie af. Nu goed in de gaten houden. Mocht hij toch weer sneller gaan ademen, dan weer terug en nogmaals röntgenfoto's maken om zijn longen te bekijken. Dan zouden we misschien toch weer terug moeten op de medicatie maar voor nu; geen pilletjes en geen gekke geluiden in de longen! DA was verbaasd dat hij de pilletjes zo op eet :+

Ben ook oprecht blij dat het nu gebeurd is. Over een 1.5 maand moeten ze weer voor de entingen, dus de jaarlijkse APK zoals ik het noem, dus ik vind het een heel fijn idee dat hij op vrij korte termijn nogmaals gezien gaat worden en ze dan dus nogmaals naar zijn longen kunnen luisteren :j


Super fijn LU! Er zelf nu ook weer wat gerustiger onder en minder aan te tellen? :)


Ja gelukkig werd dat al snel minder haha! Maar we houden hem uiteraard wel in de gaten, tellen nu 2x per dag. :j

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:48

Hier ook na castratie overgegaan op "gewoon" voer. (KVV en brok)

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:58

Kito is blij met zijn gewonnen goodiebag.
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:54

Wat een bofkont die Kito! :):) :j

Ik vind dat altijd wel lastig eigenlijk.. Die goodiebags zitten altijd zakjes voer etc in.. Natvoer is hier geen probleem. Daarvan geef ik verschillende soorten. Maar brokken...? Die gebruik ik dan dus niet, want ze hebben al brokken en daar ben ik super tevreden mee :+

Als je bij ons op dierendag de dierenzaak ingaat (zit een hele grote hier, zit ook onze DA) krijg je altijd een goodiebag voor een huisdier naar keuze (hond, kat, konijn/knaagdier of vis). En daar zit dan altijd zo'n zakje voer in waar ik eigenlijk niks mee kan haha.

Neemt niet weg dat het natuurlijk super leuk is om te krijgen :+

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:58

Ik geef dat aan mijn schoonmoeder. Die katten vreten alles. Of ze krijgen het als snoepjes.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:14

Ooh daar gaat Kito lekker van smullen! :D

Oh man, wat een hel. Milo deed het qua overgaan prima, was totaal niet bang. Hele huis rustig verkend nadat hij kattenbak enzo gezien had.
S avonds gewoon op de bank chillen kijken hoe wij lampen op aan het hangen waren (betonboor is kennelijk niet eng? :') ).
Toen samen even TV gekeken.

Maar nu komt het:
Milo heeft begane grond gang, trap, werkkamer en zolder tot zijn beschikking. Hij heeft van 00:00 tot 2:00 non stop voor mijn slaapkamer lopen miauwen. Toen heb ik hem maar in de werkkamer opgesloten omdat slapen er echt niet inzat en ik bang was dat de buren die aangrenzen aan het trapppengat het ook zouden horen. Alleen heeft ie vervolgens op de werkkamer (is kamer naast mijn slaapkamer, op de hoek van het huis) tot 6u lopen miauwen en nu istie ook al weer even bezig...

Wil hem eigenlijk liever niet alleen beneden in de woonkamer hebben ivm dat hij dan mijn woonkamer stoelen sloopt (is hij in mijn vorige appartement al keurig mee begonnen, is leer en zijn niet echt goedkope stoelen, maar die had ik al voor ik Milo had...). Maar ik ben bang dat er op deze manier niet veel anders op zit....

Pleh... iemand de gouden tip? -O-

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:26

Ondanks dat het goed gaat steun zoeken bij je. Met dat het misschien zo goed gaat omdat hij je ziet.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:33

DideH schreef:
Ooh daar gaat Kito lekker van smullen! :D

Oh man, wat een hel. Milo deed het qua overgaan prima, was totaal niet bang. Hele huis rustig verkend nadat hij kattenbak enzo gezien had.
S avonds gewoon op de bank chillen kijken hoe wij lampen op aan het hangen waren (betonboor is kennelijk niet eng? :') ).
Toen samen even TV gekeken.

Maar nu komt het:
Milo heeft begane grond gang, trap, werkkamer en zolder tot zijn beschikking. Hij heeft van 00:00 tot 2:00 non stop voor mijn slaapkamer lopen miauwen. Toen heb ik hem maar in de werkkamer opgesloten omdat slapen er echt niet inzat en ik bang was dat de buren die aangrenzen aan het trapppengat het ook zouden horen. Alleen heeft ie vervolgens op de werkkamer (is kamer naast mijn slaapkamer, op de hoek van het huis) tot 6u lopen miauwen en nu istie ook al weer even bezig...

Wil hem eigenlijk liever niet alleen beneden in de woonkamer hebben ivm dat hij dan mijn woonkamer stoelen sloopt (is hij in mijn vorige appartement al keurig mee begonnen, is leer en zijn niet echt goedkope stoelen, maar die had ik al voor ik Milo had...). Maar ik ben bang dat er op deze manier niet veel anders op zit....

Pleh... iemand de gouden tip? -O-


Ik kom even onder m’n meeleessteen vandaan. Hier hebben we een gelijkvloers huis en sluiten we om dezelfde reden de katten op in de woonkamer (deur van de woonkamer - hal - deur van de slaapkamer). Op die manier mauwen ze s nachts ook niet meer, alleen s ochtends als ze ons horen praten beginnen ze :)
De stoelen staan hier op zn kop op tafel (vooral vanwege de robotstofzuiger die vast loopt op onze stoelpoten -O- ) maar het helpt ook tegen slopen haha :D
En anders goedkope kussentjes/kleedjes over je stoelen leggen als je gaat slapen?

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:34

Ja hij loopt nu ook te miauwen omdat ik boven ben en hij beneden (ondanks dat hij ook gewoon naar boven kan). Zodra hij me ziet is het allemaal prima.

Wat denken jullie? Gewoon doorzetten tot hij het gewend is?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:41

Deed hij het in jullie oude huis niet? Dan zou ik hem inderdaad nog even de tijd gunnen om te wennen.