Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-20 10:32

Uiteraard lof voor de zorg, maar welke groepen vergeten we, als we denken aan de werkers die nu extra hard lopen?

Voor mij de eerste die er uit springt zijn medewerkers in de uitvaart.

De wetenschappers!

De vrachtwagenchauffeurs die door moeten.

De mensen in de voedingsindustrie

De farmaceutische industrie

De medewerkers in de apotheek

De beveiligers.

De politieagenten.

De leveranciers. Of het nou pakketjes zijn of het leveren van je avondmaal.

De supermarktmedewerkers.

Wie vergeten we nog?


xPabloBokt

Berichten: 9346
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:41

Machinisten, conducteurs, busschauffeurs!

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:42

Schoonmakers
Mensen die werken bij de nood-opvang

rien10
Berichten: 14532
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:43

Vuilnismannen.
Begrafenisondernemers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:43

xPabloBokt schreef:
Machinisten, conducteurs, busschauffeurs!

En iedereen die op de achtergrond meedraait zoals treindienstleiders, bijsturing, dienstindelers, schoonmaak, storingsmonteurs, service medewerkers, plp's *\o/*

rien10
Berichten: 14532
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:44

Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:45

De ICT'ers.
Die het in mega korte tijd mogelijk hebben gemaakt dat zoveel mensen thuis kunnen werken, leren etc.

Echwel

Berichten: 12457
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:47

Servicemonteurs die je koelkast/ fornuis enz weer komen maken bij je thuis..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

EmptyWords

Berichten: 10563
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:47

rien10 schreef:
Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.

dit.... omdat bijna alles gewoon door kan draaien.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Fortitude

Berichten: 3084
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:48

De (loon)administrateurs.

Maar eigenlijk gewoon iedereen die nog hard aan de slag is. Vind het eerlijk gezegd nogal gek dat bepaalde groepen zo opgehemeld worden. We werken allemaal hard om de samenleving draaiende te houden, iedereen draagt zijn steentje bij.

[o]

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:49

Ik vind de supermarktmedewerkers nog wel extra bewonderenswaardig.

In het ziekenhuis snapt men tenminste dat je voorzichtig moet zijn. In de supermarkt komen elke dag tientallen mensen die nog steeds denken dat het allemaal zwaar overtrokken is :')

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

meggiemeg

Berichten: 12212
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:50

EmptyWords schreef:
rien10 schreef:
Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.

dit.... omdat bijna alles gewoon door kan draaien.

Inderdaad, diegene die nu nog doorwerken, want zij vullen de staatskas met de btw en inkomstenbelasting waar weer de extra dingen uit worden betaald op korte termijn.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:52

EmptyWords schreef:
rien10 schreef:
Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.

dit.... omdat bijna alles gewoon door kan draaien.


Precies +:)+
Ook het winkelpersoneel (en dan bedoel ik niet alleen de supermarktpersoneel) die hard probeert om de economie nog een beetje te laten doordraaien.

Don’t forget to love yourself ❤️

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-20 10:56

rien10 schreef:
Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.


Absoluut waar! Wat dat betreft ook iedereen die zich netjes aan de regels houd of diegene nu aan het werk is of niet :D


Mellow

Berichten: 6466
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:58

rien10 schreef:
Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.


Dit, niemand kiest voor deze situatie en eerlijk?
Ik vind dat je nu niet extra dankbaar hoeft te zijn. Ik vind namelijk dat dat gewoon altijd zou moeten zijn.
We zijn met zijn allen een ketting met parels en 1 enkele parel maakt geen ketting.

We zijn hoe dan ook, hoe groot of klein, verbonden met elkaar. Soms is de connectie zeer direct en soms verder weg maar hij is er wel.

Ik heb deze situatie niet nodig om extra dankbaar te zijn. Want wat ik hierboven beschrijf zo zie ik het altijd al.

Neemt niet weg dat ik je topic wel mooi vind voor een stukje bewustwording alleen jammer dat daar dus eerst iets ergs voor nodig schijnt te zijn.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:00

Uiteraard iedereen, maar ik mis wel de boeren als werkgroep. Zij leveren tenslotte een groot deel van ons voedsel in deze tijd.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

zonnebloem18

Berichten: 24827
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:01

xPabloBokt schreef:
Machinisten, conducteurs, busschauffeurs!

Deze inderdaad.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

xPabloBokt

Berichten: 9346
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:03

Gloa schreef:
xPabloBokt schreef:
Machinisten, conducteurs, busschauffeurs!

En iedereen die op de achtergrond meedraait zoals treindienstleiders, bijsturing, dienstindelers, schoonmaak, storingsmonteurs, service medewerkers, plp's *\o/*


Helemaal mee eens :D

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Miran

Berichten: 4441
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:04

Iedereen, want er zijn veel mensen druk bezig om alles draaiende te houden en ook te voorkomen dat het chaos wordt als alles weer opstart, en de rest maakt dat mogelijk door thuis te blijven!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34549
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:06

Nou, als ik dan toch nog even voor de zorg mag spreken. Ziekenhuiszorg volop in het nieuws. Verpleeghuiszorg volop in het nieuws. Maar andere vormen van zorg waar net zoveel beperkende maatregelen gelden en dezelfde problemen spelen komen er bekaaid vanaf. Zo werk ik in de gehandicaptenzorg, ook te weinig beschermingsmiddelen. Ook huizen waar besmettingen zijn. We moeten extra diensten draaien omdat werk en dagbestedingsplekken gesloten zijn. Clienten hebben door wegvallen van hun vaste ritme en doordat ze meer op elkaars lip zitten ook veel meer last van spanning. Daar is nergens aandacht voor. Dus ik vind dat wij ook wel wat meer waardering verdienen. Vragen we normaal nooit om (vandaar dat we ook nauwelijks in het nieuws zijn). Anderhalve meter is bij ons daarnaast niet te doen. Dus veel risico op besmetting.

En zo zijn er meer plekken in de zorg (denk aan GGZ, jeugdzorg) die "gewoon" doordraaien. En die net zoveel waardering verdienen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:12

Rosanna1990 schreef:
De ICT'ers.
Die het in mega korte tijd mogelijk hebben gemaakt dat zoveel mensen thuis kunnen werken, leren etc.



Helemaal mee eens! Mijn man is ICT'er en maakt meer overuren dan tevoren. Iedereen denkt dat het nu rustig is maar niets is minder waar.

                                                                              alles is liefde

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:14

Mellow schreef:
rien10 schreef:
Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.


Dit, niemand kiest voor deze situatie en eerlijk?
Ik vind dat je nu niet extra dankbaar hoeft te zijn. Ik vind namelijk dat dat gewoon altijd zou moeten zijn.
We zijn met zijn allen een ketting met parels en 1 enkele parel maakt geen ketting.

We zijn hoe dan ook, hoe groot of klein, verbonden met elkaar. Soms is de connectie zeer direct en soms verder weg maar hij is er wel.


_/-\o_ Helemaal mee eens

Don’t forget to love yourself ❤️

Lynn_Nikita

Berichten: 25442
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:17

ik werk in de dierensector ( fokkerij dus erg druk nu) mijn man productie en moeten beide doorwerken terwijl de woongroep van onze zoon en de school van dochter gesloten zijn. Nogal puzzelen om überhaupt bij de kinderen te kunnen zijn en te kunnen werken

moonsparkle
Berichten: 21695
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:21

Mag ik mijn dank dan uitspreken voor iedereen die nu geen werk meer heeft door corona? Die misschien nu erg in de put zitten en het nu dan liever heel druk hadden gehad op het werk dan dat ze nu thuis zien hoe ze de huur van hun pand moeten betalen maar er geen inkomsten zijn? Die hopen dat ze snel weer aan het werk kunnen waardoor een andere baan nu ook lastig is om aan te nemen. Of medewerkers die bang zijn om hun baan nu te verliezen. Bedankt dat jullie er waren en ik hoop dat jullie de tijd kunnen overbruggen en straks allemaal weer aan de slag kunnen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Aight
Berichten: 3186
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:52

kiomiamigo schreef:
Uiteraard iedereen, maar ik mis wel de boeren als werkgroep. Zij leveren tenslotte een groot deel van ons voedsel in deze tijd.

Spoiler:
Deze mis ik dan weer juist niet, hun werk gaat onverstombaar door. Ik denk dat zij het minste geraakt worden van alle beroepgroepen.


Ik ben het eens met de voorgangers dat vrijwel iedereen zijn steentje bijdraagt! Mensen die extra shifts moeten draaien, mensen die verlof inleveren, mensen die tijdens het werk ook de zorg voor kinderen erbij nemen, mensen die nu in onzekerheid zitten...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Anoukjuuuhh, Cappi, CarpeDiem_, Christina, Dabo, Flippertje, GrapeshotBot, IASCrawler, Ies_, Jet, lissssan, N_B_N, Pommier, sorayamagic2, Suliko, Unicorn79, Vavane, xMayo, YandexBot en 141 bezoekers