Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 09:08

Voor wie nog meer is de Sallandse Heuvelrug een plek waar je graag buitenritten maakt?
Ik heb vorig jaar mijn BE gehaald en een auto gekocht die flink mag trekken. Begin dit jaar een trailer erbij en sinds dien ga ik regelmatig op pad om met mijn knollie buitenritjes in natuurgebied te maken.

Omdat ik de enige pensionklant ben op stal en de stalbaas net bevallen is, doe ik dit op woensdag veelal alleen.
Nu is de woensdag bij ons op stal drukker dan anders en met dat hele Corona gedoe is dat dus voor mij de dag bij uitstek om met paard in de trailer even naar de Sallandse Heuvelrug te tuffen en daar in alle rust een buitenritje te doen, ipv continu op stal mensen te moeten vermijden.

Voor mij is de trailerparkeerplaats bij Haarle de Sprengerberg het dichtste bij. Daar zadel ik op en daarna ga ik lekker met mijn paard verdwalen.

Nog meer mensen die graag buitenritjes doen op de Sallandse heuvelrug en die me daar wegwijs kunnen maken?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 12:04

Nog wat foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En moeders een keertje meegenomen, fiets in de trailer naast Duke en hoppa samen de berg over.


Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:31

Ja ik heb er vorig zomer regelmatig gereden....heerlijk. Ook vorig jaar voor t eerst ontdekt...paard in de trailer en gassen maar! Ik heb nu een 3 jarige waarmee ik zeker van plan ben om dit van het zomer te gaan doen maar ze moet nog iets zadelmakker worden ;-). Vorig jaar veel manilief mee op de fiets....eerlijk hoor....begint meteen weer te kriebelen


livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:33

Wij zetten overigens gewoon punten ut en reden van knooppunt naar knooppunt en stapten op in Nijverdal bij de camping...

Kinke

Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:34

Dan leg je de lat direct heel hoog :D Sprengerberg is volgens mij het allermooiste gebied :)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 13:48

Kinke schreef:
Dan leg je de lat direct heel hoog :D Sprengerberg is volgens mij het allermooiste gebied :)


Nou ja, verder dan de Sprengerberg (1x richting Holtenberg) zijn we nog niet verdwaald. Maar inderdaad prachtig daar, van allerlei verschillende soorten bos, naar heide, naar flink heuvelopwaarts en prachtige uitzichten.

Vorige keer een kort rondje gedaan, maar weer veel mooie plekjes ontdekt.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:05

Jaaa, heerlijk he de Sallandse Heuvelrug.

Woon zelf onderaan de berg in Hellendoorn (bij het Oale Spoor, rijvereniging). Pony staat 1 km verderop en kan dus stappend hier het bos in.

Mooie aan deze omgeving is dat je elke keer wat nieuws ontdekt. Wij rijden standaard vanuit mijn huis weg, maar gaan zowel richting Kronnenzommer/Avonturenpark als richting Haarle/Sprengenberg, als richting Landal Hellendoornse Berg.

Soms met de trailer vanaf Nijverdal (camping 't Hoekje) of met een grotere groep vanaf de Sprengenberg.

In deze corona tijd vind ik dat niet prettig, maar als alles weer voorbij is en je wilt een keer mee vanaf Hellendoorn, ik ken daar de weg op mijn duimpje, dan ben je van harte welkom.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:19

De Sprengenberg is mijn achtertuin :D
Je kan er zo heerlijk rijden, het is een prachtig gebied en ondanks dat ik hier al ruim 10 jaar woon ontdek ik nog steeds iedere keer nieuwe stukjes! Helaas is mijn paard nog niet goed genoeg bevestigd onder zadel, maar ik hoop uiterlijk volgend jaar toch ook wat lekkere ritjes te kunnen maken. Maar als ik die foto's zie begint het echt alweer te kriebelen :))

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 15:50

MarliesV schreef:
In deze corona tijd vind ik dat niet prettig, maar als alles weer voorbij is en je wilt een keer mee vanaf Hellendoorn, ik ken daar de weg op mijn duimpje, dan ben je van harte welkom.


Snap ik hoor! Ik grap altijd dat ik vanaf mijn Shire heel makkelijk 1,5 meter afstand kan houden, maar er is een reden dat ik weg ga bij stal op woensdag en zaterdag overdag, er zijn dan daar gewoon te veel mensen en dat is niet relaxed met je paard bezig zijn.

Maar ik hou je er wel aan om eens mee te rijden na dit hele Corona gedoe.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:03

Heb je al is op

Ruiterenenmennen.nl gekeken ?

Kun je een knooppunten route uitzetten van ruiterpaden door heel NL :)

Afgelopen september zelf voor het eerst over de Sallandse Heuvelrug gereden en toen ook via de website gewoon een route uitgezet :)

The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall

A thing of beauty is a joy forever

Harry L1+5
Kiandro B

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 16:28

Manon_Harry schreef:
Heb je al is op

Ruiterenenmennen.nl gekeken ?

Kun je een knooppunten route uitzetten van ruiterpaden door heel NL :)

Afgelopen september zelf voor het eerst over de Sallandse Heuvelrug gereden en toen ook via de website gewoon een route uitgezet :)


Ja ik ken het, maar die werkt niet op GPS, dus dan moet je vooraf printen of screenshot maken en gok dan later maar weer waar je bent.

Ik heb redelijk goed richtingsgevoel, dus ik ga vaak gewoon verdwalen en vind de weg naar de trailer wel weer terug. Maar het is altijd leuk om met iemand anders te gaan, mijn paard is nog jong en vind het ook altijd fijn als er een ander paard bij is. En als iemand daar al bekend is, dan weet die soms net de mooie plekjes, weggetjes en paden te vinden.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:52

Daphara schreef:
Manon_Harry schreef:
Heb je al is op

Ruiterenenmennen.nl gekeken ?

Kun je een knooppunten route uitzetten van ruiterpaden door heel NL :)

Afgelopen september zelf voor het eerst over de Sallandse Heuvelrug gereden en toen ook via de website gewoon een route uitgezet :)


Ja ik ken het, maar die werkt niet op GPS, dus dan moet je vooraf printen of screenshot maken en gok dan later maar weer waar je bent.

Ik heb redelijk goed richtingsgevoel, dus ik ga vaak gewoon verdwalen en vind de weg naar de trailer wel weer terug. Maar het is altijd leuk om met iemand anders te gaan, mijn paard is nog jong en vind het ook altijd fijn als er een ander paard bij is. En als iemand daar al bekend is, dan weet die soms net de mooie plekjes, weggetjes en paden te vinden.



Ah zo :) ik schrijf meestal de knooppunten op en dan zie ik wel.

Ik ben niet heel bekend daar maar wil (als ik vrij ben ) wel een keer mee een ritje maken samen rijden is altijd leuker dan alleen ik rij meestal alleen dus als het je leuk lijkt :D

The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall

A thing of beauty is a joy forever

Harry L1+5
Kiandro B

aadburg
Berichten: 624
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:23

Daphara schreef:
Manon_Harry schreef:
Heb je al is op

Ruiterenenmennen.nl gekeken ?

Kun je een knooppunten route uitzetten van ruiterpaden door heel NL :)

Afgelopen september zelf voor het eerst over de Sallandse Heuvelrug gereden en toen ook via de website gewoon een route uitgezet :)


Ja ik ken het, maar die werkt niet op GPS, dus dan moet je vooraf printen of screenshot maken en gok dan later maar weer waar je bent.

Ik heb redelijk goed richtingsgevoel, dus ik ga vaak gewoon verdwalen en vind de weg naar de trailer wel weer terug. Maar het is altijd leuk om met iemand anders te gaan, mijn paard is nog jong en vind het ook altijd fijn als er een ander paard bij is. En als iemand daar al bekend is, dan weet die soms net de mooie plekjes, weggetjes en paden te vinden.

De routes die je op ruiteren en mennen uitzet kun je uploaden naar bijvoorbeeld de Topo GPS app, werkt prima vind ik

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:50

Afbeelding

Ik heb er inmiddels een aantal keren gereden, zowel vanaf de Sprengenberg als vanuit Ligtenberg aan de westelijke kant richting Rijssen. Voor mijn routes gebruik ik Ruiterenenmennen.nl, waarvan in de routes upload in TopoGPS. Werkt goed. Ook track ik mijn routes vaak met Endomondo. Maar TS ik vind je afbeelding van de route interessant; in jouw app wordt stap, draf en galop weergegeven. Welke app is dat als ik vragen mag?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 18:01

Sas67 schreef:
[ [url=m/vacriF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er inmiddels een aantal keren gereden, zowel vanaf de Sprengenberg als vanuit Ligtenberg aan de westelijke kant richting Rijssen. Voor mijn routes gebruik ik Ruiterenenmennen.nl, waarvan in de routes upload in TopoGPS. Werkt goed. Ook track ik mijn routes vaak met Endomondo. Maar TS ik vind je afbeelding van de route interessant; in jouw app wordt stap, draf en galop weergegeven. Welke app is dat als ik vragen mag?


Dat is Equilab, een hele fijne app die het ook prima doet op mijn Apple Watch.

Standaard overzicht is dit:
Afbeelding

En met het fietstochtje met mijn moeder erbij meer de hoofdpaden aangehouden en meer gedraafd om mams bij te houden of gewacht bij heuvelopwaarts.
Afbeelding

Maar je kunt er nog veel meer data uithalen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:06

[/quote]

Dat is Equilab, een hele fijne app die het ook prima doet op mijn Apple Watch.

Dank! Ga er zeker even naar kijken.

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:44

Leuk leuk! Voel een after corona ritje aankomen!

Dit was afgelopen week
Diepe zandkuil in Hellendoorn, kan je super door heen. Stappen naar beneden en in volle galop omhoog!
Afbeelding

Ergens achter het Avonturenpark in Hellendoorn
Afbeelding

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:57

Weet iemand misschien of de parkeerplaatsen bij de Sallandse Heuvelrug vandaag (nog) open zijn? We willen graag een buitenrit maken, maar omdat stranden en dergelijke worden afgesloten, is het ook prettig om te weten dat we niet hoeven om te keren :)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-20 12:01

Bowo schreef:
Weet iemand misschien of de parkeerplaatsen bij de Sallandse Heuvelrug vandaag (nog) open zijn? We willen graag een buitenrit maken, maar omdat stranden en dergelijke worden afgesloten, is het ook prettig om te weten dat we niet hoeven om te keren :)


Die bij Haarle is gewoon open hoor.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:04

Bowo schreef:
Weet iemand misschien of de parkeerplaatsen bij de Sallandse Heuvelrug vandaag (nog) open zijn? We willen graag een buitenrit maken, maar omdat stranden en dergelijke worden afgesloten, is het ook prettig om te weten dat we niet hoeven om te keren :)

Wat begrijp je niet aan de oproep; blijf thuis?

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:17

Wij parkeren altijd bij de dagcamping, volgens mij is dat nog holten? Maar ik zou echt wel 3x nadenken om vandaag naar de sallandse heuvelrug te gaan. Denk dat ondanks alles vandaag super druk is, ik ga er ook even niet met de hond wandelen enzo.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-20 12:25

LadyMadonna schreef:
Bowo schreef:
Weet iemand misschien of de parkeerplaatsen bij de Sallandse Heuvelrug vandaag (nog) open zijn? We willen graag een buitenrit maken, maar omdat stranden en dergelijke worden afgesloten, is het ook prettig om te weten dat we niet hoeven om te keren :)

Wat begrijp je niet aan de oproep; blijf thuis?



Neerbuigend hoor!

Als Bowo een buitenrit wil maken op de Sallandse heuvelrug heb jij daar in Noord Brabant geen last van en al helemaal niets mee te maken.

Echt een beetje meer verdraagzaamheid zou heel prettig zijn in deze tijd.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-20 12:29

nicole_floor schreef:
Wij parkeren altijd bij de dagcamping, volgens mij is dat nog holten? Maar ik zou echt wel 3x nadenken om vandaag naar de sallandse heuvelrug te gaan. Denk dat ondanks alles vandaag super druk is, ik ga er ook even niet met de hond wandelen enzo.


Mijn opstapplaats is dus bij Haarle

Ik ben 2 weken terug op zondag geweest toen het ook zo mooi weer was, ik was verbaasd over de hoeveelheid mensen en moest een aardig eind rijden voordat ik echt alleen was zonder mensen in mijn uitzicht, maar zelfs op de drukke stukken konden mensen wel voldoende afstand houden. Door de weeks is het wel lekker rustig op de SHR. .

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:52

Doorde weeks geloof ik dat het rustig is. Het is dat ik nog gewoon moet werken, anders was ik ook een keer doordeweeks gegaan. Mijn reactie was eigenlijk meer op bowo.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-20 13:07

nicole_floor schreef:
Doorde weeks geloof ik dat het rustig is. Het is dat ik nog gewoon moet werken, anders was ik ook een keer doordeweeks gegaan. Mijn reactie was eigenlijk meer op bowo.



Mijne ook, ik had er even bij moeten zeggen dat ik het met je eens was wat betreft de mogelijke drukte vandaag.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers