Inparkeren als een pro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Inparkeren als een pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-20 22:20

Hallo allemaal!

Mijn naam is Kim en dit is mijn jonge merrie Eyota. Vorig jaar ben ik gestart met het zadelmak maken van Eyo en één van haar favoriete opdrachten is het inparkeren. Omdat ik inmiddels zoveel beeld heb van haar inparkeren leek het me leuk om dit hier te verzamelen en ook ben ik benieuwd naar jullie beelden van het inparkeren. :D

Klik om de filmpjes af te spelen!

Zelf naar de ton rennen. :+


Vanuit haar stal, long distance inparkeren. :j


High speed inparkeren :D (vreemd genoeg loopt het geluid achter...)


En ook als ze staat te grazen komt ze graag bij me. Alleen dit keer had ze voetjes teveel. :Y)


Indirect is dit ook inparkeren. Vraag me niet waarom, maar ik was benieuwd of we dit konden. Het antwoord is Ja. :Y)


Ik ben benieuwd naar jullie manieren van inparkeren! :D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


LWDaisy

Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:08

Wat luistert ze goed, heerlijk om te zien!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

SandraBu000
Berichten: 30
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Inparkeren als een pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:24

Wauw <3 *\o/* ! Ik oefen nog wel even :j <<) ;)

Niets dat de rust dat de paarden brengen passeert, wat voel ik mij bevoorrecht met mijn viervoeters om mij heen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:25

Wij zijn er ook mee begonnen! Omdat ze nog wel eens weg wil draaien van het krukje en daar kan je, als je alleen bent, dan gerust een half uur mee staan klungelen. Onlangs had ze een blessure dus konden we mooi oefenen vanaf de grond :D nu mag ik helaas niet naar stal dus kan nu niet met haar oefenen maar dat komt wel weer :D

Filmpje is na een hele goede oefensessie geweest, maar ze was er eigenlijk al een beetje klaar mee :+


Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Flux

Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Inparkeren als een pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:45

Wat fantastisch! Wat zijn de stappen om dit aan te leren? Mijn pony is nog niet eens beleerd, maar dit is een knopje die hij moet leren! _/-\o_

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-20 08:41

Flux schreef:
Wat fantastisch! Wat zijn de stappen om dit aan te leren? Mijn pony is nog niet eens beleerd, maar dit is een knopje die hij moet leren! _/-\o_


Juist als je paard onbeleerd is, is het iets heel leuk om aan te leren! Ik zou het zelfs aanraden, want op deze manier leert hij ook al te wennen aan zijn ruiter die boven hem uit torent en is de stap naar een keertje hangen en zitten straks veel kleiner.

Het aanleren is lastig uit te leggen. Ik zal binnenkort kijken of ik kan filmen hoe je het aanleert.


LoveUggs schreef:
Wij zijn er ook mee begonnen! Omdat ze nog wel eens weg wil draaien van het krukje en daar kan je, als je alleen bent, dan gerust een half uur mee staan klungelen. Onlangs had ze een blessure dus konden we mooi oefenen vanaf de grond :D nu mag ik helaas niet naar stal dus kan nu niet met haar oefenen maar dat komt wel weer :D

Filmpje is na een hele goede oefensessie geweest, maar ze was er eigenlijk al een beetje klaar mee :+

[ Video ]


Ziet er goed uit! Ja, ik werk ook met diverse paarden en als ze dan gaan draaien zit er zoveel tijd in. De ervaring leert ook dat ze het een fijne oefening vinden en ineens veel beter kunnen stilstaan naast het krukje. Ik vind het er op jullie filmpje heel relaxed en goed uitzien!

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen



Flux

Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Inparkeren als een pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:28

Gaaf Kimmsel! Hoop dat je de tijd kan vinden om het te filmen! :D

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Inparkeren als een pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:37

Super leuk.
Stilstaan naast een krukje heeft voor mij altijd top prioriteit en ik stap nooit op een paard voordat dit in orde is, maar jouw manier is wel een uitschieter :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:50

Flux schreef:
Wat fantastisch! Wat zijn de stappen om dit aan te leren? Mijn pony is nog niet eens beleerd, maar dit is een knopje die hij moet leren! _/-\o_


In stappen uitgelegd! Hiermee hebben wij het geleerd.



Kimmsel schreef:
LoveUggs schreef:
Wij zijn er ook mee begonnen! Omdat ze nog wel eens weg wil draaien van het krukje en daar kan je, als je alleen bent, dan gerust een half uur mee staan klungelen. Onlangs had ze een blessure dus konden we mooi oefenen vanaf de grond :D nu mag ik helaas niet naar stal dus kan nu niet met haar oefenen maar dat komt wel weer :D

Filmpje is na een hele goede oefensessie geweest, maar ze was er eigenlijk al een beetje klaar mee :+

[ Video ]


Ziet er goed uit! Ja, ik werk ook met diverse paarden en als ze dan gaan draaien zit er zoveel tijd in. De ervaring leert ook dat ze het een fijne oefening vinden en ineens veel beter kunnen stilstaan naast het krukje. Ik vind het er op jullie filmpje heel relaxed en goed uitzien!


Het was voorheen soms echt een drama := ze kon heel goed stilstaan bij het krukje als we op buitenrit gingen, maar in of bij de bak... :n Inmiddels zijn we wel al zo ver dat ik ook daadwerkelijk ben opgestapt maar het voelde echt alsof ik een paard aan het beleren was :+
We hebben hele kleine stapjes gemaakt. Eerst met halster, op de hoefslag. Toen met kaptoom, op de hoefslag. Toen een stukje van de hoefslag en weer terug. Toen in het midden van de bak, en toen dat goed ging naast het krukje. Nadat het zo goed ging dat ik daadwerkelijk op het krukje kon gaan staan, heb ik er pas een hoofdstel in gehangen en later opgezadeld. Ik ben er pas echt op gaan zitten toen we er weer opmochten dus denk dat dit wel een periode van 2 maanden is geweest waarin we dit hebben opgebouwd. :j

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:51

Oh wat leuk dit! Ik zou ook heeel graag een filmpje willen zien over hoe je dit aanleert :D

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-20 12:46

Piekosjj schreef:
Oh wat leuk dit! Ik zou ook heeel graag een filmpje willen zien over hoe je dit aanleert :D


Een filmpje van het aanleren wordt hierboven gedeeld! :D

Ik ben ook eerst gaan werken aan het inparkeren, daarna zadel erop, en rijd nu nog steeds bitloos. Als we zover zijn dat alles gemakkelijk gaat ga ik er pas een bit in doen.

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:50

Kimmsel: Leerproces met +R gedaan ?

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-20 21:22

Peetstap schreef:
Kimmsel: Leerproces met +R gedaan ?


Dan moet je me even helpen wat je bedoeld met +R. :)

Bedoel je clickertraining of voedselbeloning?

Ik heb met Eyo gebruik gemaakt van brokjes als beloning in het aanleerproces, maar ook een pauzemomentje tussendoor met kriebeltjes vindt zij heerlijk. Ze kan wat overijverig worden dus voedsel werkt soms averechts: Ze blijft dan aanbieden en trekt letterlijk haar trukendoos open tot ze alles heeft gehad. :+ Dus daar waar mogelijk beloon ik nu met groomen en zo nu en dan een brokje.

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Inparkeren als een pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:33

Wat leuk om te zien en ze doet het ook zo braaf elke keer als je het vraagt, zelfs als ze graast.

Ik bewonder je manier om van het ene paard op het andere te klimmen. De Hongaarse post in slow motion ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers