[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:03

Heel zuur inderdaad. Al geeft de KNHS hele tegenstrijdige berichten over wat wel, en wat niet door mag gaan. We wachten rustig af. Gezondheid gaat zeker voor.

Ik kreeg al wel mails van enkele trainingslocaties dat trainen nog wel mogelijk is. 1 op 1 trainingen dan. Dus dat gaan we dan maar plannen. Zo blijven we toch een beetje in het ritme.

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:50

Ja inderdaad. Gelukkig mogen we nog naar stal haha. Mijn paard staat niet aan huis dus ik zou het niet aankunnen op een straatverbod ofzo haha!
1 op 1 mag inderdaad dus die trainingen pakken we wel op.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:42

Toch vind ik die trainingen bij een crossterrein (al is het 1 op 1) moreel wel lastig als ik voor mezelf spreek... Je moet zoveel mogelijk thuis blijven, mensen liggen te vechten voor hun leven en er zijn veel beroepsgroepen die zich het apezuur werken en ik ga even lekker op crosstraining... Ik twijfel al over een wandeling in het bos of een bosritje...

Begrijp me niet verkeerd hoor, iedereen moet het lekker zelf weten, maar ik merk dat het voor mij toch niet goed voelt ofzo...

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:15

Dan moet je idd niet gaan!

Ik denk wel dat het kan, met maatregelen natuurlijk. Ik voel me er veiliger bij dan boodschappen doen.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:20

Dat heb ik ook hoor! Maar boodschappen moet, crosstraining niet :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:50

Het mag toch ook niet als je de regels van de KNHS goed leest?

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:09

Maar als het veilig kan en het mag, waarom niet. Denk ik dan weer. Ik voel me er zelfs veiliger bij dan werken :')
En het maakt de tijd ook nog een beetje leuk. Hoe je het went of keert, ziek of niet. De sfeer is naar, alles is naar. Dan vind ik het fijn om nog wat leuke dingen te hebben.
Mensen mogen ook nog bosritten maken en wandelingen. Zie geen verschil.

Al spreekt alles elkaar tegen. Het mag wel maar liever niet.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 07:00

SusanH schreef:
Het mag toch ook niet als je de regels van de KNHS goed leest?


Klopt. Wij hebben als vereniging de KNHS nog gebeld. Maar de vereniging, waar geen paarden gestald staan of mensen wonen moest 100% dicht.

Ik denk dat je vooral in je hoofd moet hebben: als je valt, en je beland in het ziekenhuis. Moet je dat willen? Alleen daarom al zou ik het niet doen.
Ik zit met een ontstoken keizersnede wond en mijn controle gaat niet door en zal er dus een lelijk stuk aan overhouden terwijl ik in een normale situatie wel had mogen en kunnen komen. Nu kan het gewoonweg niet...

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:05

Maar dat risico loop je ook als je in de auto zit. Of buiten de deur loopt.. zwanger bent, of er zelfs een ongelukje in huis gebeurd. :+

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:24

Cioccolato schreef:
Maar dat risico loop je ook als je in de auto zit. Of buiten de deur loopt.. zwanger bent, of er zelfs een ongelukje in huis gebeurd. :+


Ja klopt inderdaad haha, zo zit ik ook in elkaar.
Alles spreekt elkaar soms een beetje tegen. Je moet ook je hond uitlaten.. :+
Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt toch?
Ik heb geen moeite met privé lessen, het kan veilig want je blijft op afstand van elkaar. Dit soort trainingen maakt deze tijd nog een beetje leuk dus dat blijf ik wel doen zolang het kan/mag.
Of ik in het ziekenhuis kan belanden denk ik nooit over na, dat kan namelijk met alles wat je doet, ook op stal of gewoon thuis..

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:48

Feit is wel dat met een spring/cross training de kans op een dergelijk ongeluk groter (statistisch gezien) dan wanneer je een blokje om doet met de hond.
Voor mij is dat ook de reden dat ik wel rij maar niet hoog ga springen oid en ook niet naar het bos ga.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:16

paljaslaura schreef:
Feit is wel dat met een spring/cross training de kans op een dergelijk ongeluk groter (statistisch gezien) dan wanneer je een blokje om doet met de hond.
Voor mij is dat ook de reden dat ik wel rij maar niet hoog ga springen oid en ook niet naar het bos ga.


Hier hetzelfde. Die van mij heeft een klein hartje, kans op vallen is daardoor een stuk groter dan met een brave.

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:28

Maik79 schreef:
paljaslaura schreef:
Feit is wel dat met een spring/cross training de kans op een dergelijk ongeluk groter (statistisch gezien) dan wanneer je een blokje om doet met de hond.
Voor mij is dat ook de reden dat ik wel rij maar niet hoog ga springen oid en ook niet naar het bos ga.


Hier hetzelfde. Die van mij heeft een klein hartje, kans op vallen is daardoor een stuk groter dan met een brave.



Haha eens. Dan snap ik het wel inderdaad.. Die van mij is wel redelijk braaf. Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Als iets niet goed voelt moet je het sowieso niet doen! :D

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:28

Nu we nog zeker 2 maanden geen wedstrijden kunnen rijden heb ik de opbouw naar de een cross-wedstrijd ook maar gestaakt. In de loop van mei kijk ik wel weer hoe de toekomst er uit gaat zien. Het lijkt me niet onmogelijk dat we nog langer in een beperkte vrijheid leven.
Daarnaast, door mijn overkoepelende functie in een ziekenhuis weet ik ook hoe de 'normale' zorg er nu aan toe gaat en weet ik ook hoe enorm druk het personeel het heeft. Beide zeer grote redenen om de kans te minimaliseren dat ik naar het ziekenhuis moet om zorg te krijgen.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:29

Bij mij is de kans groter op stal, met jonge paarden. Maar ik blijf ze toch wel verzorgen..

Ieder moet idd doen waar die zich goed bij voelt. En een ander er ook zeker vrij in laten. Ieder kent zichzelf her beste en zn paard.
Zo neem ik niet een paard mee dat voor t eerst gaat crossen ofzo. Dat vind ik wel een te groot risico. Ook train ik nier naar een hoger niveau, maar lekker basis op starten, afwisseling.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:52

Ik doelde vooral op het statistische... Iedereen moet inderdaad doen waar hij zin in heeft.
Maar zelf nu weinig zin met een gebroken been het ziekenhuis in te gaan en met corona thuis te komen.

M97

Berichten: 56
Geregistreerd: 14-03-20
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:29

Tja, snowboarden is statistisch ook gevaarlijk. In ieder geval bewust zijn van de risico's en dan een eigen afweging maken. Risico is relatief.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:23

M97 schreef:
Tja, snowboarden is statistisch ook gevaarlijk. In ieder geval bewust zijn van de risico's en dan een eigen afweging maken. Risico is relatief.


Snowboarden zal nu lastig gaan hoor gezien alles gesloten is ;)

Zeker dat iedereen z'n eigen afweging moet maken. Maar zelfs een braaf paard kan vallen, misrekening maken en we weten allemaal dat in de eventing meer gebeurd dan met dressuur/springen.
Het is gewoon zo banketstaaf als je eigenlijk hulp nodig hebt van het ziekenhuis en ze opereren je pas na 24uur aan je gebroken been. Kan je uit ervaring vertellen dat 8 uur wachten al hels is. Maar zo lang je niet dood gaat, kun je wachten.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:43

Dat kan met alles gebeuren, hoeft niet eens met paarden te gebeuren.
Ik denk dat een ieder wel kan inschatten wat die wel en niet kan doen zolang het met de regels mee gaat :j

M97

Berichten: 56
Geregistreerd: 14-03-20
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:56

suikermeisje schreef:
M97 schreef:
Tja, snowboarden is statistisch ook gevaarlijk. In ieder geval bewust zijn van de risico's en dan een eigen afweging maken. Risico is relatief.


Snowboarden zal nu lastig gaan hoor gezien alles gesloten is ;)

Zeker dat iedereen z'n eigen afweging moet maken. Maar zelfs een braaf paard kan vallen, misrekening maken en we weten allemaal dat in de eventing meer gebeurd dan met dressuur/springen.
Het is gewoon zo banketstaaf als je eigenlijk hulp nodig hebt van het ziekenhuis en ze opereren je pas na 24uur aan je gebroken been. Kan je uit ervaring vertellen dat 8 uur wachten al hels is. Maar zo lang je niet dood gaat, kun je wachten.


Het is niet zo zeer de vraag of je valt, maar wanneer en hoe ernstig. Als je dat niet wilt, kan je beter gaan schaken ofzo. Zeker niet paardrijden, snowboarden of skaten.

Ik heb nog nooit iets gebroken, enkel gekneusd. Was vervelend, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Het enige waar men zich m.i. zorgen over moet maken zijn ongelukken met blijvende schade of een fatale afloop als gevolg.

Zelfs in de paardensport komt dat heel weinig voor. Als je gewoon een cap draagt en je normaal gedraagt is dat heel onwaarschijnlijk. De situaties die echt gevaarlijk zijn, waar je zelf ook niet veel aan kan doen, zijn wanneer een paard met zijn hele gewicht op jou valt. Dat kan o.a. voorkomen bij bepaalde hindernissen bij Eventing of in mindere mate Showjumping. Maar ik denk dat iedereen op dat niveau zich heel goed bewust is van de risico's.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:23

Ik ben begonnen met skeeleren omdat de sportscholen dicht zijn. Ik denk dat een crossles rijden veiliger is, maar een mens moet toch wat :')

M97

Berichten: 56
Geregistreerd: 14-03-20
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:28

liekec schreef:
Ik ben begonnen met skeeleren omdat de sportscholen dicht zijn. Ik denk dat een crossles rijden veiliger is, maar een mens moet toch wat :')


Haha, heb 't niet meer gedaan sinds ik kind was. Ik zie ook nooit volwassene die 't doen ;)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:49

M97 schreef:
liekec schreef:
Ik ben begonnen met skeeleren omdat de sportscholen dicht zijn. Ik denk dat een crossles rijden veiliger is, maar een mens moet toch wat :')


Haha, heb 't niet meer gedaan sinds ik kind was. Ik zie ook nooit volwassene die 't doen ;)

Hier stikt het er ineens van! Dus voor 2 tientjes ook maar gekocht en het is heerlijk! Lekker in het zonnetje. Vanmiddag 15 kilometer rondje gedaan in iets meer dan een uur.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:50

Dan zou je mij kunnen afvoeren! _O-

M97

Berichten: 56
Geregistreerd: 14-03-20
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:55

Ik ga het binnenkort eens proberen, hoop dan wel dat ik niemand tegenkom die ik ken haha