Dressage2learn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xoxs26
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-08-16

Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 13:02

Ik vroeg mij af of er hier al mensen zijn die ervaring hebben met de online training Dressage2learn. Het ziet er allemaal goed uit maar wat mij een beetje tegenstaat is dat het niet onbeperkt is, zoals bij andere online trainingen, maar voor de duur van een jaar. Daarna verlengen tegen een x bedrag. Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Wat zijn jullie ervaringen met deze online training en is het het geld waard.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:10

Ik volg ook even. Ik vind de informatie nog wat beknopt. Daarnaast lijkt het me weinig interactief.

Xoxs26
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 18:50

Helemaal niemand ? Of twijfelen we allemaal. Ik zou graag wat van de mensen horen die al lid zijn. Ik vind het intro filmpje van dressage2learn niet echt vernieuwend .

Siami
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:13

Schop dit onderwerp even omhoog. We zijn inmiddels een jaar verder en misschien zijn er ondertussen meer mensen die het online pakket Werken aan de hand hebben aangeschaft. Ben heel benieuwd naar ervaringen!

prow

Berichten: 280
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:12

Ik heb het toevallig gewonnen, maar het is echt zeker je geld waard!! :o

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:01

Ik schop hem ook weer even omhoog.

Ik zag hem ook voorbij komen. En ben lichtelijk enthousiast over de paar keer dat Bastiaan de recht aan het werk heb gezien.
Zijn er inmiddels meer mensen die de online cursus werken aan de hand volgen?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:08

Ik heb onlangs de cursus werken aan de hand aangeschaft en heb daarvoor een masterclass bij Kelly de Geus gevolg en ik vind het een fijne aanvulling daarop.

Paard stond helaas stil ivm blessure en heb nog niet de tijd gevonden om hem echt op te pakken.
Ik was naar aanleiding van de masterclass wel al bezig met “toucheren” / wijken voor druk van de zweep en basis (grond) werk. Ook optillen van de voetjes met behulp van zweep gaat al heel goed.

Nu met behulp van de online cursus heb ik dit in een week uitgebouwd naar de Spaanse stap. Super leuk!

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:20

ik heb pas geleden de cursussen Biomechanica trainingsconcepten & Werk aan de hand met een mooie korting aangeschaft. Moet zeggen dat het echt waard is. Helaas is mijn paard momenteel geblesseerd dus kan het nu nog niet toepassen. Kan nu mooi wel rustig al het materiaal bestuderen. Hopelijk kunnen we binnenkort het in de praktijk gaan proberen.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:30

nina82 schreef:
ik heb pas geleden de cursussen Biomechanica trainingsconcepten & Werk aan de hand met een mooie korting aangeschaft. Moet zeggen dat het echt waard is. Helaas is mijn paard momenteel geblesseerd dus kan het nu nog niet toepassen. Kan nu mooi wel rustig al het materiaal bestuderen. Hopelijk kunnen we binnenkort het in de praktijk gaan proberen.


Is biomechanica en trainingsconcepten ook de moeite waard? Twijfel daar een beetje over. Wordt het heel erg een (klassieke of academische) richting in gestuurd? Of is het echt gebaseerd of feiten (dieren)geneeskunde / onderzoek, zonder je in een bepaalde trainingsmethoden of richting te sturen?

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:38

biancaaaa schreef:
nina82 schreef:
ik heb pas geleden de cursussen Biomechanica trainingsconcepten & Werk aan de hand met een mooie korting aangeschaft. Moet zeggen dat het echt waard is. Helaas is mijn paard momenteel geblesseerd dus kan het nu nog niet toepassen. Kan nu mooi wel rustig al het materiaal bestuderen. Hopelijk kunnen we binnenkort het in de praktijk gaan proberen.


Is biomechanica en trainingsconcepten ook de moeite waard? Twijfel daar een beetje over. Wordt het heel erg een (klassieke of academische) richting in gestuurd? Of is het echt gebaseerd of feiten (dieren)geneeskunde / onderzoek, zonder je in een bepaalde trainingsmethoden of richting te sturen?


Moet heel eerlijk zeggen dat ik daar nog niet aan begonnen ben. Dat ga ik dit weekend of na het weekend mee beginnen. Op de site staat wel van iedere module een kleine preview , weet niet of je die al gezien hebt?
Over een paar dagen kan ik je vertellen hoe het bevalt.

Ik wilde deze 2 cursussen al heel lang hebben, maar vond ze echt te duur. Deze korting heeft voor mij de doorslag gegeven.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:32

Zelfde hier, blij met de korting. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, zou fijn zijn als je die wil delen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:55

De korting zou geldig zijn tot 6 april.
Hij staat nu alleen nog voor de aanbiedingsprijs. Weet iemand of dat de actie verlengd is?
En tot wanneer die nu geld.

Ik wil hem ook graag maar moet even wachten tot mijn geld gestort is.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:16

Ik heb beide online cursussen aangeschaft, vond de prijs aantrekkelijk genoeg om voorbij te laten gaan. Ben nu bezig om alle delen van de in-hand cursus te bekijken, de Biomechanica ga ik daarna allemaal bekijken. Ermee aan de gang kna ik nu helaas niet, alles zit hier op slot, kan wel naar stal maar mijn paard zit in half lease en ik laat haar nu maar rijden etc.
Ik vond het abonnement na een jaar eigenlijk niets voorstellen, 9,95 per jaar is minder dan een euro per maand. Best wel betaalbaar vind ik.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:08

biancaaaa schreef:
nina82 schreef:
ik heb pas geleden de cursussen Biomechanica trainingsconcepten & Werk aan de hand met een mooie korting aangeschaft. Moet zeggen dat het echt waard is. Helaas is mijn paard momenteel geblesseerd dus kan het nu nog niet toepassen. Kan nu mooi wel rustig al het materiaal bestuderen. Hopelijk kunnen we binnenkort het in de praktijk gaan proberen.


Is biomechanica en trainingsconcepten ook de moeite waard? Twijfel daar een beetje over. Wordt het heel erg een (klassieke of academische) richting in gestuurd? Of is het echt gebaseerd of feiten (dieren)geneeskunde / onderzoek, zonder je in een bepaalde trainingsmethoden of richting te sturen?



Ik was na jouw vraag toch ook wel erg nieuwsgierig geworden en heb ze toen via de mail deze vraag gesteld. Zag vanmorgen al dat ik antwoord van Amber heb gehad.

Biomechanica kent geen methode. Dat is zoals het paard beweegt en geeft de ruiter dus input om bepaalde methodes wel of niet toe te passen.

Siami
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:50

biancaaaa schreef:
Ik heb onlangs de cursus werken aan de hand aangeschaft en heb daarvoor een masterclass bij Kelly de Geus gevolg en ik vind het een fijne aanvulling daarop.

Paard stond helaas stil ivm blessure en heb nog niet de tijd gevonden om hem echt op te pakken.
Ik was naar aanleiding van de masterclass wel al bezig met “toucheren” / wijken voor druk van de zweep en basis (grond) werk. Ook optillen van de voetjes met behulp van zweep gaat al heel goed.

Nu met behulp van de online cursus heb ik dit in een week uitgebouwd naar de Spaanse stap. Super leuk!


Wat grappig ik precies zo, door Kelly werd mijn intresse gewekt en vervolgend het pakket aangeschaft.

Toevallig laatst een filmpje naar Kelly opgestuurd met waar we nu mee bezig zijn en hier kreeg ik hele fijne en uitgebreide feedback op terug.
Dat mis ik nog een beetje, iets wat DressagePro bied, het insturen van filmpjes voor feedback. Verder wordt alles netjes uitgelegd maar als je er zelf mee aan de gang gaat loop je toch altijd tegen bepaalde dingen aan.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:54

De korting heeft mij ook de doorslag gegeven. Ben zowel beide cursussen aan het volgen en het is voor mij zeker een interessante aanvulling. Ik werk veel vanaf de grond en heb hier wel wat tips uit om weer te kunnen verbeteren.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:15

Siami schreef:
biancaaaa schreef:
Ik heb onlangs de cursus werken aan de hand aangeschaft en heb daarvoor een masterclass bij Kelly de Geus gevolg en ik vind het een fijne aanvulling daarop.

Paard stond helaas stil ivm blessure en heb nog niet de tijd gevonden om hem echt op te pakken.
Ik was naar aanleiding van de masterclass wel al bezig met “toucheren” / wijken voor druk van de zweep en basis (grond) werk. Ook optillen van de voetjes met behulp van zweep gaat al heel goed.

Nu met behulp van de online cursus heb ik dit in een week uitgebouwd naar de Spaanse stap. Super leuk!


Wat grappig ik precies zo, door Kelly werd mijn intresse gewekt en vervolgend het pakket aangeschaft.

Toevallig laatst een filmpje naar Kelly opgestuurd met waar we nu mee bezig zijn en hier kreeg ik hele fijne en uitgebreide feedback op terug.
Dat mis ik nog een beetje, iets wat DressagePro bied, het insturen van filmpjes voor feedback. Verder wordt alles netjes uitgelegd maar als je er zelf mee aan de gang gaat loop je toch altijd tegen bepaalde dingen aan.


Oh wat leuk! Mag ik jouw een vraag stellen? Dressage2learn gaat uit van een basis optoming met bijzet en kaptoom. Kelly gebruikt gewoon een hoofdstel. Wat gebruik jij?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:17

Bedankt voor het informeren Nina82, klinkt wel interessant. Heb al aantal sessies gevolgd over biomechanica maar een “naslagwerk” lijkt me wel fijn. Vind het alleen minder fijn als er in de content heel erg gestuurd wordt naar “1 waarheid”.

Overigens over de korting zie ik staan:

70% Korting op de complete pakketten:
‘Werk aan de Hand’ en ‘Biomechanica & Trainingsconcepten tot 28 April

Yadano78
Berichten: 199
Geregistreerd: 04-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:53

Volg ik ben er ook mee begonnen, ter afwisseling en ik denk dat je er echt toegevoegde waarde van hebt als je het goed kan ( dat laatste is nog wel een dingetje :+ )

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:03

Hier heb ik het volledige pakket biomechanica en werken aan de hand deel 1. Beiden met korting gekocht. Zover ik weet nog in de periode dat het met onbeperkte toegang was, dus hier niks met abonnementen.

Service ook netjes. Paar x gehad dat ik een deel ineens niet meer in kon (overigens ontstaan doordat ik beide pakketten met een ander mailadres had besteld), en dit werd snel opgepakt door hun IT beheer en netjes opgelost.

Biomechanica pas aan begonnen, maar vind ik tot nu toe ook duidelijk uitgelegd en met veel voorbeelden, waardoor je ook je eigen oog traint en dingen leert zien. De module van werk aan de hand heb ik al langer en ben ik wel al mee begonnen. Wordt duidelijk uitgelegd, enige jammere aan de hele online training vindt ik inderdaad dat je geen filmpjes kunt insturen oid voor feedback. Daarvoor verwijzen ze dan wel naar een van hun instructeurs in jouw regio.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:59

biancaaaa schreef:
Bedankt voor het informeren Nina82, klinkt wel interessant. Heb al aantal sessies gevolgd over biomechanica maar een “naslagwerk” lijkt me wel fijn. Vind het alleen minder fijn als er in de content heel erg gestuurd wordt naar “1 waarheid”.

Overigens over de korting zie ik staan:

70% Korting op de complete pakketten:
‘Werk aan de Hand’ en ‘Biomechanica & Trainingsconcepten tot 28 April


*\o/* *\o/* *\o/* Hier word ik echt heel blij van.
Vind de aanbieding echt de moeite waard. Maar heb het geld nu even niet.

Siami
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:58

Oh wat leuk! Mag ik jouw een vraag stellen? Dressage2learn gaat uit van een basis optoming met bijzet en kaptoom. Kelly gebruikt gewoon een hoofdstel. Wat gebruik jij?[/quote]


Ik heb alles geprobeerd inclusief touwhalster omdat ik ook de Tristan Tukker cursus het gekeken. Die van mij is vrij makkelijk en het maakt niet heel veel uit. Doe het nu zoals Kelly het doet omdat die van mij snel kort wordt in de hals en ik nu bezig ben dr met een verzameld lijf op lengte in de hals te krijgen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:50

Ondanks de aanbieding vind ik 'm nog niet heel goedkoop. Is het allemaal goed toepasbaar in de praktijk en leren jullie ook echt iets wat jullie nog niet wisten?

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:52

Shae schreef:
Ondanks de aanbieding vind ik 'm nog niet heel goedkoop. Is het allemaal goed toepasbaar in de praktijk en leren jullie ook echt iets wat jullie nog niet wisten?


Ik vind van wel! Eerst wordt de theorie uitgelegd en daarna de praktijk, waarbij ze 1 van hun paarden gebruiken. Ik heb zelf een paard die echt lastig te rijden is, en sinds kort doe ik het werken aan de hand voordat ik opstap. Ik merk bij die van mij echt super veel verschil, waardoor ik achteraf mijn twijfels heb of we elkaar wel begrepen voor die tijd...

Het enige wat ik soms jammer vind is dat er geen opdrachtenboek oid bij zit, waardoor je nog meer bezig bent met de leerstof. Nu doe ik zelf samenvattingen schrijven, maar had gerichte vragen ook wel leuk en makkelijk gevonden

@Biancaaaa: in de filmpjes werken aan de hand leggen ze beide manieren uit. Zowel met kaptoom en bijzet als op een hoofdstel :) ik doe zelf ook op het hoofdstel omdat ik het voornamelijk gebruik om los te werken voordat ik erop stap

Siami
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:58

Shae schreef:
Ondanks de aanbieding vind ik 'm nog niet heel goedkoop. Is het allemaal goed toepasbaar in de praktijk en leren jullie ook echt iets wat jullie nog niet wisten?


Ik heb zeker dingen geleerd die ik nog niet wist maar ik begon dan ook net. Ligt dus aan je ervaring. Al denk ik dat je altijd wel dingen van een ander oppikt. Om die kennis in de waarde in euro's uit te drukken is voor ieder uiteraard anders.