[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 16:21

Omdat laminaat de helft van de prijs is en veel makkelijker te leggen is :o En als ik het ooit wil veranderen is het er ook zo weer uit!

Als ik op tegels iets laat vallen, loop ik de kans dat ik een tegel moet vervangen. Extra kosten omdat ik dan meer materiaal moet kopen on te leggen... voegen en spacers en lijm enzo...en niet zo snel en makkelijk te leggen ook.
Verder denk ik dat laminaat iets ‘warmer’ is aan mn voeten misschien? Als ik me in mn laarzen moet wurmen enzo... maar ik vind de look van de tegels wel heel mooi! En ik denk dat het misschien ook duurzamer is...

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D


thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:25

Wat een mooie update weer. Echt genieten hoor. Zijn jullie niet poepietrots op jezelf?
Vind de houtlook tegels echt geweldig, maar begrijp dat laminaat praktischer is.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:47

Mooi geworden die moestuin +:)+

Zadelkamer issues, dat klinkt best decadent haha. Die tegel is heel mooi maar inderdaad, laminaat is een stuk makkelijker en voor je 'koude' vloer zou je ook nog een elektrische vloerverwarming kunnen leggen. Dat is zo'n soort matje. Wij hebben die op de badkamer, heeeeerlijk

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 17:19

Die electrische vloerverwarming hebben wij naar gekeken! Zoeen die onder de vloer gaat. Maar dat wordt ‘m niet, was te duur naar verhouding van hoe vaak ik op mn sokken in de zadelkamer zal lopen haha! :D
Ik wil wel een mooi vloerkleed voor op de vloer halen als alles af is <3

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:08

Dat is wel een dingetje ja... Je moet er echt niets op laten vallen... Hmmm..
En inderdaad elektrische vloerverwarming wil ik ook :') Maar ik heb nog niet naar de prijs gekeken, dus ik blijf nog ff in m'n bubbel zitten dat 't te doen is _O-

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:39

In ons oude huis had ik laminaat, en hier ligt het op de boven verdiepingen. Huis is mei 2018 opgeleverd (nieuwbouw). Alles is dus max 2 jaar oud.

We hebben goede kwaliteit laminaat gekocht, geen goedkope zooi (ca 25 euro per m2)
Mijn ervaring tot nu toe is dat als ik op het laminaar iets breekbaars laat vallen dat het net zo snel kapot is als beneden op het keramisch parket. Enige verschil is dat we ook al plekken hebben met beschadigingen in het laminaat....

Nou zal dat voor de zadelkamer geen ramp zijn, maar bij de ingang van een slaapkamer dusdanig storenddat we al aardig wat planken eruit hebben moeten halen om die ene beschadigde plank in het zicht te vervangen.

En ik kan mij ook goed voorstellen dat er in een zadelkamer meer dingen vallen dan in de slaapkamer.
Als je voor duurzaam wil gaan is keramisch parket fijner. Wil je voor goedkoper en snel leggen gaan, en het niet erg vinden als het beschadigd en met een paar jaar weer moet vervangen... dan is laminaat een goede optie

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 20:19

Ja als de zadelkamer nou ons enige project was, zou ik zeggen ik ga voor duurzaam en dan is het maar wat duurder en duurt het maar wat langer... maar ik wil het eigenlijk gewoon snel af hebben zodat we verder kunnen met de rest... We kunnen er altijd over een paar jaar nog tegels inleggen, zegt mijn man dan. En daar heeft ie ook gewoon gelijk in natuurlijk!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:50

Wij hadden in ons huis vroeger altijd plavuizen, maar ik kan niet zeggen dat daar ooit een tegel van is gebroken is door iets wat er op is gevallen. Ook in dit huis ligt er een tegelvloer in de keuken (en de keuken is van 1970 iets) en daarvan is ook geen enkele tegel kapot. En ik kan mij niet voorstellen dat de tegels daarvan vervangen zijn.
De enige tegels in dit huis die kapot zijn, zijn degene die los liggen in de gang.

Maar ik zou eventueel voor het laminaat gaan en na een paar jaar tegels als het budget dan toereikender is.

Wel moet ik zeggen dat ik een beetje jaloers ben op jullie omheining en de tuin, wat een werk doen jullie daar!

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

YvonneV
Berichten: 8772
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:02

en zeil op de vloer?

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 00:30

Oeh nee dat vind ik lelijk :') _O-

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 02:33

*\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Sanet

Berichten: 7922
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:40

Goed bezig!!
Is er nu al een gat onder de omheining gegraven? >;)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:45

Wat knapt dat enorm op zeg. Dit wordt echt met recht een paradijsje.

Sanet schreef:
Goed bezig!!
Is er nu al een gat onder de omheining gegraven? :O

Zo zal dat gravende beest zich wel voelen denk ik. :+

Rockes <3

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 07:52

Haha, nee! Dat is het gat waar de oude paal uit kwam! Die zat dus verankerd in beton.... dus een iets groter gaatje :( moet ik nog even een lading grond in dumpen van de week ;)

Oh en we missen ook nog een paal, daar waar die moest komen zit een gigantisch rotsblok in de weg, waardoor die maar iets van 30cm diep gezet kan worden. Dus die word later gezet in beton.

Hopelijk morgen verder met de leggers en de laatste korte kant van de weide... En dan natuurlijk alle palen mooi op gelijke hoogte afzagen want dit is geen gezicht :Y)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:14

YvonneV schreef:
en zeil op de vloer?


Dat heb ik dus gedaan in de zadelkamer. Zeil met een houtlook laminaat print. Spotgoedkoop, nog gemakkelijker te leggen. Nog makkelijker te vegen en dwijlen. En als het vies word heb ik nog een reserve stuk liggen; leg ik er gewoon een nieuwe in.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:19

Ik ben me aan het verbazen over deze discussie, ik heb gewoon een betonvloer in de zadelkamer :') Nooit anders gehad ook :D
Wat is het voordeel van wat anders? :)

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:51

Het nieuwe hek ziet er weer mooi uit!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:23

Achterom schreef:
Ik ben me aan het verbazen over deze discussie, ik heb gewoon een betonvloer in de zadelkamer :') Nooit anders gehad ook :D
Wat is het voordeel van wat anders? :)

Luxeprobleem :') Beton lijkt me ook prima haha, maar als je er dan toch je droomplekje van kan maken, kan je er ook iets extra moois van maken :P Tenminste, dat is mijn gedachte erachter haha

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:33

En een PVC vloer geen optie?

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:39

Achterom schreef:
Ik ben me aan het verbazen over deze discussie, ik heb gewoon een betonvloer in de zadelkamer :') Nooit anders gehad ook :D
Wat is het voordeel van wat anders? :)


:j Mooi glad afwerken en eventueel een kleurtje verven. Hoewel....die echte betonlook is wel superhip. En een fijn kleedje neerleggen waar je je laarzen aantrekt, wat je mooi af en toe in de wasmachine kunt smijten.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:09

Beton schilderen kan zeker, maar uit eigen ervaring weet ik dat je het beton eerst heel goed moet laten uitharden voor je het gaat schilderen en dan zeker 3 lagen verf erop met minimaal een week droog tijd per laag.
Ik heb het te snel gedaan hier in huis en had al na een paar maanden slijt plekken. Voor mij niet zo erg want we willen op termijn toch een nieuw huis bouwen, maar als je het lang mooi wil houden dan zou ik er wel de tijd voor nemen. Het is wel top spul om schoon te houden.

Laminaat is dus wel een stuk makkelijker.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:40

Tenzij je er iets van een garagevloer coating op zet. Staat bij ons heel netjes en je hoeft er maar één laag van aan te brengen. Het zijn wel twee componenten die je mengt.

TS, ik ben een beetje een stille meelezer, maar wat wordt het ontzettend prachtig allemaal! De moestuin is echt fenomenaal en wat is de schuur mooi geworden <3 Ik volg met veel plezier!

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:06

Jullie zijn echt prachtige stappen aan het maken zo <3 Echt genieten om het allemaal te volgen zo!

Qua vloer, lijkt mij dat je met laminaat ook gaat krijgen dat je met nat weer met natte laarzen naar binnen loopt etc? Dat lijkt me niet zo handig. Dan lijken die tegels mij wel een stuk praktischer (en vind ze ook veel mooier).

Geloof dat ik dan zelf zou kiezen om het eerst nog even beton te laten tot de ruimte er is om voor die tegels te gaan.

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:52

Jeetje, die palen heb je in rap tempo geverfd zeg. Ziet er al sjiek uit.

Laminaat in de zadelkamer lijkt me snel lelijk worden/slijten van zand wat je mee naar binnen loopt of wat van spullen afkomt?

Jullie komen er vast wel uit.

jade Z1+16 bedankt voor de wijze lessen
zoë: M2+6, endurance 277 km's op de wedstrijdteller, K2 +1
fhaisa S (uphill x san remo): L2+5
Bellie (Wup x conto) Z1

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-20 03:48

Achterom schreef:
Ik ben me aan het verbazen over deze discussie, ik heb gewoon een betonvloer in de zadelkamer :') Nooit anders gehad ook :D
Wat is het voordeel van wat anders? :)

:o

Is inderdaad een luxe probleem... maar we willen dus meer DIT idee:


Afbeelding

Afbeelding

En NIET dit idee:

Afbeelding

Afbeelding

(Foto’s heb ik even snel van internet afgeplukt, dus als je zadelkamer er tussen staat... sorry :') )
Het word naast een zadelkamer namelijk ook mijn kantoor en kantine, en als ik kopers moet ontvangen kan ik dat ook mooi daar doen.

Nu worden mijn spullen opgeborgen in kasten dus niet zo aan de muur in de voorbeeld foto. Kasten worden wit, met houten blad erop. Zal uiteindelijk dus meer op een keuken lijken dan een zadelkamer :D
Beetje dit idee:

Afbeelding

Dus ja, echt wel een gevalletje van gewoon verwend haha _O-

Modder naar binnen lopen zal wel meevallen want er is geen modder tussen ons huis en de zadelkamer, en vanuit de stal kom je eerst langs de poetsplaats dus dan zou ik het makkelijk even af kunnen spuiten. Of vieze laarzen gewoon buiten laten staan :)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, ComscoreBot, Dark7, fjord_brucht, Love_Rosie, Pferdchen, rien10, tengeltje11, UhNee, Wopkebrok, XxMariellexX en 133 bezoekers