Afstuderen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:29

En hier ook!
Ik denk dat stage ook nog wel kan gaan volgen.


Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:50

Jep, hier ook. Gelukkig volg ik geen colleges meer dit jaar, alleen stage.

Ik merk wel dat ik het veel stressvoller vind om al mijn afspraken en interviews e.d. nu telefonisch te moeten doen ipv face to face.. En hoe houden jullie je ritme vast? Ondanks dat ik toch al veel thuis werkte vind ik het nu echt dubbel zo moeilijk om vast te houden aan mijn ritme. Terwijl er dus eigenlijk niets veranderd voor mij, behalve dat ik nu niet meer naar de uni hoef/kan.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:29

Ik heb een vast ritme qua tijden. Om 10 uur even naar beneden, met mijn familie kletsen en even buiten kijken. Om 12 uur lunchen en een blokje om, en om 3 uur weer even naar beneden en buiten.
Ik merk dat ik het lastig vind als ik buiten niet uit kan waaien ;)

Ik zit nog even te puzzelen hoe ik skype of telefooninterviews op ga nemen om uit te typen.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:56

Bubblewrap schreef:
Ik heb een vast ritme qua tijden. Om 10 uur even naar beneden, met mijn familie kletsen en even buiten kijken. Om 12 uur lunchen en een blokje om, en om 3 uur weer even naar beneden en buiten.
Ik merk dat ik het lastig vind als ik buiten niet uit kan waaien ;)

Ik zit nog even te puzzelen hoe ik skype of telefooninterviews op ga nemen om uit te typen.



Bellen met een andere telefoon en opnemen met mijn iPhone zat ik aan te denken. Dan kan ik ieder geval op ieder moment uittypen.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Es_ther

Berichten: 18704
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:57

Je kan geluid opnemen met je MacBook en ook met Windows.
Op Mac heb je QuickTime en op Windows moet ik even kijken hoe het heet :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Fem

Berichten: 12500
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:01

Mocht je het via telefoon willen doen dan is er een speciale app, als je die aanzet dan neemt ie het telefoongesprek op.
Wel even toestemming vragen van degene die je interviewt, want anders is het niet legaal.

De app heet 'gespreksopname'.
Afbeelding

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:54

Maar je moet sowieso toestemming vragen of je in een interview op mag nemen :j Zoom schijnt ook een opname functie te hebben, maar dat moet ik allemaal nog even uitzoeken.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Fem

Berichten: 12500
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:16

Uiteraard, maar ik bedoel dat je het met deze app zo snel gemakkelijk kunt vergeten... Is mij ook wel eens overkomen, maar dan heb ik het naderhand alsnog gevraagd/gemeld en bij niet akkoord alsnog verwijderd.

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:26

Eelmo schreef:
Maar je moet sowieso toestemming vragen of je in een interview op mag nemen :j Zoom schijnt ook een opname functie te hebben, maar dat moet ik allemaal nog even uitzoeken.


Je kunt met microsoft teams ook interviews opnemen!

Vera! :D

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:17

Hoi, ik heb ff jullie mening nodig.

Mijn plan was eerst om een halfjaar te gaan reizen (dus een pauze van school) in september, en daarna scriptie schrijven in februari. Ik heb die pauze ook wel echt ff nodig.. Maar nu met de corona is het allemaal zo onzeker, misschien is het in september niet veilig/kun je dan nog niet reizen..

Zouden jullie het dan omdraaien (in sept. scriptie en in februari reizen) of toch het risico nemen?

Ik twijfel heel erg, want ik weet dat scriptie wel veel van je eist. En ik wilde heel graag ff een 'break' ofzo van school..

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:26

Ik zou het er niet nu al op gokken dat je in september vrij kan reizen. Het virus kan misschien in Europa wel minder actief zijn, maar in veel delen in de wereld staat het pas in de kinderschoenen en je weet niet wat de impact gaat zijn op bepaalde lokale toeristische plekken. Ik zou dus toch doorbijten en scriptie gaan doen en daarna kijken of je kan reizen. Of je moet wel in september gaan maar laat gaan boeken, dat je echt pas in augustus gaat kijken waar je heen gaat.

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:30

Emmaa_ schreef:
Ik zou het er niet nu al op gokken dat je in september vrij kan reizen. Het virus kan misschien in Europa wel minder actief zijn, maar in veel delen in de wereld staat het pas in de kinderschoenen en je weet niet wat de impact gaat zijn op bepaalde lokale toeristische plekken. Ik zou dus toch doorbijten en scriptie gaan doen en daarna kijken of je kan reizen. Of je moet wel in september gaan maar laat gaan boeken, dat je echt pas in augustus gaat kijken waar je heen gaat.


Ja inderdaad. Het zou toch zonde zijn als veel landen dan niet mogelijk zijn en/of (toeristische) plekken nog gesloten zijn etc.. En last-minute een ticket boeken kost vaak ook meer geld (ik wilde ook buiten Europa, dus dan helemaal)

En vanaf februari heb ik meer ruimte/tijd

Dan toch maar alvast gaan kijken naar afstudeeropdrachten :)


Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:28

Ja ik zou het risico niet nemen om te gaan reizen. Het kan wel zo zijn dat het hier straks voor een groot gedeelte weer rustig is en dat je weer mag gaan reizen maar je moet er niet aan denken dat je ergens in het buitenland zit en niet meer terug kunt.

Vera! :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:57

Nou het is hier deze week officieel gekkenhuis.. :') Al sinds het corona-gedoe en thuiswerken houd mijn afdeling er nogal vreemde werktijden op na.. (Het zijn er drie..) Waarbij eentje pas om 13:00 begint en om 20:00 ophoudt, de tweede regelmatig gewoon helemaal niks meer laat horen en de derde videobelt vanuit zijn bed. :=

Ondanks dat ik keihard bezig ben met mijn afstudeerplan omgooien, schipperen in wat wel en niet kan en alle oplossingen probeer te verzamelen en uit te werken. Presteren deze mensen het om op zondagen te gaan videobellen. Het ook vrij gewoon te vinden om een complete dag (serieus van 11:00 tot 18:30) op te eisen om te moeten brainstormen (over iets dat voor mij geen waarde heeft in mijn traject) en dan ook nog denken af te kunnen spreken dat er om half zeven nog laatste brainstorm word gedaan op de conclusies van de eerste brainstorm. :wow: Vandaag mondeling een officiële waarschuwing gehad omdat ik vroeg vanuit welke hoek dit gedrag kwam en aangegeven dat ik best wil helpen, maar dit zo langzamerhand mijn afstuderen in gevaar bracht.. 8)7 Het zal wel aan "de crisis" liggen, maar deze afdeling begin echt rare dingen te doen.. :n Meteen maar even mijn begeleider ingeschakeld, die had ook al zo zijn vragen bij ze, maar lekker.. Als dat je afstuderen wordt.. (Ik moest het echt even kwijt..) ;(

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:45

Het een en ander in mijn kring is afgestudeerd op basis van al bestaande cijfers. Dit demotiveert mij echt enorm joh. Meer hier last van?

Zit toch alleen maar thuis een beetje te werken aan m'n onderzoek en ben er inmiddels ontzettend klaar mee. Hoe zit dat bij jullie met afstuderen?

Don't mess with the ponies

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:47

Ja same, ik moet nu nog alleen een minor doen voor mijn studie die eigenlijk niks te maken heeft met mijn studie mondzorgkunde. Ik heb nu echt zoiets van laat die minor zitten en geef me mijn diploma

Vera! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:54

Jullie tips mbt geluid opnemen neem ik mee! Dankjullie :D Een 'willekeurige' app ga ik niet gebruiken. Het is geen vertrouwelijke informatie, maar ik wil er toch zeker van zijn dat de gegevens niet worden doorgesluisd ;)

IsaCalixa, je zegt dat je die pauze nodig hebt. Ik kan niet in je hoofd kijken, maar zou die pauze ook in NL kunnen?
Moet je voor je scriptie ook stagelopen, want dan zou je dat in juni/juli geregeld willen hebben als je in september start. Althans, ik :') . We zijn pas april, dus het is nog een heel eind weg ;)

Canon, och nee wat zuur! Ik moest lachen toen ik las van de bed-videobeller. Totdat ik de tweede alinea las :(:) Wie had je ingelicht, begeleider van school of van het bedrijf?

Hier gelukkig geen last van mensen die 'zomaar' zijn afgestudeerd.

Hoe gaat het met jullie? Het is toch een vreemde tijd...

Ik vind het zelf wel steeds vreemder worden om thuis te werken. Hier lijkt niets aan de hand en 'werk ik wel thuis', maar dan zie ik op het nieuws en social media de lege treinstations, verhalen over patiënten, muziek van '17 miljoen mensen' etc. Het voelt (gelukkig?) alsof ik in een ander land leef.
Met mijn bedrijfsbegeleider zit ik op 1 lijn, zowel over de stageopdracht als over de acties die vanuit school worden ondernomen, met mijn schoolbegeleider niet. Dus dat vind ik nog wel lastig.

Es_ther

Berichten: 18704
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:27

Hier wel goed. Ondanks thuiswerken lukt het nog wel aardig :).
Vind het vooral saai, de hele dag thuiswerken en geen collega’s zien.
Mijn verdediging is waarschijnlijk digitaal. Mocht het niet goed gaan ivm internetverbinding van iemand, moet het op een later tijdstip worden ingehaald. Weet nog niet of ik digitaal fijner vindt dan op school eigenlijk.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:33

Echt, wat moeten we ooit met competenties :')
'Vormt een moreel oordeel over ethische situaties binnen beroepssituaties.'
Kunnen ze niet opschrijven: 'heeft een mening over gedrag van mensen en waarden/normen in het bedrijf' :P

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:09

Nee, dat klinkt niet fancy genoeg *D

Ik wacht nog op feedback -O- Had ik eindelijk weer wat motivatie gevonden, lijkt mijn begeleider geen haast te hebben. Meh. Maar, als het goed is lever ik volgende week mijn definitieve onderzoeksvoorstel in en dan kan het echte werk beginnen :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:36

Dat zal het zijn _O-

Lastig Eelmo. Duimen dat je snel reactie hebt!
Heb je inmiddels al wat ritme gevonden met thuiswerken?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:31

Ik heb mijn laatste feedback gekregen. Hierna moet ik t definitief inleveren (de methode). Heb echt geen motivatie :o Dacht na vorige feedback, zo kan ik m wel inleveren! Was echt trots. Krijg ik m terug met 37 opmerkingen en wat in de eerste versie goed was (en dus niet veranderd is) was nu ineens bout. Kan ik niet zo goed tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:35

Wat eerst goed was en nu fout, is dat van dezelfde beoordeelaar?

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:31

MonteKarlo schreef:
Ik heb mijn laatste feedback gekregen. Hierna moet ik t definitief inleveren (de methode). Heb echt geen motivatie :o Dacht na vorige feedback, zo kan ik m wel inleveren! Was echt trots. Krijg ik m terug met 37 opmerkingen en wat in de eerste versie goed was (en dus niet veranderd is) was nu ineens bout. Kan ik niet zo goed tegen.


Vreselijk altijd. Het is vaak nooit goed genoeg... Heb mijn feedback op mijn opzet al terug gehad, met pijn in mijn buik die mail geopend. :') Gelukkig een “go” gekregen dus kon veilig beginnen met de dataverzameling. Uiteraard ook feedback gehad, maar gaf wel even een positive vibe. Ook geen garantie voor het eindoordeel straks maar goed.

Hoelang moet je straks wachten op je beoordeling van de opzet en mag je vast starten met data verzamelen of nog wachten tot de feedback weer terug hebt?

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:33

Ooh dat is zo stom MonteKarlo.. Daar kan ik ook nooit zo goed tegen, snap dat dat niet heel motiverend is..

Bubblewrap, totaal niet :') maar ik krijg werk gedaan, dus kan er redelijk mee leven. Als paard weer een beetje op de rit is komt er hopelijk weer wat meer rust en regelmaat.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers