Wat doen als afleiding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:56

Laat ik voorop stellen dat ik achter de maatregelen sta en zielsveel van mijn kinderen hou... :D

Maar ik zit momenteel dag in en uit met 2 jonge kids thuis en wordt echt nerveus en knettergek.
Beide kids uit hun ritme en op elkaars lip wat resulteert in constant ruzie en zodra ik uit zicht ben streken uithalen, ben de hele dag politie agent aan het uithangen, probeer zoveel mogelijk leuke dingen met ze te doen, knutselen etc etc.

Dit weekend is mijn man gewoon thuis en wil ik er graag even tussenuit voordat ik straks echt niet meer te genieten ben.
Maar ja wat kan ik gaan doen aangezien alles dicht zit?
Uiteraard ga ik lekker uitgebreid naar stal en wil een lekker stuk gaan wandelen maar verder dan dat kom ik niet.

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:06

Iets groots bouwen van papier maché, als je een huisdier hebt kunnen ze het daarvoor maken (heb ooit een papier maché flat voor mijn hamster gemaakt)
Leer ze hoe leuk het kan zijn om klusjes in huis te doen, je kan was vouwen, vloer vegen.
Ik weet niet of het jongens of meiden zijn, maar je kan iets doen met make-up, of een "modeshow" organiseren.
Familiejournaal maken, je kan de hele familie bellen of skypen en ze interviewen voor het familiejournaal, vragen hoe het met ze gaat, en wat zij doen op hun dag, zijn ze bang voor corona etc.
Kan een vriendjes en vriendinnetjes journaal zijn.
Filmpjes maken werkt sowieso altijd wel heel vermakelijk
En ik denk dat je zelf al had gedacht aan spelletjes of puzzels doen

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:10

tabaflab schreef:
Iets groots bouwen van papier maché, als je een huisdier hebt kunnen ze het daarvoor maken (heb ooit een papier maché flat voor mijn hamster gemaakt)
Leer ze hoe leuk het kan zijn om klusjes in huis te doen, je kan was vouwen, vloer vegen.
Ik weet niet of het jongens of meiden zijn, maar je kan iets doen met make-up, of een "modeshow" organiseren.
Familiejournaal maken, je kan de hele familie bellen of skypen en ze interviewen voor het familiejournaal, vragen hoe het met ze gaat, en wat zij doen op hun dag, zijn ze bang voor corona etc.
Kan een vriendjes en vriendinnetjes journaal zijn.
Filmpjes maken werkt sowieso altijd wel heel vermakelijk
En ik denk dat je zelf al had gedacht aan spelletjes of puzzels doen



Ik denk dat ze een ontspannende activiteit zoekt zonder kids ...

Zonnebank Of sauna pakken een idee ? geen idee of die nog open zijn

Anoniem

Re: Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:54

Zoek inderdaad iets voor mijzelf :)

Sauna ben ik echt niet van (en gok dat deze nu ook dicht zijn), zonnebank mag ik momenteel niet omdat ik zwanger ben.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:03

Je schrijft dat de kinderen uit hun ritme zijn, kan je geen planning maken met ze? Dus een soort van ritme thuis? Kan je afspraken met ze maken? Misschien haalt dit al een deel spanning weg.
Naar stal is een goeie en wandelen ook. Fietsen een optie? Of iets wat jou zelf ontspanning geeft in huis: puzzelen, computeren, tuinieren. Verwijs de kinderen dan naar je man. Of misschien kan je man er even tussenuit met de kinderen (rondje door de wijk) zodat jij het huis even voor jezelf hebt?

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:20

Zoals hierboven al aan wordt gegeven, is het misschien handig om juist dat ritme er bij de kinderen in te houden?
En tijd voor jezelf.. wandelen en fietsen zijn al genoemd... Maar wat vind je van bijvoorbeeld je kleding kast ofzo opruimen? Even tijd voor jezelf en ook een nuttig klusje. Wellicht kan je nog kleding verkopen?
Ik vind het tenminste altijd wel een leuk klusje en is ook zeker iets waar je normaal vaak niet aan toe komt... zeker met twee kinderen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:15

Ritme probeer ik er zo goed mogelijk in te houden, geef ze ook duidelijk aan wat en wanneer we gaan doen maar ze zijn nog vrij jong (4 en 2,5).

Ben eigenlijk echt op zoek naar iets wat ik buitenshuis kan doen, zodat ik echt even weg van de kids ben.
Fietsen is inderdaad ook nog een optie maar niet mijn meest favoriete haha ;)
Tuin ligt er inmiddels al picobello bij, mijn zoontje vind het erg leuk te helpen en zo zijn ze wel veel buiten.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:24

noviceh schreef:
Je schrijft dat de kinderen uit hun ritme zijn, kan je geen planning maken met ze? Dus een soort van ritme thuis? Kan je afspraken met ze maken? Misschien haalt dit al een deel spanning weg.
Naar stal is een goeie en wandelen ook. Fietsen een optie? Of iets wat jou zelf ontspanning geeft in huis: puzzelen, computeren, tuinieren. Verwijs de kinderen dan naar je man. Of misschien kan je man er even tussenuit met de kinderen (rondje door de wijk) zodat jij het huis even voor jezelf hebt?


Dit vind ik dus een hele goede tip! We gebruiken dit nu ook op mijn stageplek vast schema met elke dag een knutselactiviteit en andere activiteiten zoals wandelen , bezig in de tuin of rondje met de auto. Ook zijn er momenten dat ze naar hun kamer gaan ( alleen voor de cliënten die zich zelf ook kunnen vermaken) Voor ons is dat dan ook even een rust moment.

Dus TS maak een planning met elke dag terugkomende activiteiten. Maar zet ze ook eens voor de tv of laat ze apart even spelen. Ondertussen gewoon lekker een boek lezen of iets doen wat je ontspant. En zoals je al zei lekker naar stal en gaan wandelen.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:27

Een lekkere picknickmand mee naar stal!! Lekker met de paardjes aan de gang en daarna lekker ergens gaan relaxen of op het erf van de stal zelf. Boekje mee, theetje mee, ... :j

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat doen als afleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:31

Komend weekend slaapfeestje voor partner en kinderen op de benedenverdieping en jij boven op bed in je pyjama met een boek enz.Regel met je partner dat je eten boven gebracht wordt en dan genieten.