Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 22:08

Hallo Bokkers in deze gekke en nare tijden.
Juist in de tijden geniet ik extra van mijn dieren en ooit beloofde ik meer van mijn kleuter Sjaan te laten zien, dus herkennen jullie haar nog?
Inmiddels is ze geen kleuter meer en doet ze haar echte naam Jeanne D'Arc eer aan.

Je kan haar herkennen van deze topics;
[RIJ-ITP] Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Het is al een poosje geleden, ik stelde haar voor als 3 jarige en het laatste topic was ze goed 4 en waren we net L1 en jonge paarden wedstrijden gestart.

Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ik ga jullie even mee nemen is die laatste 2 jaar.
Net zoals mijn vorige topics ga ik discussie niet uit de weg en vind ik het vooral leuk te laten zien hoe ik denk een paard op te leiden.
Ik doe dit niet voor het eerst, heb een opleiding gevolgd (oude tijd Deurne nog) en blijf me ontwikkelen als ruiter en instructeur.

Oke, najaar 2018 gaan we heen, lekker thuis aan het trainen. Op wedstrijd blijkt ze wat stout en door mijn tijdgebrek besluit ik thuis door te trainen, dat gaat erg prettig.
Alleen ondanks mijn werk aan de hand krijg ik de achterwaarts er niet op, ik rij ook vrijwel altijd alleen dus dat maakt het lastig.
Daarnaast blijkt dat ik geen L1 meer mag starten en met bovenstaande erbij; blijven we dus maar even thuis.
Ze is hier dik 4 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De week na bovenstaande foto's word ik geopereerd en loopt ze gedurende de winter regelmatig aan de longe. Ze hebben een cyste uit mn lies gehaald, ik zit na een paar weken weer te paard maar onverwachtse bewegingen kan ik slecht hebben en heel eerlijk staat ze niet boven aan mijn proriteiten lijstje om te rijden, ik heb nog een ander dressuurpaard in de sport en de paarden van mn baas te rijden dus ze mag rustig bijkomen.

Ik pak haar weer op en in april rijden we een rondje L2, let wel zonder achterwaarts want ik rij nog steeds alleen.
We gaan ondanks dat met dikke punten naar huis.

Afbeelding

We gaan verder naar de zomer en najaar, helaas zonder foto's.
Omdat bij mij de stallen vol zijn en dat achterwaarts toch wel een dingetje blijkt, verhuis ik haar naar mijn oude werk, daar is meer te zien en ik kan hulp vragen op de grond voor dat stomme achteruit!
En dat pakt ze op, inmiddels gaat het zonder problemen.

Daarnaast ben ik zelf wederom niet fit, mn energie gaat op aan mn werk op de rit te houden, gelukkig heb ik op deze stal ook eventueel hulp, een paar handige meiden hebben bijna 10 jaar bij mij in de les gereden en kunnen bijspringen om haar af en toe eens te rijden.

In oktober, november en december start ik haar M1, zonder problemen loopt ze daar meerdere keren boven de 200 punten. Ze wordt langzaam aan volwassen, je merkt dat het haar goed doet om harder te kunnen werken.
En dan bedoel ik niet lang en zwaar werken maar door de dressuuroefeningen komt ze beter tot haar recht en kan ze haar energie op een prettige manier kwijt en dat is wel eens lastig geweest.

In januari ga ik lessen, voor het eerst in 2 jaar, geen beste zaak maar eerder kwam het er gewoon niet van. Zoals ik al eerder zei, is ze nooit mijn eerste paard geweest, ze heeft altijd op een tweede plek gestaan achter mijn lichte tour paard en ik denk eigenlijk dat dat heel goed is geweest want zo is alles spelenderwijs gegaan.
Maar goed, ik ga lessen en vertel aan Kirsten Beckers over mijn Sjaan; "zelfgefokt kind, doet het leuk maar ja is nu 6 jaar en ik wil dr toch een beetje richting het Z1 hebben straks,ze kent alle oefeningen een beetje maar ja, goed genoeg niet echt.. "
Dus we gaan een beetje aan het knutselen en eigenlijk was het bij alles; "Als je dit nu veranderd dan is het gewoon echt goed, inplaats van een beetje"
Nu springt Sjaan al wissels sinds ze 4 is, appeltje eitje vind ze zelf. Dus nadat ik een aantal wissels sprong was Kirsten overtuigt; "dit is geen Z1 paard, gewoon Z2 starten, dat past bij haar"

Daar was ik nog niet van overtuigd maar toch eens de Z2 proeven door gereden en geen vuiltje aan de lucht, dat kon ze gewoon!
Eind januari hadden we een thuis wedstrijd en hebben we Z2 gestart, met een 2e prijs en 62% en 63% haalde we mooie punten met echt nog heel veel ruimte voor verbetering maar wat was ik trots op mijn "kleine rooie"
In maart mocht ze weer mee in het Z2, door de spanning net de winst laten liggen maar wat kregen we een mooie complimenten van omstanders, mede ruiters en jury's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam de corona crisis en zullen wij voorlopig thuis blijven, net als heel Nederland. Voor Sjaan prima, want ze heeft nog veel meer tijd nodig om sterker te worden, ze is pas 6 tenslotte.
Vorige week heeft een stalgenoot deze nog even geschoten, je ziet wat spelerij van thuis.
Ja, op stang en trens, ik rij 2 dagen per 2 weken op stang en trens, ze wordt veel mooier in de aanleuning, grappig want dat had haar moeder ook.
Verder gaat ze een keer per week het bos in en aan de longe, gemiddeld rij ik dan nog 3 keer en dat is genoeg voor haar.
*ja de volgende keer doe ik een vest aan wat afkleed, ik lijk wel 3 keer zo dik dan dat ik ben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel blij met dit paard, met haar talent maar vooral op de manier hoe ze mn vriendinnetje is, het is wel eens lastig geweest en ik heb echt wel eens gedacht aan verkopen maar er valt nu steeds meer op zn plek.

Zoooo nu heb ik wel genoeg gekletst, vragen en discussie staat vrij, mits het netjes gaat!


Afbeelding

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:19

Jullie zijn super knap!! Ben blij dat jij met mijn gup aan de gang bent geweest en hopelijk straks na het veulen weer aan de gang kunt :D

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:22

Super gaaf paard. Vond haar toen al mooi maar ze wordt alleen maar mooier en stoerder :j

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:23

Ik kan niks anders zeggen dan WAUW, wat heb je haar lekker voor elkaar. Lekker van genieten schat en lekker een beetje spelen en na al deze ellende weer lekker starten.

Heb getemd voor uitgelicht. Mooie foto's, mooi beeld.

psychonaut
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:23

Gaaf paard!!

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:28

Ze blijft zo gaaf en je hebt haar zo fijn voor elkaar! Met recht iets om trots op te zijn!En dit is vast nog maar het begin.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:37

Ik herinner me de eerdere topics.
Ik vind haar echt een krachtpatser !
Dat gaat helemaal lukken in de lichte tour straks.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:41

Wat is ze knap!!! <3
Al sinds het begin fan van je rooie!
Nu geen 2 jaar tussen het volgende topic laten he! :=

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:41

Jaaa daar is Sjaan weer! Die vergeet ik niet, vond haar direct al heel sympathiek ogen en gereden worden.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:42

Prachtdier, mooi om die ontwikkeling door de jaren heen te zien. Komt wel goed met haar, veel succes.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:50

Jaaaa, stoere Sjaan! <3 Geweldige foto’s, maar nog leuker hoe vaak ik jullie echt in actie mag bewonderen *\o/*

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:03

Wauw wat een gaaf paard, prachtige foto's!

Nu ben ik stiekem ook wel benieuwd naar je andere paard!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:11

Wat is ze knap en stoer geworden. Het puppy is helemaal weg!!
<3
Veel plezier nog met haar!

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:43

Ik denk, die naam komt mij bekent voor. Maar inderdaad hoe kan ik zo'n knappe rooie vergeten.

Volgens mij weet jij prima wat je doet. Onwijs gaaf paard!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 08:12

Wat leuk dat iedereen haar nog herkent <3
Bedankt voor de leuke reacties.

Pistasche schreef:
Jaaaa, stoere Sjaan! <3 Geweldige foto’s, maar nog leuker hoe vaak ik jullie echt in actie mag bewonderen *\o/*


Ik ben ook altijd heel blij als jij er bij bent!

lovefi schreef:
Wauw wat een gaaf paard, prachtige foto's!

Nu ben ik stiekem ook wel benieuwd naar je andere paard!


Die is ook leuk maar helaas niet van mij zelf. Dit is “Furby”

Afbeelding

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:19

Ik vind Sjaan alleen maar mooier nu ze wat ouder is. Fijn dat ze -ook al was het een soort van onbewust- lekker de rijd heeft gekregen om uit te groeien. Succes met doortrainen :-)

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:21

Soms heb je van die topics waarbij je bij de eerste foto al denkt.. wauw dit is de moeite waard om te kijken. Van jou zou ik wel een trainingsvideo willen zien. En dan met zo’n oortje.

En jaa.. zonder die vest ben je echt dik. Waar dat vandaan mag komen?

MyWishMax

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:27

Kan je stoppen?


Jemig, ik was al fan, maar wat is ze toch tof he? Streepje voor door de kleur, maar dat streepje heeft ze niet eens nodig. :+:

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:35

Wat een leuk topic en om zo haar ontwikkeling te zien. Jullie gaan super goed! Geniet van elkaar en jullie mooie toekomst samen!

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:43

Dit is even genieten zo tijdens het thuiswerken! Wat wordt ze toch knap <3
Ik ben heel benieuwd hoe jullie als combinatie nog verder gaan groeien, veel belovend! :D

Ballard_L

Berichten: 2492
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:26

O Sjaan! Ik vind het zo’n geweldig dier en je leid haar perfect op! Heerlijk om naar te kijken, dus laat het volgende topic maar komen hoor :)

Noukie
Berichten: 10942
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:36

MyWishMax schreef:
Kan je stoppen?


Jemig, ik was al fan, maar wat is ze toch tof he? Streepje voor door de kleur, maar dat streepje heeft ze niet eens nodig. :+:

Precies dit!
Wat een fijn paard heb je gefokt én opgeleid!

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:39

Wat een gaaf paard, en wat rij je haar netjes!

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:46

Wauw, wat een gaaf paard heb jij! Heel mooi beeld zo samen

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 12:44

Hilli schreef:
Ik vind Sjaan alleen maar mooier nu ze wat ouder is. Fijn dat ze -ook al was het een soort van onbewust- lekker de rijd heeft gekregen om uit te groeien. Succes met doortrainen :-)

Ik ook, ze wordt alleen maar knapper!
De tijd heeft haar zeker goed gedaan, het is goed dat dingen gaan zoals ze gaan.


MyWishMax schreef:
Kan je stoppen?


Jemig, ik was al fan, maar wat is ze toch tof he? Streepje voor door de kleur, maar dat streepje heeft ze niet eens nodig. :+:

En nog een streepje voor door de afstamming? *\o/*

Weer bedankt voor de leuke reacties. Ik zat eigenlijk een beetje te wachten op, ze is pas 6 en dan al Z2?!?