Eigenaardigheden van je paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:28

Hallo bokkers!

Voor school moest ik een stukje schrijven over mijn eigenaardigheden. Nu leek het mij leuk om eens te uit te zoeken wat voor eigenaardigheden mijn paard heeft zo kon ik er toch wel een paar bedenken.

- Altijd als ik op wil stappen moet ze perse een half rondje draaien. Dit gebeurd 1 tot 2 keer en daarna staat ze netjes stil en kan ik zo opstappen.
- Ze likt tijdens het poetsen aan de muur dit zowel binnen als buiten.
- Als ik afstap wil ze perse in een hoek gaan staan. Ik kan wel in het midden afstappen maar ik merk dat ze het liefst bij de uitgang gaat staan ( ook wel iets met aangeleerd gedrag)
- Ze moet na het rijden altijd aan haar voorbenen krabben.

Wat zijn eigenaardigheden van jullie paard(en)?

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:21

De grappigste van mijn merrie is dat ze veranderd in een soort piranha als ik haar deken op ga doen. Al klappertandend en in het wilde weg bijtend staat ze het toe. Ik lach erom, want ze bijt niet. ja lucht. Het is ook een door de jaren heen groter dingetje geworden.. Ik negeer het, en lach er maar om. Het is ook wel ERG grappig om te zien <3 gekke merrie.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:25

Mijn paard leeft niet meer, maar hij begon altijd als een gek te flemen zodra iemand in de buurt stond te roken en de rook bij z’n neus kwam :D

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:34

Mijn paard is gewoon in het algemeen een beetje dol. Als hij honger heeft gaat ie net zolang gekke bekken trekken tot hij hooi krijgt. Gapen, flemen, niks is hem te gek dan. En stampen met z'n voorbenen :+ . Hij moet altijd álles zien wat er gebeurd. Als ik de kast open doe die om het hoekje zit, moet dat onder toeziend oog van meneer. Als mijn vader hout komt halen(onder hetzelfde afdak als de stal) dartelt hij uit stal want 'wow er is beweging in mijn omgeving'. Niks gaat voorbij zonder dat hij het heeft gezien, zeg maar :') . Hij is trouwens ook de grootste knuffelkont ooit, en hij vind het tegelijkertijd eng en lekker als ik hem met de mestvork zachtjes over zijn rug kriebel. Toen onze hond nog leefde en weleens in de paddock kwam, wilde hij altijd spelen met hem. De hond vond dat alleen niet zo leuk, zo'n groot dier wat met hem wilde spelen, dus die liep dan altijd met de staart tussen zijn benen weg haha. Al met al is het gewoon een nieuwsgierig aagje die graag met jan en alleman wil spelen. Ohja, en die graag mijn shetlander van 80 cm uitdaagt en het altijd verliest(terwijl hij zelf 1.73 is.. :') )

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:50

een van de paarden van mijn stalhouder heeft de neiging om als hij eten uit een emmer krijgt en deze leeg is dan maar gewoon plat te stampen met zijn voet :+

mijn merrie moet altijd overal gaan staan jeuken.
en altijd gaat er een achtervoetje mee doen,net als honden ook wel doen :')

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:53

ellepel schreef:
een van de paarden van mijn stalhouder heeft de neiging om als hij eten uit een emmer krijgt en deze leeg is dan maar gewoon plat te stampen met zijn voet :+

mijn merrie moet altijd overal gaan staan jeuken.
en altijd gaat er een achtervoetje mee doen,net als honden ook wel doen :')


Dat eerste wat je zegt herken ik, hier zit in elke willekeurige emmer of bak gewoon een scheur door mijn paard die die bakken omgooit en erin gaat staan :+

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:07

Altijd als ze aan het eten is het hoofd omhoog haha. En inderdaad na het rijden aan d'r voorbeen krabben.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:07

Als ik ga rijden (mennen) moet mijn merrie altijd hyperdepiep of terwijl neurotisch weglopen. Na 3 meter is het over en loopt ze normaal. Als ik het zelfde stuk terug rijdt en weer opnieuw 'weg' rijdt doet ze het weer een meter of 3. Gekke poownie.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:12

Als mijn merrie enthousiast is gaat ze met haar hoofd “gooien”
Zodra ze op de poetsplaats gezet is moet ze poepen
Als ze een trailer ziet, is ze gelijk zenuwachtig
Als ze niet harder mag op buitenrit oid gaat ze zijwaarts galopperen

Ik kan nog wel eventjes doorgaan.. het is een apart geval :’)

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:19

Bij het optillen van het 1ste achterbeen voor de hoef uit te krabben, winden beginnen laten. Steevast. Altijd. Niet leuk. :+

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 22:23

Poekkie schreef:
Bij het optillen van het 1ste achterbeen voor de hoef uit te krabben, winden beginnen laten. Steevast. Altijd. Niet leuk. :+


Dit heeft mijn paard ook een periode gedaan totdat ik haar been verder naar achteren trok toen besefte ze dat het geen zin meer had :')

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:28

Mijn merrie moet altijd uitgebreid gapen als je het halster af doe om het hoofdstel in te doen, even rekken ofzo. Ook gaat ze tegen de stal deur schoppen met haar voorbeen als je in de stal met iemand sta te praten en haar geen aandacht geef.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:28

Die van mij moet altijd zijn touw los trekken als ie ergens vast staat om vervolgens keurig te blijven staan.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:41

Ik moet met de harde borstel IN de oren van beide dieren poetsen...
Echt heel hard. Vinden ze heerlijk en als ik het niet doe gaan ze tegen mij aan scheuren tot ik het doe...

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:05

Wij vullen onze watertonnen ongeveer 3x per dag. Eén van mijn merries springt over het hek als de tonnen leeg zijn, loopt vervolgens een rondje door de tuin en gaat dan voor mijn woonkamerraam staan net zolang totdat ik haar opmerk en haar water geef. Soms komt het ook wel eens voor dat de ton midden in de nacht leeg is, geloof me... Ik mag mijn bed uit :+ Dan springt ze opnieuw over het hek en gaat dan tegen mijn slaapkamerraam (ik slaap beneden) staan duwen. Als ik daar geen gehoor aangeef, loopt ze door naar de zandschelp van mijn kinderen en gaat ze daar zoveel mogelijk herrie mee maken (ze tilt hem op, smijt de plastic schepjes en harkjes steeds heen- en weer) totdat ik eindelijk mijn bed uitkom (en het hele gezin wakker is). Zodra de waterton weer gevuld is, springt ze zelf weer terug het paddock in.
Ik heb nu al tegen mijn man gezegd: In het nieuwe huis installeren we direct overal automatische drinkbakken. :')
Afbeelding

Mijn andere merries hebben eigenlijk geen rare trekjes en zijn uitermate braaf. :P

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:08

-weglopen bij opstappen, is door de vorige eigenaar aangeleerd, heb der al 10 jaar maar nooit kunnen afleren
-bij 1e keer aangelopenen een bokje geven

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:12

Met poetsen en opzadelen in de box met zijn neus de hele deur open maken en dan proberen wat te knabbelen van de vloer in het gangpad zonder daarbij met ook maar 1 hoef uit zijn box te komen want hij weet dat dat niet mag.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:15

- standaard naar me toe lopen als ik bij het land kom
- altijd zijn buik opblazen met aansingelen al vanaf moment 1
- achteruit willen lopen tijdens het opstijgen
- met opstappen altijd de eerste passen gespannen

Dat waren ze wel denk ik, zal ongetwijfeld iets vergeten hahaha :)

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:17

Een van mijn verzorgpaardjes likt mij helemaal af als hij de kans krijgt, mijn handen, armen, buik en benen. Likstenen vind hij niks. Vaak ook als ik met hem wandel loopt hij met een scheef hoofd mijn mouw onder te kwijlen. :o

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:52

xsensibel schreef:
Als mijn merrie enthousiast is gaat ze met haar hoofd “gooien”


Dat doet die van mij ook :'), en hij heeft het al aangeleerd aan anderen van de kudde ondertussen :=

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:04

Pinda_Dipje schreef:
Wij vullen onze watertonnen ongeveer 3x per dag. Eén van mijn merries springt over het hek als de tonnen leeg zijn, loopt vervolgens een rondje door de tuin en gaat dan voor mijn woonkamerraam staan net zolang totdat ik haar opmerk en haar water geef. Soms komt het ook wel eens voor dat de ton midden in de nacht leeg is, geloof me... Ik mag mijn bed uit :+ Dan springt ze opnieuw over het hek en gaat dan tegen mijn slaapkamerraam (ik slaap beneden) staan duwen. Als ik daar geen gehoor aangeef, loopt ze door naar de zandschelp van mijn kinderen en gaat ze daar zoveel mogelijk herrie mee maken (ze tilt hem op, smijt de plastic schepjes en harkjes steeds heen- en weer) totdat ik eindelijk mijn bed uitkom (en het hele gezin wakker is). Zodra de waterton weer gevuld is, springt ze zelf weer terug het paddock in.
Ik heb nu al tegen mijn man gezegd: In het nieuwe huis installeren we direct overal automatische drinkbakken. :')
[ [url=m/PApVai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn andere merries hebben eigenlijk geen rare trekjes en zijn uitermate braaf. :P


Dit doet mijn merrie ook!!
Niet precies dezelfde situatie, maar als de waterbak leeg is, zal ze alles doen om dat te komen vertellen. En inderdaad op iets heel veel geluid gaan maken om de aandacht ervoor te trekken.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:53

Pinda_Dipje schreef:
Wij vullen onze watertonnen ongeveer 3x per dag. Eén van mijn merries springt over het hek als de tonnen leeg zijn, loopt vervolgens een rondje door de tuin en gaat dan voor mijn woonkamerraam staan net zolang totdat ik haar opmerk en haar water geef. Soms komt het ook wel eens voor dat de ton midden in de nacht leeg is, geloof me... Ik mag mijn bed uit :+ Dan springt ze opnieuw over het hek en gaat dan tegen mijn slaapkamerraam (ik slaap beneden) staan duwen. Als ik daar geen gehoor aangeef, loopt ze door naar de zandschelp van mijn kinderen en gaat ze daar zoveel mogelijk herrie mee maken (ze tilt hem op, smijt de plastic schepjes en harkjes steeds heen- en weer) totdat ik eindelijk mijn bed uitkom (en het hele gezin wakker is). Zodra de waterton weer gevuld is, springt ze zelf weer terug het paddock in.
Ik heb nu al tegen mijn man gezegd: In het nieuwe huis installeren we direct overal automatische drinkbakken. :')
[ [url=m/PApVai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn andere merries hebben eigenlijk geen rare trekjes en zijn uitermate braaf. :P


Ge-wel-dig. _/-\o_
Dat koppie <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:58

Joy MOET OVERAL met haar mond aanzitten...

....

Wat natuurlijk hilarisch is. Zoals te zien in onderstaand filmpje :o


:')

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:32

Als ik met een borstel aankom om haar te poetsen dan wilt ze altijd eerst met haar voorhoofd tegen de borstel aanschuren. Dan duwt ze eerst dr hoofd tegen de borstel aan en schuurt ze licht en als ik dan naar haar hals wilt gaan, dan komt ze weer met haar hoofd en moet ik eerst dr hoofd doen. Dat doet ze echt letterlijk altijd :D

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:42

Mijn ruin moet standaard even de dekjes inspecteren met zijn neus voor ik ze op zijn rug leg, evenals de lamswollen handschoen die ik altijd even over zijn vacht haal.
En wanneer hij binnen wordt gezet moet hij steevast eerst in het stro plassen, en daarna even rollen.
Wanneer ik terugkom uit de loods waar de kast en het voer staan, tja, dan kan ik misschien nog wel iets lekkers hebben meegenomen, dus dan gaat meneer voor de zekerheid maar flehmen, want voor dat kunstje wordt hij nog wel eens beloond. :+

(En omdat hij niet altijd, maar soms inderdaad voer/snoepje krijgt wanneer ik daar vandaan kom, is het een willekeurig afwisselende beloning, waardoor dit geintje alleen maar meer bekrachtigd wordt. :Y) )
Laatst bijgewerkt door marley93 op 02-04-20 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt