Kappersschaar, advies?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 09:29

Hoi,

Helaas is een bezoek aan de kapper voorlopig even uitgesloten..
Echter mijn vriend (en waarschijnlijk de vele andere mannen) heeft kort haar wat iedere twee weken wordt bijgeknipt, uitgedund en geschoren.
Nu is hij al 4 weken niet geweest en het is best wel nodig :=
We weten inmiddels dat de komende weken hij nog steeds niet naar de kapper kan..

Hij vroeg aan mij of ik het niet kan doen.
Maar ik ben geen kapper, heb geen ervaring, maar joh.. Ik wil het wel proberen hoor en zodra de kapper weer open is, kan zij het weer 'repareren' als het echt zo'n mislukking wordt.

Dus... Op zoek naar een scherpe schaar en eigenlijk ook meteen een effileerschaar.
Maar je schrikt je toch rot als je de prijzen ziet.. Het gaat van € 50 naar € 460 IN de aanbieding!

Er zijn op bokt vast genoeg kappers of mensen met ideeën over welke schaar wel geschikt is om haar te knippen en die niet zo rete duur is. Ik ben geen pro en heb geen intentie om dat te worden, ik snap heel goed dat een kwalitatief betere schaar gewoon veel geld kost. Echter vind ik dit voor nu niet nodig.

Iemand met een goede tip?

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:32

Ik heb gewoon een simpele kappersschaar van de Kruidvat die al heel wat jaren mee gaat. Inmiddels moet hij geslepen worden maar voor dat geld is het echt een meer dan prima schaar. Vast niet zo goed als een dure professionele maar ik knip dan ook geen 10+ mensen op een dag.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:34


ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:35

Kijk even op www.haarshop.nl

Jaguar - Pre Style - Ergo - Knipschaar € 39,33

Toen ik ooit begon aan m'n opleiding kregen wij deze schaar, prima schaar om mee te knippen.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 09:40

Ja die website heb ik gevonden :j

Oh ja, ik moet ook wel goed opletten qua schaar, aangezien ik links handig ben.
Zijn rechtshandige scharen dan echt onbruikbaar of valt dat wel mee?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:12

Ik heb een tondeuse set waar ook een schaar bij zat. Die werkt nog steeds prima!
Ik knip al jaren de haren van mijn vriend, en als je je er rustig de tijd voor neemt is het best goed te doen vind ik.
Het wordt alleen altijd net iets korter dan de bedoeling is, omdat ik steeds rechts en links vergelijk en er dan toch altijd aan de andere kant weer een beetje meer vanaf moet om het gelijk te krijgen :') Dus tegenwoordig laat ik het iets langer als ik begin met knippen haha. Iets meer ruimte voor fouten :))

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:18

Is gewoon de tondeuse erover niet handiger? Dat heb ik afgelopen week gedaan, voor het eerst. Hij was wel oké met het resultaat (ik had nog nooit een persoon geschoren, alleen pony :Y) )

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:18

Hier heb je een trimmer set waar alles in zit behalve de effileerschaar, voor niet te veel geld:
*link*
Ik heb er een van hetzelfde merk.

Met de trimmer doe ik altijd in de nek alles mooi recht maken, en de bakkebaarden bijwerken. En de rest doe ik met de schaar.

In het ergste geval kan de tondeuse nog altijd helemaal erover haha, met een opzetstuk erop.

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:55

Hier gaat al jaren gewoon de tondeuse er over, eerder op standje 3 of 2, tegenwoordig zelf op het kortst.

Vind het wel dapper van je TS, om zelf te gaan knippen! Zou dat niet aandurven, haha.

Naast een schaar ed is een tondeuse of scheermes wel nodig trouwens voor de nekharen en de randjes.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 11:11

Haha ja tondeuse erover hebben we ook overwogen, maar nee.. Geen goed idee :+

Tondeuse voor bij de nek en achterhoofd en beetje zijkant is prima, maar op z’n hoofd moet toch wel wat haar zitten hoor en het is ook nog eens suuuuuper dik dat ik denk dat een tondeuse erop vast loopt bij wijze van.
Vandaar ook een effileerschaar nodig denk ik.

Annemiek, ik ga even je link bekijken :)

Edit: link bekeken, de reviews liggen nogal uit elkaar. Voor zo’n complete set mag het voor mij ook wel wat meer kosten als dat meer kwaliteit biedt. Ik houd deze nog even in gedachte..

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:33

Scharen zijn ook verkrijgbaar in links handig! Anders even contact opnemen met de klantenservice.
Knipt een heel stuk minder 'bot' en makkelijker, dan een soort van 'huiskeuken knip schaar'.


_Nancy schreef:
Ja die website heb ik gevonden :j

Oh ja, ik moet ook wel goed opletten qua schaar, aangezien ik links handig ben.
Zijn rechtshandige scharen dan echt onbruikbaar of valt dat wel mee?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kappersschaar, advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:12

Hier al jaren een tondeuse en als het moet kan die met opzetstukken tot 4 cm. Meestal probeer ik het op 3 cm te houden, maar soms heb ik hem blijkbaar niet goed vastgeklikt en dan zit ik ineens op 1,5 cm :).
Beetje fris in het begin, maar nu wel weer lekker.