[Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:06

Kun je geen petroleum kachels neerzetten?

Life is good, Marie mijn topper!


Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:39

Stille meelezer: Waarom moet het die temperatuur zijn? Voor het verven maakt dat niet zóveel uit, naar mijn idee. Misschien duurt het drogen een dagje langer....

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:08

Meelezer: hoe dacht je dan een keuken neer te zetten met vaatwasser, oven/combimagnetron etc? Dat kan ook niet allemaal op 1 groep..

Voor t verven zal t niet zo veel uitmaken denk ik, zal hooguit wat langer duren voordat t droog is.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 21:18

WillemYntJee schreef:
Meelezer: hoe dacht je dan een keuken neer te zetten met vaatwasser, oven/combimagnetron etc? Dat kan ook niet allemaal op 1 groep..

Voor t verven zal t niet zo veel uitmaken denk ik, zal hooguit wat langer duren voordat t droog is.


Dat staat er allemaal al, allemaal al aangesloten. Die groep heeft geen stopcontacten.
Er is nog 1 aparte groep voor de close-in-boiler, maar ze hebben ook warm water nodig, dus die kan er niet uit.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:24

Sting schreef:
Stille meelezer: Waarom moet het die temperatuur zijn? Voor het verven maakt dat niet zóveel uit, naar mijn idee. Misschien duurt het drogen een dagje langer....

Andere stille meelezer. Bij deze temperatuur werkt de verf het fijnste. Het droogt niet te snel (wil je niet als je deuren verft) maar ook niet te langzaam (wil je niet als je de dag erna weer door wilt).

Zo heb ik het geleerd. Als ik zelf schilder trek ik me er niet zo heel veel van aan. Tenzij ik deuren moet lakken...

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-20 22:14

Het is een beetje moeilijk foto's maken op het moment, want alles is spierwit. Oh nee, 'verkeerswit'. De spuiter is 2,5 dag bezig geweest, incl afplakken en verwijderen van de troep, en nu zijn alle muren geschilderd. De trappen en het houtwerk enzo gaan we later doen, maar voor nu ziet het er geweldig uit. Het is ineens van bouwproject naar huis gegaan.

Morgen gaat mijn vader overal het schakelmateriaal installeren, en gaan mijn moeder en ik in Breda verder inpakken. Vrijdag worden de radiatoren teruggeplaatst zodat het pvc op temperatuur kan komen, want dat wordt maandag gelegd.
Deze vloer komt erin (alleen dan niet als visgraat) door het hele huis. Een flinke kostenpost, want clickpvc is niet goedkoop, maar ik vind het ontzettend mooi.
Afbeelding

En ik heb vandaag de eerste dingen van mijn huidige woonadres meegenomen <3.
Afbeelding
Niet deze jongens, deze bomen mogen in de ton blijven staan tot de verhuizer ze mee kan nemen, maar wel de eerste planten uit mijn tuin, mijn insectenhotelletjes, mijn tuinkabouters (don't judge) en mijn regenton. Het liefste zou ik de hele tuin meenemen. Dat blijkt ook uit het feit dat aankomend weekend er een kinder zwembadje in de tuin van het nieuwe huis komt te staan, zodat ik de goudvissen uit mijn huidige vijver daar tijdelijk in kan stoppen O:) O:) . Mijn motto is namelijk dat ik geen huisdieren achterlaat, ook niet als de huisdieren tuindieren zijn. Het zijn er alleen wel een stuk of 60, dus vangen zal nog even een uitdaging worden.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:27

Ik houd van spierwit, heerlijk fris.

Ik ben erg benieuwd naar je vloer, hele mooie kleur.

Divers

Berichten: 1058
Geregistreerd: 27-06-18

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:28

Film je het als je de vissen gaat vangen? _O-

Dan maak ik maar zin.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 10:05

Ik zal erover denken _O-

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:11

Leuk om te volgen! En succes met de visjes :')

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:19

Oh wat goed joh, wat een vooruitgang! Heerlijk :j

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:14

wauw wat zijn jullie lekker bezig!
ik krijg er altijd zin van om ook te verbouwen :D

heb je t nog voor elkaar gekregen met de temperatuur?

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 11:36

koetje28 schreef:
wauw wat zijn jullie lekker bezig!
ik krijg er altijd zin van om ook te verbouwen :D

heb je t nog voor elkaar gekregen met de temperatuur?


Ja, door stroom uit de tuin te halen etc. Ik vind het nog steeds onzin, maar vooruit...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41329
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:28

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het er strak en wit uitziet :D.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 13:48

Ik zal proberen foto's te maken ;)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:01

OMG 60 vissen vangen, ik hoop dat je vijver niet te diep is, ik zou hem sowieso voor de helft leeg halen voor je gaat vangen := jammer dat je niet in de buurt woont had wel graag geholpen :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-20 18:24

Foto update!

Het gaat nu echt ontzettend hard. Mag ook wel, want volgende week om deze tijd ben ik verhuisd. Vandaag zijn de vloeren gelegd in het hele huis
Afbeelding
In de woonkamer, vanaf het raam richting de keuken.

Afbeelding
In de kamer waar de schoorsteenpijp doorheen liep

Afbeelding
En op zolder, wat de slaapkamer wordt

Het is trouwens maar net goed gegaan. Na veel mitsen en maren had ik besloten dat de vloer in de breedte gelegd moest worden. Dat hadden we ook aangegeven op het formulier wat je in moet vullen als je legservice aanvraagt. Komt mijn vader vanmorgen boven om te vragen of de leggers koffie willen, ligt het al in 2 kamers in de lengte. Mijn vader geeft aan dat het niet de bedoeling is, en die man steekt een heel verhaal af over dat dit de gebruikelijke manier is en dat de breedte meer gaat kosten. Gelukkig heeft pap voet bij stuk gehouden en hebben ze het opnieuw gelegd :=

Verder is vandaag de badkamer afgemonteerd
Afbeelding
De spiegel met daaronder de kraan en de waskom. 10 punten voor de eerste die spot wat er hier fout is gegaan ;)

Afbeelding
De douche, waar alleen de douchewand nog in moet. Ik ben nog niet helemaal zeker over de doucheslang, ik vind m denk ik vrij goedkoop ogen.

Afbeelding
Wastafel meubel met de opbouw kom en de klok. Helaas moet het meubel nog wat naar boven geplaatst worden. Wat je een beetje slecht ziet op de foto is dat er in de spiegel een klokje geïntegreerd is :D. Ik vond het zo'n grappige feature

Afbeelding
En in de bijkeuken het vuile-wastafeltje, wat ideaal is om emmers in te spoelen en vuile schoenen boven te borstelen.

In de tuin hebben we alle spruitjes eruit getrokken, héél veel klimop weggesnoeid, wat blad aangeharkt etc. en alvast wat van mijn eigen planten die mee moesten, en de bomen die ik laatst gekocht had tijdelijk in de grond gezet omdat het nu weer zo koud wordt.
Afbeelding

Morgen gaat mijn vader verder met het plaatsen van alle schakelmateriaal. Dat blijkt er allemaal schots en scheef in te zitten, dus dat kost gemiddeld 30 minuten per schakelaar/stopcontact. Dan komen er nog witte plinten langs alle muren, dus dat gebeurd woensdag en donderdag. En dan is het schoonmaken en verhuizen maar...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:32

Verlos me! Ik zit al 5 minuten naar die foto te kijken maar afgezien van de voeg die er tussen loopt zie ik verder niks bijzonders! Ziet er verder allemaal mooi uit zeg *\o/*

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:38

Volgens mij hangt de kraan niet helemaal recht onder de wasbak. Of is dat niet de fout?

Ziet er verder al heel bewoonbaar uit! Ook erg mooi zeg die vloer!

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:45

Wat gaat het hard TS!
Vind de vloer ook erg mooi ogen, ben nu ook erg benieuwd wat voor jou de voors en tegens waren van het in de lengte vs de breedte te leggen? Staat goed in ieder geval!
Bij de wastafel, hoort die knop niet 180 graden gedraaid te zijn?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41329
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:49

Ziet er supertof uit :D. Volgens mij is, net als wat knabbelgirl zegt, de knop van de kraan niet helemaal goed :P.

noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:50

Ik ga met Maureen mee, kraan lijkt wat uit het midden te zitten? Verder wordt het een prachtig paleisje!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."


_bloempje01_

Berichten: 1403
Geregistreerd: 24-10-07

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:10

Wauw wat wordt het mooi! En ik vind de vloer ook prachtig! Welke is het als ik vragen mag? Wij zijn ook nog hard op zoek naar een nieuwe vloer :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:12

Geen idee wat er niet klopt, maar ik ben het met je eens wat betreft de doucheslang. Wij hadden er ook zo eentje en uiteindelijk vervangen door een metalen. Gewoon van de Lidl.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-20 19:14

Haha klopt, de kraan zit nèt niet in het midden XD ik stoor me er nu al aan, dus daar mag de loodgieter nog eventjes voor terug komen.
Er klopt trouwens wel meer niet: de bovenkant van het wastafelmeubel zit te laag, en ik heb alles in geborsteld RVS, maar de ophangstang van de regendouche is hoogglans chroom. Dat moet dus ook nog vervangen worden.

Knabbelgirl: ik was vooral bang dat als je de vloeren in de lengte gaat leggen, iedere kamer super smal gaat ogen. Eigenlijk alle kamers zijn vrij lang; bijvoorbeeld de kamer met de schoorsteenkoof is ruim 4 meter lang, maar wel maar iets meer dan 2 meter breed. Leg je de vloer in de lengte dan benadruk je die lengte ontzettend. Als je het in de breedte legt dan oogt het breder.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: spookyskippy en 12 bezoekers