[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:30

Ja, Android is nu beschikbaar. Even kijken op paardrijden.nl.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:18

Geen wedstrijdnieuws maar een klein nieuwtje omdat jullie altijd zo meeleven.

Mijn merrie is bevallen van een prachtig gezond hengstveulen. Hij is erg ondernemend en vooral ook heel lief. Aangezien we er dit jaar mee geconfronteerd zijn dat dat gezond niet zo vanzelfsprekend is zijn we extra blij met deze kleine man.

Afbeelding

Helaas worden de lichamelijke klachten van moeders groter en de kans is denk ik heel klein dat we weer in de ring verschijnen. Gelukkig heeft ze nu 3 knappe kinderen die het stokje kunnen overnemen.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:22

Dee_Es schreef:
Geen wedstrijdnieuws maar een klein nieuwtje omdat jullie altijd zo meeleven.

Mijn merrie is bevallen van een prachtig gezond hengstveulen. Hij is erg ondernemend en vooral ook heel lief. Aangezien we er dit jaar mee geconfronteerd zijn dat dat gezond niet zo vanzelfsprekend is zijn we extra blij met deze kleine man.

[ [url=m/waDbD0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas worden de lichamelijke klachten van moeders groter en de kans is denk ik heel klein dat we weer in de ring verschijnen. Gelukkig heeft ze nu 3 knappe kinderen die het stokje kunnen overnemen.


Wat lief dat veulentje <3. Wat naar dat de merrie lichamelijke klachten blijft houden :(:)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:19

Wat leuk! Gefeliciteerd!
Jammer van je merrie... Hopelijk knapt ze op...

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:04

Dee_Es, wat een leuk veulentje, je merrie heeft goed haar best gedaan. Wat jammer voor jullie dat haar klachten erger zijn geworden, is de verwachting wel dat jullie nog kunnen rijden of wordt ze weideversiering?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:28

Hij is echt zo leuk <3. Komt zelf naar je toe om te knuffelen, hij rent en bokt en kijkt heel ondeugend
de wereld in := .

Merrie gaat in principe hemelen als het veulen eraf is. Maar voorlopig lekker genieten van die 2 en er even niet over nadenken.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:33

Dee_Es, Oh gadsie wat een sneu vooruitzicht... :(:) extra van genieten, veel foto’s maken (en delen met ons) en alsnog wel gefeliciteerd met de kleine knappe kan <3

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:03

He bah dat is wel een heel naar vooruitzicht. Heel veel genieten dan van en met haar de komende tijd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:13

Dee-es gefeliciteerd me de knappe man! Wat voor afstamming zit er achter?
Wel ontzettend triest van je merrie..

Linda hoe gaat het inmiddels met Raika?

Wij zijn lekker aan het trainen en bosritjes maken. Ze doet het fijn :D

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:26

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Het is een don olymbrio.

Ik probeer weer elke week een rondje bos mee te nemen, heerlijk. En vandaag ons online L1 debuut gemaakt. Ben benieuwd :D

Hoe gaat het met jullie toppers?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:39

Wat een rust hier. Hoe is het met iedereen?
Met ons gaat het goed, we trainen lekker door. We hebben ons weer opgegeven voor een concours 24 okt.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:09

Dee_Es hoe is je L1 debuut gegaan?

Evelien, het is nog ver weg, maar tóch een leuk vooruitzicht :j

Hier gaat het inmiddels ook heeeeeel voorzichtig de goede kant op..... Raika is vorige week weer open gemaakt, nu om dood weefsel te verwijderen. De infectie is nog niet weg maar word wel beter. Ze mag nu smorgens een uurtje op een mini-weitje. En smiddags mag ze een paar rondjes stappen en draven aan de longeerlijn :D (alles beter dan 2x per dag 5 minuten wandelen! ;) )

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:27

Gelukkig weer stapjes vooruit met Raika.
Wat een lange weg voor jullie , sterkte!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:54

Wat fijn dat het beter gaat met Raika Linda. Jullie komen van een goed onzekere weg, en dan vind ik deze vooruitgang echt een mooie opluchting. Fijn! :o Hopelijk blijft die lijn nu weer stijgen.

Wij gaan, ondanks dat onze instructie is weggevallen door corona, best lekker. Vandaag voor de tweede keer ons eerste online proefje opgenomen. De eerste keer was een paar dagen te vroeg. Superjammer, want daar deed ze voor mijn gevoel veel beter en hoefde ik amper te corrigeren. Vandaag was twee keer corrigeren met aanspringen en dat is gewoon onnodig eigenlijk en zonde.. Maar verruimen ging dan weer écht sprekender en beter en gangen terug ook mooi beheerst.. Ik weet dus nog niet wat ik moet denken. :') Maar ik mag hem straks wel insturen en dan naar de volgende toe werken.
Ik merk wel dat ik door het wegvallen van al het andere heel veel rust vind in het wedstrijden rijden en trainen. Da's een beetje mijn vaste grond nu. Voor de rest is het zo onzeker als wat..

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:15

Linda, wat fijn dat het heel langzaam wat beter gaat met Raika! Heerlijk ook voor haar dat ze weer buiten mag staan, ook al is het maar een uurtje op een mini stukje.

Dee_Es, gefeliciteerd met jullie L1 debuut!

Eva vind het heerlijk dat ze weer in de groep en op de wei staat, eerste dagen was ze echt super druk maar gelukkig begint de rust terug te keren. Verder hebben we sinds een week een nieuw zadel wat echt een enorme verbetering is. Eva loopt er veel fijner onder en ik zit heerlijk. Woensdag ons eerste online proefje opnemen, vind het uit mijn hoofd rijden nog het lastigste. Proef onthouden lukt wel, maar ik rij beter als ik minder kan nadenken, dus zo'n voorlezer die me de bak door schreeuwt vind ik ideaal.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:11

Roulette_ schreef:
Linda, wat fijn dat het heel langzaam wat beter gaat met Raika! Heerlijk ook voor haar dat ze weer buiten mag staan, ook al is het maar een uurtje op een mini stukje.

Dee_Es, gefeliciteerd met jullie L1 debuut!

Eva vind het heerlijk dat ze weer in de groep en op de wei staat, eerste dagen was ze echt super druk maar gelukkig begint de rust terug te keren. Verder hebben we sinds een week een nieuw zadel wat echt een enorme verbetering is. Eva loopt er veel fijner onder en ik zit heerlijk. Woensdag ons eerste online proefje opnemen, vind het uit mijn hoofd rijden nog het lastigste. Proef onthouden lukt wel, maar ik rij beter als ik minder kan nadenken, dus zo'n voorlezer die me de bak door schreeuwt vind ik ideaal.


:)) Ja ik vind dat normaal gesproken ook wel fijn. Nu moet ik nadenken over waar ik moet rijden en hoe ik moet rijden. Fijn dat Eva weer in de groep kan en succes met filmen!

Linda, voorzichtig goed nieuws! Nu deze stijgende lijn vasthouden.

Ik heb vandaag weer gefilmd. Was een beetje gehaast en zenuwachtig (gedoe op werk en dat kon ik niet helemaal afsluiten). Vorige x 195-2 (tip: vergeet je peesbeschermers niet) dus wilde het nu wel graag beter doen. Geen idee of dat is gelukt maar we waren iig wel knap met een nieuw wedstrijddekje en nieuw hoofdstel.

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:48

Linda heel fijn dat Raika langzaamaan weer de goede kant opgaat! Hopen dat de stijgende lijn voort blijft zetten!

Evelien duurt nog even, maar wel weer een doel om naar toe te trainen!

Canon hoe is het je bevallen met het online proef rijden? En hoe was de score?

Dee-es dat waren mooie punten! Kwam het ook overeen met je gevoel?

Wij zijn lekker aan het trainen. Vorige week even een jaarlijkse fysiocheck gedaan, daar kwam gelukkig niet zo veel geks uit. Afgelopen woendag weer rustig opgpakt onder het zadel, komende week de zijgangen weer meepakken.

Vandaag nieuwe vriendjes gemaakt op buitenrit. We komen altijd langs een zorgboerderij waar een standbeeld koe staat. Gaat ze normaal gewoon langs maar nu ging ze met een lange teugel in stap zo recht op de koe af. Stilstaan, en koe snuffelen :+ Wilde ik weer wegstappen, gaat ze na 4 passen zo rechtsom een volte weer richting de koe }:0

Afbeelding

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:19

Wat fijn dat iedereen zo lekker een eigen dingetje kan doen.
Mooi chique hoofdstel Dee_es! Ik heb het idee op de foto dat paardje een heel fijn hoofdje heeft en niet alles altijd mooi zal staan. Dit ziet er supernetjes uit! <3


Haha, die foto met koe is echt geweldig. :D Grappig hoe zoiets dan plotseling zo intrigerend is voor het paard.


Wij hebben twee punten aantallen terug voor onze filmpjes. :D Ik heb drie dagen te vroeg gefilmd. Een bokker bood aan die onofficieel te jureren toen de knhs haar extra hulp als jury afwees. Superlief van haar! <3 Die video voelde ook écht heel goed. Paard vind halsstrekken als tuiger verschrikkelijk lastig, maar deed in alles echt mega haar best en dat werd beloont met 195,5 (onofficieel). De tweede keer filmen drie dagen later hadden we wat last van spanning. Ik kon dingen niet loslaten uit mijn hoofd en zij begon enorm met meedenken. Daarbij heb ik haar drie keer moeten corrigeren voor de juiste galop. :') Sonde, maar wel 185,5 punten (officieel) verdient. :o Komende week doen we de laatste voor even. Volgende week gaan we onze tweede crossles nemen en de week daarna springen we onze eerste oefencross met een vriendin. *\o/*

Ik merk dat ik het filmen wel enorm fijn vindt. Zo blijf ik toch heel bewust bezig met het rijden en onze technieken. Als ik op wedstrijd ga komen daar altijd trailer laden, opvoeding buiten stal en een beetje mamakip spelen zodat ze rustig bij mij blijft om de hoek kijken. :') Ik kan alleen slecht tegen de hele (niet wedstrijdrijdende) stal die gaat staan kijken. Krijg ik de zenuwen van, haha :=

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:56

Wat is het hier stil! Niemand meer online aan het starten?

Melissa wat stoer! Die van mij is heel nuchter maar ik denk niet dat hij die koe heel tof zou vinden :))

Canon, hij heeft best een grove kop dus het hoofdstel heeft het effect waar ik op hoopte ;) een iets chiquere uitstraling.

Toch een punt gehaald gelukkig ondanks de galop, veel plezier met crossen!

Ik had 205punten voor de proef dus was idd alweer beter dan de 1e. Tussendoor lekker aan het trainen op kracht en souplesse.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:44

Ja hier ook een online starter! Nu 1x meegedaan en 182,5 gehaald, super tevreden mee want ik had geen winst verwacht :+ Hele proef was meh, het was ook bloedheet die dag. Komende week weer 1 opnemen en die van eind juni heb ik ook ingeschreven.

Ooit. Ooit in mijn leven rijdik de B uit _O-

205 wauw! Knap!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:22

Ik kom er telkens niet tussen maar ga binnenkort denk naar meetmoment toe! Even kijken of die data kan nog haha

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:36

wendy1987 schreef:
Ik kom er telkens niet tussen maar ga binnenkort denk naar meetmoment toe! Even kijken of die data kan nog haha

25 juni staat nog steeds open

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:24

Ja maar inmiddels kan je ook weet op pad en dat is voor mij makkelijker te organiseren dan op stal iemand met filmen.. toen ik wilde kon t iig echt nooit.
Nu kam ik gewoon alleen op pad weer, das beter!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:11

Als je iemand nodig hebt om te filmen, dan mag je me een berichtje doen hoor Wendy! Woon toch vlakbij jouw stal :))

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:39

Haha lief! T is alleen niet alleen het filmen, het is alles eromheen ook. Dus nu gewoon binnenkort naar een meetmoment en daar gewoon voor de jury rijden! Vind ik zelf ook fijner dan thuis eigenlijk