Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 10:40

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb dit hele topic (al enige tijd geleden) uitgebreid doorgelezen en afgelopen zaterdag heb ik ook meegedaan, we hebben ons K1-debuut gemaakt. Aangehaakt bij een moeder-dochter-duo waardoor mijn stresskip wat rustiger bleef, maar ook waardoor zij te langzaam gereden hebben :oo
Stinky had bij de voorkeuring ook een hoge hartslag, Marije! Wel eindelijk een goede hartslag bij de finish. Bij de nakeuring was zijn hartslag gelukkig lager dan ooit :)

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:04

Alhoewel er voorlopig niets door lijkt te gaan aan evenementen (logisch), vraag ik me af wie hier nog steeds trouw doortraint?
Ik krijg een beetje rij-schaamte.... alhoewel het hier best stil is, ik de enige ben die de paarden verzorgd en ook alleen rij..... Hoe zit dat bij jullie?

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:29

Ik rij even niet buiten vanaf stal: net verhuisd met paard en ken het gebied nog niet zo goed, plus vanaf een afstand al zichtbaar dat het druk is (veel geparkeerde auto's).

Mogelijk nog wel een keer naar het strand maar dan 's morgens heel vroeg. Als de kustwegen nog open zijn tenminste...

Verder gewoon thuis aan de slag in de bak.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:29

Ik ga minimaal naar stal om contacten te vermijden. Ze staan op pension en gaan elke dag naar buiten. Stal is op de hoogte dat ik liever de deur niet uit ga omdat ik verpleegkundige ben. Voor de paarden is het niet erg even vakantie te hebben op de wei

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:47

Ik zit momenteel zelf thuis met hoestbuien en een fikse verkoudheid. Mijn paarden worden gelukkig heel goed verzorgd en van aandacht voorzien door stalgenoten.
Wanneer ik weer klachtenvrij ben, wil ik op zich wel weer gaan rijden, maar of dat meteen weer het bos in zal zijn, ik denk van niet. Of misschien een keer heel vroeg om half 8 al ofzo.
Maar eerst maar weer even in de bak beginnen, op de meest rustige tijdstippen op de dag.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:52

Mijn training ligt helemaal stil omdat ik zelf ziek was, conditie heeft een flinke optater gehad, dus rijden zit er nog even niet in. Gisteren na 2 dagen klachtenvrij eindelijk eens bij paardlief op bezoek geweest en man wat was het druk op stal zeg!

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:36

Okay, bij jullie door ziekte en drukte op pensionstallen dus echt wel wat rustiger aan doen....
Sterkte voor de zieken, en bij pensionstallen zou een soort rooster wellicht wat zijn... dan kan iedereen iid 3x pw even iets doen zonder elkaar tegen te komen misschien.

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:47

Ik train niet echt gericht, maar rij nog wel. Helaas gisteren voor het eerst en voorlopig laatst op het strand kunnen rijden. Alles afgesloten. :=

:wave:

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:09

Ninx schreef:
Okay, bij jullie door ziekte en drukte op pensionstallen dus echt wel wat rustiger aan doen....
Sterkte voor de zieken, en bij pensionstallen zou een soort rooster wellicht wat zijn... dan kan iedereen iid 3x pw even iets doen zonder elkaar tegen te komen misschien.

Wij zijn maar met een klein groepje, maar appen elkaar om af te spreken wie wanneer gaat en hoe lang je verwacht op stal te zijn. Werkt prima :)

Oy with the poodles, already

Malenka

Berichten: 7516
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:10

Ik train momenteel niet. We moeten Nilay's conditie van nul weer opbouwen en lekker regelmatig trainen zit er nu niet in. Ik vrees ook dat er nog wel een lockdown aan zit te komen.

Maar! Ik heb wel een nieuwe aanwinst voor de toekomst. :D Deze dame komt bij mij wonen. Momenteel is ze nog niet eens drie. Dus het duurt even. Maar de toekomst dromen zijn er al.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:59

Ohhhh wat een mooie! :D

Wij hebben er ook een nieuw maatje bij :j
7-jarige arabier die nog (verder) ingereden moet worden. Is gewend aan een zadel en ruitergewicht. Is nu iets meer dan ee week bij ons. Gisteren zelf voor het eerst even erop gezeten. Beestje vond het prima :D

Doen er nog niet heel veel mee. Voornamelijk buiten wat wandelen en soms longeren. En voer erin, want hij kan wel wat spekkies hebben

Afbeelding

:wave:

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:26

Nieuwe routes aan 't uitpluizen voor de Someren Marathon..... hoop dat we tegen die tijd allemaal weer rondrijden en aan 't trainen zijn :D

(Ohh.... damn, ik heb een organisatie verbod van mijn mede-organisator :x :') kan ik toch niet laten )

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:33

Wat een leuke nieuwe aanwinsten, proficiat en veel succes allebei!

Ik ben nog aan 't rijden maar voornamelijk in de piste (zonder les, wat het niet eenvoudiger maakt), het bos is echt niet te doen, wat een drukte!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:27

Ik rijd nog wel, maar ik woon in Oost Groningen. Niet echt een hotspot voor mensen om massaal te gaan wandelen. Ga meestal wel met iemand van stal, maar te paard heb je die 1,5 meter zo gauw. De paarden waarmee ik rijd stappen heel snel en draven/galopperen vrij traag, maar mijn paard is juist andersom. Daardoor altijd wel meer dan 1,5 meter afstand.
Hoop wel dat er wat doorgaat. Wilde eigenlijk Buinen of Grolloo rijden en doordat ik onverwachts toch wat meer mee ben gaan helpen met het organiseren van DFW valt die ook weg. -O- Mijn planning was Buinen/Grolloo, Dwingeloo eendaagse, DFW en Heerde, maar als daar al Buinen, Grolloo en DFW van afvallen dan blijven er nog maar 2 over van mijn oorspronkelijke planning. Had Holterberg nog als optie maar die is weer te dicht op Dwingeloo... -O-

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:45

Maashorst is ook een risico. Was mijn plan om daar re starten. Wordt toch endurance by the sea dan denk ik

:wave:

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:57

Ok geen Veluwemarathon dus dit jaar...

Was te verwachten op zich, maar toch...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:24

Zo jammer :\

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:36

Jah...
Het is niet anders.
De wereld staat in brand, dan is endurance echt wel even minder belangrijk.
Maar toch, het is wel echt jammer dat het nodig is.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:10

Idd jammer, maar er zijn ergere dingen op dit moment ja.

Zijn er zieken bij jullie in de omgeving? Ben zelf wel wat verkouden, maar niet ziek. Al zoek ik eigenlijk ook geen sociaal contact of drukke plekken op. Werk niet meegeteld dan.

:wave:

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:52

Nee, nog niet. Op mijn werk ook nog geen cliënten gelukkig.


Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:24

Op mijn werk uiteraard wel (ziekenhuis) zowel patiënten als collega’s

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:52

Dag iedereen :D

Net nu ik dus fijn aan het trainen was ... KEBOEM, Corona, allemaal "in ons kot" om onze minister van Volksgezondheid nog maar eens te quoten.

Sinds gisteren mogen we in België niet meer in het bos gaan rijden, wat mijn planning danig in de war stuurt. Ik vraag me dus af hoe jullie dit nu doen. Rijden jullie minder, hebben de paarden rust, doen jullie meer grondwerk, ...

Ik denk maar te gaan afwisselen tussen dressuurwerk in de piste, longeren, grondwerk en in de lange lijnen, maar mogelijk zie ik iets heel leuks en evidents over het hoofd.

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:09

In Nederland mag veel nog wel, maar ik doe op het moment even alleen maar grondwerk, voornamelijk gaten in de opvoeding dichten. Moet eerlijk zeggen dat het mijn planning ook wel overhoop gooit...

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:23

Mijn planning gaat vooral overhoop door t schrappen van wedstrijden, maar daar heb ik alle begrip voor.

Pony heeft onbedoeld 2 weken extra vakantie gehad tijdens mijn thuisquarantaine.
Isie niet slechter van geworden.
Vorige week woensdag voor t eerst weer een rondje van 11 km gefietst, zaterdag vroeg 25 km in het bos gereden en dat ging fluitend.
Kan merken dat hij een maand terug redelijk eenvoudig de 53 km in Leende heeft uitgelopen, hij is echt wel goed fit.

Als we in Nederland ook niet meer naar t bos zouden mogen, zou ik wat meer in de bak gaan trainen, en wat vaker longeren denk ik.

Maar voor nu probeer ik op incourante tijden de rustige stukken bos op te zoeken (ik mijd dus de grotere parkeerplaatsen, gelukkig is hier op de Veluwe de hoeveelheid ruiterpaden behoorlijk uitgebreid dus kan goed kiezen hier) en verder af en toe los te werken in de paddock en af en toe een een dressuurtraining in de bak.

Wanneer er mogelijk in de tweede helft van het seizoen er weer wedstrijden door zouden kunnen gaan, dan merk ik wel hoe fit hij is, óf en zo ja wáár we nog welke afstand gaan starten, of dat we ons dan eerst eens richten op de dressuur (heb een startkaart dressuur nog ongebruikt, eerst afgemeld ivm storm, daarna niks meer kunnen starten omdat de wedstrijden niet doorgaan).

Vooralsnog dankbaar dat ik gezond ben, op een periode met milde klachten na.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:22

Tja hard trainen word hier ook niet gedaan.
Maar wel lekker longeren lekker soepel houden.
Buiten ritjes gericht op gehoorzaam heid en ontspannenheid.
Genieten dus vooral van wat nog mag en kan.

Als het nog van een wedstrijd komt is het goed.
Maar mijn focus lag toch al op trektochten maken in de Eifel waarvan eentje aankomend weekend.
En die gaat helaas dus niet door.

Het bos waar ik rijd is behoorlijk uitgebreid kan heel makkelijk mensen ontwijken.
Verder stap ik op mijn race fiets...Solo om zelf ook fit te worden weer.
En wachten tot het allemaal voorbij is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker