Wat te doen als een oude 'vriendin' contact zoekt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Wat te doen als een oude 'vriendin' contact zoekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 19:56

**Sorry, het is een lang verhaal, maar jullie moeten wel een beetje weten waar ik het over heb, willen jullie jullie mening duidelijk kunnen maken.. Ik hoop dat iedereen de moeite wil nemen dit te lezen en me een beetje te helpen..**

Okay ik wil jullie mening even horen over het volgende:

Op de middelbare school had ik een groepje vriendinnen en één meisje daarvan zag mij als beste vriendin. Ik kon altijd goed met haar opschieten hoor, maar als ik eerlijk moet zeggen was dat wel een beetje 'bij gebrek aan beter'. Op de middelbare school zat namelijk maar 1 meisje waar ik echt goed mee op kon schieten en waar ik nu, nu ik op de hogeschool van utrecht zit, nog redelijk veel mee om ga.

Ik had dus die vriendinnengroep en trok ook redelijk veel met dat meisje op die mij als haar beste vriendin zag. Was veel bij haar thuis, we gingen vaak samen stadten en hadden veel lol. Toen ik op een gegeven moment een vriend kreeg, heb ik haar een beetje laten zitten. Natuurlijk erg l*llig, maar ik kon haar op een of andere manier niet vertellen dat ik niet echt meer vriendinnen met haar kon zijn, omdat ze anders was dan ik. Ze was namelijk nog vaak erg kinderachtig en droeg in opwellingen ineens Mickey Mouse truien (in vijf VWO... ja sorry hoor...) Ik merkte dat ik me wat sneller ontwikkelde dan zij en zag het hebben van een vriendje eigenlijk als legitieme reden om haar een beetje 'op een laag pitje' te zetten.

Sinds ik van de middelbare school af ben, heb ik nog maar weinig contact met haar gehad. Ik heb er zelf ook geen behoefte aan, maar zij duidelijk wel. Ze heeft het mij 'vergeven' dat ik haar heb laten zitten in de tijd dat ik op de middelbare school een vriend had (terwijl ik niet eens om 'vergiffenis' gevraagd had) en ze is nog een keer langs geweest omdat mijn moeder (leuk, moeders) haar ongevraagd uit had genodigd bij ons thuis, omdat ze vond dat we 'elkaar weer een keer moesten zien'.

Dat is alweer zeker driekwart jaar geleden. Ik heb eigenlijk geen behoefte meer om haar te zien en doe er dus ook eerlijk gezegd geen moeite voor, hoe stom en l*llig dat ook mag klinken. Maar nu kreeg ik ineens anderhalve week geleden een mail van haar met 'ken je me nog?' en de vraag of ik haar terug wilde mailen.

Ik zit nu een beetje met een dilemma. Moet ik haar nu terug gaan mailen en net gaan doen alsof ik haar nog aardig vind (dus erg schijnheilig gaan doen?), moet ik haar mailen met de mededeling dat ik, nog een beetje hard gezegd, maar 'geen behoefte meer heb aan contact met haar', of moet ik haar gewoon niet terug mailen?

Ik ben eigenlijk iemand die bijna nooit ruzie heeft en ook totaal geen mensen wil kwetsen. Ik vind het daarom erg moeilijk wat ik in deze situatie moet doen, want ik wil niet bot uit de hoek komen, maar vind mezelf ook een beetje een 'huichelaar' als ik haar happy terug ga mailen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of heeft iemand een mening over mijn verhaal en een advies wat ik het beste zou kunnen doen?? Alvast heel erg bedankt!! Pling

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:00

gewoon eerlijk zeggen dat je geen contact meer wil hebben.
ik ben ook aan het lijntje gehouden en dat is zeker niet leuk.(ik wil niet zeggen dat jij dat doet)
gewoon eerlijk zijn. Lachen
ook kun je haar nog 1 kans geven maar als je haar gewoon niet leuk vind om mee om te gaan moet je dat eerlijk zeggen.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 23-11-02 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:00

Ik denk dat je het beste een eerlijke mail kan sturen, gewoon schrijven dat jullie interesses nu teveel verschillen, dat jullie uit elkaar gegroeid zijn. Kan toch gebeuren.
Als je er om heen gaat draaien en bijv. terugmailt dat je het te druk hebt om af te spreken dan is de boodschap denk ik niet duidelijk en blijft ze contact zoeken ,denk ik. Eerlijk zijn is het beste, voor jullie allebei.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 20:36

Ja, het is vervelend om een beetje bot uit de hoek te komen in mijn mail en ze vindt het vast niet leuk om 'afgewezen' te worden, maar aan de andere kant denk ik ook dat ik gewoon eerlijk moet zijn. Stel dat ik gewoon vrolijk terug mail, dan wekt dat al snel de 'illusie' dat ik het hartstikke leuk vond om wat van haar te horen en daar breng ik haar en ook mezelf alleen maar mee in de problemen....

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:07

Gewoon eerlijk zijn
want anders gaat het toch een keertjke fout

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 23:14

Je zei dat je haar "vroeger" wel een aardige meid vond en dat jullie ook veel lol samen hadden.
Misschien is ze in de jaren dat jullie elkaar niet gezien hebben, toch wel veranderd??!
Ik zou haar wel een mailtje terug sturen. Het hoeft niet meteen te zijn van : "oh wat fijn dat je me ge-maild heb, ik heb je gemist" enz.
Misschien klikt het nu weer wel beter en heb je er een oude "nieuwe" vriendin bij. Als er "niets meer" is, kan je het kontakt altijd weer laten verwateren!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 23:18

Nou ja, via het meisje waarmee ik nog wel contact heb (ook oude vriendin van middelbare school) hoor ik nog wel vaak wat over het meisje waarover ik dit topic dus geplaatst heb. Ik heb echt niet het idee dat ze veranderd is. Ze is nu 21, maar is een beetje in haar pubertijd blijven hangen, ben ik bang. Verder is ze in de zomervakantie vreemd gegaan, terwijl ze met haar vriend op vakantie was. Ik vind vreemdgaan zo'n rotstreek, dat vind ik zo verlagend voor een ander... dat gaf bij mij dan ook echt de doorslag. Maar ik ga het haar zeker laten weten dat ik het ontzettend raar vind dat ze vreemd is gegaan...
Natuurlijk hoef ik me daar niet mee te bemoeien, maar ja, als ze haar versie van het verhaal tegen me wil vertellen, dan ben ik zeker voorbereid...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132054
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:44

Gewoon eerlijk zijn Gera !
Daar doe je haar en vooral jezelf een groot plezier mee Knipoog
Zelf zou ik haar een mailtje terugsturen en daarin ongeveer hetzelfde schrijven als je in dit topic gedaan hebt.
Dat je gewoon geen behoefte meer hebt aan een hernieuwd contact met daarbij de reden.
Is even l*llig voor haar, maar zo ben je wel duidelijk en eerlijk !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 01:08

Ik zou zeggen: wees eerlijk. Maar stiekem weet ik van mezelf dat ik dat ook niet zou doen. Ik snap best dat je haar niet wil kwetsen, en ronduit zeggen dat je geen behoefte aan haar hebt (op welke manier je dat ook brengt) lijkt me toch hard aankomen. Ik zou met een of ander rotsmoesje aankomen...wel een mailtje terugsturen...maar er nadrukkelijk bij vermelden dat je het erg druk hebt, zonder te zeggen dat je geen tijd voor haar hebt. Laat wel doorschemeren dat je er geen behoefte aan hebt.

Scheinheilige Colin Bloos Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:32

Ik weet precies in wat voor situatie je zit. Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt met een "vriendin".
Ik had op de middelbare school ook een vriendin met wie ik veel optrok. Ik vond haar echt aardig, destijds. Maar zij kreeg een vriend die 20 jaar ouder was dan wij. Op zich niet mijn zaken, maar ik hoorde er ineens niet meer bij. En er waren nog wat vervelende dingen tussen ons voorgevallen.
Ik heb de eer aan mezelf gehouden en heb haar opgebeld en gezegt dat ik haar niet meer wilde zien. Dat ik voor mezelf zou kiezen.
Dat meisje heeft toen nog een hele tijd daarna contact gezocht: kaartjes sturen, bellen en mailen. Maar ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik intussen nieuwe vrienden en vriendinnen had leren kennen en dat ik geen behoefte had aan een nieuw contact met haar.
Ik weet dat ik haar daarmee pijn heb gedaan, maar ik vond het wel zo eerlijk.

Een maand geleden kwam ik haar weer tegen op een reunie van mijn middelbare school en we hebben toch een hele tijd bij zitten praten. Ik heb inmiddels wel weer haar adres. We hebben afgesproken dat we geen dikke vriendinnen meer zullen worden, maar dat we wel weer een keertje ergens iets gaan drinken, ofzo.
Ik vind het prima zo.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:52

Maak er niet teveel werk van, gewoon een simpel mailtje sturen waarin je haar bedankt voor haar mailtje en er gewoon bij zeggen dat het jammer is, maar dat je niet alle kontakten bij kan houden.......dat is meestal duidelijk genoeg.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:50

Gewoon eerlijk zijn, dan maar even bot, als ik in haar situatie zou zitten zou ik liever hebben dat iemand me eerlijk de waarheid vertelt dan dat ik aan het lijntje word gehouden!