De lekkerste koffiebonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 18:44

Ik ben (morgen) eindelijk eigenaar van een echte espressomachine die koffiebonen lust :D
Maar dan nu natuurlijk de vraag: wat vind bokt de lekkerste koffiebonen? Ik ben, volgens velen zeer en zeer afgezaagd, gewoon een Starbucks fan. Die bonen heb ik dan ook in huis, maar wat zijn verder aanraders? Ik heb voor in de percolator een maling van illy die bevalt goed. De maling van Bialetti bevalt daarin ook erg goed, maar die zijn in Nederland moeilijker verkrijgbaar, ik nam altijd een goede voorraad mee uit Italië. Dat zie ik dit jaar niet gebeuren, dus dan op zoek naar de beste koffie die ‘gewoon’ in Nederland te krijgen is :D

Brand los, welke koffiebonen moèt ik echt aanschaffen?

Anoniem

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:45

Ik kan je echt aanraden om een keer naar een koffiewinkel te gaan en daar om advies te vragen. Zij weten vaak super goed te matchen. Verder gewoon veel proberen. Kleine zakjes kopen en kijken hoe het bevalt. Ik vind de bonen van Dille & Kamille heel erg lekker bijvoorbeeld!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:48

Je kunt ook is kijken bij Brandzaak in Rotterdam, branden zelf en versturen!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 18:48

Als het geen Corona-tijd zou zijn had ik dat ook zeker gedaan! Alleen voelt dat nu niet helemaal lekker, voel me dan veroordeeld zou ik gaan. Dus vandaar dat ik hier maar eens meningen ga peilen :D

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:54

Ik heb veel geprobeerd en kwam uiteindelijk bij Lavazza uit. Dus die koop ik nu in allerlei soorten.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:55

Toen mijn moeder nog bij de koffiebrander werkte, had ze altijd de bonen van Redbeans (elke maand mocht ze een aantal zakken reserveren)
Nu werkt ze daar niet meer en helaas kosten die bonen bijna 20 euro per kilo
Maar ooh wat waren die lekker.
In de jaren daarna heb ik heel veel verschillende geprobeerd, van dure merken tot huismerken van de supermarkten.
Maar bij 1 ben ik blijven hangen en die gebruik ik nu een jaar of 3.
Dat zijn de espressobonen van jawel : de Aldi.
De extra dark roast :9

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:45

Het hangt heel erg van je apparaat af welke bonen lekker zijn. De bonen die ik gebruik zijn niet lekker in mijn ouders machine, en andersom hetzelfde. Het is een kwestie van heel veel soorten en merken uitproberen. Zelf gebruik ik Segafredo espressobonen in mijn koffiemachine (let op, is geen espresso-machine).

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:53

Emmaa_ schreef:
Ik kan je echt aanraden om een keer naar een koffiewinkel te gaan en daar om advies te vragen. Zij weten vaak super goed te matchen. Verder gewoon veel proberen. Kleine zakjes kopen en kijken hoe het bevalt. Ik vind de bonen van Dille & Kamille heel erg lekker bijvoorbeeld!

Dit inderdaad! En kleine zakjes van verschillende soorten bonen meenemen en uitproberen wat jij het lekkerst vindt.

Een veilige en erg lekkere koffieboon blijft voor mij de yellow bourbon van Simon Levelt :j

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:57

Hier ook vanalles geprobeerd maar bij de bonen van de Aldi blijven hangen. Veel merken kan ik niet tegen helaas, dan wordt ik helemaal hyper. De Crema bonen van Aldi vind ik lekker en wordt ik niet hyper van.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:59

Ik ga dit even volgen. Wij krijgen als t goed is vrijdag onze Jura E8. Dan wordt het ook experimenteren welke bonen. Denk indd dat het een kwestie van veel kleine zakjes proberen is..

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:25

Wij gingen naar een barista, konden daar koffie proeven en daar ook de bonen gekocht.
Wel duurder dan in de supermarkt maar ik ben wel erg op mijn bakkie koffie hoor.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:55

Ik vind de darkroast bonen van de Jumbo erg goed en niet duur. Wat duurder zijn de bonen van la place, ook verkrijgbaar bij de Jumbo.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 22:16

Ik ga alles opschrijven en uitzoeken, zie al goede tips voorbij komen :D uitproberen en testen (en dus veel koffie maken en drinken) vind ik gelukkig helemaal niet erg O:)
Ik heb een Philips gekocht, deze: https://www.coolblue.nl/product/829109/philips-3200-ep3246-70.html

Gaaf Queelens die Jura! Was mij iets boven budget, maar ze zijn echt heel mooi.

Anoniem

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:57

Ik beknibbel sowieso niet op koffiebonen. Ik heb een Senseo incl goede pads staan voor als er echt veel mensen langskomen die koffie drinken die niet per se goede koffie willen, maar zelf geef ik echt wel wat uit aan goede koffiebonen. Het is echt mijn geluksmomentje 's morgens en voor mij echt een belangrijk onderdeel van mijn routine, dus ik vind het voor mezelf ook een soort luxe waar ik dan graag het geld aan uitgeef.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:03

Echt lekker (en duur) : Pelican Rouge. Lekker en wat minder duur: Lavazza. Beste prijs / kwaliteit verhouding voor dagelijks gebruik: Rioba van Makro.

Anoniem

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:08

Mijn favoriete bonen zijn in principe de Nero bonen van Dille & Kamille. Jammer dat ze die maar in kleine zakjes verkopen want de postbezorger heeft er echt een flinke taak aan. Zij verkopen trouwens ook espresso maling, ik vind het vaak te veel moeite om mijn eigen bonen te malen 's morgens.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:16

Ik gebruik zelf ook de darkroast van jumbo. Meer voor het gemak eigenlijk. Daar doe ik alle boodschappen en een tijdje terug waren ze in de aanbieding. Die van starbucks vond ik in mijn machine niet top. Heb een delonghi dus geen chique apparaat.

Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:41

Hier ook na van alles te hebben geprobeerd geëindigd bij de bonen van de Aldi. Halen er verder bijna niks, dus we rijden echt speciaal voor koffiebonen erheen :'). Wij gebruiken de Moreno Espresso bonen Dark roast en dan wel met volledig gouden opdruk. Je hebt ze ook met zilver, maar die hadden we per ongeluk eens mee - geen succes. Wij zijn wel van de gewone koffie, dus geen fratsen met melk. De meeste andere bonen vonden wij vaak of te slap, of je kreeg er een zure nasmaak van.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:45


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:47

Ik ga meestal voor een bepaalde soort lavazza. Maar zoveel soorten zo veel smaken dus ik zou zeggen bestel kleine proefzakjes

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: De lekkerste koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:27

Wij zijn na veel proeven en testen uitgekomen bij de koffiebonen van de Hema :') Prima koffie voor een hele redelijke prijs. Natuurlijk zijn er bonen te vinden die een veel diepere smaak geven, maar voor ons dagelijkse bakkie zijn wij heel blij met de Hema-bonen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:35


Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:15

NatasjavE schreef:
Wij halen de koffiebonen bij Simon Levelt

https://www.simonlevelt.nl/


Hier halen wij ook onze bonen. Bevalt super goed.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:29

Ik gebruikte de rode zakken van de Lidl voor alledaags! Heel lekker!
En naar de koffiebrander voor de specials.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:58