[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:28

Afbeelding

Ook weer wat geoefend. Paard van een stalgenootje


Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:32

Mooi selina

Ik ga voor je ariel als m'n favoriet


Goed begin hurricane
Ga je er nog haar details opmaken?

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:44

@seven, dat heb ik geprobeerd, maar omdat het niet zo’n grote tekening is werd het net een paard in wintervacht.
Terwijl ze op de foto in haar zomervacht zit.

Edit.. zie nu dat ik de tastharen vergeten ben, die ga ik wel nog aanbrengen.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:30

Net even wat schetsjes gemaakt!
Afbeelding
Zo meteen waarschijnlijk proberen met kleur, aangezien de pastelpotloden die ik besteld heb vanmiddag binnen komen *\o/* (als het goed is)

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:18

Ik heb het ook met kleur geprobeerd, oh het ging helemaal fout.. (nu hoop ik stiekem dat het aan het papier ligt, aangezien het juiste papier nog binnen moet komen)
Afbeelding
Tips zijn natuurlijk welkom!

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:29

Wat is er fout gegaan dan?
Ziet er kwa kleur prima uit, de pupil klopt niet helemaal kwa vorm maar je hebt er al veel diepte in zitten.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:36

Dankjee! Naja ik vind hem gewoon niet helemaal goed gelukt, maar die pupil vind ik er inderdaad ook raar uitzien. Maar ik heb hem zo veel mogelijk geprobeerd na te tekenen van de voorbeeldfoto:
Afbeelding

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Selina

Berichten: 14269
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 22:54

Qua pupil had je het zwarte moeten doortrekken, niet al te dekkend en dan met bruin erover. Want op de foto zie je een bruine waas over de pupil en jij hebt nu het bruin dekkend zonder zwart eronder.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:27

Ohja inderdaad, dankje voor de tip!

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 01:53

Ik zou misschien ook wat rood/geel durven gebruiken en meer blauwe tinten in het zwart

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 04:10

@Seven, uhm ben je gek :') als in, dat heb je echt niet nodig _O-
Die hond is echt prachtig.. kriebelt echt om ook met pastel aan de slag te gaan <3
@Selina, was inderdaad niet gemakkelijk, zeker met de kwaliteit van de referentiefoto die ik heb gekregen. De achtergrond is gedeeltelijk geïmproviseerd eigenlijk.
Vind Simba echt heel leuk gelukt <3
@huricane Ik zou proberen meer contrast toevoegen en zo detail opbouwen, het lijkt alsof je heel dekkend werkt van in het begin?

Zag deze opdracht echt niet zitten maar ben uiteindelijk wel tevreden met het resultaat!
Afbeelding

Vanavond even relaxen en aan deze tekening werken
Afbeelding

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:53

Ik ben echt jaloers op jou werk nenah :D
Deze ook weer echt prachtig hoe jij met contrast werkt echt <3

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:49

Blz36,

Heel mooi setje Roosborstjes San! :j

@Nena, Snap dat het 1 van je favorieten is, heel leuke houding van het hondje en prachtig getekend.
Wat een klus dat jachttafereel, heel gaaf zo'n, toch best, klassiek beeld in een moderner jasje. :j
Je paard, Ik hou erg van deze stijl. <3
Gaaf schilderij, vind de ogen totaal niet storend, krachtige kleuren, heel mooi. De hardere lijnen geven een toevoeging, zou dat zo laten en vind het ook een kenmerk van jou. De schouder, kan niet anders zeggen dan mee eens. :D Maar dat is oplosbaar.

Blz37,

Wat een mooie structuur heb je aangebracht in de vacht Napie, prachtig!

Mooi de kleuren in de bloemen Seven. :j
Je klassieke schilderij wordt steeds mooier.

@Whale, mooi om de details te zien verschijnen.

Blz38,

Wat een andere stijl, heel leuk Selina. :j

Mooie opzet weer Seven.

@Selina, doet me denken aan mijn jongste. :D Zijn naam begint ook met een S.

Leuk die bloesem die uit de cirkel komen/waait.

Mooi Seven, vooral nu de stapelwolken.

@Myrsky, leuk kleurgebruik.

Blz39,

Ik dacht even dat het een honden oog was Lisette1205, kijk goed naar de vorm van de pupil van een paard.

Wauw prachtig Seven! met pastel kan je ook heel goed overweg.

Mooi Viennanova, gave houding.

@Nena, <3

Heel gaaf ook de hond Seven.

Top Nena!

Heel leuk Selina! :j

Blz40,

Mooie oefening huricane.

Ja gaaf Lisette, pupil is al besproken met Selina en mee eens. Heel vet die weerspiegeling in het oog bij 4.

Heel gaaf Nena!

Zo ik ben weer bij. Zit zelf in een schilder dip al zo'n 2 weken, zin komt wel weer een keer terug hoop ik. :=

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:12

Wat komen er ontzettend gave tekeningen en schilderijen voorbij in dit topic. Wat een variatie ook :D En wat gaan sommige als een speer.

Eindelijk kan ik de foto's van Spike laten zien waar ik in januari al mee begonnen ben. Hij was van een vriendin en moest bijna een jaar terug worden ingeslapen. Spike is bijna 17 jaar geworden.
Ik heb hem met pastelpotlood en deels pastelkrijt gemaakt op Claire fontaine board en de afmeting is
24 x 30 cm.
Het origineel is warmer van kleur maar op de een of andere manier komt het wit meer naar voren als ik er foto's van maak.

Afbeelding
Afbeelding

Door de pootjes door te tekenen op het passepartout had ik me eigenlijk best wel in de nesten gewerkt. Kleur je de achtergrond in achter de hond dan komen de pootjes er zo enkel uit. Ik heb nog aan zijn lievelingsspeeltje gedacht maar dat was fel roze, groen en blauw van kleur. Ik heb wat proefdingen gemaakt maar dat was 'm ook niet. Ik heb via pb 2 mensen van dit topic benadert over hoe ik het zou oplossen en het eindresultaat is gewoon heel plane geworden. Alleen de hond :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:14

De volgende keer kun je beter de pootjes doortekenen op papier, deze daarna uitknippen en op de passe partout plakken. De haartjes wat bijtekenen en dan heb je die lelijke streep niet en ook geen kleurverschil door het verschil in achtergrond :).

Verder een mooi werk +:)+.

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:08

Wat een prachtig koppie, heel mooi gedaan henny!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:42

Vind het prachtig <3

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:45

Heel mooi koppie geworden henny

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:39

Denk dat het bij mij eerder 1 werkje in de 2 maand is. :=

Maar hier ben ik nu mee bezig. Wel op het eerste zicht tevreden met de fijnheid van de voorpluk (tov mijn vorig werkje). Schaduwen das nog steeds niets voor mij. De nek is ook wat te dik. Maarja, ik moet nog een hooop leren. :')


Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:13

Voor mensen die in opdracht werken, hoe gaan jullie om met slechte referentiefoto's ? waar ligt jullie grens?

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:44

Dat ligt heel erg aan de foto nenah en wat mensen willen.
Als ik een klein bordje maak met een mini portret kan ik met een slechtere foto veel meer dan met een groter portret waar je toch wel veel persoonlijke details in wil plaatsen heb ik toch echt een goede foto nodig.

Had laatst iemand die een groot schilderij wou maar die had enkel een foto die inimienie was volledig pixelig etc helaas was het dier overleden dus geen kans op betere foto's maar ik blijf gewoon eerlijk en heb ook aangeven dat het vrijwel onmogelijk een goed lijkend portret te maken van die foto. Ze wou kijken of er een betere foto te vinden, wat ik dan hoop ik wil altijd graag helpen en vind het ontzettend vervelend om iemand dan toch te moeten teleurstellen. -O-

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 07:24

Ja uiteraard hangt het er van af wat ze willen.. mijn stijl is alleen heel gedetailleerd en dat maakt het heel lastig, ik denk dat met schilderen je juist meer kan improviseren en in een wat lossere stijl er toch iets van kan maken maar het moet ook maar hun ding zijn :+

En ja het is zo jammer als het dier al overleden is.. gelukkig nog nooit moeten afwijzen maar krijg toch meer en meer aanvragen met waardeloze referentiefoto's en ik vind het ook moeilijk om te zeggen dat het echt niet gaat lukken. Ik hoop dat ze gauw nog een betere foto vindt! :\

Nu voor een vriend van mij begonnen aan een schilderij (doe ik niet in opdracht of alleen maar voor kennissen). De voorbeeldfoto is in artificieel licht genomen en in zwart wit kon ik er gewoon echt niets van maken, snap niet hoe dat komt :') dus dan toch gekozen voor kleur, en een iets minder realistische stijl. Maar gelukkig heb ik die vrijheid dan wel!
(is nog niet af)
Afbeelding
Afbeelding
schilderen is sowieso nieuw voor mij en heb naar mijn gevoel ook echt nog geen eigen stijl hierin, het is een beetje all over the place haha

Ik heb nu een aanvraag gekregen voor deze foto, dan vraag ik mij af, wie zou hier aan beginnen? Ik twijfel enorm of ik dit wel aankan :') moest ze de originele foto kunnen vinden ik denk dat het al een heel stuk beter zou zijn..
Afbeelding

@ Zetta , ik vind het neusje vooral heel leuk gedaan, mooie lijnen. Ik zou wel eens goed kijken naar de verhoudingen, desnoods eens een raster gebruiken. Oefen je wel eens met gewoon schetsen?

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:28

Die laatste foto zou ik zelf een stuk helderder maken en dan scherper en kijken of je er wat mee kan. En voor de ogen wat foto's van dit ras erbij halen en kijken of je daarmee iets meer met de ogen zou kunnen.
Maar zo op mn mobiel is dat zeker niet de slechtste foto die ik ooit heb gehad :D

Je andere hond vind ik geweldig ik wou dat ik dat kon zo los schilderen maar tot nu toe kan ik het letterlijk nog niet loslaten details overal in te willen proppen

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:42

Nenahdm, dankje.
Gewoon schetsen doe ik soms wel nog maar erg veel details krijg ik daar niet in. Het is nogal een "plat" dier dan om het zo te zeggen. Onder dit paard zat ook een simpel potloodlijntje.
Een raster heb ik zitten aan denken maar omdat ik geen startfoto heb kon dit niet. Dit is gewoon een paard uit mn hoofd.

Zit nu al een stuk verder maar had eigenlijk gehoopt dat het beter gelukt ging zijn. Met dat de nek te dik was kon ik er precies geen verder lichaam aan hangen en is het hierop uitgedraaid. :+
Ik ben nog steeds niet klaar met het paard zelf ook, vooral de oren en neus en die dikke langere pluk in de manen storen mij nog. Dat gele aan de zijkant was een test, gaat ook nog weg.

Afbeelding

Ik ben dit paard eigenlijk begonnen zonder voorbeeld. Had wel in mn hoofd dat het een vos moest zijn om wat met lagen kleuren te kunnen gaan experimenteren. Tot ik de eerste laag schilderde en het wel een mooi kleur voor valk vond. :roll:

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:53

De onderkaaklijn is te hol. Die loopt van het ronde kaakbot vrijwel recht door, om pas bij de onderlip een inkeping te krijgen. Als je daar wat aan knutselt komt-ie al veel meer in verhouding.
Je ooraanzet mag dan juist weer wat slanker en iets hoger op het hoofd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers